AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Jeg(24) og kjæresten(27) var i et selskap med hans venner og bekjente. Jeg drikker ikke, og han har drukket lite så lenge vi har vært sammen. I går, derimot, tok det ikke stopp. Jeg reagerte litt på det, men tenkte helt ærlig at det sikkert var greit, at det er "sånn som kan skje". Da vi omsider kom hjem var han altså så stupfull. Han begynte å mase om at han var helt sikker på at et par av kompisene hans hadde prøvd å flørte med meg, og hvis jeg ikke hadde sett det, så var det ikke måte på hvor dum jeg var. Kort fortalt så fikk jeg altså ikke med meg det, og er fortsatt veldig sikker på at det aldri var tilfelle. Jeg var tross alt edru, og det var ikke han. Ble beskyldt for både det ene og det andre... Det endte med at han kastet meg ut av leiligheten sin. Jeg ble stående i oppgangen uten jakke, veske, mobil og sko, i en time, før jeg skjønte at han hadde sovnet tungt. Så ingen andre muligheter enn å begynne å gå hjemover. Det tar vanligvis en halvtime, men legg på en time uten sko. Han bor også i et sentrumsnært området, så jeg var oppriktig skikkelig redd der jeg gikk. Jeg føler meg ekstremt dårlig behandlet og sviktet. Kan også legge til at han har et yrke der jeg personlig mener man burde kunne forvente langt bedre oppførsel og dømmekraft enn han utviste i natt. Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Har fått ordnet med en midlertidig mobil, men mangler bankkort og nøkler(bor i kollektiv, så heldigvis noen som åpnet). Jeg vet helt ærlig ikke om jeg klarer å møte han nå.. Redd for at jeg ikke klarer å la være å gå til fysisk angrep på ham!! Jeg er kanskje tidenes mest konfliktsky person, så dette er veldig vanskelig for meg . Noen som har opplevd lignende og som kom gjennom det med forholdet i behold? Anonymkode: c5937...271 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 23. juli 2021 En som behandler deg sånn bør du kvitte deg med, ikke ønske å beholde. Anonymkode: 3b380...4ed 126
Populært innlegg AprilLudgate Skrevet 23. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 23. juli 2021 Tja...... Iom at du jo bare er 24 år, altså ung og uetablert - hva med å ta dette som en vei ut? 🤷♀️ Har han tatt kontakt? Send en melding hvor du skriver hva han gjorde, at du gikk uten sko/mobil osv midt på natta. Han må levere tingene til deg, og ferdig med det. En ting er å bli dritings, men dette er jo galskap. 105
Populært innlegg Milky Skrevet 23. juli 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 23. juli 2021 Veldig rødt flagg, jeg hadde dratt og ikke kommet tilbake 74
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 23. juli 2021 Nå har han vist sitt sanne jeg. Dette vil gjenta seg. Kom deg bort. Anonymkode: 089b4...306 70
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Bare å avslutte. Anonymkode: 5ba38...829 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 23. juli 2021 Utilgivelig. Få tingene dine og gå videre med livet uten han. Anonymkode: 698fa...d8c 51
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Alarm alarm sier bare jeg! kom deg ut mens du kan! Hadde dog møtt opp å fått tingene mine tilbake og sagt at slik oppførsel er ikke ok, og at du vil avslutte! Anonymkode: 82cde...88e 26
Troyamin Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 Du kan be politiet om bistand når du skal hente tingene dine. Fortell politiet hva som er skjedd og at du er redd for hva som kan komme til å skje dersom du drar alene for å hente resten av tingene dine. Selv om politiet har mye å gjøre, så pleier de å være greie når det kommer til slike ting. Jeg har mer enn èn gang stil opp for bekjente og venner av bekjente som trenger hjelp i slike situasjoner, så jeg snakker av erfaring. 40
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 Få med deg noen for å hente tingene dine, og så kutter du all kontakt. Slik oppførsel er aldri engangshendelse, og blir også lett verre. Anonymkode: 23f88...090 44
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 Bruk dette som en rask utvei ut av forholdet, nå har han vist hvem han er, og de endrer seg ikke. Anonymkode: 6c833...2d7 26
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 TS her. Han har, og prøver fortsatt å få kontakt på messenger. Tror jeg underkomuniserte hvor sjokkerende dette er for meg! Han er en ekstremt mild og fin type, og har alltid behandlet meg ekstremt bra! Men jeg er enig i at en sånn type adferd ikke kommer fra ingensteds... Men jeg er veldig veldig glad i han.. Anonymkode: c5937...271 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 TS, hvor lenge har dere vært sammen? Det sies at man må beregne minst ett kalenderår på å lære noen å kjenne. Her mistenker jeg at han viser sitt sanne jeg, og han er sjalu og paranoid, men kanskje klarer å holde det under kontroll så lenge han er edru. Med alkohol i blodet kommer det ut. Dette hadde jeg løpt fra for å være ærlig. Anonymkode: 52e45...965 29
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS, hvor lenge har dere vært sammen? Det sies at man må beregne minst ett kalenderår på å lære noen å kjenne. Her mistenker jeg at han viser sitt sanne jeg, og han er sjalu og paranoid, men kanskje klarer å holde det under kontroll så lenge han er edru. Med alkohol i blodet kommer det ut. Dette hadde jeg løpt fra for å være ærlig. Anonymkode: 52e45...965 Vi ble sammen i desember 2019, så godt over et kalenderår. Har aldri sett noe i nærheten av et rødt flagg. Snarere tvert imot. Anonymkode: c5937...271
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 Troyamin skrev (7 minutter siden): Du kan be politiet om bistand når du skal hente tingene dine. Fortell politiet hva som er skjedd og at du er redd for hva som kan komme til å skje dersom du drar alene for å hente resten av tingene dine. Selv om politiet har mye å gjøre, så pleier de å være greie når det kommer til slike ting. Jeg har mer enn èn gang stil opp for bekjente og venner av bekjente som trenger hjelp i slike situasjoner, så jeg snakker av erfaring. Det hadde vært kanskje det verste jeg kunne gjøre, mtp jobben hans. 🥴 Anonymkode: c5937...271 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 Hvis dette er helt og holdent ulikt ham, så kan det vel tilgis på sikt. Da etter at han har ligget langflat og du har fått sagt hva du virkelig mener om dette. Ting kan skje når man blir stupfull, jeg har også blitt dum i fylla et par ganger i yngre dager, og forstår ikke hvordan jeg kunne være sånn den dag idag. Men han må få seg en skikkelig vekker om at dette ikke er greit. Anonymkode: 6255e...162 36
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 Høres ut som at grunnen til at han ikke drikker er at han blir en tulling i fylla... Er det noe du kan leve med? Å alltid være redd for at han drikker for mye på fest? Den lille gnagende usikkerheten? Anonymkode: 642f8...cc1 20
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Jo, det vet du. Innerst inne. Anonymkode: 621cd...877 11
Troyamin Skrevet 23. juli 2021 #19 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hadde vært kanskje det verste jeg kunne gjøre, mtp jobben hans. 🥴 Anonymkode: c5937...271 Med det svaret regner jeg med han er politi selv? Det spiller da ingen rolle hva han jobber som. Din sikkerhet kommer først. 41
Gjest Rååååsa Skrevet 23. juli 2021 #20 Skrevet 23. juli 2021 Hva om du får ei venn til å hente tingene dine? Og så lar du han være ei uke eller to. For dette må han kjenne på. Skikkelig! Og når han kommer krypende tilbake må han gå gjennom hele hendelsen med deg, og love å slutte å drikke. Han dreit seg skikkelig ut. Men det går fint an å komme over det. Om du får ei forklaring, ei unnskyldning og en lovnad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå