Gå til innhold

Vi skal få surrogatbarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg mulater som er halvt «indianske» er utrolig vakre! Mulig hen vil oppleve rasisme, men vedkommende  er i det minste ikke av afrikansk opphav. Har inntrykk av at de tar den verste støyten når det kommer til hets og drittslenging.
 

Hva etikk angår vet jeg ikke helt hva jeg synes..

Anonymkode: 253fc...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Les her, det er jo dette som kalles tradisjonell surrogati.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Surrogati

Anonymkode: 3554b...b35

Ja man kaller det vel gjerne det for å gjøre det mer spiselig. Like fullt er det en adopsjon etter min mening. Hun adopterer bort sitt biologiske barn. Han adopterer sitt biologiske barn. Eller som noen over nevner grenser det vel mer til en menneskehandel enn adopsjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Hvis noen kjenner til noen som er halvt norske og halvt peruianske (indianerslekt) og det er bilde på nett, så legg gjerne inn nettadresse her.

Anonymkode: 3554b...b35

50500E3F-6256-426E-A2D0-4FBBDC333E5E.jpeg.4b7071f0a12134c65fc1bdcac3c465b1.jpeg

Anonymkode: 58238...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (11 minutter siden):

Ja man kaller det vel gjerne det for å gjøre det mer spiselig. Like fullt er det en adopsjon etter min mening. Hun adopterer bort sitt biologiske barn. Han adopterer sitt biologiske barn. Eller som noen over nevner grenser det vel mer til en menneskehandel enn adopsjon.

Ja, dette er kjøp av barn. Helt enkelt.

Jeg har spurt om den juridiske prosessen og får ikke svar….

Barnemoren står fritt til å ombestemme seg og det er ikke gitt at far får adoptere. Men dette er visst underordnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (12 timer siden):

Hvis det er hennes egg så er det også hennes biologiske barn. Da skal hun komme fra relativt kritiske kår med mye fattigdom om hun skal gå gravid for å så gi fra seg barnet sitt. Bare trist.

Helt enig … rike folk gjør hva de vil med fattige. 

Anonymkode: e927d...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull. Ved surrogati bruker man jo egg fra kvinnen som skal bli mor (altså TS dersom dette hadde vært seriøst), eventuelt fra eggdonor. Hele konseptet surrogati er jo at kvinnen som bærer fram barnet ikke er genetisk mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (1 time siden):

Dette må være tull. Ved surrogati bruker man jo egg fra kvinnen som skal bli mor (altså TS dersom dette hadde vært seriøst), eventuelt fra eggdonor. Hele konseptet surrogati er jo at kvinnen som bærer fram barnet ikke er genetisk mor.

Nei, les om surrogati her, dette kommer i mange former. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Surrogati

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mannen din redd for kjønnssykdommer?

Anonymkode: 500f6...f26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ella_b skrev (1 time siden):

Jeg, for min del, er sterkt for tillatelse av surrogati og skjønner godt hva det er. Dessuten er jeg statsborger av et østeuropeisk land hvor dette er tillatt og hvor jeg har sett det foregå under ordnede forhold. Der hadde prosessen kostet deg hundretusener, og ikke litt under snittprisen på en golden retriever. Å bruke surrogatens egg er dessuten forbudt.

At noe kalles "tradisjonell surrogati" på Wikipedia betyr ikke at det er etisk eller vanlig praksis i 2021.

Dette er tradisjonell praksis i en del land. Er jo derfor det kalles tradisjonell surrogati.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke mannen din redd for kjønnssykdommer?

Anonymkode: 500f6...f26

Du har nok misforstått befruktningsprosessen.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (1 time siden):

Ja, dette er kjøp av barn. Helt enkelt.

Jeg har spurt om den juridiske prosessen og får ikke svar….

Barnemoren står fritt til å ombestemme seg og det er ikke gitt at far får adoptere. Men dette er visst underordnet.

I visse land har man juridisk bindende avtaler mellom surrogatmor og paret som skal ha babyen. Regler rundt dette varierer fra land til land.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I visse land har man juridisk bindende avtaler mellom surrogatmor og paret som skal ha babyen. Regler rundt dette varierer fra land til land.

Anonymkode: 3554b...b35

Da synes jeg TS kan forklare dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei, les om surrogati her, dette kommer i mange former. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Surrogati

Anonymkode: 3554b...b35

"Tradisjonell" fordi det var sånn man gjorde det da man ikke hadde teknologi til å putte inn egg fra andre kvinner. Det er jo mulig i dag, og det er jo metoden man bør bruke. Dersom TS faktisk er seriøs, vil jeg anbefale å finne surrogatmor i et annet, rikere land der surrogati gjøres under ordna forhold, f.eks. et land i Øst-Europa, og selvsagt bruke egne egg, evt. eggdonor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

"Tradisjonell" fordi det var sånn man gjorde det da man ikke hadde teknologi til å putte inn egg fra andre kvinner. Det er jo mulig i dag, og det er jo metoden man bør bruke. Dersom TS faktisk er seriøs, vil jeg anbefale å finne surrogatmor i et annet, rikere land der surrogati gjøres under ordna forhold, f.eks. et land i Øst-Europa, og selvsagt bruke egne egg, evt. eggdonor.

TS her. Øst-Europa er gjennomgående mye dyrere, 500 000 Kroner kan det bli. I USA kan det være 1 million. Regler og lovverk er også mye mer begrensende der. Dette blir utenfor vårt budsjett, da bare mannen min jobber. Jeg er ufør pga en kronisk sykdom som tidvis setter meg i rullestolen.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Øst-Europa er gjennomgående mye dyrere, 500 000 Kroner kan det bli. I USA kan det være 1 million. Regler og lovverk er også mye mer begrensende der. Dette blir utenfor vårt budsjett, da bare mannen min jobber. Jeg er ufør pga en kronisk sykdom som tidvis setter meg i rullestolen.

Anonymkode: 3554b...b35

Sånn er det. Skal man ha ordna forhold, må man betale. Det du beskriver i startinnlegget er jo menneskehandel.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Ts har misforstått hva surrogati er. 

Anonymkode: aad8b...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts her. Tusen takk for å svare på det jeg faktisk lurte på.

Resten av personene i denne tråden kan lage sin egen tråd: «Vi som ikke liker surrogati».

Anonymkode: 3554b...b35

Jeg er for surrogati, men ikke for menneskehandel. Håper du klarer å se forskjellen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. Øst-Europa er gjennomgående mye dyrere, 500 000 Kroner kan det bli. I USA kan det være 1 million. Regler og lovverk er også mye mer begrensende der. Dette blir utenfor vårt budsjett, da bare mannen min jobber. Jeg er ufør pga en kronisk sykdom som tidvis setter meg i rullestolen.

Anonymkode: 3554b...b35

Da får dere spare da. Ingen type jobber du kan jobbe hjemmefra med?

Anonymkode: ba6e4...07a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Øst-Europa er gjennomgående mye dyrere, 500 000 Kroner kan det bli. I USA kan det være 1 million. Regler og lovverk er også mye mer begrensende der. Dette blir utenfor vårt budsjett, da bare mannen min jobber. Jeg er ufør pga en kronisk sykdom som tidvis setter meg i rullestolen.

Anonymkode: 3554b...b35

Det er dyrere og mer begrenset nettopp for å verne kvinner fra det du prøver å gjøre.

I f.eks. Russland og Ukraina er det forbudt å bruke surrogatmorens egg, det må komme fra deg eller en donor. Surrogatmorens skal ha en rettferdig kompensasjon (nei, litt under en månedslønn er ikke rettferdig). Og det er ikke videre juridisk komplisert, der er bare ikke så billig som du vil ha det.

Fakta er at du vil ende opp med en unge båret frem og solgt av sin biologiske mor for en sum du ikke kunne kjøpt valp for i Norge. Det er noe barnet må leve med resten av livet.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror Ts har misforstått hva surrogati er. 

Anonymkode: aad8b...966

TS har lest om "tradisjonell surrogati" på Wikipedia, skjønner du🙂 Og tenker at hun har funnet en glimrende løsning for å få barn uten å ha økonomi til det

Anonymkode: b5720...cc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...