Gå til innhold

Vi skal få surrogatbarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her. Det er nok ikke synd på henne, hun får omtrent en årslønn i Peri av oss (3000 amerikanske dollar), pluss alle utgifter dekket. Hun har også to barn fra før.

Anonymkode: 3554b...b35

Vel, ikke bare er du overflatisk og uetisk, men du er gjerrig også: 

 https://www.averagesalarysurvey.com/peru 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er uetisk, men hvis dere først skal gjøre dette, så bør dere forsikre dere om at kvinnen lever under gode kår og at hun har god tilgang på helsehjelp. Og ha forsikring. Jeg så en dokumentar om surrogati og i episoden var det en mann som hadde spart alt av penger for å få råd til dette. Dama ble gravid og etter litt fikk de beskjed om spontanabort. Siden han ikke hadde forsikring så fikk han ingen nye forsøk heller. Han satt seg i stor gjeld og endte opp uten et barn. Sørg for at dere har en avtale slik at dere er garantert et barn. Og for all del - bruk donoregg, ikke eggene til surrogatmor!!😮

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS her. Det er nok ikke synd på henne, hun får omtrent en årslønn i Peri av oss (3000 amerikanske dollar), pluss alle utgifter dekket. Hun har også to barn fra før.

Anonymkode: 3554b...b35

Hun bruker jo et år av sitt liv på å gi dere et barn, hvis man tar med tid til befruktning før og barseltid hvor kroppen skal heles i etterkant.

Men dere synes det er grei skuring å betale noen litt over 25 000 for å gi dere et barn? Gjerrigknarker.

Du må påregne at barnet vil ha sort hår, brune øyne, oliven hud. Ansiktstrekk vil bli mer europeiske enn morens. Dine barnebarn igjen, gitt at de er 25% indianer og 75% hvit, vil kunne se veldig norske ut i farger og trekk.

Anonymkode: b829a...15d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kan du beskrive den juridiske prosessen rundt dette? Og hvordan blir dette ditt barn?

Endret av MapleSirup
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun bruker jo et år av sitt liv på å gi dere et barn, hvis man tar med tid til befruktning før og barseltid hvor kroppen skal heles i etterkant.

Men dere synes det er grei skuring å betale noen litt over 25 000 for å gi dere et barn? Gjerrigknarker.

Du må påregne at barnet vil ha sort hår, brune øyne, oliven hud. Ansiktstrekk vil bli mer europeiske enn morens. Dine barnebarn igjen, gitt at de er 25% indianer og 75% hvit, vil kunne se veldig norske ut i farger og trekk.

Anonymkode: b829a...15d

Vil legge til at barnet også kan ha flat nese eller flatere nese en vi europeere har.

Anonymkode: 5d5b2...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi er et par som ikke kan få barn sammen (problem med meg, ikke min mann). Vi har ordnet et surrogatmor (hennes egg) i Peru, og reiser over for å befrukte med mannens sæd så snart det er mulig etter korona.

Vi fikk først nå nylig bilde av surrogatmoren, hun har et typisk indiansk utseende. Vi har fram til nå hatt at bilde om at hun så mer europisk/spansk ut. Dette har satt i gang noen usikre følelser hos meg. Så spørsmålet er: hvordan tror dere dette barnet blir seende ut, som en blanding av henne og min norske mann? Tror dere feks barnet vil bli seende slik ut at det feks blir utsatt for rasisme? Eller vil det se ut og føle seg som helg norsk?

Anonymkode: 3554b...b35

Er ikke ukjent med surrogati men denne metoden er uvanlig. Det dere ber henne om er å gi fra seg sitt biologiske barn. 
 

https://www.nrk.no/dokumentar/slik-laget-vi-_livmor-til-leie_-1.5269406 Er lurt å lese

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egoismen på det dere vurdere er på et grusomt nivå. Slutt nå, bruk heller energi og penger på å adoptere. Hvis dere absolutt må ha surrogati. Finn en vestlig kvinne som har gjort dette før, som ikke er avhengig av pengene. Det vil fortsatt være moralsk forkastelig, men ikke så fullt som det dere vurdere. 

Anonymkode: 085d5...693

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (3 timer siden):

Vel, ikke bare er du overflatisk og uetisk, men du er gjerrig også: 

 https://www.averagesalarysurvey.com/peru 

TS her. Nå må du huske at dette blir skattefritt. De tallene du referer til, er før skatt.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (3 timer siden):

Vel, ikke bare er du overflatisk og uetisk, men du er gjerrig også: 

 https://www.averagesalarysurvey.com/peru 

De tallene på den siden, er helt på trynet. At snittlønna i Peru er 50 000 USD i året? Det er omtrent som snittlønna i Norge, det.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mexicos president og diktator Porfirio Díaz var mestis, det vil si av blandet opphav av europeere og amerikanske urfolk. Søk etter bilde av Mexicos president og diktator Porfirio Díaz. Så kan du se.

Anonymkode: 5d5b2...328

Ts her. Tusen takk for å svare på det jeg faktisk lurte på.

Resten av personene i denne tråden kan lage sin egen tråd: «Vi som ikke liker surrogati».

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (4 timer siden):

Vel, ikke bare er du overflatisk og uetisk, men du er gjerrig også: 

 https://www.averagesalarysurvey.com/peru 

Ifølge Wikipedia er snittlønn i Peru (nominell GDP per innbygger) 5800 USD. Dette er ca. 3000 USD etter skatt. 

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Tusen takk for å svare på det jeg faktisk lurte på.

Resten av personene i denne tråden kan lage sin egen tråd: «Vi som ikke liker surrogati».

Anonymkode: 3554b...b35

Og "Vi som ikke liker menneskehandel og å kjøpe andres barn"  kanskje? 
 

Anonymkode: 8e793...0c6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og "Vi som ikke liker menneskehandel og å kjøpe andres barn"  kanskje? 
 

Anonymkode: 8e793...0c6

Ts her. Foreslår navn på egen Facebook-gruppe, så kan dere alle melde dere inn: «Vi kjerringer som sitter på vår egen høye hest og dømmer andre».

Mange her som ikke skjønner hva surrogati er, les dere litt opp på wikipedia. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Surrogati

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper dette er trolling, for jeg liker å tro at i Norge så vet vi bedre når det gjelder å utnytte fattige kvinner og kroppene deres på denne måten. 

Anonymkode: 8e793...0c6

Er desverre også norske par som utnytter fattige kvinner til dette formålet. Så tidligere en reportasje med et ungt norsk par som hadde reist til India for å finne surrogat. Kvinnen sa selv at de hadde valgt India for der var lovverket slik at surrogatmor ikke kunne ombestemme seg og beholde barnet etter fødsel…

Slike folk dom skal ut og «shoppe» unger burde ikke få barn i det hele tatt spør du meg.

Anonymkode: c641f...16c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ts

 

Jo du snakker nedlatende og uetisk. Hvorfor velger dere Peru? Om du er så redd for utseende? Er det pga pris?? 
 

Min bror og konen brukte surrogat, men fra USA, de betalte over 1 million kr. Så rart at dere slipper så billig unna. 

 

Anonymkode: 0a05f...c10

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble litt uvel av denne tråden..

For et menneskesyn du har, TS😳

Anonymkode: fda62...a8d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er et par som ikke kan få barn sammen (problem med meg, ikke min mann). Vi har ordnet et surrogatmor (hennes egg) i Peru, og reiser over for å befrukte med mannens sæd så snart det er mulig etter korona.

Vi fikk først nå nylig bilde av surrogatmoren, hun har et typisk indiansk utseende. Vi har fram til nå hatt at bilde om at hun så mer europisk/spansk ut. Dette har satt i gang noen usikre følelser hos meg. Så spørsmålet er: hvordan tror dere dette barnet blir seende ut, som en blanding av henne og min norske mann? Tror dere feks barnet vil bli seende slik ut at det feks blir utsatt for rasisme? Eller vil det se ut og føle seg som helg norsk?

Anonymkode: 3554b...b35

Må dere betale mye for dette? Jeg og min mann forsøker nå med ivf behandling med donoregg. Dersom jeg ikke blir gravid etter 2-3 behandlinger, så kunne jeg tenke meg å forsøke surrogatmor. Men det koster enormt mye tror jeg.  Det er problemet. Men ønsket om barn er såpass stort at det er fristende å se om vi kan klare å samle sammen penger nok til det. 

Jeg har det på samme måte som deg . Vet ikke hvordan donorbarnet vårt ser ut om vi lykkes. For eggdonor er fra mellom-europa. Men de fleste der er lyse. Noen har mørke øyne og slikt da, og det kan jo skje at barnet arver det. For min del så gjør det ikke noe om barnet fikk mørk hudfarge osv. For det viktigste for meg er å lykkes. Jeg er åpen i nærmeste familie om at vi forsøker med eggdonasjon slik at de vet det om barnet blir født med et utseende som ikke ligner på oss. 

Er så mange mørke i Norge, så du skal ikke tenke på det. Jeg synes at det er flott med mørke trekk. 

Anonymkode: 0cf9c...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjente jeg ble litt uvel av denne tråden..

For et menneskesyn du har, TS😳

Anonymkode: fda62...a8d

Ts her: Har du meldt deg inn i Facebook-gruppen «Vi som dømmer andre»? Den er som skapt for deg.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan du tørr å gjøre dette. Glem din manglende moral. Hva om barnet i framtiden vil møte sin biologiske mor? Hva om moren angrer, etter barnet har blitt født? Hva skal du fortelle barnet i framtiden "Du ser Jens vi betalte å befrukte en dame fra vanskelige kår med faren din sin sæd. Hun hadde knapt ammet deg før vi tok deg til Norge. Vi betalte selvfølgelig for oss, skal du skjønne. så vi har alt på det rene"  Jeg er ikke prinsipielt i mot surrogati. Jeg synes det er greit hvis en søster eller en venninne som har barn fra før er villig til å hjelpe. Det blir gjort med kjærlighet. Barnet kan når han blir voksen se hvem som bar han fram og komme til ro at han ikke ble kjøpt eller solgt. Jeg kan sikker ikke overbevise deg at det du gjør er galt. Men jeg håper du tenker over flere ganger over hvilken konsekvenser dette vil ha i framtiden.  

Anonymkode: 085d5...693

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må dere betale mye for dette? Jeg og min mann forsøker nå med ivf behandling med donoregg. Dersom jeg ikke blir gravid etter 2-3 behandlinger, så kunne jeg tenke meg å forsøke surrogatmor. Men det koster enormt mye tror jeg.  Det er problemet. Men ønsket om barn er såpass stort at det er fristende å se om vi kan klare å samle sammen penger nok til det. 

Jeg har det på samme måte som deg . Vet ikke hvordan donorbarnet vårt ser ut om vi lykkes. For eggdonor er fra mellom-europa. Men de fleste der er lyse. Noen har mørke øyne og slikt da, og det kan jo skje at barnet arver det. For min del så gjør det ikke noe om barnet fikk mørk hudfarge osv. For det viktigste for meg er å lykkes. Jeg er åpen i nærmeste familie om at vi forsøker med eggdonasjon slik at de vet det om barnet blir født med et utseende som ikke ligner på oss. 

Er så mange mørke i Norge, så du skal ikke tenke på det. Jeg synes at det er flott med mørke trekk. 

Anonymkode: 0cf9c...af5

Ts her. Takk for forståelse. Jeg har flere utenlandske venner som sier de opplever mye rasisme i Norge, derfor har jeg lurt på om barnet vil se relativt norskt ut eller ei.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...