Gå til innhold

Vi skal få surrogatbarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan du tørr å gjøre dette. Glem din manglende moral. Hva om barnet i framtiden vil møte sin biologiske mor? Hva om moren angrer, etter barnet har blitt født? Hva skal du fortelle barnet i framtiden "Du ser Jens vi betalte å befrukte en dame fra vanskelige kår med faren din sin sæd. Hun hadde knapt ammet deg før vi tok deg til Norge. Vi betalte selvfølgelig for oss, skal du skjønne. så vi har alt på det rene"  Jeg er ikke prinsipielt i mot surrogati. Jeg synes det er greit hvis en søster eller en venninne som har barn fra før er villig til å hjelpe. Det blir gjort med kjærlighet. Barnet kan når han blir voksen se hvem som bar han fram og komme til ro at han ikke ble kjøpt eller solgt. Jeg kan sikker ikke overbevise deg at det du gjør er galt. Men jeg håper du tenker over flere ganger over hvilken konsekvenser dette vil ha i framtiden.  

Anonymkode: 085d5...693

Ts her. Hva har nå du gjort for disse menneskene som lever under vanskelige kår?

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som farget person født og oppvokst i Norge, så kan jeg i alle fall skrive under på at barnet sannsynligvis vil møte på en god del rasisme i oppveksten, hvis det oppfattes som ikke-norsk av andre. Dette er tøft å leve med.

Min samboer er hvit etnisk norsk, og jeg håper at våre eventuelle barn ligner mest mulig på ham, det legger jeg ikke skjul på.

Endret av Tipponull
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at de fleste reiser til østblokkland for å kjøpe seg et egg, ikke veldig mange som er interessert i et barn med afrikansk / asiatisk biologisk mor ser det ut til.

 

Anonymkode: c74f6...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her. Hva har nå du gjort for disse menneskene som lever under vanskelige kår?

Anonymkode: 3554b...b35

Ingenting, men jeg har heller ikke unyttet dem til å selge sitt kropp og sitt avkom til meg for et lettere liv. Det du gjør normalisere og gjør det dette til en alternativ. Hadde det ikke vært for deg og sånne som deg hadde denne damen funnet en annen måter å leve på. 

Anonymkode: 085d5...693

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingenting, men jeg har heller ikke unyttet dem til å selge sitt kropp og sitt avkom til meg for et lettere liv. Det du gjør normalisere og gjør det dette til en alternativ. Hadde det ikke vært for deg og sånne som deg hadde denne damen funnet en annen måter å leve på. 

Anonymkode: 085d5...693

Eh, nei. Det kryr ikke av jobber i Peru, hvis du tror dette. Ta Norge-nisselua av hodet før du uttaler deg om verden.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingenting, men jeg har heller ikke unyttet dem til å selge sitt kropp og sitt avkom til meg for et lettere liv. Det du gjør normalisere og gjør det dette til en alternativ. Hadde det ikke vært for deg og sånne som deg hadde denne damen funnet en annen måter å leve på. 

Anonymkode: 085d5...693

TS her. Hver gang du kjøper et plagg på HM til 99kr, så har du nok utnyttet fattige mer enn det som skjer her.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ts. Jeg er ikke i mot surrogati og forstår at man går langt for å få et barn,  men jeg har noen spørsmål som jeg håper du kan svare på. 

Hvorfor velger dere Peru? De ser jo helt annerledes ut og har til vanlig veldig indianske trekk. 

Hvorfor ikke velge USA eller Øst Europa, slik at barnet kan ligne en nord europeer? 

Jeg kjenner noen som har surrogatbarn fra USA, og da var det egg fra en dame som ble satt inn i en annens livmor, slik at hun som fødte bar fram en annens barn. Er det ikke det som kalles surrogatibarn? 

Kjenner også noen som fikk egg fra en annen dame og som bar fram barnet selv. Da følte paret at det var deres eget barn helt og holdent.  Men det fordrer selvfølgelig at kvinnen har livmor. 

Så igjen, hvorfor Peru? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Hver gang du kjøper et plagg på HM til 99kr, så har du nok utnyttet fattige mer enn det som skjer her.

Anonymkode: 3554b...b35

Jeg er enig med deg at tekstilindustrien vi har i dag er forkastelig. Jeg prøve det jeg kan, som forbruker å ikke støtte det, men det er ikke lett. Men et urett, gjør ikke en annen rett. Kan du med hånda på hjerte si at ditt valg av denne dama ikke er økonomibasert. Er dette en dame fra middelklassen som treger ekstra penger til en ny bil eller er det en som ikke har noen annen utvei og velger dette i ren desperasjon ? Forskjellen mellom hun som syr HM klær hele dagen for noen ører og ditt tilfellet, er at hm dama trenger ikke å gi fra seg et barn. Hvorfor velger du ikke en dame fra USA, som er klar over sine rettigheter. Du velger en billig utvei, og med det kommer det flere problemer. 

Anonymkode: 085d5...693

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (17 minutter siden):

Hei ts. Jeg er ikke i mot surrogati og forstår at man går langt for å få et barn,  men jeg har noen spørsmål som jeg håper du kan svare på. 

Hvorfor velger dere Peru? De ser jo helt annerledes ut og har til vanlig veldig indianske trekk. 

Hvorfor ikke velge USA eller Øst Europa, slik at barnet kan ligne en nord europeer? 

Jeg kjenner noen som har surrogatbarn fra USA, og da var det egg fra en dame som ble satt inn i en annens livmor, slik at hun som fødte bar fram en annens barn. Er det ikke det som kalles surrogatibarn? 

Kjenner også noen som fikk egg fra en annen dame og som bar fram barnet selv. Da følte paret at det var deres eget barn helt og holdent.  Men det fordrer selvfølgelig at kvinnen har livmor. 

Så igjen, hvorfor Peru? 

Ts her. Det er ikke mulig for oss å bruke mine egg. Derfor blir det juridisk komplisert i de fleste land som vanligvis forbindes med dette. Det er flere former for surrogati, du kan lese om det på wikipedia-side.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts her. Det er ikke mulig for oss å bruke mine egg. Derfor blir det juridisk komplisert i de fleste land som vanligvis forbindes med dette. Det er flere former for surrogati, du kan lese om det på wikipedia-side.

Anonymkode: 3554b...b35

Så adopter. Det juridiske komplikasjonene som du prøver å unngå er der for en grunn. Det er flere rettsaker som ligger til grunn for de vurderingene. Hvorfor insistere på surrogati, når det åpenbart ikke er mulig å gjøre forsvarlig ? 

Anonymkode: 085d5...693

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er reelt: Har du tenkt over hvilke tanker barnet ditt kommer til å ha over sitt opphav og hele denne prosessen? Hvordan skal dere forklare det? Det er en stor sjanse for at barnet ditt vil føle seg som et produkt av menneskehandel og ha negative tanker rundt dette. 

Anonymkode: 2856b...022

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS her. Det er nok ikke synd på henne, hun får omtrent en årslønn i Peri av oss (3000 amerikanske dollar), pluss alle utgifter dekket. Hun har også to barn fra før.

Anonymkode: 3554b...b35


3000 dollar? 26574,34 kr. En vanlig måneds lønn. 
Wow.

Anonymkode: 0bdd9...0d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke surrogati. Enkelt og greit. Dere adopterer fars biologiske barn. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er et par som ikke kan få barn sammen (problem med meg, ikke min mann). Vi har ordnet et surrogatmor (hennes egg) i Peru, og reiser over for å befrukte med mannens sæd så snart det er mulig etter korona.

Vi fikk først nå nylig bilde av surrogatmoren, hun har et typisk indiansk utseende. Vi har fram til nå hatt at bilde om at hun så mer europisk/spansk ut. Dette har satt i gang noen usikre følelser hos meg. Så spørsmålet er: hvordan tror dere dette barnet blir seende ut, som en blanding av henne og min norske mann? Tror dere feks barnet vil bli seende slik ut at det feks blir utsatt for rasisme? Eller vil det se ut og føle seg som helg norsk?

Anonymkode: 3554b...b35

Selvfølgelig vil ungen ligge på den biologiske moren sin. Dere får heller adoptere. 

Anonymkode: 97dcd...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Det er ikke mulig for oss å bruke mine egg. Derfor blir det juridisk komplisert i de fleste land som vanligvis forbindes med dette. Det er flere former for surrogati, du kan lese om det på wikipedia-side.

Anonymkode: 3554b...b35

Da bruker man donoregg, oftest fra en donor som deler mors fysiske karakteristikka. Man tar ikke over noen andres biologiske barn for så å stresse over barnets utseende og "indianerslekt". Du kan lese så mye du vil på Wikipedia, men det er ikke vanlig praksis i dag å bruke surrogatmorens egg (av grunner man skulle trodd var åpenbare). 

Bruk av donoregg er ikke mer juridisk komplisert enn å overta noen andres biologiske barn. Jeg kan dog se for meg at det er betraktelig dyrere. Når dere i tillegg ikke kompenserer den biologiske moren (folk i Norge har hunder som er dyrere enn dere vil kjøpe ungen hennes for), antar jeg at alt bunner i økonomi. Men jeg holder ved håpet at denne tråden er trolling. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det dere skal gjøre er ikke surrogati. Ved surrogati brukes egg fra noen andre, dvs at surrogatmor ikke er i slekt med barnet. Dette er bare utnyttelse av fattige og kjøp av barnet deres. Jeg aner meg at dette bare er en fantasi og noe du ønsker, men at du ikke har satt deg inn i det helt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere heldige blir det som en av disse gutta. Som da er sikret fete jobber i Hollywood. Ellers så blir det bare en Miss.

image.png.afd184fc6dde3e5968fc8124d1c3d536.pngimage.png.dc6dbcd8b8899ad714d9687abc6994f0.pngimage.png.2f2bec09ba344828843ea080a9edc6c9.png  

Anonymkode: eb86c...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Foreslår navn på egen Facebook-gruppe, så kan dere alle melde dere inn: «Vi kjerringer som sitter på vår egen høye hest og dømmer andre».

Mange her som ikke skjønner hva surrogati er, les dere litt opp på wikipedia. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Surrogati

Anonymkode: 3554b...b35

Jeg, for min del, er sterkt for tillatelse av surrogati og skjønner godt hva det er. Dessuten er jeg statsborger av et østeuropeisk land hvor dette er tillatt og hvor jeg har sett det foregå under ordnede forhold. Der hadde prosessen kostet deg hundretusener, og ikke litt under snittprisen på en golden retriever. Å bruke surrogatens egg er dessuten forbudt.

At noe kalles "tradisjonell surrogati" på Wikipedia betyr ikke at det er etisk eller vanlig praksis i 2021.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Det er nok ikke synd på henne, hun får omtrent en årslønn i Peri av oss (3000 amerikanske dollar), pluss alle utgifter dekket. Hun har også to barn fra før.

Anonymkode: 3554b...b35

Problemet er at det kan oppstå følelser mens hun går gravid (kjemiske hormoner i hjernen og sånne ting som jeg som alien robot ikke har egen erfaring med). Men så ser jeg heller ikke bort fra at andre kulturer kan ha et annet syn på å sende bort barn til det som sannsynligvis er bedre kår. Vanskelig å vurdere, kommer vel også an på hennes personlighet.

Anonymkode: eb86c...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...