Gå til innhold

Vi skal få surrogatbarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er et par som ikke kan få barn sammen (problem med meg, ikke min mann). Vi har ordnet et surrogatmor (hennes egg) i Peru, og reiser over for å befrukte med mannens sæd så snart det er mulig etter korona.

Vi fikk først nå nylig bilde av surrogatmoren, hun har et typisk indiansk utseende. Vi har fram til nå hatt at bilde om at hun så mer europisk/spansk ut. Dette har satt i gang noen usikre følelser hos meg. Så spørsmålet er: hvordan tror dere dette barnet blir seende ut, som en blanding av henne og min norske mann? Tror dere feks barnet vil bli seende slik ut at det feks blir utsatt for rasisme? Eller vil det se ut og føle seg som helg norsk?

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du faktisk tenker at dette er et problem så bør du nok ikke velge denne måten å få barn på. 

Du bør egentlig ikke velge denne måten å få barn på uansett. 

Hvorfor ikke adoptere heller? 

(Usikker på om dette bare er tull). 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hvis noen kjenner til noen som er halvt norske og halvt peruianske (indianerslekt) og det er bilde på nett, så legg gjerne inn nettadresse her.

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare tull.

Anonymkode: e6984...3ee

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem jeg kjenner ser man godt at er sør amerikanere...

Anonymkode: db703...c54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dem jeg kjenner ser man godt at er sør amerikanere...

Anonymkode: db703...c54

TS her. At de ser ut som sør-amerikanere, det var forventet. Jeg lurer på hvordan de som er blanding av indianerslekt der nede og nordmenn ser  ut.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er hennes egg så er det også hennes biologiske barn. Da skal hun komme fra relativt kritiske kår med mye fattigdom om hun skal gå gravid for å så gi fra seg barnet sitt. Bare trist.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg faktisk ikke noe på. «Surrogatbarn»? «Indiansk»? COME ON! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er trolling, for jeg liker å tro at i Norge så vet vi bedre når det gjelder å utnytte fattige kvinner og kroppene deres på denne måten. 

Anonymkode: 8e793...0c6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Håper dette er trolling, for jeg liker å tro at i Norge så vet vi bedre når det gjelder å utnytte fattige kvinner og kroppene deres på denne måten. 

Anonymkode: 8e793...0c6

Enig. Dette er også særlig uetisk med tanke på at surrogatmor er biologisk mor til barnet. Hun må jo praktisk talt gi fra seg barnet sitt.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 23
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Hvis det er hennes egg så er det også hennes biologiske barn. Da skal hun komme fra relativt kritiske kår med mye fattigdom om hun skal gå gravid for å så gi fra seg barnet sitt. Bare trist.

TS her. Det er nok ikke synd på henne, hun får omtrent en årslønn i Peri av oss (3000 amerikanske dollar), pluss alle utgifter dekket. Hun har også to barn fra før.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hvis dere vil diskutere for eller mot surrogati, så kan dere lage en egen tråd.

Anonymkode: 3554b...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Det er ikke synd på henne som er så fattig at hun må selge sitt biologiske barn for å brødfø de andre to?

Det er synd på barn i Afrika som sulter og. Hva har du gjort i dag for å hjelpe dem?

Anonymkode: 3554b...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surrogatmor og eggdonor skal være to forskjellige mennesker om man skal gjennomføre surrogati på en noenlunde etisk måte. Det som beskrives her er kjøp av noens biologiske barn som de selv har båret frem. Tror og håper at tråden bare er tøv og trolling.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vil jo være en mestis, og det er stor sannsynlighet for at mor allerede er en mestis. Mestis er et begrep man bruker når barnet er en blanding av en urbefolkning i Latin-Amerika og europeer. Mange mennesker i Peru er nettopp dette. Så du kan jo søke på google etter bilder og bruke ordet mestis så vil du jo se hvordan barnet kan se ut. Hvis utsende er viktig for deg.  

Anonymkode: 5d5b2...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er synd på barn i Afrika som sulter og. Hva har du gjort i dag for å hjelpe dem?

Anonymkode: 3554b...b35

Latt være å kjøpe familiemedlemmene deres 

Anonymkode: b5720...cc2

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexicos president og diktator Porfirio Díaz var mestis, det vil si av blandet opphav av europeere og amerikanske urfolk. Søk etter bilde av Mexicos president og diktator Porfirio Díaz. Så kan du se.

Anonymkode: 5d5b2...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette faktisk er en reell greie så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere har valgt å bruke hennes egg? Spesielt når du er bekymret for rasisme og slikt.

Skulle jeg gjort noe slikt så ville jeg jo valgt en donor i samme "sjanger" som meg selv.

Dessuten så ville jeg følt meg tryggere på hele opplegget om ikke surrogaten brukte sitt eget egg, da får hun jo og en biologisk forbindelse, det hadde jeg nok ikke likt, tror jeg. 

Merkelig opplegg, kjenner til et par stykker som har fått barn på denne måten og de gjorde det under mer ordnede former.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...