Fufu Skrevet 22. juli 2021 #41 Skrevet 22. juli 2021 2ro skrev (2 minutter siden): Jeg tviler ikke på at du har brukt tid på å lese, men helsemyndighetene har garantert både bedre bakgrunnskunnskap og bruker kvalitetssikre kilder. Det er bare å se seg rundt og se hvordan munnbind brukes i praksis. At det eksisterer en ørliten teoretisk sjanse for at det hjelper mot smitte spiller liten rolle. 3
Stoltskeiv Skrevet 22. juli 2021 #42 Skrevet 22. juli 2021 (endret) De siste dagene har jeg opplevd at håndspriten ikke er i så stor grad tilgjengelig i butikkene. De har flyttet håndspritene i alle butikkene jeg bruker, de er er mer gjemt. Jeg må se etter de hver gang jeg kommer inn i butikker. Før så jeg de med en gang og kunne bare sprite henda, men nå må jeg se rundt meg og ser de er plassert litt gjemt. Jeg synes det er ganske dårlig. Men jeg skal innrømme at jeg er litt dårlig på munnbind bruk etter påbudet ble opphevet. Jeg glemmer det fortere, men jeg bruker det absolutt om jeg har det med, eller om det ligger fremme på butikken. Endret 22. juli 2021 av Traktorlesba96 1
Gjest Albbas Skrevet 22. juli 2021 #43 Skrevet 22. juli 2021 Det er ikke lenger anbefaling om munnbind, derfor bruker jeg det ikke. Bruker der det er anbefalt (fly og flyplass,eller kommuner som anbefaler det).
Fufu Skrevet 22. juli 2021 #44 Skrevet 22. juli 2021 Traktorlesba96 skrev (12 minutter siden): De siste dagene har jeg opplevd at håndspriten ikke er i så stor grad tilgjengelig i butikkene. De har flyttet håndspritene i alle butikkene jeg bruker, de er er mer gjemt. Jeg må se etter de hver gang jeg kommer inn i butikker. Før så jeg de med en gang og kunne bare sprite henda, men nå må jeg se rundt meg og ser de er plassert litt gjemt. Jeg synes det er ganske dårlig. Det er fullt tillatt å ha med seg egen håndsprit om dette er noe som bekymrer deg. 2
Stoltskeiv Skrevet 22. juli 2021 #45 Skrevet 22. juli 2021 Fufu skrev (2 minutter siden): Det er fullt tillatt å ha med seg egen håndsprit om dette er noe som bekymrer deg. Jeg har det. Men jeg synes likevel det er dårlig av butikkene. Snakket bare om generell basis da alt ikke handler om meg 1
Fufu Skrevet 22. juli 2021 #46 Skrevet 22. juli 2021 Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå): Jeg har det. Men jeg synes likevel det er dårlig av butikkene. Snakket bare om generell basis da alt ikke handler om meg Igjen, man har selv ansvar for eget liv og egen helse. Hvorfor mener du at butikker har dette ansvaret? 5
Stoltskeiv Skrevet 22. juli 2021 #47 Skrevet 22. juli 2021 Jeg har ikke sagt at butikken har ansvar for det. Jeg synes det bare er dårlig av de. Korona pandemien har man et delt ansvar. Du går ikke på butikken med symptomer. Det er for å verne de andre. Ja, jeg har ansvar for min egen helse, men man har også et ansvar ved å ikke spre dette viruset videre til de med dårlig helse. Man kan ikke akkurat kreve at de friske skal være hjemme fordi man har ansvar for å ikke bli syk. Man kan til viss grad vise litt ansvar for andres helse ved å holde seg hjemme om man har symptomer og bruke sprit. Det kan skje akkurat det samme som munnbind at man glemmer det hjemme eller på jobb. Det er slikt som skjer på travle hverdager og da er det greit at det er håndsprit lett tilgjengelig i butikkene. Dette er dugnad og ikke en egoisme sak, mener nå jeg ihvertfall. 3
Ubiquiti Skrevet 22. juli 2021 #48 Skrevet 22. juli 2021 (endret) Dette er grunnen til at man selvsagt bruker FFP3-masker når man er ute blant folk. En kan rett og slett ikke stole på at folk rundt en klarer å ta ansvar. Skal munnbind beskytte en selv må absolutt alle bruke det. Hvis du vil beskytte deg selv bruker du FFP3/N95-maske, alltid. Så utrolig deilig det er å være beskyttet uansett hva idiotene rundt en gjør eller ikke gjør. Og vaksine beskytter ikke mot å smitte andre, strengt tatt ikke mot å bli smittet selv heller. Helt spinnvilt hvor feilinformert folk er 😂 Alle de som har bestemt seg for at pandemien snart er over risikerer nok å få seg en liten overraskelse 🤣 Endret 22. juli 2021 av Ubiquiti Teksten ble endret
Fufu Skrevet 22. juli 2021 #49 Skrevet 22. juli 2021 Traktorlesba96 skrev (20 minutter siden): Jeg har ikke sagt at butikken har ansvar for det. Jeg synes det bare er dårlig av de. Hvorfor er det det? Din helse er ikke deres ansvar. 2
Fufu Skrevet 22. juli 2021 #50 Skrevet 22. juli 2021 Traktorlesba96 skrev (21 minutter siden): Man kan ikke akkurat kreve at de friske skal være hjemme fordi man har ansvar for å ikke bli syk. Dette gir ingen mening. Traktorlesba96 skrev (22 minutter siden): Dette er dugnad og ikke en egoisme sak, mener nå jeg ihvertfall. Dugnad betyr at alle bidrar litt. Du har med egen håndsprit, de overholder de reglene de skal følge. 2
Stoltskeiv Skrevet 22. juli 2021 #51 Skrevet 22. juli 2021 Fufu skrev (57 minutter siden): Dette gir ingen mening. Dugnad betyr at alle bidrar litt. Du har med egen håndsprit, de overholder de reglene de skal følge. Samtid som at man ikke går ut om man er syk 3
Barbalala Skrevet 22. juli 2021 #52 Skrevet 22. juli 2021 Million skrev (4 timer siden): Jeg har vært på to forskjellige steder og gjort ærend denne morgenen, og brukte ikke munnbind noen av stedene. Tenk det! Veldig uansvarlig av deg. Husk at det er 0,0000000000000000000000001 % sjanse for at du nå har smittet noen med en sykdom! Bruk alltid munnbind! 1
Fufu Skrevet 22. juli 2021 #53 Skrevet 22. juli 2021 Traktorlesba96 skrev (1 time siden): Samtid som at man ikke går ut om man er syk Joda, det går helt fint det. 1
Gjest Saph Skrevet 22. juli 2021 #54 Skrevet 22. juli 2021 Kommer aldri til å slutte med munnbind. Syns det er digg å kunne gå rundt tildekket så ingen kan se hvordan jeg ser ut eller hvem jeg er. Det har gitt med en uventet frihetsfølelse.
PåPlass Skrevet 22. juli 2021 #55 Skrevet 22. juli 2021 Barbalala skrev (2 timer siden): Veldig uansvarlig av deg. Husk at det er 0,0000000000000000000000001 % sjanse for at du nå har smittet noen med en sykdom! Bruk alltid munnbind! Slettes ikke uansvarlig. Se her på denne reportasjen, her står alle tett i tett i dag. Uten munnbind. Det gnåles i medier om at folk ikke bruker munnbind på buss og trikk, men du skal se at det kommer ikke til å stå noe om munnbind på markeringene. 2
PåPlass Skrevet 22. juli 2021 #56 Skrevet 22. juli 2021 Saph skrev (2 timer siden): Kommer aldri til å slutte med munnbind. Syns det er digg å kunne gå rundt tildekket så ingen kan se hvordan jeg ser ut eller hvem jeg er. Det har gitt med en uventet frihetsfølelse. Så lenge du har samme type hår som alltid, samme klær, samme type gange og krppsfasong så er du lett å kjenne igjen. Å tro at maske skjuler hvem du er det er virkelig optimistisk. 2
tussi84 Skrevet 22. juli 2021 #57 Skrevet 22. juli 2021 Sluttet med munnbindet når påbudet forsvant. Jeg er fullvaksinert, og det er de fleste jeg omgås med også. På butikk osv holder jeg avstand til fremmede. Ja da vet at det er en ørliten sjans for at jeg kan bli smittet av corona og derfor spre smitte videre, men sjansen for å bli smittet er langt større for dem som ikke er vaksinert. Det er ikke meningen at vi skal ha 0 smittende. Coronaen har kommet for å bli, men nå er mange vaksinert allerede og det hindrer den største smittespredningen. Vi må heller se på sykehus tallene. Jeg pleier som regel å ha 2 - 3 forkjølelser i året, men nå har jeg ikke vært syk siden des 2019. Finner det ikke normalt, og lurer på hva dette gjør med immunforsvaret. Det er helt normalt å bli syk, og coronaen for vaksinerte nå er som en mild forkjølelse/eller uten symptomer. Vi går da ikke med munnbind for å forhindre vanlig forkjølelse eller influensa. Hvorfor skal vi da foetsette å gjøre det pga corona? 6
Gjest 123 eller noe Skrevet 22. juli 2021 #58 Skrevet 22. juli 2021 Saph skrev (5 timer siden): Kommer aldri til å slutte med munnbind. Syns det er digg å kunne gå rundt tildekket så ingen kan se hvordan jeg ser ut eller hvem jeg er. Det har gitt med en uventet frihetsfølelse. Høres da mer ut som psykiske problemer og liten selvtillit? Hvorfor skal man gjemme seg for omverdenen?
ItchyBitchySpider Skrevet 22. juli 2021 #59 Skrevet 22. juli 2021 omno_guest skrev (21 timer siden): Pandemien er ikke over. Hold avstand, bruk munnbind. Sprit hender. Til høsten igjen vil vi se ny lockdown om strikken tøyes for mye ut nå!!! Og husk, vaksiner dere. Det går for treigt. Jeg tok vaksine, gikk helt bra. Ingen bivirkninger, kun litt vondt i armen samme dag. Fordi jeg har lungesykdom som gjør at jeg trenger frie luftveier for å kunne fungere i hverdagen. Vil du overta jobben min fordi jeg blir sengeliggende på grunn av munnbindbruk? Vær så god. 2
Archer Skrevet 22. juli 2021 #60 Skrevet 22. juli 2021 Saph skrev (5 timer siden): Kommer aldri til å slutte med munnbind. Syns det er digg å kunne gå rundt tildekket så ingen kan se hvordan jeg ser ut eller hvem jeg er. Det har gitt med en uventet frihetsfølelse. Mhm dette.. hvorfor hører man bare kvinner si dette😅 skaff en niqab da istedenfor og dekk dere till da🤡 4
Fremhevede innlegg