Gå til innhold

Hvorfor slutte bruke munnbind?


omno_guest

Anbefalte innlegg

Pandemien er ikke over. Hold avstand, bruk munnbind. Sprit hender. Til høsten igjen vil vi se ny lockdown om strikken tøyes for mye ut nå!!! 

 

Og husk, vaksiner dere. Det går for treigt. Jeg tok vaksine, gikk helt bra. Ingen bivirkninger, kun litt vondt i armen samme dag. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

omno_guest skrev (1 time siden):

Pandemien er ikke over. Hold avstand, bruk munnbind. Sprit hender. Til høsten igjen vil vi se ny lockdown om strikken tøyes for mye ut nå!!! 

 

Og husk, vaksiner dere. Det går for treigt. Jeg tok vaksine, gikk helt bra. Ingen bivirkninger, kun litt vondt i armen samme dag. 

Hvorfor bruke munnbind nå når alt er åpent og det er lite smitte? Men du står selvsagt fritt til å bruke det om du er så redd.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her sier kommuneoverlegen munnbind kun anbefales hvis vi ikke kan holde en meter avstand.

Utover det er det ikke hensiktsmessig pr nå. Ulempene med bruke er ellers større enn behovet for den beskyttelsen slik ting er nå.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (14 minutter siden):

Jeg bruker briller og blir plaget av dugg på brilleglasset.

Jeg bruker visir og opplever det samme 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe

Holder GOD avstand til folk med munnbind, det er gjerne de skitneste (ikke alle så klart, men mange) jeg ser det er mye munnbind-gjenbruk ute og går! Tar det av og sparer det til senere. Vasker ikke hendene før og etter bruk. Det samme gjelder vaksinerte, de hoster på deg og sier "ikke bekymre deg, jeg er vaksinert" å dra til helvete da, ingen går vel og hoster gørra si på andre uansett hvor vaksinert man er? Joda, mange tydeligvis.

Den spritingen er direkte kvalm. Man blir ikke ren av det, du må vaske hendene på den gammeldagse måten. Selv om det er enklere og raskere å bare ta en dusj sprit på dem. Så føler du deg så flink etterpå også fordi du tror du bidro litt. 

Vaksinen takker jeg nei til som gravid, etter legens anbefaling. Mannen skal ta den og det er greit for meg, så det er ikke noe antivaxopplegg her for de som måtte tro det.

Pass på deg selv og prøv å ikke lek for mye coronapoliti.

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
omno_guest skrev (8 timer siden):

Pandemien er ikke over. Hold avstand, bruk munnbind. Sprit hender. Til høsten igjen vil vi se ny lockdown om strikken tøyes for mye ut nå!!! 

 

Og husk, vaksiner dere. Det går for treigt. Jeg tok vaksine, gikk helt bra. Ingen bivirkninger, kun litt vondt i armen samme dag. 

Sikker på at vi ikke skal kjøpe kiste og gravplass  i samme slengen så vi er helt forberedt...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å begynne med munnbind i enkelte situasjoner. Det er sykt mange tilreisende her og delta har endret spilleregler. Det er ikke så ille å ha på i hensiktsmessige situasjoner. Det hadde vært irriterende og bittert å bli smittet nå når jeg snart får vaksinen. Det er ikke så lenge det er snakk om før første stikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være bra for immunforsvaret å ikke utsettes for noen form for smitte over lang tid. Vi ser hva som skjer med andre virus nå: det forventes bla bølger av RS- virus blant små barn fordi det er lav immunitet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (31 minutter siden):

Holder GOD avstand til folk med munnbind

 

Takk for det! 
Det er en positiv bivirkning, for meteren er alt for kort for veldig mange for tiden.  :)

 

(Ps: jeg har allergihoste (allergiutløst astma), og bruker munnbind i det offentlige for ikke å skremme livskiten ut av folk jeg møter)
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (17 minutter siden):

Jeg vurderer å begynne med munnbind i enkelte situasjoner. Det er sykt mange tilreisende her og delta har endret spilleregler. Det er ikke så ille å ha på i hensiktsmessige situasjoner. Det hadde vært irriterende og bittert å bli smittet nå når jeg snart får vaksinen. Det er ikke så lenge det er snakk om før første stikk :)

Men i følge munnbind-tilhengerne så går man jo med munnbind "for å beskytte andre". Det har altså ingen hensikt å gå med munnbind for egen del. 

Jeg er glad for at nesten alle nå har droppet dette unødvendige symboltiltaket. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (8 minutter siden):

Men i følge munnbind-tilhengerne så går man jo med munnbind "for å beskytte andre". Det har altså ingen hensikt å gå med munnbind for egen del. 

Jeg er glad for at nesten alle nå har droppet dette unødvendige symboltiltaket. 

Om mange nok bruker det beskytter du andre og andre beskytter deg. 

Det er ikke et unødvendig symboltiltak. Kan man ikke holde meteren er det lurt. Skal man være i et innestengt rom er det lurt. Delta smitter lettere og på større avstand. Delta gjør at det er enda mer fornuftig enn tidligere. Det er et enkelt hjelpemiddel som har vært brukt innen helse i utrolig mange år, nettopp fordi det har noe for seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk uten munnbind i butikken i dag. Det var fordi jeg våknet midt på natten og ikke fikk sove mer. Så jeg sto opp kl 05. Kl 06.30 dusjet jeg og gjorde meg klar, og gikk i butikken klokka 07 og gjorde ukeshandelen min. Rema og Kiwi åpner kl sju. Og helserådene er jo å handle til tider da det er lite kunder og ikke så tett med folk. Jeg var nesten alene i butikken! Så bare én annen kunde hos Rema og to hos Kiwi. Og de var det lett å holde avstand fra.

Da var det greit å gå uten munnbind. Jeg hadde med meg ett for sikkerhets skyld, men brukte det ikke.

PS! Jeg er vaksinert både dose en og to.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (18 minutter siden):

Jeg gikk uten munnbind i butikken i dag. Det var fordi jeg våknet midt på natten og ikke fikk sove mer. Så jeg sto opp kl 05. Kl 06.30 dusjet jeg og gjorde meg klar, og gikk i butikken klokka 07 og gjorde ukeshandelen min. Rema og Kiwi åpner kl sju. Og helserådene er jo å handle til tider da det er lite kunder og ikke så tett med folk. Jeg var nesten alene i butikken! Så bare én annen kunde hos Rema og to hos Kiwi. Og de var det lett å holde avstand fra.

Da var det greit å gå uten munnbind. Jeg hadde med meg ett for sikkerhets skyld, men brukte det ikke.

PS! Jeg er vaksinert både dose en og to.

Hvorfor bruker du munnbind dersom du er vaksinert? (Ikke at det er nødvendig i utgangspunktet)

Folks evne til å tenke selv har virkelig forsvunnet totalt det siste året. 

Endret av Barbalala
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (19 minutter siden):

Om mange nok bruker det beskytter du andre og andre beskytter deg. 

Men du sa at du vurderte å bruke munnbind for å beskytte deg selv fordi det var så få som brukte det. 

Det er jo ikke slik det fungerer, i følge dere munnbind-tilhengere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barbalala skrev (2 minutter siden):

Men du sa at du vurderte å bruke munnbind for å beskytte deg selv fordi det var så få som brukte det. 

Det er jo ikke slik det fungerer, i følge dere munnbind-tilhengere. 

Det beskytter bedre å bruke enn å ikke bruke. Det er jo også slik at andre har lettere for å bruke munnbind om man ser andre tar det på. Om flere bruker munnbind vil det beskytte deg selv og andre. 

Det er enkelt og ikke til mye bryderi. Sykdom, nedstengning og karantene er til mye mer bryderi. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (58 minutter siden):

Hvorfor bruker du munnbind dersom du er vaksinert? (Ikke at det er nødvendig i utgangspunktet)

Folks evne til å tenke selv har virkelig forsvunnet totalt det siste året. 

Hæ? Det er vel du som har mistet evnen til å tenke, vil jeg påstå.

Du har vel lest det samme som jeg i media? Man KAN være smittebærer selv om man er vaksinert. Man kan gå rundt og spre smitten uten å vite det og uten at man blir syk selv, siden man er vaksinert.

Vaksinen hindrer ikke viruset i å komme inn i kroppen din, den hindrer deg bare i å bli alvorlig syk.

Vaksinerte bør derfor bruke munnbind på lik linje med andre egentlig (der man ikke kan holde avstand og der det er påbudt), fordi vi KAN spre smitten uten å vite det.

Må man følge munnbindreglene på offentlig transport i Oslo nå, forresten? T-banen osv?

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med munnbind den dagen det lokale påbudet forsvant. Deilig å slippe. Var rimelig spesielt å reise rundt i Norge til steder uten påbud. Så da forsvant her hjemme også, så droppet jeg det. 

Den helt store effekten er vel også diskutabel. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 minutter siden):

Vaksinerte bør derfor bruke munnbind på lik linje med andre egentlig (der man ikke kan holde avstand og der det er påbudt), fordi vi KAN spre smitten uten å vite det.

Ja, tenk at man KAN det gitt. 

Tenk på alt det som KAN være mulig. Tenk å basere hele livet sitt på ting som KAN skje med 0,00000001 % sjanse. 

Du kan jo aldri kjøre bil igjen. Eller ta fly. Eller egentlig gå ut av døren. Tenk på alt som KAN skje dersom du beveger deg utenfor huset. Livsfarlig! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...