Gå til innhold

Hva er det med alle som skal legge inn "husk 22/7" på profilbildet sitt på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Robin666 skrev (32 minutter siden):

Lol. Folk flest gir F i noe som skjedde for 10 år siden. 

Hva mener du med tidenes (og muligens)den beste spot on? Er det tidenes spot on, men kanskje ikke den beste? Tidenes dårligste spot on? 

 

Ingen med litt mellom ørene gir F i 22/7.

Altså ikke du.

Endret av MapleSirup
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vinterdekor skrev (26 minutter siden):

Hva for noe? Er du kun interessert i dagens nyheter?

Hvem er du som er så sykt kørka?

Han er neppe så oppdatert på dagens nyheter. Da ville nok 22/7 engasjert han litt. Folk har grått på Tv i to dager nå. Har man ikke fått med seg det så er det ikke håp

🐀🔫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (3 minutter siden):

Han er neppe så oppdatert på dagens nyheter. Da ville nok 22/7 engasjert han litt. Folk har grått på Tv i to dager nå. Har man ikke fått med seg det så er det ikke håp

🐀🔫

Jeg vil tro at de som mistet sine kjære barn og slektninger aldri ble seg selv etterpå og at de alle sammen har grått hver dag siden dette. Jeg har selv mistet mitt barn og jeg håper at adm sletter denne tåpelige loggen/tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (8 minutter siden):

Jeg vil tro at de som mistet sine kjære barn og slektninger aldri ble seg selv etterpå og at de alle sammen har grått hver dag siden dette. Jeg har selv mistet mitt barn og jeg håper at adm sletter denne tåpelige loggen/tråden.

Enig. 
Mine tanker går til deg i din sorg. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker ikke sånne bilderammer selv, men 22. Juli er en sorg for hele nasjonen og jeg skjønner at folk ønsker å minnes offentlig på denne dagen. 

Anonymkode: 2c244...cfd

Man kan minnes uten å vise seg frem for alle andre.

image.jpeg.2e4ed223bf55d1d3a0a7378f7eba16c2.jpeg

Anonymkode: 5f776...b87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man kan minnes uten å vise seg frem for alle andre.

image.jpeg.2e4ed223bf55d1d3a0a7378f7eba16c2.jpeg

Anonymkode: 5f776...b87

Det handler om fellesskap. Om å dele en tragedie og vise støtte. Det er ingen intelligente mennesker som tror det handler om oppmerksomhetsbehov i form av «likes».

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MapleSirup skrev (1 time siden):

Han er neppe så oppdatert på dagens nyheter. Da ville nok 22/7 engasjert han litt. Folk har grått på Tv i to dager nå. Har man ikke fått med seg det så er det ikke håp

🐀🔫

Har folk grått på tv i to dager?

Anonymkode: 5c551...e3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan mener du at du påvirker deres mening ved å endre profilbilde én dag?
Tror du ikke det er andre ting du kan gjøre som ville hatt større virkning? Å delta i debatter og diskusjoner, å lese og skrive kronikker, å samtale og være tilstede i unge og sårbare menneskers dagligliv m.m. Tror du ikke slike ting har større virkning når du ønsker å bekjempe utbredelsen av hat og løgner?

Anonymkode: 607b4...c24

Jo, selvfølgelig. Det å endre profilbilde er åpenbart ikke nok.

På samme måte som jeg heiser flagget på 17. mai for å markere det norske demokratiet, men det er selvsagt heller ikke tilstrekkelig for å bevare demokratiet.

Men for meg har symbolhandlinger som å endre profilbilde og å heise flagget også en betydning - for å minne oss om alle de konkrete handlingene vi må gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

22 juli er som 2 verdenskrig, den skal aldri glemmes!

Anonymkode: d55bb...cc4

Tjueto juli? To verdenskrig?

Du mener nok tjueandre juli og andre verdenskrig. Da må du skrive ordenstall, det vil si punktum etter tall; 

22. juli og 2. verdenskrig. 

Anonymkode: 1194d...391

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gir opp folk. Det er f... meg bare hat blant folk om dagen. Det er rart at det ikke er krig i verden med tanke på hvor kynisk, motbydelig og hatefullt samfunnet har blitt. 

Anonymkode: 7da7e...528

Jeg tror det mange definerer som hat er rett og slett at folk er uenige med dem. 
 

Tror også ‘hat’ også oppfattes fra de som har vært vant til å bare få uten videre. Synes de som nevner hat er litt som de som roper troll her inne på KG. 
 

Samt at jeg synes at å bruke ‘hat’ er ganske manipulerende. Terskelen for at noe er ‘hat’ er veldig høy for meg og har tidligere vært det men nå er jo alt hat. Føles veldig useriøst og jeg tror de som slenger ut med hat egentlig bare vil ha effekt raskest mulig, vil ha viljen sin. Tror egentlig det er en bivirkning av bortskjemthet. 

Anonymkode: 73ef7...689

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gir opp folk. Det er f... meg bare hat blant folk om dagen. Det er rart at det ikke er krig i verden med tanke på hvor kynisk, motbydelig og hatefullt samfunnet har blitt. 

Anonymkode: 7da7e...528

Jeg tror det mange definerer som hat er rett og slett at folk er uenige med dem. 
 

Tror også ‘hat’ også oppfattes fra de som har vært vant til å bare få uten videre. Synes de som nevner hat er litt som de som roper troll her inne på KG. 
 

Samt at jeg synes at å bruke ‘hat’ er ganske manipulerende. Terskelen for at noe er ‘hat’ er veldig høy for meg og har tidligere vært det men nå er jo alt hat. Føles veldig useriøst og jeg tror de som slenger ut med hat egentlig bare vil ha effekt raskest mulig, vil ha viljen sin. Tror egentlig det er en bivirkning av bortskjemthet. 

Anonymkode: 73ef7...689

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det ikke viktig for mange å vise det på Facebook så alle ser det da, virker veldig sånn. Selv skal jeg tenne lys og holde en stille stund for meg selv. UTEN å legge det på some for likes.

Anonymkode: 5c551...e3d

Der fikk du 7 likes gitt! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (3 timer siden):

Det handler om fellesskap. Om å dele en tragedie og vise støtte. Det er ingen intelligente mennesker som tror det handler om oppmerksomhetsbehov i form av «likes».

Akkurat som også #50erikkenok og regnbueflagget er dette virtue signalling for å vise hvor snill og god og, ikke minst, PK man er.

Anonymkode: 5f776...b87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi forenes i vår fordømmelse av ekstremisme, vold og drap, må vi huske på at arbeiderbevegelsen heller ikke er uskyldige hvite lam. Jeg fordømmer alle former for ekstremisme, men grupper som tramper ned enkeltindivider kan ikke forvente all sympati, uten forbehold.

Anonymkode: 7ff74...ae2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin666 skrev (5 timer siden):

Lol. Folk flest gir F i noe som skjedde for 10 år siden. 

Hva mener du med tidenes (og muligens)den beste spot on? Er det tidenes spot on, men kanskje ikke den beste? Tidenes dårligste spot on? 

 

Enig. Mange som meg er likegyldig til denne dagen. Føler ikke noe hat eller sorg eller noe som helst. Bare en vanlig dag. Jeg ser på nyhetene å tenker "Åja. Det var den gangen". Moving on. Skal jeg liksom late som at jeg bryr meg i dag når jeg har gitt faen resten av året? Det er jo bare patetisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De skal være så politisk korrekt som mulig. Så får de sikkert noen likes og føler seg så veldig gode 👍

Anonymkode: 5c551...e3d

Er vel helst denne .. redd for å skille seg ut fra fellesskapet. Syns det er litt tragisk at akkurat denne uka skal ikke glemme ikke tie når jeg så programmet Arven etter 22 juli der overlevende syns at folk glemte alt for fort og at høyre ekstremismen er på full fart fremover. Hva med årene 2012.-2020? Ingen som har brukt rammer de årene og ingen som har snakket mye om det. Fleste glemte og tiet i 8-9 år nå plutselig i denne ene juli uka når det er 10 år siden det tragiske skjedde er alt fokusert på 22 juli. Syns det er litt rart 

Anonymkode: acc22...05c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat som også #50erikkenok og regnbueflagget er dette virtue signalling for å vise hvor snill og god og, ikke minst, PK man er.

Anonymkode: 5f776...b87

Nei, ikke nødvendigvis. De få jeg kjenner som faktisk har endret profilbildet sitt til dette er folk som brenner for dette også i hverdagen, og det handler om å gi et signalt til samfunnet om at man er uenig med dagens politikk f.eks. Ikke alle som nødvendigvis kan/vil bli politikere for det om.

Anonymkode: 19e87...2e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har ikkeFB men hører hva andre sier som har. Og de ser bekjente som henger seg på alt av trender, gjerne flere ganger om de ikke får nok likes første gangen. Er jo helt galskap. Går an å markere denne dagen uten å måtte legge det ut for bekreftelse.

Anonymkode: 5c551...e3d

Jeg spør igjen: Hvorfor mener du at du har fasiten på hva som er rett måte å markere på?

Anonymkode: 70f25...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et gnål det er om 22/7. Selvfølgelig synd for de det rammet og etterlatte, men for meg er hele greia bare et gnål og mas.

Endret av tom1986
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror det mange definerer som hat er rett og slett at folk er uenige med dem. 
 

Tror også ‘hat’ også oppfattes fra de som har vært vant til å bare få uten videre. Synes de som nevner hat er litt som de som roper troll her inne på KG. 
 

Samt at jeg synes at å bruke ‘hat’ er ganske manipulerende. Terskelen for at noe er ‘hat’ er veldig høy for meg og har tidligere vært det men nå er jo alt hat. Føles veldig useriøst og jeg tror de som slenger ut med hat egentlig bare vil ha effekt raskest mulig, vil ha viljen sin. Tror egentlig det er en bivirkning av bortskjemthet. 

Anonymkode: 73ef7...689

Du kan tro akkurat hva du vil. Jeg er ikke bortskjemt og vet godt hva hat er. 

Anonymkode: 7da7e...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...