Gå til innhold

Hva er det med alle som skal legge inn "husk 22/7" på profilbildet sitt på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Den eneste skaden som har skjedd er at folk må vise at de er så politisk korrekt. De vil vise at de er på den riktige siden. Se, jeg føler med det som skjedde, se jeg er fullvaksinert osv osv. Det er noe de fleste oppegående ler av, fordi disse idiotiske postene betyr virkelig ingen ting for andre enn de som poster dette.

Anonymkode: 5c551...e3d

Eller gjør det det? Kanskje noen trenger å se at de har støtte. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Faktisk, jeg pleier aldri å oppdatere profilbildet mitt med noe slikt, enten det er Pride eller noe fælt som har skjedd i utlandet eller kreftsaken eller hva som helst. Men 22. juli har jeg lyst til å markere.

Ikke så mye for at det berørte meg personlig. Jeg kjente ingen som var på Utøya, og ingen som var på jobb i regjeringskvartalet heller. 

Men nå som tankegods fra langt, langt ute på høyresiden tyter frem i alle kommentarfelt, alle forum og diverse alternative "medier", du kan snart ikke lese noe som helst på nett uten å snuble over fremmedfiendtlig faenskap, da har jeg lyst til å være en av de som markerer at vet du hva, det her er faen ikke greit. Vi er mange som hater terroristen og alt han sto for. ALT han sto for. 

Sånn som "debatten" er blitt på sosiale medier syns jeg det er viktig å vise det.

Derfor.

Anonymkode: 558a4...80d

Heilt enig! 

Det er ei lita markering, men den kan likevel vere viktig. Det er så mykje faenskap i landet vårt, det er skremmende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp folk. Det er f... meg bare hat blant folk om dagen. Det er rart at det ikke er krig i verden med tanke på hvor kynisk, motbydelig og hatefullt samfunnet har blitt. 

Anonymkode: 7da7e...528

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, vinterdekor said:

1)Ja, jeg brukte ordet provosert, fordi jeg tolker tråden som om TS er provosert. Hvis ikke, hadde det vel ikke vært noen tråd? Mener du at TS er annet enn provosert? Si meg hvilket ord du synes er riktig?

2)Mener du at dersom man bruker slik filter - så betyr det at at de ikke bryr seg? Er det din tolkning? 

 

Nei, nei, nei....:sprettoy:

En debatt handler ikke om at noen må være provosert, eller at noen må ha rett og andre feil. Det handler om å skape en diskusjon rundt et tema. Hvis du ikke skjønner dette prinsippet så bør du kanskje holde deg unna diskusjonsforum?

Punkt 2: Les det jeg skrev en gang til. At  profilfiltre ikke er et bevis for omtanke, betyr ikke at ALLE som poster profilfiltre er uten omtanke. Det er da innlysende...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisenberg skrev (1 time siden):

Ja, jo greit nok men hvilken skade har skjedd? Jeg synes egentlig det er litt kleint og gjør det ikke selv men tenker også at det å reagere på det er noe man bør gå i seg selv med. «Hvorfor synes jeg det er teit at folk bytter ramme på facebookbildet sitt?» Vi bruker Facebook og andre sosiale medier veldig forskjellig. Jeg er mer observatør enn leverandør men tenker ikke at de som deler mer er så mye annerledes enn meg vi har bare en annen måte å uttrykke oss på. 

Rammene for hva som er akseptabelt i samfunnet blir trangere og trangere når "alle" er enige om at det eneste tillate er det politiske korrekte. Har man andre tanker, verdier eller idéer enn det VG bifaller (om det så måtte være idéer til venstre, høyre, bak, frem, opp eller ned) er det ikke akseptabelt. Og da blir den offentlige samtalen ensporet og utvalgte personer får mer makt enn dersom det hadde vært mer "konkurranse i markedet". Det truer faktisk demokratiet. 

Anonymkode: 607b4...c24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rammene for hva som er akseptabelt i samfunnet blir trangere og trangere når "alle" er enige om at det eneste tillate er det politiske korrekte. Har man andre tanker, verdier eller idéer enn det VG bifaller (om det så måtte være idéer til venstre, høyre, bak, frem, opp eller ned) er det ikke akseptabelt. Og da blir den offentlige samtalen ensporet og utvalgte personer får mer makt enn dersom det hadde vært mer "konkurranse i markedet". Det truer faktisk demokratiet. 

Anonymkode: 607b4...c24

Du føler det er innenfor å ha andre følelser enn avsky når det gjelder 22.07? Og at det truer demokratiet? Gjerne forklar.

Anonymkode: 28453...f53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardrøm skrev (1 time siden):

Jeg gjør det ikke for «likes». Det er fullstendig uinteressant. 

Jeg gjør det fordi jeg er skikkelig forbanna. Forbanna fordi vi 10 år etter et politisk motivert massedrap på barn og andre uskyldige, ser de samme holdningene florere på nett (inkludert her inne).

For meg er det å bekjempe disse løgnene og disse folka noe av det som engasjerer meg mest. 

Og hvem er de: de er en smørje av konspirasjonsteorier om muslimer, vaksiner, globale eliter, landssvik og det som verre er. De aller fleste av dem er sannsynligvis sosiale tapere på ulike måter, men det er disse miljøene som skaper grobunn for terrorister. 

Derfor er jeg forbanna. Derfor vil jeg markere at kampen ikke er over. Og det er faen meg en kamp jeg har tenkt å vinne. 

Hvordan mener du at du påvirker deres mening ved å endre profilbilde én dag?
Tror du ikke det er andre ting du kan gjøre som ville hatt større virkning? Å delta i debatter og diskusjoner, å lese og skrive kronikker, å samtale og være tilstede i unge og sårbare menneskers dagligliv m.m. Tror du ikke slike ting har større virkning når du ønsker å bekjempe utbredelsen av hat og løgner?

Anonymkode: 607b4...c24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du føler det er innenfor å ha andre følelser enn avsky når det gjelder 22.07? Og at det truer demokratiet? Gjerne forklar.

Anonymkode: 28453...f53

Jeg snakker om de 364 andre dagene i året. Du kan gjerne begynne med å fortelle hva du gjør disse 364 dagene, du som er så opptatt av dette.

Anonymkode: 607b4...c24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (25 minutter siden):

Nei, nei, nei....:sprettoy:

En debatt handler ikke om at noen må være provosert, eller at noen må ha rett og andre feil. Det handler om å skape en diskusjon rundt et tema. Hvis du ikke skjønner dette prinsippet så bør du kanskje holde deg unna diskusjonsforum?

Punkt 2: Les det jeg skrev en gang til. At  profilfiltre ikke er et bevis for omtanke, betyr ikke at ALLE som poster profilfiltre er uten omtanke. Det er da innlysende...

Provokasjon er det som startet diskusjonen, ikke fortell meg noe annet.

Hvorfor anbefaler du meg å holde meg unna diskusjonsforumet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør heller en åpen diskusjon til. Ytringsfriheten må virke på begge sider. Det er mye sunnere å la det komme ut i rolige former enn skjult i lukkede grupper. Det må være akseptabelt å komme med meninger som venstresiden er uenig i og ikke vil høre.

Anonymkode: 5c551...e3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, vinterdekor said:

Provokasjon er det som startet diskusjonen, ikke fortell meg noe annet.

Hvorfor anbefaler du meg å holde meg unna diskusjonsforumet?

Fordi du gir sterkt inntrykk av at du ikke skjønner hva en diskusjon er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 minutt siden):

Fordi du gir sterkt inntrykk av at du ikke skjønner hva en diskusjon er.

Å? Da må du nesten forklare meg hvorfor du mener at jeg ikke skjønner hva en diskusjon er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter sjeldent mitt profilbilde, og jeg pleier ikke å legge til ramme. I år har jeg valgt å gjøre det. 

For meg står 22. juli veldig sterkt. Jeg mistet mange venner den dagen, og jeg er selv nært knyttet til det som skjedde. For meg er det fremdeles et sterkt traume på alle måter. For meg føltes det rett og slett riktig og viktig.

Hvorfor kan ikke vi som synes det er viktig få lov til det, så kan de som ikke liker det eller vil gjøre det samme scrolle videre? Det er ingen som tvinger deg til å bytte profilbilde ts. Det er en måte for noen av oss å takle sorgen vår på. La oss få lov til det.

Endret av SPOCA
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SPOCA skrev (6 minutter siden):

Jeg skifter sjeldent mitt profilbilde, og jeg pleier ikke å legge til ramme. I år har jeg valgt å gjøre det. 

For meg står 22. juli veldig sterkt. Jeg mistet mange venner den dagen, og jeg er selv nært knyttet til det som skjedde. For meg er det fremdeles et sterkt traume på alle måter. For meg føltes det rett og slett riktig og viktig.

Hvorfor kan ikke vi som synes det er viktig få lov til det, så kan de som ikke liker det eller vil gjøre det samme scrolle videre? Det er ingen som tvinger deg til å bytte profilbilde ts. Det er en måte for noen av oss å takle sorgen vår på. La oss få lov til det.

Helt enig med deg. Man har selvsagt lov til å sørge og andre har lov til å sørge med. Det er helt greit. Man skal ikke glemme dem som ikke lengre er her og man må få lov til å vise dette. Jeg er ikke tilhenger av at man skal glemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sånne bilderammer selv, men 22. Juli er en sorg for hele nasjonen og jeg skjønner at folk ønsker å minnes offentlig på denne dagen. 

Anonymkode: 2c244...cfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at noen er så uopplyste, uintelligente og platte at dere tror en minnemarkering er et egoistisk valg for å få «likes»🙄Jeg gremmes. 


Vi kjente folk som døde!

Hele landet var preget av sorg!

Det var den største terroraksjonen Norge i vår levetid!

Det var et angrep på demokratiet!

Det var rasistisk!

Vi må huske og reflektere over slike dager for at det ikke skal gjenta seg!

Prøv en avis!!! Tomhodede fjols som tror minnemarkeringer er for å rette oppmerksomheten mot seg selv. Fy flate, du er så dum at du bør skamme deg hvis du føler deg truffet av innlegget  mitt!, Insta-idiot! Mehe! Kunnskapsløse fjols er hva jeg tenker om de som ikke vil huske eller ikke kan forstå!! 

Endret av MapleSirup
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MapleSirup skrev (2 minutter siden):

Tenk at noen av dere er uopplyste, uintelligente og platte at dere tror en minnemarkering er et egoistisk valg for å få «likes»🙄Jeg gremmes. 


Vi kjente folk som døde!

Hele landet var preget av sorg!

Det var den største terroraksjonen Norge i vår levetid!

Det var et angrep på demokratiet!

Det var rasistisk!

Vi må huske og reflektere over slike dager for at det ikke skal gjenta seg!

Prøv en avis!!! Tomhodede fjols som tror minnemarkeringer er for å rette oppmerksomheten mot seg selv. Fy flate, du er så dum at du bør skamme deg hvis du føler deg truffet av innlegget  mitt!, Insta-idiot! Mehe! Kunnskapsløse fjols er hva jeg tenker om de som ikke vil huske eller ikke kan forstå!! 

This!! 
Jeg tillater meg å legge til: les en bok. Les en avis. Evt se en nyhetssending. 
Dette er tidenes (og muligens) den beste spot on i dette forumet. 

Anonymkode: 09fe8...81e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

This!! 
Jeg tillater meg å legge til: les en bok. Les en avis. Evt se en nyhetssending. 
Dette er tidenes (og muligens) den beste spot on i dette forumet. 

Anonymkode: 09fe8...81e

Lol. Folk flest gir F i noe som skjedde for 10 år siden. 

Hva mener du med tidenes (og muligens)den beste spot on? Er det tidenes spot on, men kanskje ikke den beste? Tidenes dårligste spot on? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin666 skrev (3 minutter siden):

Lol. Folk flest gir F i noe som skjedde for 10 år siden. 

Hva mener du med tidenes (og muligens)den beste spot on? Er det tidenes spot on, men kanskje ikke den beste? Tidenes dårligste spot on? 

 

Hva for noe? Er du kun interessert i dagens nyheter?

Hvem er du som er så sykt kørka?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...