Gå til innhold

Er Cutters bare løgn og bedrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor godt resultatet er, kommer an på personen som utfører arbeidet.

Det gjelder uansett hvor man er, så lenge det er mennesker involvert - om det er håndverkere, ansatte i skatteetaten eller butikkansatte. Jeg har vært hos dyre frisører og fått skitt-dårlig klipp og billigere frisører eller ferske lærlinger og fått supre frisyrer. Problemet her er vel at de som er gode i faget sitt eller vil gjøre andre ting en kun klipp hele dagen, ikke ville jobbet på Cutters, og dermed er det antakelig de som er ferske og ikke helt får ting til, de som kun har det som et stopp på veien i påvente av en bedre jobb osv. som havner der. Ikke bare selvsagt, men det virker som om det er en mellombase eller nødløsning for mange av de ansatte.

Anonymkode: 628d7...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Cutters er ikke så billig som de later som, når man betaler 350 kr. for 10 (?) minutters klipp.

Anonymkode: 7a279...32d

Tja, håret mitt tar ikke mer enn 10-15 minutter å klippe, helt uavhengig av frisør, men det er ingen andre som gjør det for 350 kroner. 

Jeg har hår som er lett å klippe, og jeg har vært like fornøyd med hårklippen jeg har fått hos Cutters som hos andre kjeder, men lommeboka mi trives best med Cutters :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg vil tro at å gå dit kanskje er ok om man har hår som er lett å klippe, men det å tro at alle skal få en bra klipp på så kort tid er litt naivt. 

Jeg ville aldri gått dit for de i vanlige salonger bruker ganske mye tid på det. De reklamerer med effektiv hårklipp og det er noe jeg ikke er ute etter. Foretrekker noen som har tid og som kan gi meg det jeg vil ha. Jeg har både tykt, langt hår med mye fall og noen frisører sliter med å klippe det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tynt, relativt kort hår og skal ha en enkel klipp som er lett å forklare om det er på norsk eller engelsk, så da fungerer Cutters helt fint. Usikker på hva "startpris" er hos vanlige salonger for tiden, om de faktisk ikke bruker mer enn 10-15 min? Men mener å huske at det var betydelig dyrere for en del år siden, da det typisk ble delt inn i herreklipp og dameklipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor godt resultatet er, kommer an på personen som utfører arbeidet.

Det gjelder uansett hvor man er, så lenge det er mennesker involvert - om det er håndverkere, ansatte i skatteetaten eller butikkansatte. Jeg har vært hos dyre frisører og fått skitt-dårlig klipp og billigere frisører eller ferske lærlinger og fått supre frisyrer. Problemet her er vel at de som er gode i faget sitt eller vil gjøre andre ting en kun klipp hele dagen, ikke ville jobbet på Cutters, og dermed er det antakelig de som er ferske og ikke helt får ting til, de som kun har det som et stopp på veien i påvente av en bedre jobb osv. som havner der. Ikke bare selvsagt, men det virker som om det er en mellombase eller nødløsning for mange av de ansatte.

Anonymkode: 628d7...3b8

Det tenker jeg også. Og om Cutters ikke gir bedre lønn til de erfarne frisørene så vil vel de erfarne frisørene slutte i Cutters. Det er jo ingen som er gode i et håndverk som ønsker å bli betalt likt som en med null erfaring. 

Har en bror som går til Cutters, men han tar kun en enkel maskinklipp og det klarer selv uerfarne frisører. 

Anonymkode: 115ff...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Cutters på Torvbyen i Fredrikstad er ikke særlig flinke. Eller de har vært det noen ganger, mens andre ganger ikke særlig kult eller fint resultat. Det virker som at alt skal gjøres så kjapt og enkelt, noe som gjør at man ikke kan bestemme hvordan håret sitt skal se ut. Frisyrene man får der blir veldig A4 og standardisert. Synes egentlig ikke det er særlig billig å gå der heller, når man kan få hårklipp i en arabisk frisørsalong til samme pris og i litt bedre kvalitet. Jeg legger også merke til at det er mye utbytting/rotering av de ansatte som jobber der. Så jeg har ikke et positivt inntrykk av Cutters som frisørkjede. 

Anonymkode: e6ec6...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klippet meg hos cutters i Kristiansand og i Mandal, har vert fornøyd begge stedene. I Mandal vet jeg det er faglærte frisører, en av de drev salong i samme lokale før det ble cutters.

Anonymkode: a045f...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...