Gå til innhold

Er Cutters bare løgn og bedrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her

Klippet meg for første gang på Cutters i fjor, og da var det en ung norsk frisør som klipte meg, hun tok seg god tid og jeg ble kjempefornøyd.

Men etter opplevelsen min i går så vil jeg ikke sponse denne kjeden mer, iallfall ikke når de bruker frisører som jobber som lærlinger i andre salonger.

Anonymkode: 33bc7...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, hva skal man med penger når man kan opprettholde fasaden.

Anonymkode: 8c325...b0e

Skjønte ikke helt hva du mente her 🤔

Bare jeg som er treig? 

Anonymkode: f4d32...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min klipper seg kun der, han er fornøyd hver gang. Og det ser bra ut. 

Anonymkode: 89559...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hæ? De tar fagutdanning dom frisører. Det er videregående opplæring også tar de fagbrev eller var det svennebrev? 

Anonymkode: f4d32...d46

Der er da helt opp til den enkelte salongen. Meg bekjent kreves der ingen formell faglig kompetanse for å være faglig ansvarlig på en frisørsalong heller.

Endret av PetterKanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønte ikke helt hva du mente her 🤔

Bare jeg som er treig? 

Anonymkode: f4d32...d46

Vi er alle treige sammenlignet med det raskt ekspanderende kosmos, så ingen grunn til å bekymre deg over det baby

Anonymkode: 8c325...b0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilborg82 skrev (1 time siden):

Er det virkelig ufaglærte? Kan man være hjelpepleier eller servitør og få jobb på Cutters? 

Tror du virkelig importert arbeidskraft fra romania har hatt 2 års utdanning og 2 års praksis?

Anonymkode: 8c325...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vilborg82
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du virkelig importert arbeidskraft fra romania har hatt 2 års utdanning og 2 års praksis?

Anonymkode: 8c325...b0e

Nei, men hvis de er norske så tror jeg det. Hvis de som jobber på Cutters er ufaglærte, har kundene krav på å få vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10.54
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? De tar fagutdanning dom frisører. Det er videregående opplæring også tar de fagbrev eller var det svennebrev? 

Anonymkode: f4d32...d46

Ja, det er en utdannelse og et fag, men likevel ikke en beskyttet tittel. Litt som journalist. Hvem som helst kan kalle seg det også, uten å ha en formell journalistutdannelse. Det samme gjelder forsåvidt veldig mange andre yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt skamklippet (Cutters Gardermoen), og klippet like bra som hvilken som helst annen salong (Cutters Åsane).

Anonymkode: 9bc99...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å booke meg time på cutters, men det var noe digitale greier, som sa at om 2,5 timer så har jeg time. Det gadd jeg ikke å rusle rundt på kjøpesenteret for, så tok en dropinn på Nikita i stedet.

Der fikk jeg flørte med ei deilig klipperinne fra Finnmark som lei seg for at man ikke kan gå ut og drekka og feste så mye i coronatia, hun var nemlig ny i byen. Fikk ikke nummeret hennes, men det var nesten, og alltid hyggelig når'em byr å seg selv selv slik. Ja, hvor var jeg i historien. Ja, man får det man betaler for, særlig hos kjeder, antar jeg.

Har ellers ok erfaring fra diverse syriske/tyrkiske herrefrisører som gir deg en grei klipp for 250 kroner. Bare antar at disse enten snyter på skatten, eller egentlig hvitvasker penger for fetterne sine, men klippinga er ok den.

Endret av Realverdien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hvorfor Cutters er blitt så populært. Hårklipp er ikke som fastfood hvor man lett kan sikre at alle får samme produkt. Ulike frisører har ulike ferdigheter også når det kommer til rask klipp. De fleste ønsker jo å vite på forhånd om frisøren er noe tess og det kan man ikke vite hos Cutters. 

Det gir mening å gå til samme frisør hver gang for da vet man jo hva man får. Det gir lite mening å gå til samme frisørkjede

Anonymkode: 115ff...3d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merk at jeg skriver "tilsynelatende". Ellers er dette logiske slutninger basert på både mine og andres observasjoner og erfaringer. Har du hørt om sosial dumping? Det skjer oftere enn vi tror.

Anonymkode: 937b1...8ab

Hørt om å tenke før man skriver? Flott om du kan dokumentere påstander om at Cutters driver med sosial dumping. De fleste har tariffavtale og lønnens som andre frisører. At du, som jeg tror er et voksent menneske, ikke forstår selve konseptet og hvorfor de tar mindre betalt enn andre frisører er skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cutters er populært fordi de er flinke på digitalisering. 

Anonymkode: fedbd...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Robin666 said:

Hørt om å tenke før man skriver? Flott om du kan dokumentere påstander om at Cutters driver med sosial dumping. De fleste har tariffavtale og lønnens som andre frisører. At du, som jeg tror er et voksent menneske, ikke forstår selve konseptet og hvorfor de tar mindre betalt enn andre frisører er skremmende. 

La meg gjette, du jobber på Cutters? :ler: 

Anonymkode: 937b1...8ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der 2 ganger selv, og en gang med min sønn (5 år). Det blir dessverre med det. este gang ville jeg klippe opp håret mitt litt... Ble veldig ujevnt og rart så måtte krype tilbake til min vanlige frisør. Hun sa at hun kunne se hvilken metode de hadde FORSØKT seg på, men ikke klart. Andre gang skulle jeg bare stusse luggen litt. Tenkte det ikke kunne gå så galt, men jammen meg kunne det bli himla galt 😅 Begge disse frisørene var norske damer, og hun ene jobbet på Nikita tidligere. Nå har den vanlige frisøren vår ferie, og min sønn var blitt ganske langhåret (og da veldig varm og svett). Men selv om det var frisøren sitt valg av frisyre (kort på sidene og litt lenger på toppen) og barnet satt som en drøm ser han ikke ut. Nakken er skjev og for høy, måtte klippe over sidene og rundt ørene selv og frisøren rundet av rundt panna. Det gav sønnen et litt snålt utseende med sin firkantede panne.. Siste frisøren var en utenlandsk mann, men 0 av 3 ganger fornøyd så ikke nasjonalitet som avgjorde det akkurat. 

Anonymkode: 991bd...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Cutters er populært fordi de er flinke på digitalisering. 

Anonymkode: fedbd...7a2

Digitalisert hårklipp? :klo:

Anonymkode: 83b65...f59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Robin666 skrev (53 minutter siden):

Hørt om å tenke før man skriver? Flott om du kan dokumentere påstander om at Cutters driver med sosial dumping. De fleste har tariffavtale og lønnens som andre frisører. At du, som jeg tror er et voksent menneske, ikke forstår selve konseptet og hvorfor de tar mindre betalt enn andre frisører er skremmende. 

Ja hva er konseptet da, vil du forklare oss?

Anonymkode: 83b65...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Digitalisert hårklipp? :klo:

Anonymkode: 83b65...f59

Bestilling, betaling og hele prosessen rundt det å klippe seg. Cutters har fjernet alt maset fra å klippe seg. Helt utrolig at resten av bransjen fortsatt lever i steinalderen.

Anonymkode: fedbd...7a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har aldri skjønt hvorfor Cutters er blitt så populært. Hårklipp er ikke som fastfood hvor man lett kan sikre at alle får samme produkt. Ulike frisører har ulike ferdigheter også når det kommer til rask klipp. De fleste ønsker jo å vite på forhånd om frisøren er noe tess og det kan man ikke vite hos Cutters. 

Det gir mening å gå til samme frisør hver gang for da vet man jo hva man får. Det gir lite mening å gå til samme frisørkjede

Anonymkode: 115ff...3d6

Det er blitt populært fordi det er enkelt og billig. Registrerer deg ved betaling, stilles i en digital kø du kan følge med på mens du gjør andre ting på senteret og du slipper alt mas om ekstra ting.

Har vært supert på gutta mine som bare skulle ha en rask og kort klipp, og på meg når jeg bare skulle ta tupper og en lett oppklipp. Men nå klarer de ikke det skikkelig heller.

Anonymkode: b306c...941

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...