Gå til innhold

Er Cutters bare løgn og bedrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var jeg på Cutters og bestilte time for å klippe tuppene, og frisøren som klipte når jeg var innom virket profesjonell.

2,5 t senere da jeg hadde time, stod det en annen frisør der og han hadde jeg tidligere på dagen sett på den andre frisørsalongen på senteret, og da hadde han skilt på seg der det stod lærling!

Derfor reagerte jeg på at han sto inne på Cutters og klipte, og jeg fikk ikke noe beskjed om at han var lærling, og han klippet meg på en veldig lite profesjonell måte, håret ble både hakkete og skeivt.

Han kammet håret rett ned og klipte rett over, og det er ikke sånn frisører gjør det når de klipper tupper. Da deler de håret i fire deler, kammer ned og klipper de innerste hårene før de tar ned en og en side og klipper.

Det var ikke mulig å snakke så mye med han siden han snakket dårlig engelsk, men han fortalte meg at han var utdannet frisør fra hjemlandet.

Siste gangen jeg klipper meg på Cutters!😒

Anonymkode: 33bc7...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er også ferieavvikling så da må de hente frisører fra andre land kan det virke som. Man får det man betaler for, dessverre. Betalte selv nylig 3000 kr for å farge etterveksten, stusse og å kjøpe en varmebeskyttende spray. Heretter farger jeg hjemme, gidder ikke å bli ruinert 4-5 ganger i året. Har langt hår og farger bare etterveksten. Trenger egentlig ikke å farge det, men har ca. 5 grå hårstrå og det godtar jeg ikke i en alder av 36 😅

Anonymkode: 83b65...f59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er også ferieavvikling så da må de hente frisører fra andre land kan det virke som. Man får det man betaler for, dessverre. Betalte selv nylig 3000 kr for å farge etterveksten, stusse og å kjøpe en varmebeskyttende spray. Heretter farger jeg hjemme, gidder ikke å bli ruinert 4-5 ganger i året. Har langt hår og farger bare etterveksten. Trenger egentlig ikke å farge det, men har ca. 5 grå hårstrå og det godtar jeg ikke i en alder av 36 😅

Anonymkode: 83b65...f59

Nei, hva skal man med penger når man kan opprettholde fasaden.

Anonymkode: 8c325...b0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er også ferieavvikling så da må de hente frisører fra andre land kan det virke som. Man får det man betaler for, dessverre. Betalte selv nylig 3000 kr for å farge etterveksten, stusse og å kjøpe en varmebeskyttende spray. Heretter farger jeg hjemme, gidder ikke å bli ruinert 4-5 ganger i året. Har langt hår og farger bare etterveksten. Trenger egentlig ikke å farge det, men har ca. 5 grå hårstrå og det godtar jeg ikke i en alder av 36 😅

Anonymkode: 83b65...f59

Ferieavvikling? Har aldri truffet en norsk frisør på Cutters, selv utenom ferie. 

Anonymkode: a5ae8...62d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet meg 1 gang hos cutters. Det ble et dårlig resultat og han som klippet klarte ikke å lage en normal frisyre. Jeg er mann og det skulle ikke være så komplisert å få til en anstendig frisyre. Da har jeg langt bedre erfaring hos de utenlandske sjappene rundt om. Langt bedre kvalitet å hente der.

Anonymkode: b32ec...c1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stort sett løgn og bedrag. Et fåtall av de ansatte er nok reelle frisører, resten er bare ufaglærte som skamklipper og ikke har peiling. 

Anonymkode: d0d90...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 10.54

Har bare klippet meg der én gang. Fyren snakket ikke norsk, virka dritsur, og jeg så ut som en idiot på håret etterpå. Betaler heller dobbelt så mye for å få en bedre opplevelse, uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilborg82
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er stort sett løgn og bedrag. Et fåtall av de ansatte er nok reelle frisører, resten er bare ufaglærte som skamklipper og ikke har peiling. 

Anonymkode: d0d90...1cb

Er det virkelig ufaglærte? Kan man være hjelpepleier eller servitør og få jobb på Cutters? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cutters er ikke så billig som de later som, når man betaler 350 kr. for 10 (?) minutters klipp.

Anonymkode: 7a279...32d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilborg82 skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig ufaglærte? Kan man være hjelpepleier eller servitør og få jobb på Cutters? 

Ja, så dårlig som de klipper må de være ufaglærte. Husker jeg snakket med én av frisørene, de færreste snakker norsk, og hun studerte for å omskolere seg. Hun sa ingenting om at hun var utdannet frisør, men at hun hadde arbeidet som noe innen psykiatri i sitt hjemland. 

Anonymkode: d0d90...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10.54
8 minutter siden, Vilborg82 said:

Er det virkelig ufaglærte? Kan man være hjelpepleier eller servitør og få jobb på Cutters? 

Frisør er heller ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan i teorien påberope seg å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cutters var bra i starten, klipte meg og ungene der flere ganger. Nå har de brukt opp alle de gode norske frisørene og må importere det de får tak i. 

Anonymkode: b306c...941

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Cutters var bra i starten, klipte meg og ungene der flere ganger. Nå har de brukt opp alle de gode norske frisørene og må importere det de får tak i. 

Anonymkode: b306c...941

Så det er bare nordmenn som er gode frisører? Med tanke på hvor mange frisører det finnes i hele verden, er det en merkelig tanke.

Anonymkode: bf8be...df8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er bare nordmenn som er gode frisører? Med tanke på hvor mange frisører det finnes i hele verden, er det en merkelig tanke.

Anonymkode: bf8be...df8

Selvfølgelig ikke. Men de som er svært flinke, tar seg som regel ikke jobb på Cutters.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er utenlandsk selv og var vandt med å klippe seg på billige, drop-in barber shops i sitt hjemland. Etter å ha gitt Cutters sjansen 3 ganger gav han opp. De har, uten unntak, vært sure og gjort en dårlig jobb. Det nyttet liksom ikke prøve å forklare hvilken klipp/hvor mye som skulle klippes når stoppeklokken er skrudd på og frisøren allerede har begynt å klippe.

 

Anonymkode: 68cad...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er bare nordmenn som er gode frisører? Med tanke på hvor mange frisører det finnes i hele verden, er det en merkelig tanke.

Anonymkode: bf8be...df8

Det er ikke det som menes. Cutters benytter seg tilsynelatende først og fremst av stakkarer som av ulike grunner ikke får jobb andre steder, enten det er på grunn av manglende fagkompetanse eller problemer med språk. Norske frisører som er flinke jobber ikke på Cutters. Utenlandske frisører som jobber på Cutters kommer seg fort videre når de har fått bedre språk og større nettverk. 

Anonymkode: 937b1...8ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke det som menes. Cutters benytter seg tilsynelatende først og fremst av stakkarer som av ulike grunner ikke får jobb andre steder, enten det er på grunn av manglende fagkompetanse eller problemer med språk. Norske frisører som er flinke jobber ikke på Cutters. Utenlandske frisører som jobber på Cutters kommer seg fort videre når de har fått bedre språk og større nettverk. 

Anonymkode: 937b1...8ab

Hvor har du dette fra ?

Anonymkode: 103ee...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har du dette fra ?

Anonymkode: 103ee...b0d

Merk at jeg skriver "tilsynelatende". Ellers er dette logiske slutninger basert på både mine og andres observasjoner og erfaringer. Har du hørt om sosial dumping? Det skjer oftere enn vi tror.

Anonymkode: 937b1...8ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Cutters etpar ganger og har aldri møtt noen som har snakket norsk. De har ikke tid til å gi en ordentlig klipp pga at de er så presset på tid. Ikke engang tuppene greier de å klippe jevnt, så jeg gidder ikke gi dem noen flere sjanser. Er helt bortkastet å dra til Cutters 

 

 

Anonymkode: 98517...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.54 skrev (47 minutter siden):

Frisør er heller ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan i teorien påberope seg å være det.

Hæ? De tar fagutdanning dom frisører. Det er videregående opplæring også tar de fagbrev eller var det svennebrev? 

Anonymkode: f4d32...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...