Gå til innhold

Mamma med silikon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alivamale skrev (17 timer siden):

Jeg tror ærlig talt barnehagen ikke bryr seg, med mindre det er slik at du må bruke alle pengene dine på å nedbetale brystene mens barna dine mangler adekvat bekledning og mat.

du skulle bare visst hvor mange som lider at nettopp det der

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ditt kropp- dine regler. Barn er ikke spesielt smarte, kommer ikke til å merke engang. 

Men husk på at du kan miste følelser i dem etterpå. Hvis du hadde tent på å leke med brystene så blir det aldri det samme. 

Anonymkode: 19e68...252

ignorance is bliss. og da snakker jeg ikke om barna

Anonymkode: aa1b3...67a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt mommymakeover som dem kaller det, pluss at jeg tar Botox å Restylane i store deler av ansiktet, ikke mye men slik at jeg ser litt sunnere ut, jeg er svært tynn i ansiktet å det får meg til å se gammel ut, jeg har 3 barn å de sier ikke noe på det. Ikke noe bv innblandet hos meg eller bekymring fra skole eller bhg. 

Anonymkode: 4d199...267

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS er tydeligvis en svært enkel sjel, og da passer det perfekt med silikonpupper.

Anonymkode: 1100d...57a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS er tydeligvis en svært enkel sjel, og da passer det perfekt med silikonpupper.

Bruker du sminke? Farger håret?

Enkle inngrep for å føle seg litt freshere er noe helt annet enn de var for noen år siden. Harmløse, noe veldig mange gjør. 

De jeg kjenner som valgte litt silikon sammen med brystløft tok kun nok til at ting var "som før". Er da virkelig ikke noe særlig å være i tredveårene og gå rundt med to hengende skinnfeller i front. Når et enkelt lite inngrep kan fikse det. 

Anonymkode: 8c91b...e73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt jeg trives med å være enkel da🙂 Hilsen TS

Anonymkode: f6ecd...55a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg om det. 

Og mest sannsynlig kommer ingen til å merke det heller, hvis du ikke tar ekstremt store eller uthever dem ved å gå i dype utringinger… 

Anonymkode: cf286...8d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når et enkelt lite inngrep kan fikse det. 

Jeg tror nok ikke denne typen operasjon regnes som et «enkelt lite inngrep» innen medisin. I USA kategoriseres det som «major surgery». 🙂

• Liker 3
Skrevet (endret)

Altså, det er vel ikke til å stikke under en stol at plastiske operasjoner er med på å skape usikkerhet blant unge mennesker?Nesten alt man ser av kjendiser på sosiale medier er fake, og ungdommer bruker sykt mye tid på sosiale medier.

Om du tar en operasjon for skjønnhetens skyld er du med på å skape usikkerhet blant neste generasjon, enten du vil innrømme det eller ikke. Ja, tilogmed dine egne barn.  

Du kan jo stå der med ditt opererte selv og prøve å fortelle barna dine at de er perfekte akkurat som de er, lurer på om det faller litt for døve ører da. 

Endret av Adara
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Alivamale skrev (24 minutter siden):

Jeg tror nok ikke denne typen operasjon regnes som et «enkelt lite inngrep» innen medisin. I USA kategoriseres det som «major surgery». 🙂

Hvorfor dra inn USA? Der er alt "bigger". 

Jeg har fjernet polyppene under full narkose, tatt ut egg i forbindelse med ICSI, og operert akillesen. I USA (og UK der jeg bodde) var alt dette definert som "major surgery" fordi jeg var i narkose. 

Men jeg ser likevel på dette som enkle inngrep. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor dra inn USA? Der er alt "bigger". 

Jeg har fjernet polyppene under full narkose, tatt ut egg i forbindelse med ICSI, og operert akillesen. I USA (og UK der jeg bodde) var alt dette definert som "major surgery" fordi jeg var i narkose. 

Men jeg ser likevel på dette som enkle inngrep. 

Vel, jeg syntes keisersnittet var et enkelt inngrep, men det regnes likevel som en stor operasjon blant fagfolk.

AnonymBruker
Skrevet
Alivamale skrev (18 minutter siden):

Vel, jeg syntes keisersnittet var et enkelt inngrep, men det regnes likevel som en stor operasjon blant fagfolk.

Enhver operasjon der du åpner opp huden under anestesi (pardon my Norwegian) er en stor operasjon/major surgery.

Det betyr ikke at det er veldig risikofylt eller komplekst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye silikon skal du ta da? Det er mange mødre med silikon, men det syns sjelden.

Anonymkode: 05e0a...cb1

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (18 timer siden):

Som forventet så forsvarer dere kirurgi når dere ikke er fornøyde med utseende. Tenk hvilket signal dette sendes til deres og andres barn. 

Alle har ting de ikke er fornøyde med. Alle eldes med tiden. Skal man da operere for å "reversere" eller skal man ikke bare akseptere at sånn er det? 

Det er da ikke alle som tar det for å reversere aldring? 

Jeg skal ikke ta silikon, men jeg skal ta brystreduksjon og løft etter et stor vekttap. Jeg er i svømmehallen en del og det er svært få som har så lange og flate pupper som meg, og jeg er der tidlig og møter alle pensjonistene etter svømmetreninga.... 

Anonymkode: 6a255...840

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye silikon skal du ta da? Det er mange mødre med silikon, men det syns sjelden.

Jeg ønsker å legge inn så mye som legen tillater, tror det blir 750 

AnonymBruker
Skrevet

Silikon tok jeg før jeg fikk barn, men har tatt Botox og fillers etter. Jeg tenker at det er min kropp og jeg får gjøre med den som jeg selv ønsker, uavhengig av hva andre måtte mene. Mine barn får god nok omsorg til tross for dette ☺️

Anonymkode: e0bb7...405

AnonymBruker
Skrevet

Din kropp, og om du velger å legge inn silikon, tatovere deg eller farge håret er din private sak. Du har jo pupper, og om du velger å legge inn litt ekstra slik at de blir litt større og får fine former er det ingen andre enn du selv og din mann som faktisk legger så veldig godt merke til det. Jeg jobber i barnehage, og ei mor hadde nettopp slanket seg 30 kg. Jeg la faktisk ikke merke til det. Bhg personell legger ikke merke til om puppene dine har blitt større, om ikke noen har en sør interesse for å legge merke til puppene til folk. 
hvis det fir deg selvtillit og du ønsker det- kjør på! 

Anonymkode: 25dcf...6d0

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsker å legge inn så mye som legen tillater, tror det blir 750 

Da vil du nok få blikk og kommentarer ja. Men ikke bv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Silikon tok jeg før jeg fikk barn, men har tatt Botox og fillers etter. Jeg tenker at det er min kropp og jeg får gjøre med den som jeg selv ønsker, uavhengig av hva andre måtte mene. Mine barn får god nok omsorg til tross for dette ☺️

Anonymkode: e0bb7...405

Skikkelig uncanny valley, altså. Hva med å jobbe med dine holdninger til den menneskelige kroppen, fremfor å ødelegge det du allerede har? Blir helt oppgitt over hvor mange kvinner som har et helt sykelig forhold til hva en menneskelig kropp skal være.

Anonymkode: 2b4f1...437

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ditt kropp- dine regler. Barn er ikke spesielt smarte, kommer ikke til å merke engang. 

Men husk på at du kan miste følelser i dem etterpå. Hvis du hadde tent på å leke med brystene så blir det aldri det samme. 

Anonymkode: 19e68...252

Feil. Har hatt silikon i 8 år. Tar tid, og noen områder er følelsesløs (hvor arrene er) men masse følelser ellers, ikke slik AB skal ha det til. 

Anonymkode: b1578...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye silikon du putter i deg er bare din egen sak og smak og behag. Har vel ikke noe med BV å gjøre. 

Selv skulle jeg gjerne byttet ut mine tynne hengende post-amming-og-vekttaps-pupper med en stram og grei cup c. Noe annet ville sett unaturlig og rart ut på meg... Men en får gjøre som en vil 😝

Anonymkode: 9b4e4...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...