Gå til innhold

Kvinnelandslaget må spille i truser - menn kan spille i shorts - er det greit?

Anbefalte innlegg

Gjest parkeringsvakten
Skrevet
Just now, Made4u said:

Selvfølgelig er det greit, bare ok synes jeg, at idretter som ellers ikke hadde hatt annet enn spesielt interesserte tilskuere (altså få), med mer lettkledde utøvere så økes også interessen noe. Fint at idretter tar grep for å promotere seg selv, noe flere kvinnelige utøvere også har gjort på eget initiativ med å gå enda lenger og ved å vise seg enda lettere avkledd i diverse magasiner.

Markedsføring kalles slik og det genererer inntekter, ikke all kvinneidrett ville vært liv laget uten spenstig markedsføring da generelt mangler kvinner det ekstreme vinnerinnstinktet bare menn har, kvinneidretten selger seg derfor ikke like godt selv uten at den krydres litt.

Så du tenker da

profitt > menneskets trivsel

Om noe gir profitt er det bra, selv om det går utover enkelte mennesker. Bedre profitt er på en måte bedre moral. 

Det er jo et syn som går an å ha, men jeg tenker at dess bedre samfunnet blir for individet, dess mer er man imot den type moral. Vi går i den retningen, ergo er det naturlig at det blir endring i sporten også, selv om det skulle gå på bekostning av profitt. 

Jeg tror ikke at det at ledelse som setter penger over trivsel er bra for menneskets psyke eller fremtidig utvikling. Det er noe av det som holder oss tilbake og som senker tempo på utvikling. Det har flere kjipe ringvirkninger og påvirkninger i samfunnet som ikke gagner oss i det større bilde. Selv om det er veldig gøy for de få som sitter og ruller inn penger. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Made4u
Skrevet (endret)
parkeringsvakten skrev (Akkurat nå):

Så du tenker da

profitt > menneskets trivsel

Om noe gir profitt er det bra, selv om det går utover enkelte mennesker. Bedre profitt er på en måte bedre moral. 

Det er jo et syn som går an å ha, men jeg tenker at dess bedre samfunnet blir for individet, dess mer er man imot den type moral. Vi går i den retningen, ergo er det naturlig at det blir endring i sporten også, selv om det skulle gå på bekostning av profitt. 

Jeg tror ikke at det at ledelse som setter penger over trivsel er bra for menneskets psyke eller fremtidig utvikling. Det er noe av det som holder oss tilbake og som senker tempo på utvikling. Det har flere kjipe ringvirkninger og påvirkninger i samfunnet som ikke gagner oss i det større bilde. Selv om det er veldig gøy for de få som sitter og ruller inn penger. 

Nå er det fult ut frivillig å satse på idrett, og klart det handler om økonomi for utøverne, for de aller fleste er det ikke mulig å satse fordi det ikke går rundt økonomisk (rett og slett fordi de mangler tilskuere og da også sponsorer etc.). Klart de da må gjøre tiltak for å gjøre det mulig å i det hele tatt å satse.

Men det handler ikke om å bli rik dette, for de fleste handler det om muligheten til å kunne satse (leve av idretten) eller at de må gi opp....

Nakenhet eller delvis nakenhet har alltid solgt og gitt publisitet, og det er det som utnyttes i flere idretter. Ta kvinnefotball for eksempel, de kunne med hell også funnet på ett eller annet for å trekke flere tilskuere enn de gjør, for slik det er nå må jo denne substidieres av fotballforbund da den i liten grad står på egne ben...

Strandvolleyball, kvinnekamper ville ikke vært profesjonell om ikke bekledningen hadde gjort den mer interessant - altså snakker vi om et være eller ikke være med tanke på at det kan være en sport kvinner kan satse på og leve av... Nå kan de det, fordi den blir sett og det er vell så mye fordi damene er lettkledd som det sportslige - tilskuerne ville flyktet til annet om damene skulle kledd seg som gutta og da ville det hele klappet sammen.

Endret av Made4u
Skrevet
Realverdien skrev (11 timer siden):

Så da er det tvang at menna i UEFA EM cup ikke får vise overkroppen etter scoring?

Nå er det ikke helt lett å følge rasjonaliseringen din, men uansett. Den regelen gjelder både for herre og damefotball og ble innført fordi målfeiringer tok for lang tid og fordi det ble brukt til å skrive budskap på tskjorter, ikke for sedelighetshensyn. 

• Liker 7
Gjest Smeltemann
Skrevet
Berentsens skrev (1 time siden):

Jeg personlig kan ikke endre det, men det er ikke uvanlig at retningslinjer endres i idretter. Og kan retningslinjer endres i andre idretter, så kan det også endres i denne idretten. 

Ja men ikke med et knips,regel endring tar tid. 

Skrevet (endret)

Jeg selv hadde stilt i de blå tightsen det ønsker selv. Så får de bare skrive ut bøter, ikke vær feig å la seg kue!

f06800bb-bed0-49de-81fe-e515921af8c2?fit

Endret av Linebekk
  • Liker 5
Skrevet

Sexifisering kaller jeg det. Hadde faktisk ikke funnet meg i det og truet med boikott.

• Liker 7
Skrevet
On 7/14/2021 at 1:31 AM, Poision-Ivy said:

Nei. Oppdelingen handler om fysiske beviselige forskjeller mellom kjønnene, så nei, det er ikke ukorrekt. 

Ville lag med en blanding av kjønnene vært urettferdig? 

Skrevet
Smeltemann skrev (8 timer siden):

Ja men ikke med et knips,regel endring tar tid. 

Enkelte har jo litt tungt for det, og da tar det tid. I en slik sak som denne, hvor enkelte av utøverne kan bruke mer tekstil på kroppen, og alle kan det ved spesielle temperaturforhold, så burde det ikke ta så fryktelig lang tid å gjøre draktene til de kvinnelige utøverne mer lik herrenes. 

• Liker 6
Skrevet
Linebekk skrev (6 timer siden):

Jeg selv hadde stilt i de blå tightsen det ønsker selv. Så får de bare skrive ut bøter, ikke vær feig å la seg kue!

f06800bb-bed0-49de-81fe-e515921af8c2?fit

Dette gidder vel ingen å se på. Herregud for en obskur sport. Det hele er vel et mediestunt for oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig urettferdig. Som mann hadde jeg blitt diskriminert hvis jeg ikke fikk lov til å bruke tanga slik som jentene får lov til. Mye mer behagelig å spille ball med på stranda i varmen. Burde vært et valg for begge. 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
Berentsens skrev (2 timer siden):

Enkelte har jo litt tungt for det, og da tar det tid. I en slik sak som denne, hvor enkelte av utøverne kan bruke mer tekstil på kroppen, og alle kan det ved spesielle temperaturforhold, så burde det ikke ta så fryktelig lang tid å gjøre draktene til de kvinnelige utøverne mer lik herrenes. 

Det er ikke som å lage vaffelrøre,er den for rennende så er det bare å ha i mel.  Skal regler forandres trengs det tid, er flere instanser som skal bli hørt.

Skrevet
Smeltemann skrev (32 minutter siden):

Det er ikke som å lage vaffelrøre,er den for rennende så er det bare å ha i mel.  Skal regler forandres trengs det tid, er flere instanser som skal bli hørt.

Hvordan ser du for deg at prosessen i denne saken vil foregå? Hvor mange instanser skal bli hørt? 

Skrevet

Det er helt åpenbar forskjellsbehandling mellom kjønnene. Det gir null mening at kvinnene skal tvinges til å spille i små truser og sports-bh. De burde også få spille i løstsittende og komfortable klær om de vil.

• Liker 7
Gjest Warrior
Skrevet

Ikke greit at kvinnene blir presset til det. Synes de skulle fått valgt selv om de ville spille i truse eller shorts. Dette er tross alt sport. Ikke et show for å se på kvinner. De må da få bruke shorts hvis de vil de også.

Skrevet

Det er helt på trynet og helt sikkert bestemt av gamle griser i OL komiteer.

• Liker 6
Gjest Smeltemann
Skrevet
Berentsens skrev (2 timer siden):

Hvordan ser du for deg at prosessen i denne saken vil foregå? Hvor mange instanser skal bli hørt? 

Det spørsmålet får du sende til noen andre. 

Skrevet
Morpheus skrev (4 timer siden):

Det er veldig urettferdig. Som mann hadde jeg blitt diskriminert hvis jeg ikke fikk lov til å bruke tanga slik som jentene får lov til. Mye mer behagelig å spille ball med på stranda i varmen. Burde vært et valg for begge. 

Det er nok de aller fleste enig i.

• Liker 1
Skrevet

Som kvinne ville jeg aldri trent i hvite shorts/bukser eller bikini. Vi jenter får I motsetning til gutter menstruasjon. Ikke helt greit med hvite ting da. Heller ikke når det regner og den blir gjennomsiktig.

Hvordan er det å bruke bind inni bikini? Må de da bruke tampong eller medisiner som stopper mensen?

• Liker 3
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (På 14.7.2021 den 0.41):

NLar94GjvYK7sGLdjCBNxgruOY-56Vh5TWD5_GPj7720257386_1817fb3839_b.jpg

Her er bilde av kvinnelandslaget og herrelandslaget i beach volley. Kvinnene er presset til å spille i truser på grunn av regelverk og trusler om bøter.  

«Kvinner skal bruke bikini. Toppen skal være en tettsittende sports-BH med dype utskjæringer ved armene. Trusene må ikke være mer enn ti centimeter på sidene».

Herrelandslaget får spille i shorts. Hva syns dere om forskjellsbehandlingen ? 

ikke greit

• Liker 3
Skrevet
Pipaluk skrev (5 minutter siden):

Som kvinne ville jeg aldri trent i hvite shorts/bukser eller bikini. Vi jenter får I motsetning til gutter menstruasjon. Ikke helt greit med hvite ting da. Heller ikke når det regner og den blir gjennomsiktig.

Hvordan er det å bruke bind inni bikini? Må de da bruke tampong eller medisiner som stopper mensen?

menskopp er og et alternativ

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...