AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #61 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe ja 5år med jobb i bhg gjorde meg nesten steril. Så glad jeg ikke valgte å få barn, kjøpte meg en hund i stedet. Som gir meg masse kos og trygghet. Anonymkode: dabe3...d7e Hehe sjæl! Hadde 4,5 år I bhg og gikk fra å ville ha barn, til å tenke at det er levende helvete på jord. Ville aldri gitt bort livet mitt til et lite utakknemlig og dyrt menneske. Kjøpte meg hund og elsker det! Anonymkode: e6718...2f4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #62 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, det er så synd å si det. Men vi er på dag to, og jeg er sur og sliten. Kunne tenkt meg jobb og at barna er i bhg. Det er rot og gris overalt! Snur jeg ryggen til treåringen så har han faen meg lekt med vann og papir på badet og tettet vasken med papir. Da hadde vi nettopp kommet hjem fra en lang tur ut. Vi hadde vært lenge i byen, lekt i en park i flere timer. Det er sko over hele gangen. Det er sand, gjørme. Barna krangler- konstant. Om alt. Barna er seriøst oppe til 2300! De er 11,8 og 3. Det er aldri kveld!! Det er så slitsomt. Og når de er oppe da maser de om å spille, om å dra på butikken. Om å finne på noe. Om vi ikke underholder treåringen konstant gjør han noe faenskap. Og etter en lang dag i full action, skulle man tro treåringen var utslitt? Neida- da må vi springe opp og ned trappene hundre ganger! Det er konstant et eller annet barn som maser om å ligge i vår seng, og det blir diskusjoner om hvorfor de aldri får osv… Når de endelig har lagt seg og sover kan klokken være halv tolv… Og da må vi legge oss. Og da er gubben kåt såklart. Men det orker jo ikke jeg… Jeg blir en dårlig mor og en dårlig samboer av dette. Hvordan holde ut? Vi skal på ferie snart og er så spent. Var på tivoli med de forrige uke, og da er de bare misfornøyde for at de ikke får ta flere lodd, at de ikke orker vente i kø for at søsken skal ta karusell osv…. Hva har vi gjort feil med barna? De er så storforlangende… Anonymkode: cf6a9...132 Du er kanskje utbrent i utg punktet ? Kan dere dele dere ? Send mannen på tur med ungene så du kan få huset under kontroll ? bidrar mannen din ? Mine er 7 år og jeg føler jeg bor i et rotehus 🤷♀️.. Anonymkode: 91e42...f95 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #63 Skrevet 13. juli 2021 Sånn er småbarns livet. Fullt av kontraster. Alt fra lykkelige øyeblikk til et rent helvete. Om noen år mimrer du tilbake da ungene var mindre og gubben var kåt. Og drit i de dustete kommentarene som renner inn ts. Er kg i et nøtteskall. "oppdra ungene dine", "hvorfor fikk du barn da?" og sist men ikke minst, den klassiske "det skulle du tenkt på før" 🤣 Nei få ungene i seng eller på rommet innen 21, drikk noen glass kartongvin og drit i om huset er bomba. Om noen uker går det i den vante trakten igjen. Anonymkode: 2a3a5...fa6 8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #64 Skrevet 13. juli 2021 Hvor er rutinene? Gode rutiner på mat og legging selv om det er ferie gjør mye godt. Hadde dere forventningsavklart før tivolibesøket? Altså snakket hvor mye, hvor lenge, hvor mange.... Anonymkode: 6a39a...b32 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #65 Skrevet 13. juli 2021 Enig med TS. Ferie er knallhardt. En på 3 år og to på 1 år her. 3-åringens stadige jaging etter de to små er problemet. Vurderer å dele oss opp i to en uke. Anonymkode: f65b4...360 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #66 Skrevet 13. juli 2021 Jeg og mannen snakker med hverandre om når vi trenger alenetid. Tenger den ene noen timer for seg selv en dag, så ordner man det. Da ordner den andre nok kaffe til seg selv og finner på noe gøy med den yngre generasjonen. Jeg blir gjerne med på å svømme og å ha vannkrig med den yngre generasjonen. Tror mye av cluet er god kommunikasjon, være åpne om egne behov, villig til å jobbe for at den andre i forholdet skal få det bra, og å engasjere seg i den yngre generasjonen sin lek. Stress ned med rydding i ferien. Anonymkode: 708e5...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #67 Skrevet 13. juli 2021 Anonymburker skrev (17 timer siden): Merkelig hvor forskjellige man er. Min ferie er et mareritt fordi jeg er singel og ikke har barn, og som 35-åring er det nesten ikke til å holde ut. Jeg synes du er heldig jeg. Anonymkode: caf4c...10f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #68 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men hvorfor få tre barn? Anonymkode: b433a...5e6 Dette lurer jeg også på. Må i tillegg si at barna høres fullstendig ufordragelige ut. Men når folk ikke evner eller gidder å oppdra barna sine så blir jo feriene kjipe, når man ikke kan skyve problemet over på barnehage og skole. Anonymkode: efce6...023
PetterKanin Skrevet 13. juli 2021 #69 Skrevet 13. juli 2021 Manglende rutiner og inkonsekvensen er et mareritt. Ferien blir nok helt ålreit når dette er åå plass. 1
Anonymburker Skrevet 13. juli 2021 #70 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes du er heldig jeg. Anonymkode: caf4c...10f Hvis du legger til min psyke, ville du ikke ha misunt meg. Det er en kamp hver dag for å holde ut, spesielt i lange ferier men også i hverdagen.
PM75 Skrevet 13. juli 2021 #71 Skrevet 13. juli 2021 Sender deg en stor klem! Se om dere kan senke lista litt på aktivitetene og roe ned tempoet. Barn trenger også å få «landet» før de kan kose seg og begynne å nyte dagene. Og få litt tid for deg selv til å senke skuldrene, så blir dagene gode for deg også.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #72 Skrevet 13. juli 2021 3åringen må du få lagt, legg han og sitt inne hos han og surf på mobilen din (uten lyd) til han har sovnet. Overtrøtt 3åring ødelegger hele neste dag. Anonymkode: c380d...6da
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #73 Skrevet 13. juli 2021 Her ble far akutt syk på dag 3 i ferien. Ligger på sykehus mens jeg er hjemme med barna. Alle planer avlyst og jeg er allerede utslitt. Far får jo tilbake ferien sin siden han er sykmeldt, men det får ikke jeg 😔 Jeg var i ferd med å bli utbrent på jobb og trengte det her så innmari. Håper ferien om et år kan bli litt mer avslappende. Anonymkode: 673dd...348
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå