Gå til innhold

Tror du det finnes liv på ukjente planeter i Melkeveien, eller i andre galakser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, utenfor vårt solsystem. 

Anonymkode: 27482...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umulig er det ikke. Vanskelig ja. 

Det er bare 118 grunnstoffer. Jada det kan være det fins 1 eller 2 til, men for de som kan matematikk så er det mulig å regne litt på sannsynlighet. Det er et begrenset antall sammensetninger av disse grunnstoffene. 

Anonymkode: 2afa3...7ac

Vi vet selvfølgelig byggesteinene til livet, dvs hvilke stoffer som må til. Men vi vet ikke hva som setter i gang livet. 

Anonymkode: 545ed...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi vet selvfølgelig byggesteinene til livet, dvs hvilke stoffer som må til. Men vi vet ikke hva som setter i gang livet. 

Anonymkode: 545ed...b9b

Nei, men vi vet hvilke sammensetninger som gir mulighet. På jorden er alt liv karbonbasert for eks

Anonymkode: 2afa3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, men vi vet hvilke sammensetninger som gir mulighet. På jorden er alt liv karbonbasert for eks

Anonymkode: 2afa3...7ac

Ja, det er riktig, men vi vet likevel ikke hvordan livet startet. 

Anonymkode: 545ed...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle de hundre tusen millioner galakser vi kan se i det visuelle univers så finnes det mange hundre billioner soler i hver galakse og rundt de solene er det også planeter. Det skal godt gjøres om ikke noen planeter ligger i gullhårsonen og har en atmosfære og vann slik det kan være liv der om ikke slik vi kjenner det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svært svært sannsynlig at det finnes liv på andre planeter i galaksen og universet, men de er så langt unna at det er vanskelig å påvise.

Sannsynligvis finnes det millioner av planeter med intelligent liv der ute, men alt for langt unna til at vi kan besøke dem

Anonymkode: d3bb4...6c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor STORT universet er så er det de folka som ikke tror på at det er liv andre steder som er de rare.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jada du skal få tro. Husk det ordet TRO. Du burde byttet ut "vet" med "tror"

Anonymkode: 2afa3...7ac

Ordet "tro" har jo helt forskjellig betydning ut fra hvordan man bruker det, så ikke vits å diskutere.

Jeg ANTAR det finnes liv milliarder av andre steder i universet. Bakterier, mindre og mer intelligent liv. 
 

Man vet fremdeles svært lite om hvordan universet fungerer. Før trodde man jo at vann var sjeldent. Viser seg at det er helt vanlig. Hvor vanlig det er med liv får vi kanskje aldri vite. Er ikke sikkert det er så komplisert for liv å oppstå. Det kan kanskje også oppstå på andre måter. 

 

 

Anonymkode: d823d...4b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2021 at 11:20 AM, Sprinkle said:

Selvfølgelig. Helt latterlig om vi skulle vært universets sentrum. 

Hvorfor si at noe er helt latterlig når ingen har tatt det opp? DET er latterlig det.

Anonymkode: 3249c...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor si at noe er helt latterlig når ingen har tatt det opp? DET er latterlig det.

Anonymkode: 3249c...08a

Vet du hva som er latterlig? Kverulering. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (9 timer siden):

Ingenting kan leve uten en sjel, finnes det liv der ute så har de selvfølgelig en sjel.

Om du mener det, så trenger jeg å vite hva du mener med sjel? Hva er sjel? Hvordan måles eller observeres den? 
 

Jeg har ikke noe i min kropp som heter sjel. Jeg lever fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, indigob said:

Ingenting kan leve uten en sjel, finnes det liv der ute så har de selvfølgelig en sjel.

Har bakterier sjel? 

Anonymkode: d7a24...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle planetsystemer som ligger gunstig til i forhold til sin ledestjerne, vil ha muligheter til å utvikle liv.

Hvis vi tenker oss om; er ikke bibelen en bok som beskriver ufoaktivitet her på jorden i forhistorisk tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok liv som bakterier ol. Men intelligent liv som kommer flyvende i ufoer for å "besøke" oss? Nei, det tror jeg ikke. En avansert sivilasjon vil nok ødelegge seg selv for de kommer så langt teknologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

true aspie skrev (2 timer siden):

Finnes nok liv som bakterier ol. Men intelligent liv som kommer flyvende i ufoer for å "besøke" oss? Nei, det tror jeg ikke. En avansert sivilasjon vil nok ødelegge seg selv for de kommer så langt teknologisk.

Er enig i at ingen har besøkt oss, men jeg tror det kan finnes intelligent liv. Jorden er veldig ung. Kan ikke si at vi er veldig intelligente heller. Vi har allerede skapt datamaskiner som har en mye bedre evne til beregninger enn oss selv

Anonymkode: 2afa3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er enig i at ingen har besøkt oss, men jeg tror det kan finnes intelligent liv. Jorden er veldig ung. Kan ikke si at vi er veldig intelligente heller. Vi har allerede skapt datamaskiner som har en mye bedre evne til beregninger enn oss selv

Anonymkode: 2afa3...7ac

Det er bare et spørsmål om tid før vi ødelegger hele planeten og den menneskelige rase er historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv oppstår og går til grunne hele tiden. Menneskeheten er bare et ørlite blipp i det hele, og vår forståelse av rom og tid er ufattelig begrenset.

Anonymkode: 79712...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

true aspie skrev (1 time siden):

Det er bare et spørsmål om tid før vi ødelegger hele planeten og den menneskelige rase er historie. 

Vi får begynne å donere til de som kan. Musk og fysikere for eks. Ikke MDG

Anonymkode: 2afa3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...