Gå til innhold

Tror du det finnes liv på ukjente planeter i Melkeveien, eller i andre galakser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vet jo ingenting om klima og forhold på uoppdagede planeter fks. Det er jo merkelig at av mange millioner/milliarder planeter så er det bare på Jorden det er eksisterer liv. Hva tror du?

Anonymkode: c2826...a3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig. Helt latterlig om vi skulle vært universets sentrum. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig. Helt latterlig om vi skulle vært universets sentrum. 

Enig!

Anonymkode: 4d29b...e46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvorfor ikke...? Tror imidlertid ikke det finnes intelligent liv andre steder, men innimellom undrer meg på om vi i det hele tatt kan omtale livet på jorden som intelligent. Mange idioter og treehuggers i Vesten nå, men det er en digresjon...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det finnes vell noen millioner milliarder galakser i det synlige universet. Det betyr at det kan finnes mer. Det er ca 1 milliard milliard stjerner i hver galakse. Om vi da sier det finnes i snitt 5 planeter og 5 måner per stjerne. Så er vi 1 av 10000000000000000000000000000000000 plasser det potensielt kan finnes liv

Anonymkode: 2afa3...7ac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det eventuelle intelligente livet langt unna oss hadde vært. Hadde de levd i samme smartphone, instagram-blogger verden som vi, eller hadde levesettet deres tilsvart 200 år tilbake i tid? 😅

Anonymkode: c2826...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så å si garantert. Det er helt urealistisk at det ikke skjer innimellom når det finnes så mange muligheter.

Anonymkode: 2a914...5db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det finnes liv på andre planeter, men jeg tviler på at skapningene der har sjel. 

Anonymkode: d7a24...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det nok det ja. «Problemet» er at grunnet avstand, vil vi nok aldri få vite sikkert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre galakser? 100% sikkert.

Andre planeter i vår egen galakse? Mellom 1% og 100%. Vanskelig å si.

Anonymkode: e2169...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt mulig det finnes liv på andre planeter, men jeg tviler på at skapningene der har sjel. 

Anonymkode: d7a24...987

Ingenting har sjel. Sjel er et menneskeskapt begrep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jorden er det eneste stedet med liv i universet. Hele universet måtte til for at det skulle bli ett sted hvor livet kunne oppstå og vokse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 11.14):

Vi vet jo ingenting om klima og forhold på uoppdagede planeter fks. Det er jo merkelig at av mange millioner/milliarder planeter så er det bare på Jorden det er eksisterer liv. Hva tror du?

Anonymkode: c2826...a3e

Umulig å si. Det er lett å si ja siden det finnes så infernalsk mange planeter, men vi vet ikke. Så lenge vi ikke vet hvordan livet starer så kan vi ikke si noe som helst om det.

Anonymkode: 545ed...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (På 11.7.2021 den 14.54):

Ingenting har sjel. Sjel er et menneskeskapt begrep.

Ingenting kan leve uten en sjel, finnes det liv der ute så har de selvfølgelig en sjel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt solsystem. Neh. 

Men universet er enormt, og ja, jeg tror det finnes annet liv et eller annet sted i universet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

indigob skrev (1 minutt siden):

Ingenting kan leve uten en sjel, finnes det liv der ute så har de selvfølgelig en sjel.

Bare nei

Om dette er noe du ønsker å TRO så er du velkommen til det, men sjel for alt vi vet finnes ikke. 

Anonymkode: 2afa3...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare nei

Om dette er noe du ønsker å TRO så er du velkommen til det, men sjel for alt vi vet finnes ikke. 

Anonymkode: 2afa3...7ac

respekterer at du ikke tror på det, men jeg vet  av erfaring at det er mye mer til livet enn det fysiske og jeg tror på en universiell bevissthet som vi alle er en del av. dette kaller jeg sjelen. ☺️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Umulig å si. Det er lett å si ja siden det finnes så infernalsk mange planeter, men vi vet ikke. Så lenge vi ikke vet hvordan livet starer så kan vi ikke si noe som helst om det.

Anonymkode: 545ed...b9b

Umulig er det ikke. Vanskelig ja. 

Det er bare 118 grunnstoffer. Jada det kan være det fins 1 eller 2 til, men for de som kan matematikk så er det mulig å regne litt på sannsynlighet. Det er et begrenset antall sammensetninger av disse grunnstoffene. 

Anonymkode: 2afa3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (1 minutt siden):

respekterer at du ikke tror på det, men jeg vet  av erfaring at det er mye mer til livet enn det fysiske og jeg tror på en universiell bevissthet som vi alle er en del av. dette kaller jeg sjelen. ☺️

Jada du skal få tro. Husk det ordet TRO. Du burde byttet ut "vet" med "tror"

Anonymkode: 2afa3...7ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...