Gå til innhold

NRK - Liggelista

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jepp, og på et eller annet tidspunkt sviktet vi vårt ansvar underveis, for det er jo ikke ungdommen som har skapt alt dette. De er bare et produkt av den samtiden vi har skapt for dem. 

Anonymkode: e6016...d1b

Dette er voksne mennesker på min alder. Det er ikke generasjon X Y eller BB eller den still egnerasjonen sin feil at folk spiller BUG chasing på avansert nivå. 

Anonymkode: aa950...570

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er trist lesning. Man skal behandle folk med fuckings respekt tenker jeg! Og dette er så aldeles ikke respekt. Man har jobbet for at kvinner ikke skal bli sett på som ei knulledukke, men så oppfører dagens barn og unge seg som nettopp det. Null selvrespekt og null respekt for de rundt seg. Vi roper så høyt om guttene som behandler jentene stygt og seksualiserer dem, men dagens jenter er langt ifra noe bedre selv! 

Barn selger seg selv for penger på nett og deler lister over menn de har ligget med. Som er skremmende mange. De samler ikke på pokemonkort lengre, de samler på kjønnssykdommer. De legger seg på rygg for alt med en puls, sender fingrevideo på snap for en hundrings og griner når guttene kaller dem for løs og hore. Hvor er logikken i det?

Fjerne skammen for liggeliste? Her er det jo null skam å se, de skryter jo av det!. Burde heller få frem til skam og pekefinger, for det her er så flaut som du får det. Null selvrespekt i sikte. Dette er grunn nr 24 til hvorfor jeg ikke ønsker barn.  

Sykt at NRK lager en slik artikkel med den overskriften. De oppfordrer jo til at barn og unge til å leke prostituert. 

Anonymkode: b4eb3...849

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stan said:

Merker jeg er glad for at liggelista mi egentlig bare er ett navn. Og slik håper jeg det blir resten av livet. 

Ditto!

Anonymkode: c7aaa...48e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi roper så høyt om guttene som behandler jentene stygt og seksualiserer dem, men dagens jenter er langt ifra noe bedre selv!

Du har definitivt fått en utjevning,  men kanskje ikke den du håpet på? Å bli kalt hore, og slutshamet, er noe som henger igjen fra patriarktet, men vil trolig forsvinne når kvinnene får all definisjonsmakt. Her i Skandinavia var det vel heller lite av å kalle noen hore, før muslimene kom?  Føler at det er noe særlig ungdommen har adoptert derfra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har definitivt fått en utjevning,  men kanskje ikke den du håpet på? Å bli kalt hore, og slutshamet, er noe som henger igjen fra patriarktet, men vil trolig forsvinne når kvinnene får all definisjonsmakt. Her i Skandinavia var det vel heller lite av å kalle noen hore, før muslimene kom?  Føler at det er noe særlig ungdommen har adoptert derfra. 

Har aldri blitt kalt hore av noen andre enn lille Ola Nordmann, og det begynte på barneskolen. 

Alt var ikke bedre før, mye var akkurat det samme som nå. Vi bare hørte ikke om det sånn som vi gjør nå. 

Anonymkode: 6865e...05f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vokste opp med at guttene kalte jentene for hore og jentene kalte hverandre horer. Jomfru og ukysset ble kalt for hore. Ligget med 1 eller 10 og du ble kalt hore. Forskjellen fra da og i dag, er at barn og unge faktisk oppfører seg som horer. De ligger med alt de kommer over. De samler på kjønnssykdommer og klamydia blir sett på som en uskyldig forkjølelse og de selger seg selv og kroppen sin på nett. 

Vokste opp på et sted med mange utledninger fra Midtøsten. Aldri opplevd at de har kalt folk for hore mer enn hva andre gjorde. Største problemet med de guttene, var at når de hadde problemer med noen. Så tilkalte de halve Tyrkia fra hele byen over for å banke opp andre for filleting. Norske jenter var ikke bra nok for dem og de brydde seg ikke om oss norske jentene. Nåde deg om du som etnisk norsk ønsket å være med i gjengen deres. Det var mer problemer med "omvendt" rasisme enn noe annet. Det er dagens utlendinger som er brutale, voldtar og utfører blindvold i dag. Norske unggutter er langt ifra uskyldige altså. De som er vokst opp i et slikt miljø er en del av problemet, uavhengig av hudfarge og religion. 

Ting var absolutt ikke bedre før. 

Anonymkode: 7f554...f73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble kalt hore av norske gutter på ungdomsskolen. Jeg hadde ikke sex før jeg var 20. Gikk på en skole hvor det knapt var utlendinger. Men dette er en annen diskusjon. Du kan starte din egen tråd om det.

Anonymkode: a7f32...7f0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fant en artikkel om at folk nå fører lister over hvem de ligger med og jeg må si jeg ble helt paff! Det er nok ikke ett nytt fenomen, men jeg blir jo bekymret når de legger det på telefonen. Svært uheldig om noen skulle finne eller hacke telefonen den for så å dele.

https://p3.no/vil-fjerne-skammen-fra-liggelista/

Nrk kan prøve å normalisere antall partnere, men jeg har ingen interesse av partenere med hundrevis av kropper på samvittigheten.. Så artikkelen er nok rettet for endre tankesettet til sånne som meg 😄😅

NICOLE_1-1.jpg?resize=470,1024&ssl=1

Tanker?

Anonymkode: 5057b...bc8

Ufattelig lavmål. 

Det handler ikke om kjønn. Jeg ser på deg på akkurat lik måte om du er dame/ mann med  liggeliste med 100 stykk, mens du klager over kjønnssykdommer.

Det å legge like lite verdi i hvem man har sex med (også ubeskyttet sex) som man legger i et håndtrykk, er bare trist. Har du pult 30 ukjente på 2 år eller hva f, så er det selvfølgelig ikke noe godt eksempel på en sunn og normal (vanlig) seksualitet. 

Bare risikoen for sykdommer gjør jo det hele til en drøy og skadelig risikoatferd. Bør iallfall ikke bli overrasket om en ender opp med underlivskreft som 45 åring eller Hiv. 

At du har evne til en langvarig monogam relasjon er noe jeg også tror null og niks på. 

• Liker 4
Skrevet

Det som er sykt er at folk ligger med så mange at de må ha en liste for å huske hvem og hvor mange. Da har man kanskje mistet litt kontrollen?  

• Liker 8
Skrevet

Glad jeg ikke omgås så til de grader søplete folk. Det er heldigvis ikke så mange av dem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kalt hore som 14-åring,  lenge før jeg lå med noen😅 Er 40 nå. Syk verden. Kan telle 6 stk jeg har knulla hele livet.

Anonymkode: 70e7d...4a6

• Liker 2
Skrevet

Det er noe veldig påfallende over å på den ene siden ikke bare normalisere en veldig utagerende seksualitet men også kreve at ingen skal mene det er negativt eller "shame" og samtidig henge ut tidligere sexpartnere til andre, som flere i artikkelen faktisk gjør. 

Jeg synes også det fremstår litt infantilt når en på død og liv skal dele sitt unormalt høye antall partnere med resten av verden og krever kun positive tilbakemeldinger. Gjør en egen seksualitet til tema må en nesten regne med at ikke alle er enige, og sannheten er nok at de aller færreste vil synes et veldig høyt antall i ung alder er noe positivt. 

Her tror jeg vi gjør unge en gedigen bjørnetjeneste, ved at vi prøver å normalisere og late som det er normalt med et veldig unormalt høyt antall partnere. Jeg tror det vil føre til at mange jenter vil føle seg presset eller påvirket inn i en seksualitet som ikke egentlig er deres og der de ikke er kjent med de negative konsekvensene eller hvordan folk egentlig ser på dem. For gutter vil det kunne medføre et press for å oppnå et antall partnere som for de fleste gutter er skrekkelig vanskelig å oppnå. 

• Liker 16
Gjest Peanut
Skrevet
7 hours ago, herzeleid said:

Jeg synes også det fremstår litt infantilt når en på død og liv skal dele sitt unormalt høye antall partnere med resten av verden og krever kun positive tilbakemeldinger. Gjør en egen seksualitet til tema må en nesten regne med at ikke alle er enige, og sannheten er nok at de aller færreste vil synes et veldig høyt antall i ung alder er noe positivt.

Jeg var på Jodel før, og der var det mange som hadde hatt 20, 30 og 60 partnere før de fylte 22. De som sa noe negativt om vedkommende ble gitt 👎 for «i 2021 så skal man ikke si noe negativt om seksualiteten til folk». 
(For min egen del liker jeg dem med mye lavere tall :sleep: )

AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (19 minutter siden):

Jeg var på Jodel før, og der var det mange som hadde hatt 20, 30 og 60 partnere før de fylte 22. De som sa noe negativt om vedkommende ble gitt 👎 for «i 2021 så skal man ikke si noe negativt om seksualiteten til folk». 

Jeg syns også det har gått litt over styr. Det er greit at man ikke skal skamme seksualiteten til folk, men å feire og hylle at flere unge har tatt over adferden til en prostituert er noe annet. 

For øvrig er skam knyttet til seksualitet av hensyn til kjønnssykdommer, så det er faktisk oldtidens smittevern det er snakk om. Er jo litt å ha i bakhodet når å rydde skammen vekk blir en religion for enkelte. 

Anonymkode: 23fbe...412

• Liker 6
Skrevet
Peanut skrev (1 time siden):

Hva var anledningen/konteksten for å annonsere disse antallene? Det slår meg liksom ikke som noe naturlig å annonsere til verden. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (7 minutter siden):

Hva var anledningen/konteksten for å annonsere disse antallene? Det slår meg liksom ikke som noe naturlig å annonsere til verden. 

Er det ikke slik det har blitt da? Dersom "verden" ikke liker noe, f.eks. overvekt, forvridd seksualitet, kjønnsforvirring etc, så får vi det i fleisen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Imponert over hukommelsen! Jeg husker ikke dritt av sexpartnere tilbake rundt årtusenskiftet

Anonymkode: 3adfc...682

Årstallet de er født, ikke når ligget har funnet sted. 

Anonymkode: 653ff...3c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke slik det har blitt da? Dersom "verden" ikke liker noe, f.eks. overvekt, forvridd seksualitet, kjønnsforvirring etc, så får vi det i fleisen. 

Jo det er kanskje det, og absurd nok er det tilsynelatende "ikke greit" å si noe negativt når noen pusher noe (i de flestes øyne) ekkelt/negativt på omverdenen. 

• Liker 3
Skrevet

Søppel-ungdom.

• Liker 3
Gjest Peanut
Skrevet
1 hour ago, herzeleid said:

På Jodel så kan man si hva som helst;

«Jeg har ligget med 50stk og jeg er 23 år» 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...