Gå til innhold

Hvorfor er Queen så populære.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om en artist er populær så er det som regel pga markedsføringen. 

Anonymkode: 1bde2...eb1

Det er jo ikke helt sant. Ingen artister som holder seg populære i 10-20 år + pga. markedsføring. Kanskje maks 5 år. Det har vi sett gang på gang. De ekte artistene består i årevis.

Anonymkode: 9a016...683

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det 36-årsdag for Queens fremførelse på Live Aid:

iqm0mghtexa71.jpg

Endret av SVK
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 13.7.2021 den 15.44):

I dag er det 36-årsdag for Queens fremførelse på Live Aid:

iqm0mghtexa71.jpg

De stjal virkelig showet. 

Anonymkode: 08994...b16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (På 13.7.2021 den 15.44):

I dag er det 36-årsdag for Queens fremførelse på Live Aid:

iqm0mghtexa71.jpg

Det var den dagen jeg fikk øynene opp for Queen. (Jeg var 15)

Jeg kunne en del av sangene deres før dette, spesielt "We are the Champions", "Somebody to love" og "Bicycle race", men det var første gangen jeg så dem "live", og jeg elsket det jeg så!

Anonymkode: d3048...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Som et barn av 70-tallet og en tenåring av 80-tallet vokste jeg opp i en tid der man kjøpte hele albumet og hørte begge sider (LP'er først, deretter CD'er).

Jeg har vært stor Queen og Freddie Mercury fan siden jeg oppdaget "Fat bottom girls" og "Bicycle Race". 

Jeg er stort sett altetende når det gjelder musikk (dog ikke den mest jazzete jazzen, hårete countrien eller all hip hop). Jeg kan gjenkjenne en stor sanger eller låtskriver selv i musikk jeg ikke selv liker.

Jeg mener det er forskjell på noen som faktisk kan synge og de som ikke kan det. Freddie Mercury kan definitivt synge - akkurat som Garth Brooks - selv om jeg altså ikke liker sistnevnte i det hele tatt.

Queen bestod av fire høyt utdannede musikere - tre av dem møttes på universitet der de studerte og så søkte de etter bassist. Alle fire skrev låter og alle fire har hatt hit'er, selv om det er Brian May (gitarist) og Freddie som har hatt flest. 

I dag er det rart å tenke på at både Elton John og Freddie Mercury (og for den slags skyld George Michael) levde i et samfunn der homofili faktisk var straffbart. Det var ikke mulig for dem å være åpen om legningen sin i den tiden de var mest sårbare. 

Når det gjelder Beatles er nok ikke jeg den største fanen av dem. Men ingen kan ta fra dem den rollen de har spilt for alle andre artister som kom etter dem og noen av låtene deres er jo helt geniale. Det er likevel ting jeg fort går lei av å høre på i motsetning til Queen som jeg aldri går lei.

Elton John er også en artist jeg har et blandet forhold til. Fantastiske låter - men etter min mening noe kjedelig fremført av Elton John. Jeg kan gjerne høre en eller tre låter, men så er det nok. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke anerkjenner hans helt hinsides store talent som artist og låtskriver. Jeg pleier å si at dommen over en låtskriver fremkommer ofte når andre fremfører låtene deres, og det er jammen meg tilfellet når det gjelder Elton John - finnes det noe vakrere enn når George Michael fremfører "Don't let the sun go down on me" (Elton John) eller "Somebody to love" (Queen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (59 minutter siden):

Som et barn av 70-tallet og en tenåring av 80-tallet vokste jeg opp i en tid der man kjøpte hele albumet og hørte begge sider (LP'er først, deretter CD'er).

Jeg har vært stor Queen og Freddie Mercury fan siden jeg oppdaget "Fat bottom girls" og "Bicycle Race". 

Jeg er stort sett altetende når det gjelder musikk (dog ikke den mest jazzete jazzen, hårete countrien eller all hip hop). Jeg kan gjenkjenne en stor sanger eller låtskriver selv i musikk jeg ikke selv liker.

Jeg mener det er forskjell på noen som faktisk kan synge og de som ikke kan det. Freddie Mercury kan definitivt synge - akkurat som Garth Brooks - selv om jeg altså ikke liker sistnevnte i det hele tatt.

Queen bestod av fire høyt utdannede musikere - tre av dem møttes på universitet der de studerte og så søkte de etter bassist. Alle fire skrev låter og alle fire har hatt hit'er, selv om det er Brian May (gitarist) og Freddie som har hatt flest. 

I dag er det rart å tenke på at både Elton John og Freddie Mercury (og for den slags skyld George Michael) levde i et samfunn der homofili faktisk var straffbart. Det var ikke mulig for dem å være åpen om legningen sin i den tiden de var mest sårbare. 

Når det gjelder Beatles er nok ikke jeg den største fanen av dem. Men ingen kan ta fra dem den rollen de har spilt for alle andre artister som kom etter dem og noen av låtene deres er jo helt geniale. Det er likevel ting jeg fort går lei av å høre på i motsetning til Queen som jeg aldri går lei.

Elton John er også en artist jeg har et blandet forhold til. Fantastiske låter - men etter min mening noe kjedelig fremført av Elton John. Jeg kan gjerne høre en eller tre låter, men så er det nok. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke anerkjenner hans helt hinsides store talent som artist og låtskriver. Jeg pleier å si at dommen over en låtskriver fremkommer ofte når andre fremfører låtene deres, og det er jammen meg tilfellet når det gjelder Elton John - finnes det noe vakrere enn når George Michael fremfører "Don't let the sun go down on me" (Elton John) eller "Somebody to love" (Queen)?

Godt skrevet! 

Anonymkode: 9a016...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 14.09):

Ja, det lurer jeg på. Og han vokalisten Freddy et eller annet er da ikke så god til å synge.

Oppskrytt band sammen med the Beatles. 

Anonymkode: 83be3...b31

The Beatles er oppskrytt. Queen er ikke det.

Beatles har ekstremt kjedelige sanger, mens Queen har mange bra. Ikke alle, selvsagt, men mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lsklars skrev (På 7.7.2021 den 16.27):

Fantastisk orkester,  som spilte inn veldig mye variert musikk.

Jeg liker de tidlige platene deres, litt råere , litt progga bla 

Og Freddy Mercury er en av tidenes beste vokalister..

Hør bare på sangen Nevermore i fra Queen 2

Denne? Den er jo faktisk litt kjedelig og intetsigende for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan ikke fordra Queen 

Anonymkode: 5d59c...c5e

Fordi?

Anonymkode: 08994...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest halvannen side her måtte jeg gå og spille nettopp Queen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

De stjal virkelig showet. 

Anonymkode: 08994...b16

Absolutt!

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det var den dagen jeg fikk øynene opp for Queen. (Jeg var 15)

Jeg kunne en del av sangene deres før dette, spesielt "We are the Champions", "Somebody to love" og "Bicycle race", men det var første gangen jeg så dem "live", og jeg elsket det jeg så!

Anonymkode: d3048...6fe

Så kult! Gøy at en konsert som de fleste  kun så på tv blir husket så godt og fortsatt blir sett 36 år etter. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (3 timer siden):

Denne? Den er jo faktisk litt kjedelig og intetsigende for meg.

 

Fantastisk låt..

Varer ikke lenge da, he he 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

I romjula stod en Freddie Mercury-dokumentar på i stua, jeg så med et halvt øye til å begynne med, men så fikk jeg se hvor rå han var på scenen, (noe jeg faktisk aldri har sett tidligere), og da var jeg solgt. Nå har jeg begynt å høre på Queen, jeg sluker dokumentarer og stoff generelt om dem og Freddie, og jeg er mildt sagt fascinert av sistnevnte.
For en mann! 
Synes det er interessant med den siste delen av livet hans, hvordan han stod på til tross for sykdommen. 
Så glad jeg har tatt meg tid til å bli kjent med et band jeg ellers har hatt et likegyldig forhold til☺️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipanmor skrev (Akkurat nå):

I romjula stod en Freddie Mercury-dokumentar på i stua, jeg så med et halvt øye til å begynne med, men så fikk jeg se hvor rå han var på scenen, (noe jeg faktisk aldri har sett tidligere), og da var jeg solgt. Nå har jeg begynt å høre på Queen, jeg sluker dokumentarer og stoff generelt om dem og Freddie, og jeg er mildt sagt fascinert av sistnevnte.
For en mann! 
Synes det er interessant med den siste delen av livet hans, hvordan han stod på til tross for sykdommen. 
Så glad jeg har tatt meg tid til å bli kjent med et band jeg ellers har hatt et likegyldig forhold til☺️

Hans tilstedeværelse på scenen er bare helt fantastisk å se på. Hvis ikke du har sett den enda, så vil jeg anbefale Live aid konserten deres fra 1985, du kan se den på youtube. Måten han inkluderer publikum på ❤️ Kunne gitt myyye for å ha vært med på den konserten, må ha vært helt magisk!

Anonymkode: 3ec89...f64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blue Berry skrev (1 time siden):

Stakkars Freddie på slutten ❤️

Ja 🥺❤️

Anonymkode: 3ec89...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hans tilstedeværelse på scenen er bare helt fantastisk å se på. Hvis ikke du har sett den enda, så vil jeg anbefale Live aid konserten deres fra 1985, du kan se den på youtube. Måten han inkluderer publikum på ❤️ Kunne gitt myyye for å ha vært med på den konserten, må ha vært helt magisk!

Anonymkode: 3ec89...f64

Jeg skal ha en helg for meg selv nå, så da skal jeg rigge meg til og se Live aid i morgen kveld🤩
Gleder meg!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (12 timer siden):

Stakkars Freddie på slutten ❤️

Jeg så en sånn behind the scenes-video fra innspillingen av These are the days of our lives, og det er så tydelig at han ikke hadde det noe bra da. Men likevel ga han det han kunne, såpass kort tid før han døde. For en mann!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipanmor skrev (4 timer siden):

Jeg så en sånn behind the scenes-video fra innspillingen av These are the days of our lives, og det er så tydelig at han ikke hadde det noe bra da. Men likevel ga han det han kunne, såpass kort tid før han døde. For en mann!

Helt vanvittig. Og under innspillingen av sangen The show must go on var han så dårlig at han måtte helle innpå med sprit for å komme seg gjennom de aller høyeste notene. Og sangen Mother love var den aller siste sangen han fikk spilt inn, han gikk bort før han fikk spilt inn det siste verset, får alltid vondt i magen når jeg hører sangen og Brian May synger den siste delen 😢😞 

Anonymkode: 3ec89...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...