Gå til innhold

Hva er Norges styggeste by?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle vil bo i Oslo, det er ikke verdens navle ;) Skulle tro du var litt mer kultivert og dannet om du er fra oslo selv 😄 "Bygdetullinger" virkelig? Det er ikke personlig, synes bare at Oslo er en av de styggere byene i Norge. Smak og behag.

Anonymkode: d8640...f42

Det oser kultivert dannelse, ikke bare mellom linjene, men også mellom bokstavene, i mitt innlegg.

Anonymkode: f16bd...85a

AnonymBruker
Skrevet
Charlie Amberson skrev (15 minutter siden):

Menneskelig psykologi at bygdetapere hater hovedstaden. Finner dette over hele verden. Psykologene lager vel snart en egen diagnosekode for det om det ikke allerede har skjedd.

Jeg bor på bygda/landet selv, så Jeg er vel en av de du kaller bygdetaper da. Jeg synes alikevel Oslo er fin, og vil gjerne besøke den et par ganger i året. Selv om jeg ikke vil bo der. Skjønner ikke hvorfor den skal være så himla stygg..

Anonymkode: 9e2bc...14d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nevner så mange Molde? Det er da ikke en stygg by? 

Anonymkode: 8296b...084

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Molde er en vakker by synes jeg 😮 

Anonymkode: d8640...f42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nok bare en gjeng som sitter og depper i Rosenborg-brakka nå. RBK er langt nede og Molde på topp i eliteserien akkurat nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

MOSS!! Den styggeste byen og ekstremt frekke folk der, vært der 2 ganger og like frekke hver gang. Lukter vondt der og. 

Anonymkode: b7afe...c12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Molde og Raufoss. 

Anonymkode: 16769...692

Kjenner ikke Raufoss, for alt jeg vet er det vakkert der, men har muligens det styggeste navnet 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Charlie Amberson skrev (54 minutter siden):

Menneskelig psykologi at bygdetapere hater hovedstaden. Finner dette over hele verden. Psykologene lager vel snart en egen diagnosekode for det om det ikke allerede har skjedd.

Kan det ha noe med at du tror at alt utenfor Oslo kalles bygd? 🤔🤔

Anonymkode: bca13...057

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor på bygda/landet selv, så Jeg er vel en av de du kaller bygdetaper da. Jeg synes alikevel Oslo er fin, og vil gjerne besøke den et par ganger i året. Selv om jeg ikke vil bo der. Skjønner ikke hvorfor den skal være så himla stygg..

Anonymkode: 9e2bc...14d

Hvor ble det påstått at alle på bygda er tapere? Men det er mange nok, og mange nok av dem igjen som tror problemene sine kommer fra hovedstaden til å skape "netthat" mot hovedstaden. I ethvert land.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinesdal. 

Anonymkode: 482ad...3d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det ha noe med at du tror at alt utenfor Oslo kalles bygd? 🤔🤔

Anonymkode: bca13...057

Nei, bare det nord for Sinsenkrysset :)

Skrevet

Mange nevner Bergen. Jeg bor selv i Bergen og det er vakker og fin by med Fløyen, Akvariet, Ulriken, Vil Vite, fine parker og gater, fine naturstier o.l. Så da lurer jeg på hva som er så ille med Bergen 🤔 Selv synes jeg ikke Norge har en stygg by, ut ifra byene jeg har vært i.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alta et styggedt!

naturen rundt er fin men selve sentrum er forferdelig stygt!

Kan ikke fatte de som synes Bergen er stygg, fjell og hav, idylliske smau med trehusbebyggelse, vakre bryggen, flott gammel arkitektur! Kanskje hvis det eneste du har sett av Bergen er å stå midt på Torgallmenningen men d r ikke representativt. Bodde i Bergen i to år og elsket byen!

Anonymkode: 3c72d...110

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (På 5.7.2021 den 11.17):

Førde er et tettsted og ikke en by... 

Feil. Det er absolutt en by.

Anonymkode: 2aae8...0fd

• Liker 3
Skrevet (endret)
Kittykat skrev (17 minutter siden):

Selv synes jeg ikke Norge har en stygg by, ut ifra byene jeg har vært i.  

Sammenlignet med alle byer jeg har vert i, så vile nok ingen norske byer bli nevnt blant de minst visuelt tilfredstillende. Men så hanlder jo ikke denne tråden om det heller.

Jeg vil si at vi er heldig med variasjonen i arktitektur og farge i norge, selv om vi er langt fra best i klassen her.   Jeg synes vertfall det er ganske trist å gå rundt i flera av de nederlandske og engelske byerne hvor byggene er svært ensidige i stil og farge.

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
Gjest Passpartou
Skrevet

Styggeste by med styggeste innebyggere: The capital of Norway

Skrevet

Jeg er ikke videre imponert over Åndalsnes 😜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Byen min Stjørdal er ganske stygg. Hele sjøsiden er kastet bort på industri, kunne ha hatt stort potensialet til å vært en fin by. Men Neida, de fine områdene er forbeholdt industri mens sentrum, butikker og restauranter er dyttet i midten med stygg arkitektur og betongbygninger.

Anonymkode: 231f9...0a2

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke alle dere som sier at Oslo er en stygg by. Har dere vært på Frogner? St. Hanshaugen? Homansbyen? Grünerløkka? Ullevål Hageby? Vulkan? Det øverste strekket av Karl Johan? Langs elva fra Sagene og ned? Bygdø? Kampen? Akershus festning? Ekeberg? Osv.

• Liker 10
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 0.02):

Og hvorfor er det Oslo?

ps.
Mulig Bergen kan utfordre Oslo. Makan til stygg by skal man lete lenge etter.

Anonymkode: 3bd90...f7e

Ser ikke helt logikken din. Makan til en så stygg by som Bergen skal man lete lenge etter, men du sier selv at Oslo er styggere. Da må du vel ikke lete så veldig lenge?????? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...