Gå til innhold

Hva er Norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Overrasket over at folk vet at Førde eksisterer. Jeg flyttet dit for en stund siden og ja, det er ikke den peneste byen som fins, men jeg synes det er et veldig fint område, med fjell til alle kanter. Utsikten fra Halbrendsnipa er bare helt fantastisk. 😍

Men finnes mange vakre byer i landet vårt. Trondheim og Bergen synes jeg er noen av de fineste plassene, men tydeligvis er ikke alle enig i det. 

Oslo er ikke noen stygg by heller i mine øyne. Men litt ensformig kanskje. Hva som er Norges styggeste by, vet jeg faktisk ikke. Har aldri vært noe sted som slo meg som det. 

Anonymkode: e9624...acf

Må gjennom det veikrysset innimellom på vei til den vakre byen Florø, eller når vi skal på hytten ved Eid

Anonymkode: d3c5e...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harstad. 

En grå, trist og stygg by. Det positive med Harstad er at det er rimelig kjapt gjort å komme seg vekk fra byen og ut i de fine områdene som ligger rundt. 

 

Anonymkode: 6b94a...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes Kristiansand er en lite pen by.

Anonymkode: 98518...f2c

Det synes ikke jeg. Det er fargerike bygninger, og beliggenheten er nydelig, med de ulike øyene.

Og så synes jeg det er rart at så mange skriver at Bergen er en stygg by. I mine øyne er det en av de vakreste, sammen med Ålesund, Trondheim og Grimstad.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

I synes Kristiansund er den styggeste.

Anonymkode: 3bfaf...201

Så klart. I og med at du sier "I synes" er du programforpliktet til å synes det. 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chomsky89 skrev (7 timer siden):

Står mellom Kolvereid, Fagernes og Otta spør du meg.   Vanskelig å peke ut en av de dog.

Otta ja.... Huff. Huff både med tanke på utseende og at de har bystatus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (22 timer siden):

Personlig synes jeg at Trondheim og Tromsø er blant Norges vakreste byer. Særlig Trondheim er vakker (kan tenke meg å flytte dit) ♥️ Blant de mindre pene byene finner man etter mitt syn Bergen, Stavanger og Haugesund.

Enig i Stavanger, men Haugesund? Uenig der. Kvadratur, Norges største samling av jugendbebyggelse, flott rådhus og koselig kai med bra uteliv.

Anonymkode: 826bd...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lafamiglia skrev (9 minutter siden):

Det synes ikke jeg. Det er fargerike bygninger, og beliggenheten er nydelig, med de ulike øyene.

Og så synes jeg det er rart at så mange skriver at Bergen er en stygg by. I mine øyne er det en av de vakreste, sammen med Ålesund, Trondheim og Grimstad.

Uff, jeg leste KristiansUnd, og ikke KristiansAnd, som var det som sto. Kristiansand er jo ikke spesielt fargerik. Men det er en koselig by, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del tettsteder som dessverre har fått bystatus de siste årene. Synes mange av dem totalt mangler det som gjør et sted til en by, og de mangler totalt sjarm. Det er bare mange hus og gårder kastet tilfeldig ut over et stort område. Jessheim og Alta er eksempler på slike mindre vakre «byer».

Anonymkode: f787d...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinkjer er nitrist synes jeg. 

Anonymkode: 31d89...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, Molde og Bergen. Jeg synes ikke det er noen spesielle byer i Norge generelt uansett hva. Men ikke faen Oslo. Oslo er så fælt

Anonymkode: fafab...2ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 0.02):

Og hvorfor er det Oslo?

ps.
Mulig Bergen kan utfordre Oslo. Makan til stygg by skal man lete lenge etter.

Anonymkode: 3bd90...f7e

Siden du nevner to av de tre/fire skikkelige byene vi har i landet, mener du altså at Bergen elle Stavanger er finest. Hvorfor det?

Det sier seg selv at jo større byene er, jo mer varierte er de. Alle byer har utrivelige områder. Selv verdens fineste byer har strøk som er helt jævlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde og Raufoss. 

Anonymkode: 16769...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodø og Kirkenes. 

Anonymkode: cca07...7ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si Oslo er styggest uten tvil, både i demografi og utseende.

Anonymkode: e9278...3d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (22 timer siden):

Førde er et tettsted og ikke en by... 

Førde har hatt bystatus i mange år nå, fortsatt ingen perle, men har komt seg siste årene 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Må gjennom det veikrysset innimellom på vei til den vakre byen Florø, eller når vi skal på hytten ved Eid

Anonymkode: d3c5e...dd0

Jeg kommer fra Florø. Vakkert sted, men dessverre helt elendig miljø. De aller fleste jeg gikk på skole med der har flyttet derfra. Er nok mange Førdianere (ja, det heter det) som tidligere var Florøværinger. 

Anonymkode: e9624...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odda. Fæleste stedet ever.

Anonymkode: b1418...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skriver Kristiansund, jeg kan til dels forstå det siden det mest er svenskehus fra 50-tallet, men husk at før krigen så var Kristiansund i jugdenstil (samme som Ålesund), men det ble dessverre totalbombet av tyskerne.

Når det er sagt så har fargerike trehus også sin sjarm, men det er nok ikke like herskapelig.

 

 

1920px-Bombingen_av_Kristiansund,_1940,_Riksarkivet,_Arkivreferanse_PA_1667U2_050.jpeg

Anonymkode: 13746...e61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra Egersund, men det er mest fordi det ofte lukter så vondt der. Når vinden blåser i feil retning så lukter hele byen sildolje fra sildoljefabrikken...

Anonymkode: 40246...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...