Gå til innhold

Hva er Norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Til dere som skriver Kristiansund, jeg kan til dels forstå det siden det mest er svenskehus fra 50-tallet, men husk at før krigen så var Kristiansund i jugdenstil (samme som Ålesund), men det ble dessverre totalbombet av tyskerne.

Når det er sagt så har fargerike trehus også sin sjarm, men det er nok ikke like herskapelig.

 

 

1920px-Bombingen_av_Kristiansund,_1940,_Riksarkivet,_Arkivreferanse_PA_1667U2_050.jpeg

Anonymkode: 13746...e61

Jeg synes Kristiansund er veldig fin, jeg. Den har sin egen atmosfære og sjarm, og fantastisk beliggenhet. Sundbåten er også et pluss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namsos og Gjøvik 

Anonymkode: 3c481...bc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bodø og Kirkenes. 

Anonymkode: cca07...7ab

Og du som skriver dette har neppe beveget deg ett skritt ut av sentrum, som forøvrig har flere bygg som er av interesse for de med sans for arkitektur. 

Anonymkode: 8e763...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (4 minutter siden):

Hammerfest. Uten tvil!

Og Honningsvåg 

Anonymkode: bd0b2...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/5/2021 at 11:17 AM, Den Sagnsomsuste said:

Førde er et tettsted og ikke en by... 

Kan være begge deler. Førde tok bystatus i 1997.

Alle byer er tettsteder, men ikke alle tettsteder er byer. Og by har forlengst sluttet å være en status vedtatt av kongen, men er noe kommunestyrene selv kan vedta i mer eller mindre påvirket tilstand. Det har gjort at vi har fått pussigheter som at Brekstad med 2291 innbyggere, Åndalsnes med 2403 og snart kanskje Son med 600 innbyggere også kan kalle seg byer, mens feks Sandvika i Bærum med 115 000 innbyggere inntil nylig ikke ønsket å kalle seg by (tettstedmessig henger vel Sandvika også sammen med Oslo).

Ordet by har dermed mistet mye av sin opprinnelige mening i språket og det er synd når språket mister nyttige ord.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Namsos og Gjøvik 

Anonymkode: 3c481...bc7

Hvorfor Gjøvik?

Anonymkode: d59f9...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Kontorotta said:

Så klart. I og med at du sier "I synes" er du programforpliktet til å synes det. 😉

Borgerkrig i Norge virker fjernt, men bare om man ikke vet om Molde og Kristiansund. Sykehuskrangel. Enkelte i Kristiansund vil heller dø hjemme enn å bli reddet i Molde. Darwin Award bør tildeles.

Anonymkode: f16bd...85a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lafamiglia said:

Jeg synes Kristiansund er veldig fin, jeg. Den har sin egen atmosfære og sjarm, og fantastisk beliggenhet. Sundbåten er også et pluss.

Bilde fra Sundbåten en søndag morgen. Jeg synes også Kristiansund er fin.

image.png.ee6e0f281e9bd48da992bf74a4caf4be.png

Anonymkode: f16bd...85a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes folk Oslo er stygg egentlig? Det er jo fine gater, parker.... Synes den er faktisk fin jeg. Larvik var jeg i i sommer og ble skuffet. Ble skuffet over Bergen og Kristiansund og. Gjøvik er heller ikke vakker, den er trist liksom. 

Anonymkode: 9e2bc...14d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo. Veit mange er glad i Oslo....men stygg er den.

Anonymkode: d8640...f42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor synes folk Oslo er stygg egentlig? Det er jo fine gater, parker.... Synes den er faktisk fin jeg. Larvik var jeg i i sommer og ble skuffet. Ble skuffet over Bergen og Kristiansund og. Gjøvik er heller ikke vakker, den er trist liksom. 

Anonymkode: 9e2bc...14d

Menneskelig psykologi at bygdetapere hater hovedstaden. Finner dette over hele verden. Psykologene lager vel snart en egen diagnosekode for det om det ikke allerede har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larvik er en forferdelig stygg by

Anonymkode: a4028...0b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Namsos er norges styggeste by. Tett fulgt av Stjørdal og Kolvereid…

Anonymkode: 71038...0fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2021 at 11:58 AM, AnonymBruker said:

Overrasket over at folk vet at Førde eksisterer. Jeg flyttet dit for en stund siden og ja, det er ikke den peneste byen som fins, men jeg synes det er et veldig fint område, med fjell til alle kanter. Utsikten fra Halbrendsnipa er bare helt fantastisk. 😍

Men finnes mange vakre byer i landet vårt. Trondheim og Bergen synes jeg er noen av de fineste plassene, men tydeligvis er ikke alle enig i det. 

Oslo er ikke noen stygg by heller i mine øyne. Men litt ensformig kanskje. Hva som er Norges styggeste by, vet jeg faktisk ikke. Har aldri vært noe sted som slo meg som det. 

Anonymkode: e9624...acf

Førde eksisterer jo ikke. Dere må slutte å tro på alle trollete konspirasjonsteorier på nettet. At Førde påstås å være vennskapsby med Bielefeld i Tyskland ( https://en.wikipedia.org/wiki/Bielefeld_conspiracy ) burde jo få varselbjellene til å ringe hos flere.

Anonymkode: f16bd...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (10 minutter siden):

Menneskelig psykologi at bygdetapere hater hovedstaden. Finner dette over hele verden. Psykologene lager vel snart en egen diagnosekode for det om det ikke allerede har skjedd.

Ikke alle vil bo i Oslo, det er ikke verdens navle ;) Skulle tro du var litt mer kultivert og dannet om du er fra oslo selv 😄 "Bygdetullinger" virkelig? Det er ikke personlig, synes bare at Oslo er en av de styggere byene i Norge. Smak og behag.

Anonymkode: d8640...f42

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...