AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #142 Skrevet 21. oktober 2021 Synes det er morsommere å skrive om de fine byene: Ålesund, Bergen, Trondheim, Stavanger, Oslo, Drøbak, Halden. Anonymkode: b8356...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #143 Skrevet 21. oktober 2021 Adrenalina1 skrev (22 timer siden): Ikke så stygg som Skien. Skien har jeg sansen for! De herskapelige gamle storgårdene, løvtrealleene, jordbrukslandskapet. Jeg klarer alltid å kjøre meg bort i sentrum - synes det er spennende jeg. Anonymkode: 6ee2a...359 1
Chomsky89 Skrevet 21. oktober 2021 #144 Skrevet 21. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Skien har jeg sansen for! Forsåvidt enig, men ikke når jeg tenker på det som en by. Skien føles som svelvik, bare med mere trafikk. Gamle hus helt i sentrum, Er du midt i sentrum er du også i en bakke. Hus til blokk forholdet minner også mye mer om et lite sted. Du må også litt bort fra det som er sentrum for å finne det eneste kjøpesenteret med litt størrelse. Man får lixom ikke inntrykk av at dette kan være telemarks største by. Vertfall ikke om man bor mellom togstasjonen å sentrum. Men unikt sted for all del. Endret 21. oktober 2021 av Chomsky89
Polyester Skrevet 21. oktober 2021 #145 Skrevet 21. oktober 2021 Sarpsborg. Aldri sett en by være så død midt på formiddagen på en lørdag. Ikke har de kiosk eller bensinstasjon i sentrum heller. Ellers svært grått og trist. Er forresten ikke fra Oslo men synes Oslo er en vakker og fin by bortsett fra akkurat i brugata 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #146 Skrevet 21. oktober 2021 trondheim og oslo. røros er norges vakreste Anonymkode: 32504...a69
Eloise12345 Skrevet 23. oktober 2021 #148 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Var ikke imponert over Sarpsborg. Grå og trist by etter hva jeg så. Synes Oslo er en vakker by. Ellers: Tønsberg og Stavanger er fine byer. Endret 23. oktober 2021 av Eloise12345 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #149 Skrevet 1. februar 2022 Verdal, Mysen, Askim, Brekstad, Kolvereid, Orkanger, Odda, Mosjøen og Mo i Rana er byer som jeg ikke liker så godt. Ingen sjarm. Skremmende at de sju første plassene har bystatus. Stjørdal kunne vært en fin by, men der er det jo bare industri, masse trafikk og trist betong, akkurat på lik linje med Namsos. De fineste byene i Norge er Trondheim, Bergen, Fredrikstad, Ålesund, Tromsø, Kragerø, Arendal, Grimstad og Tønsberg. Drammen er heller ikke så aller verst, men mangler liksom den siste piffen for å være koselig, selv om det har blitt mye bedre de siste årene. Det er nok mer at enkelte områder er litt belastende, særlig på Strømsø og på Fjell. Derimot er elvepromenaden fin. Halden har faktisk litt "nostalgisk" sjarm i seg og festningen har fin utsikt, men det er veldig lite butikker og menneskeliv i sentrum. Moss og Horten har noen fine områder helt ved sjøen, men det kunne vært flere butikker og penere bygninger i sentrum. Oslo har flere fine områder med sjarm og identitet, men man må gjerne lete godt for å finne det. Utfordringa med Oslo er at sentrum ødelegger inntrykket folk har av byen fordi at sentrum er veldig grått med litt rotete arkitektur og infrastruktur. Oslo framstår som litt ensformig og trist. Anonymkode: 0a8a9...f31
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #150 Skrevet 1. februar 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Verdal, Mysen, Askim, Brekstad, Kolvereid, Orkanger, Odda, Mosjøen og Mo i Rana er byer som jeg ikke liker så godt. Ingen sjarm. Skremmende at de sju første plassene har bystatus. Stjørdal kunne vært en fin by, men der er det jo bare industri, masse trafikk og trist betong, akkurat på lik linje med Namsos. De fineste byene i Norge er Trondheim, Bergen, Fredrikstad, Ålesund, Tromsø, Kragerø, Arendal, Grimstad og Tønsberg. Drammen er heller ikke så aller verst, men mangler liksom den siste piffen for å være koselig, selv om det har blitt mye bedre de siste årene. Det er nok mer at enkelte områder er litt belastende, særlig på Strømsø og på Fjell. Derimot er elvepromenaden fin. Halden har faktisk litt "nostalgisk" sjarm i seg og festningen har fin utsikt, men det er veldig lite butikker og menneskeliv i sentrum. Moss og Horten har noen fine områder helt ved sjøen, men det kunne vært flere butikker og penere bygninger i sentrum. Oslo har flere fine områder med sjarm og identitet, men man må gjerne lete godt for å finne det. Utfordringa med Oslo er at sentrum ødelegger inntrykket folk har av byen fordi at sentrum er veldig grått med litt rotete arkitektur og infrastruktur. Oslo framstår som litt ensformig og trist. Anonymkode: 0a8a9...f31 Både Drammen og Oslo har blitt belastede byer dessverre. Men de har jo fine områder for det. Ellers god oppsummering der jeg er enig i det meste. Anonymkode: a0e82...d3f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #151 Skrevet 1. februar 2022 Den Sagnomsuste skrev (På 5.7.2021 den 11.20): Personlig synes jeg at Trondheim og Tromsø er blant Norges vakreste byer. Tromsø har sin sjarm, og er en spesiell by med sine lysforhold der. Men vakker? Da må du mene områdene/fjellene rundt, for selve bykjernen har ingen stil i det hele tatt. Bodde der i 3 år, og liker byen så det er sagt, men selve sentrum er kun fin når det er mørketid og du egentlig ikke ser noe som helst Anonymkode: 1b2f9...e19 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #152 Skrevet 4. februar 2022 Verste er vel Bodø og Alta. Finest er Oslo og Drøbak. Anonymkode: 62ed8...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #153 Skrevet 4. februar 2022 Oslo må være den styggeste, Men det er mer på grunn av menneskene som bor der. Anonymkode: cbe71...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #154 Skrevet 4. februar 2022 Larvik, Porsgrunn og Skien! Anonymkode: b1636...be7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #155 Skrevet 4. februar 2022 Veldig mange her som ikke har vært i Mo i Rana. Anonymkode: d5997...a7b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #156 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 14.24): Til dere som skriver Kristiansund, jeg kan til dels forstå det siden det mest er svenskehus fra 50-tallet, men husk at før krigen så var Kristiansund i jugdenstil (samme som Ålesund), men det ble dessverre totalbombet av tyskerne. Når det er sagt så har fargerike trehus også sin sjarm, men det er nok ikke like herskapelig. Anonymkode: 13746...e61 Hvor er det bilde fra? Anonymkode: b1636...be7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #158 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 17.35): Verste er vel Bodø og Alta. Finest er Oslo og Drøbak. Anonymkode: 62ed8...5d2 Hva i verden er feil med Bodø? Anonymkode: 43081...411
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #159 Skrevet 7. februar 2022 Sandnes. Rene slummen. Anonymkode: 3b7c4...9af
generalsnus Skrevet 11. juni 2025 #160 Skrevet 11. juni 2025 Noen av dere som har vært på Åndalsnes? Det er ikke akkurat noen juvel på kartet -ødelegge så mye fin utsikt med et sånn sted er jo miljøkriminalitet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå