Chiquita Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #281 Del Skrevet 15. mai 2006 Ingen fare, Malama. Lille i magen har fått "husarrest" 17. mai. Dersom han ikke innfinner seg i morgen, så får han bare være der inne til den 18. Den 17. har nemlig søskenbarnet til Lillebanan og lillingen bursdag. Han blir 4 år nå på onsdag. Og jeg synes han bør få ha bursdagen sin for seg selv Så 17.mai-barn vil jeg IKKE ha *hører du det "lille" venn, som er estimert til å være ca 4200 ved termin* Og du trenger ikke å oppdatere andre steder enn her i dagboka nei, Malama. Det får holde i massevis det 39+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #282 Del Skrevet 15. mai 2006 Men jeg har jo helt glemt å fortelle om dagens kontroll. Var nesten det ble sykehustur på meg igjen, for jeg har et ganske høyt blodtrykk. Det laveste hun målte på 6 forsøk (3 med en gang jeg kom, og 3 etter 30 min hvile på benken) var 138/95. Det høyeste var vel 149/104! Jordmor ringte da inn til føden for å høre om jeg skulle komme til en sjekk (siden dette er vanlig ved et undertrykk på over 95). Min JM og JM på sykehuset fant ut at jeg skulle avvente til torsdag og ta en ny BT-måling da, siden jeg ikke har noen andre tegn på svangerskapsforgiftning. Så på torsdag må jeg få skaffet meg en time til legen for å få sjekket BT. (JM er her bare mandager, og vi må ha legetime for en BT-måling) Tallene var som følger (forrige kontroll i parentes) Uke: 39+5 (38+2) Vekt: ikke målt (89,9) BT: 138/95 (120/85) HB: - (10,6) Urin: Neg (Neg) Ødem: ikke notert (1) Leie: HknF (HknF) Fl/min: 140 (? legen fant ikke) Notat: Bra form. Bra m/liv. Obs BT. Konf m/føden Levanger. Nytt BT om 2-3 d. kontakt føden v/sympt. Så bortsett fra BT så er jo alt bra. Vi får se hvordan det er på torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 16. mai 2006 #283 Del Skrevet 16. mai 2006 Håper du får en riktig fin 17.Mai feiring,uten fødsel hehe! Stoor klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 16. mai 2006 #284 Del Skrevet 16. mai 2006 Heihei! Innom en snartur med ønske om en riktig fin 17. maifeiring i morgen! Håper den lille i magen feirer 17. mai på innsiden og ikke på utsiden! Lykke til med kommende fødsel! Klem fra Epona & Knøttet i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. mai 2006 #285 Del Skrevet 16. mai 2006 Ha en fin 17. mai-feiring (uten fødsel) Chiquita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #286 Del Skrevet 16. mai 2006 Tusen takk, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. mai 2006 #287 Del Skrevet 18. mai 2006 Heihei, hvordan står det til her da? Termin i morgen jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. mai 2006 #288 Del Skrevet 18. mai 2006 Det har ikke tikket inn noen melding på min mobil i alle fall, så det tyder på at lillebananen holdt seg pent inne i magen i går. Da får vi avvente hva som skjer, men denne meldingen vil jeg gjerne sende til den vesle inne i magen: Nå er du velkommen ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #289 Del Skrevet 18. mai 2006 Termin i morgen ja, og nå vil jeg seriøst ha ut den lille. Men dersom han ikke kommer i morgen eller på lørsdag, så får han holde seg der inne til mandag. For søndag FÅR han ikke komme (det er min dag) Men - jeg har vel en god mage, tenker jeg - så denne kommer vel heller ikke ut før den MÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #290 Del Skrevet 18. mai 2006 Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 18. mai 2006 #291 Del Skrevet 18. mai 2006 Huff - føler med deg! Overtidig fødsel er ikke noe gøy (spesielt ikke når man begynner på uke 42...). Håper babyen kommer snart og at fødselen går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. mai 2006 #292 Del Skrevet 18. mai 2006 Krysser fingrene for at den vesle babyen din snart finne ut at den har lyst ut i verden og hilse på da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 18. mai 2006 #293 Del Skrevet 18. mai 2006 Hva betyr egentlig HknF på leie? Det var det jordmor skreiv hos meg også, nemlig... Lykke til med nært forestående fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 18. mai 2006 #294 Del Skrevet 18. mai 2006 Termin i morgen ja, og nå vil jeg seriøst ha ut den lille. Men dersom han ikke kommer i morgen eller på lørsdag, så får han holde seg der inne til mandag. For søndag FÅR han ikke komme (det er min dag) Men - jeg har vel en god mage, tenker jeg - så denne kommer vel heller ikke ut før den MÅ ← Å, så spennende, Chiquita! Krysser fingrene for at den lille kommer snart, og at blodtrykket ditt ikke stiger ytterligere. Tenker på deg! fra Fru B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. mai 2006 #295 Del Skrevet 18. mai 2006 Sender over noen fødevibber og håper at de virker! ((((((((((((((((((((((((((((((føde)))))))))))))))))))))))))))))))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. mai 2006 #296 Del Skrevet 18. mai 2006 Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #297 Del Skrevet 18. mai 2006 Hva betyr egentlig HknF på leie? ← HknF betyr at hodet er knapt festet. Hos meg betyr det i allefall at hodet er så festet som det kan bli hos flergangsfødende. Det er "festet", men alikevell litt rørbart, om du skjønner. Sikkert slik hos deg også. Blodtrykket i dag hadde steget ytterligere. Må tilbake til legen i morgen tidlig for måling av nytt trykk, samt sjekk av urin (siden jeg ikke hadde med urinprøve i dag) Blodtrykket i dag var på 140/105 (to målinger var like)!!! Så får vi se i morgen da. Håper i allefall at urinen fortsetter å være "ren", for da slipper jeg å bekymre meg så mye for svangerskapsforgiftning i allefall. Vi får se, vi får se. Takk for lykkeønskninger alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 18. mai 2006 #298 Del Skrevet 18. mai 2006 Så leit med det høye blodtrykket. Vet akkurat hvor utrivelig det er Men det er jo ikke lenge til minibananen kommer nå. Masse lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 19. mai 2006 #299 Del Skrevet 19. mai 2006 Spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 19. mai 2006 #300 Del Skrevet 19. mai 2006 wow spennende,ikke lenge nå nei,men håper det ordner seg ang blodtrykket og at urin er bra... ha en fin helg,skal følge med deg,plutselig er mini banan her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå