Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 2

Chiquita

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt nytt lammeskinn, og jeg har skrevet ut lista over hva jeg skal pakke ned i sykehusbaggen min (noe jeg vel egentlig bør gjøre snart)

Ting jeg skal gjøre

- vaske babyklær

- rydde på soverommet slik at det blir plass til å ommøblere

- rydde Lillebanan sine klær ut av stellekommoden, og plassere babyklær der.

- rydde i klesskapet på rommet til Lillebanan, og plassere hans klær der inne

- pakke sykehusbag

Jeg må si heldigvis at terminen er nå midt på sommeren, for tenk hvor kaldt det hadde blitt til den lille dersom den ikke hadde noen klær klar hjemme om den ble født på januar :ler:

Vel, det skal nok bli vasket klær etterhvert også.

Mannen må hente opp klærne fra kjelleren først. Og så kan jeg jo heller ikke vaske før jeg har noe sted å legge klærne etterpå. Og jeg har jo ingen steder å legge klærne før jeg har ryddet i klesskapet til Lillebanan slik at hans klær kan flyttes inn dit...

*sukk*

Blir jo nesten sliten bare av å tenke på hva som skal gjøres :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*irriterer meg over at jeg ikke har fått e-postvarsel* :frustrert:

Middagen var helt nydelig ja.

Godt å få et lite avbrekk fra hverdagen. Lenge mellom hver gang det skjer, gitt (og skjeldnere blir det vel når vi skal prøve å få barnevakt til 3 "troll") ;)

Men det gjør ikke noe.

Vi trives veldig godt i hverandres selskap, og en kveld når barna har lagt seg og vinflaska åpnes under rolige og stille forhold på stua er mer enn bra nok det også...

*drømmer*

36+3 i dag.

Nå er det altså under 4 uker til termin.

Lege og JM har nå sagt at jeg bør forberede meg på en fødsel før termin, selv om jeg har gått over termin de andre to gangene. Så nå i kveld har jeg begynt å pakke baggen som skal være med på sykehuset...

Jeg greier ikke helt å se at det faktisk er så kort tid igjen. Men det går vel opp for meg når riene starter, tenker jeg ;)

Det er veldig tungt å være hjemme med "go'trollene" mine nå.

Jeg er stor (større nå enn ved termindato på de to andre), tung, varm, sliten, utålmodig og sur...

Det er ingen drømmesituasjon å ha guttene hjemme med meg nå. Både de og jeg hadde nok hatt bedre av bhg. Men når bhg er stengt, så har jeg jo ikke noe valg.

Heldigvis har jeg min søster her hver dag til å hjelpe meg, og heldigvis har mannen bare 4 arbeidsdager igjen før han får ferie.

Må si jeg gleder meg til han får ferie ja. Da får nok guttene en "bedre hverdag" enn hva jeg greier å gi dem også...

(føler meg som en dårlig omsorgsperson for tiden) :tristbla:

Men men - det er heldigvis bare for kort tid. Guttene vil nok ikke få noen "varige mén" av dette heller. Det er bare min samvittighet som ikke er like lys som den burde være.

Men det går over, heldigvis...

Tja, noe mer å skrive om da?

Nei, da tror jeg jeg har fått oppdatert det som har skjedd siden sist (altså har ingenting skjedd på soverommet enda, og kles-prosjektene har heller ikke hatt noen progresjon - men planlegging er halve jobben, er det ikke sånn???) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute og gått meg en tur.

Bekkenet fungerte ganske bra, men jeg hadde sammenhengende kynnere den time jeg var ute. Og jeg gikk ROLIG!

Jeg begynner å bli ganske lei av denne magen nå.

Lurer på hvor stor jeg egentlgi skal bli. Hvor tung jeg egentlig skal bli. Hvor sliten det egentlig går ann å bli...

Nå er det heldigvis snart helg.

Heldigvis bare 3 arbeidsdager igjen før mannen tar ferie.

Skulle dog ønske at jeg visste hvilken dato det ble noe "action" på, slik at jeg kunne ha nedtelling til dette også.

Det å telle ned til termin orker jeg egentlig ikke, for sjansen for at det blir fødsel den dagen er jo minimal.

Og så fint det hadde vært å fått vite om det hadde skjedd noe før eller etter denne datoen i det minste.

*sliten*

Men men - det er jo uansett ikke SÅ lenge til.

Jeg holder vel ut den siste måneden også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. En stund igjen å vente ja, men jeg tipper at tiden vil gå fort. Håper ikke det blir for mye soving i bilen selv om du har god pute *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det blir for mye soving i bilen selv om du har god pute *ler*

Hehe.

Du skulle bare visst hvor mange ganger Mei Tai'en har blitt brukt som pute i bilen - både jeg og mannen synes den er genial der. Så den har nå fast plass i bilen, frem til vi får litt mer bruk for den ;) Og det er vel ikke en tur tur/retur Trondheim at den ikke blir brukt til sovepute ;):ler:

Nå er det bare to arbeidsdager igjen før mannen får ferie.

JIPPI!!!!! :klappe:

Jeg gleder meg så mye at det ikke er til å tro.

I dag er jeg 37+0

Dvs, fra i dag så regnes ikke den lille i magen som prematur. Det er nå "innenfor termin", og jeg må si at jeg håper på fødsel ganske snart.

Føler meg stor og tung nå, og må si jeg er ganske så lei.

Gleder meg til å få kroppen min for meg selv igjen.

For å si det slik, på de siste 39 mnd (siden april 04), så har jeg vært gravid i 26mnd!!!!! (om jeg ikke teller feil) "Hele" 13 mnd uten spire i magen det!!!! :forvirret:

Og så har vi jo noen måneder med amming der også (tilsammen 9), så jeg har hatt "kroppen min for meg selv" i "hele" 4 mnd siden april -04.

Åh, som jeg gleder meg til å bli ferdig med dette svangerskapet.

Og jeg må si at jeg gleder meg til å bli ferdig med ammeperioden også.

Jeg har ikke noe mål om å amme så lenge som mulig denne gangen. Jeg er for lei.

(dette er ikke fine tanker, men det er realiteten)

Ut fra de andre to, så vet jeg at det blir vakre barn på MME også, så etter 2-3 mnd så ser jeg det ikke som noe "nederlag" å slutte med ammingen dersom jeg fremdeles er lei.

Men vi får se.

Nå har minstemann vært en tur på badet.

tenk å bæsje sånn på natten da. Da skal han jo sove ;)

Men Bananmannen "fikset biffen" (igjen - han må jo det når jeg bare sitter her forran pc'en) ;)

Forresten - nå har endelig minstemann lært seg å gå også.

I allefall nesten.

Han greier å gå fra den ene enden av stua og til den andre.

Han greier ikke å reise seg opp fra gulvet og fortsette å gå dersom han ramler enda da, men det kommer vel etterhvert.

Men egentlig - hvor langt/lenge må barna gå før man sier at de kan å gå?

Alle rundt meg sier at gutten kan å gå nå når han går så langt, men jeg vet ikke om jeg er enig.

Min definisjon er at han går når han går mer enn han krabber. Gutten krabber veldig mye enda, men er veldig ivrig på å trene på å gå også.

Vel, det er jo ikke SÅ nøye heller da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stor sommer :klem: til en tung, sliten og høygravid snart-3barnsmamma.

Håper lille micro finner veien ut snart. Vet dere forresten om det blir microjente eller microgutt? *orker ikke lete tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Ja, vi vet om det blir microjente eller microgutt, men vi holder det hemmelig (har mistanke om at jeg har noen kjente her inne, og det er ingen andre som vet det)

Håper Microbanan finner veien ut om en uke eller to ja.

HÅPER jeg slipper å passere termin med denne også, men jeg tviler. Er vel bare å forberede seg på å passere termin denne gangen også, siden jeg har passert termin med de to andre.

Vel ,det går som det går. Uansett ikke Så lenge igjen nå

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk.

Må si det både høres og føles bedre å være i permisjon, enn å være sykemeldt... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, så spennende det er hos deg for tiden!

Lykke til! Håper du slipper å gå over termin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for klemmer og hilsener.

Må si meg enig i at jeg håper at jeg ikke går over termin, gitt.

Jeg er "lei" dette livet nå; konstant vondt, og konstant trøtt. Sover nesten hvert ledige øyeblikk (har allerede sovet 1 time nå etter at guttene la seg, og jeg har nå funnet senga - fant senga for kvelden kl 19.15 i går...)

Jaja, snaart ferdig, heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt noe baby enda?

Hadde vært litt koselig om det var ei lita prinsesse som lå i magen din nå.

Vi har nå bestemt oss for å prøve på en liten tresko vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...