Sun Mei Skrevet 29. april 2007 #561 Del Skrevet 29. april 2007 Ja, nå er det ikke lenge igjen Spennende Er du hjemme om dagene eller prøver du deg på å jobbe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #562 Del Skrevet 9. mai 2007 83 dager igjen til termin Jeg er fremdeles sykemeldt da. Går på aktiv sykemelding, og greier å være på jobb minimalt. Blir heller så jeg tar med meg noe papirer hjem og jobber hjemmefra en time eller så på kveldene. Legen mente nå at etter denne perioden er over, så skulle jeg prøve gradert sykemelding. Jeg har min tvil om hvordan det skal gå, siden vanlig jobb i barnehagen gir meg grusomme smerter, men jo da - jeg får vel alltids prøve. Og går det ikke så får jeg bare kontakte legen igjen og få endret sykemeldingen. For det går vel? Ellers så "flyr" jeg til behandling nå ganske ofte. Fysioterapaut mandag, akupunktur tirsdag, bassengtrening tirsdag, fysioterapaut torsdag og akupunktur fredag. Så dagene fylles opp, og hjemme er jeg minimalt.. Nå har derimot Lillebanan vært syk i noen dager, så nå har jeg også hatt noen rolige dager hjemme. DEILIG! Ser dog ut som om han kan i barnehagen igjen i morgen, så da blir det "fult kjør" igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 9. mai 2007 #563 Del Skrevet 9. mai 2007 Uff, gradert sykemelding. Det er da bare tull. Av og til lurer jeg på om legene virkelig vet hva jobb i barnehage virkelig går ut på. Nei, du burde nok være sykemeldt ut hele svangerskapet du. Du skal ta vare på kroppen din og to andre barn også i denne tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #564 Del Skrevet 9. mai 2007 Det er bare tull ja, i allefall med denne diagnosen. Legen mener at arbeidsgiver må tilrettelegge så jeg slipper løft, bøy, sitte på gulvet og andre ting som er belastende. Og når fysio i tilleg sier at jeg ikke skal koste/vaske gulv - ja da er jeg spent på hva jeg skal finne på. Kan jo ikke bare sitte på en stol hele dagen, slik at ansvaret for alle 8 i praksis kun faller på min medarbeider heller... *rister på hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 9. mai 2007 #565 Del Skrevet 9. mai 2007 Nei, ikke sant. Jobber du i barnehage bør du ikke være mye redusert før det ikke funker for de andre ansatte der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #566 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja det går jo utover den andre. For alle oppgavene må jo gjøres uanset... Men dette "ser" ikke legen min *sukk* Men nå er jeg sykemeldt i 3 uker enda da. Så jeg har 3 uker på å legge en "slagplan" mot gradert sykemelding... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 9. mai 2007 #567 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, det der er bare tull. Jeg jobbet sammen med en som var gravid og hun ble sykemeldt ganske fort for det var ikke bruk for henne rett og slett. Klart at om du kan jobbe med kontorrelaterte ting så kan man jo ha gradert sykemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #568 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg har jo hatt endel kontorrelatert arbeid nå når jeg har gått på aktiv sykemelding, men det er jo begrenset hvor mye jeg kan gjøre der også - når det ikke inngår i jobben min. Jeg "tar jo fra" styrer deler av hennes jobb da... Greit nok når vi har vært i en oppstartsfase nå, men nå er vi ajour med ting som må gjøres av kontorarbeid også, så jeg har ikke noe mer jeg kan gjøre... Men men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 9. mai 2007 #569 Del Skrevet 9. mai 2007 Nei, det er ikke enkelt. Men du skal i allefall ta vare på deg selv og ikke gå på jobb bare fordi legen mener du kan det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #570 Del Skrevet 9. mai 2007 som sagt, 3 uker på å legge en "slagplan" enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 9. mai 2007 #571 Del Skrevet 9. mai 2007 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. mai 2007 #572 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvor lenge har du vært aktiv sykmeldt da? Her fikk jeg skriv fra NAV om at jeg kun kunne være aktiv i 6 eller 8 uker. Etter det var det enten tilbake i jobb, gradert sykmelding eller full sykmelding. Håper dere finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #573 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvor lenge har du vært aktiv sykmeldt da? Her fikk jeg skriv fra NAV om at jeg kun kunne være aktiv i 6 eller 8 uker. Etter det var det enten tilbake i jobb, gradert sykmelding eller full sykmelding. Håper dere finner ut av det ← Jeg trodde også at det var max 6 eller 8 uker en kunne være aktiv sykemeldt. Nå har jeg vært aktivt sykemeldt i 7 uker, og er det altså i 3 uker til. Dette er det jo legen som har bestemt. Jeg og arbeidsgiver mener at det må være best med full sykemelding mtp min situasjon, men legen er altså ikke enig, fordi det er viktig at jeg kommer meg opp om dagene, at jeg holder kontakten med arbeidsplassen, osv) Jeg skjønner jo dette, men jeg føler at det går utover min helse... Snakket (eller, prøvde å snakke) med noen på NAV om dette i dag, men hun kunne ikke gi meg noe svar, fordi hun ikke kjente reglene rundt dette. Og siden jeg og arbeidsgiver var enig om at aktiv sykemelding ikke passet meg, og legen var uenig, mente hun at jeg burde snakke med jordmor om hva jeg skulle gjøre. Så jeg får kanskje ringe henne i morgen. Eller snakke med fysioterapauten ang å få et anbefalingsskriv fra henne. For hun frarådet meg å starte i gradert sykemelding. Vanskelig dette... Kan da ikke være sånn at en må finne ut av hvordan systemet fungerer helt på egenhånd, vel? Er lei av å krangle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #574 Del Skrevet 20. mai 2007 30+0 i dag Jeg er nå veldig sliten. Bekkenet blir bare værre og værre, energinivået blir bare lavere og lavere, og jeg er ganske lei. Lei av å måtte kjøre langt for å kunne levere guttene i barnehagen. Noe som jo gjør at jeg må tilbringe 3,5 time hver dag i bil for å bringe/hente guttene i barnehagen, dersom jeg ikke bruker ventetiden på div kjøpesentra i mellomtiden. Dette er jo veldig slitsomt (og ikke minst dyrt) Men det å kjøre så mye er jo heller ikke noe særlig da; får vondt av å sitte i bilen, blir sliten av å kjøre så mye, og opplever dette mest som stress... Men jeg har ikke mulighet for å ha guttene hjemme en hel dag heller, så de må jo i barnehagen. På onsdag har heldigvis mannen fri fra jobb, så da skal han få levere i barnehagen, mens jeg bare skal ligge hjemme og slappe av!!!! Blodtrykket mitt stiger også når jeg "stresser" sånn, og det er jo ikke bra. Jeg måler blodtrykket ukentlig pga tidligere blodtrykksutvikling i tidligere svangerskap. Og det går gradvis oppover. Nå er jo det normalt i svangerskap da, men jeg begynner å nærme meg grensen for når JM/lege vil ha det sjekket ordentlig. Skal måle igjen nå i kveld, så får vi se da... Håper det ikke har økt videre i allefall... Skal uansett til jordmor på torsdag, så da får vi se da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #575 Del Skrevet 27. mai 2007 31+0 (i noen minutter til) Vi har nå fått bekreftet når oppstarten blir for Lillebanan og Minibanan i den nye barnehagen de skal begynne i til høsten. Midt i termin-tiden, men det får vi jo ikke gjort noe med. Hadde et håp om å få oppstart en uke før termin, men det var ikke mulig pga ferie osv i barnehagen. Men det var verdt et forsøk, så får det gå som det går ;-) Til uka, eller neste uke, har jeg lyst til å dra og få tatt gravidbilde av meg på Fame. Bladet Gravid feirer jubileum, og gir alle lesere gratis fotografering hos Fame, samt 5 gratis bilder på en nettside klar til nedlasting (og ev fremkalling andre steder). Nå har jeg jo ikke gjort dette de to andre gangene, men det hadde vært litt morro å få gjort det nå. Kanskje er det siste gang jeg går gravid også - hvem vet (vil ikke tenke i de baner nå jeg...) Jo, jeg tror nok det blir fotografering på meg. Eneste negative er at man risikerer å bli tatt med i en STOR fotomontasje i årets siste utgave av Gravid, men det får bare våge seg ;-) Jeg har nå i kveld vært "flink" og lagt på nye sengeklær på senga vår. Noe som resulterte i masse kynnere, og vonere bekken. Men jeg hadde så lyst på nye sengeklær I KVELD, og mannen er borte, så da må jeg jo gjøre det selv. Og dersom jeg ikke skal gjøre noe i frykt for at ting kan bli værre, så går jeg på veggene, tror jeg. Jeg gjør jo ikke så mye nå heller, men LITT må jeg da prøve å få gjort. Og enten går det bra, ellers så går det ikke bra. Og det vet jeg jo aldri på forhånd. I kveld gikk det ikke så bra. Men det kan jo skyldes en konfirmasjon med mye ståing og gåing tidligere i dag da. Bekkenet har kanskje fått nok for i dag. Vel, nå tror jeg snart at jeg skal finne senga. Og der tippet jeg over til 31+1 også ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #576 Del Skrevet 27. mai 2007 HJELP!!!! (fra gullsmokken.com) Du går nå i 32. svangerskapsuke og har 64 dager (9 uker) til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 28. mai 2007 #577 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Nå tror jeg du har kortere svangerskap enn andre. Det kan ikke være mulig at du snart er ferdig med ditt tredje. Endret 28. mai 2007 av Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mai 2007 #578 Del Skrevet 28. mai 2007 Nå tror jeg du har kortere svangerskap enn andre. Det kan ikke være mulig at du snart er ferdig med ditt tredje. Akkurat den tanken streifa meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 28. mai 2007 #579 Del Skrevet 28. mai 2007 Skal de små bananene begynne i en barnehage som ligger nærmere dere nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #580 Del Skrevet 28. mai 2007 Nå tror jeg du har kortere svangerskap enn andre. Det kan ikke være mulig at du snart er ferdig med ditt tredje. ;-) Akkurat den tanken streifa meg og Skal de små bananene begynne i en barnehage som ligger nærmere dere nå da? Jepp... I motsetning til 5 mil som vi har pr vei nå, så går det ned til bare 1 mil. STOR forrandring, og jeg gleder meg stort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå