Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 3. juli 2021 Ja, og frekt at du ikke unner vennen din pengen. Han er den eneste i posisjon til å ukløse bonusen. Anonymkode: 6f809...940 150
Populært innlegg Antisvindleren Skrevet 3. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 3. juli 2021 Ja, det er frekt. Hvorfor I alle dager skal du ha rett på halvparten? Vennene dine har helt rett. 102
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Nå må du ikke bli gjerrig.... Anonymkode: dd89e...abf 23
Gjest parkeringsvakten Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Vennen din fikk en bonus. Vær glad på hans vegne og gå videre med livet Jeg må si at dersom jeg kunne velge kontakte en arbeidsgiver, eller en kompis kunne tjene 100k på å be han kontakte meg, så hadde jeg valgt sistnevnte. Såpass unner jeg vennene mine, og det krevde ingenting av meg å gjøre det. Annet enn å være i stand til å unne personen pengene
altflyter Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 parkeringsvakten skrev (4 minutter siden): Vennen din fikk en bonus. Vær glad på hans vegne og gå videre med livet Jeg må si at dersom jeg kunne velge kontakte en arbeidsgiver, eller en kompis kunne tjene 100k på å be han kontakte meg, så hadde jeg valgt sistnevnte. Såpass unner jeg vennene mine, og det krevde ingenting av meg å gjøre det. Annet enn å være i stand til å unne personen pengene Helt enig med deg! Og ja ts. Det er frekt å be ham dele. Vær heller fornøyd med ny jobb og bedre lønn. Unn vennen din de pengene. 23
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Oioi. Misunnelse. nei, du må jo selvsagt ikke be om å dele potten! Frekt af. Anonymkode: 4d4e4...97a 25
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Du får heller prøve å rekruttere noen selv 😉 Uansett får du bedre lønn og sannsynligvis muligheter til å forhandle deg til videre lønnsforhøyelse senere, siden det tydelig finnes midler i bedriften og du har betydelig erfaring. Anonymkode: cac31...536 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 3. juli 2021 Du fikk ny jobb. Det er ikke gitt at du hadde fått jobben uten anbefaling fra kompisen din. Anonymkode: 7cda6...b56 51
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Ja, du kunne bare ha søkt på jobben selv, men da hadde du stilt på samme rekke som alle andre. En referanse og anbefaling som du fikk fra vennen din er verdt så mye at jeg tenker du virker veldig selvsentrert og utakknemlig for å ignorere. Anonymkode: a7ede...fed 36
doomer Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 3. juli 2021 (endret) slett Endret 11. april 2022 av doomer 1
doomer Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #12 Skrevet 3. juli 2021 (endret) slett Endret 11. april 2022 av doomer 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Haha - serøst? 😆 Så klart er det frekt. Anonymkode: 431ac...8e1 17
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Ja det er frekt. Du får finne en egen person å rekruttere. Anonymkode: 62a97...e39 13
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 2 minutter siden, doomer said: Bare så det er forstått.. jeg har ikke takket ja til jobben enda, så det er ingen bonus som har blitt utdelt. Jeg har som sagt allerede en god jobb med mange muligheter, men nå har jeg jo dette tilbudet å vurdere. Synes det er bullshit at de setter en så høy pris på rekrutteringen, men personen selv som får jobben får ingen sign-on bonus eller noe. Er jo et hinsides beløp for å gjøre ingenting, egentlig, og er derfor jeg synes at man som venner begge kan dele det (dersom jeg tar jobben). Ja vel, så spør om å dele da? Når alle her + vennene dine sier du ikke burde spørre fordi det er frekt, og du allikevel ikke vil høre etter, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør her om det er frekt eller ikke? Anonymkode: a7ede...fed 43
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 doomer skrev (6 minutter siden): Bare så det er forstått.. jeg har ikke takket ja til jobben enda, så det er ingen bonus som har blitt utdelt. Jeg har som sagt allerede en god jobb med mange muligheter, men nå har jeg jo dette tilbudet å vurdere. Synes det er bullshit at de setter en så høy pris på rekrutteringen, men personen selv som får jobben får ingen sign-on bonus eller noe. Er jo et hinsides beløp for å gjøre ingenting, egentlig, og er derfor jeg synes at man som venner begge kan dele det (dersom jeg tar jobben). Vi har tilsvarende rekrutteringsbonus hos oss, og det er en grunn til at de som bistår med å rekruttere inn erfarne personer med relevant erfaring får denne bonusen. Det er ikke slik at man ikke gjør noe - man sikrer bedriften relevant arbeidskraft som kanskje kan være vanskelig å få tak i ellers (hos oss er det null problem å få inn nyutdannede, men noe vanskeligere å få inn erfarne). Jeg vet enkelte som rekrutterer inn deler bonus (eller deler av bonusen) med den som blir rekruttert, men da er det avtalt på forhånd dem imellom. Du står jo fritt til å takke nei, ditt valg. Du virker dog noe lite raus overfor kompisen din. Anonymkode: 26ca6...789 22
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Du syns hele bonusen er bullshit, men ikke om du får en del av kaka. Fyfaen du høres ut som verdens mest usympatiske person altså. Spør kompisen din da vel, forstår ikke hvorfor du sitter her inne å maser. Anonymkode: 0921f...54c 39
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 Du bør slå fra deg denne "noen har fått noe for nesten ingenting" og "hvis ikke det hadde vært for meg" tankegangen, TS. Unn kompisen din de pengene. Du burde glemme at den bonusen i det hele tatt eksisterer. Folk kommer til å sky deg hvis du holder på sånn her. Hvis han tilbyr deg pengene på eget initiativ så kan du vurdere å takke ja. Anonymkode: ef846...e77 13
doomer Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #19 Skrevet 3. juli 2021 (endret) slett Endret 11. april 2022 av doomer
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 Populært innlegg #20 Skrevet 3. juli 2021 Ville du delt bonusen dersom det var omvendt? Det er noe med innleggene dine som gjør at det er noe jeg tviler sterkt på.. Anonymkode: c2a78...821 54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå