Gå til innhold

Wasabi


Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi

flagg: Takk kjære dere! : :smilyblomst:

Vi har hatt en herlig 17.mai, var i champagnefrokost med spekemat og laks og kaker hos en god venninne fra kl.0930-15 (hun hadde frosset ned spekemat og laks til meg så jeg kunne spise!) - hun bor med perfekt utsikt rett ned på byens flotte 17.mai-tog! Så dro vennegjengen videre til foreldrene til hun ene utenfor byen der det var videre fest med nytt koldtbord og kaker. Perfekt for en sulten gravid! :) Kom hjem kl.2030 veldig fornøy med dagen men selvsagt sliten selv om jeg har tatt det veldig med ro.

I morgen håper vi å finne stellekomode etter jobb og så skal jeg møte en skjønn bryllupsklar venninne om kvelden ;)

SKYTTE: Vittig med alle som var på jordmorkontroll samme dag! Og helt enig i at vi må ha en liste igjen som vi kan kose oss med i juni, kjøpe de siste tingene.. Har fremdeles endel igjen vi men nå har jeg ordnet med det groveste og da slapper jeg mer av!

GROO: Thi-hi, bare jeg som gikk litt "bananas" når jeg først endelig var i gang! Salver og sånt haster jo ikke da. Ikke bleier heller. Men jeg kjøpte en pakke Libero newborn på gøy, så har vi den liggende.. Aner ikke hvilke som er best, men vi blir nok drevne etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du har hatt en aldeles utmerket 17. mai, så bra!

Stellekommode er det eneste jeg virkelig VIL ha på plass snart, ellers kan alt det andre vente. Vet hvilken kommode vi skal ha, må bare få kommet oss på IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,for en herlig feiring! Masse god mat redder det meste altså :ler:

Håper dere finner stellekommode idag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille venninnen som hadde ordnet spekemat du kunne spise! Omtenksomt gjort.

Hørtes ut som en vellykket 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

:overrasket: Tenke seg til at jeg er snart 33 uker på vei! :grine2: Men nå som alle store arrangement og planer er overstått er jeg virkelig klar, og skal nå vbare slappe av og gjøre meg klar for fødselen. Bekkenet er bare blitt verre og behandleren sa til meg i går at hun syns det er bra jeg bare har to uker igjen på jobb (tar to uker ferie før permisjonen). Jeg kjenner det selv også, det skal bli godt å ta helt time out. Denne siste uken har vi fått kjøpt inn masse utstyr også, og listen over ting vi mangler er blitt veldig kort. Det kjennes deilig for en kontrollfrik som meg! ;)

Fikk kjøpt stellekomode hos Babykos, etter nok en kikkerunde endte vi opp med en hvit fra www.treklover.no. Vi er så overrasket over hvor mye stygt som er i babybutikkene! Virkelig INGEN pene stellekomoder! Den vi endte med kostet flesk (3990,-) og har en stygg stellematte på toppen. Enda vi var heldig og fikk bytte den med den som egentlig var der, full av bamser og glorete mønster. Det er jo et møbel man kjøper som man skal se på lenge, og babyen bryr seg da ikke om det er bamser på stellematten eller komoden!! Det er jo foreldrene som må se på..

Ellers denne uka har jeg bl.a kjøpt ny skumgummimadrass til kurven jeg selv hadde som liten, den skal vi ha i stua. Og endel utstyr og så fant jeg noen kjempesøte billige kurver til leker osv hos Max-butikken, kjekt å samle bamser og bøker og sånt i som vi har fått i gaver. Utrolig hvor mye utstyr vi allerede har! Men kjempekoselig :)

Jeg er og blir en kontrollfrik og slapper mer av når jeg vet jeg har det jeg trenger.. Og i teorien kan jo babyen komme når som helst nå, selv om jeg selvsagt er forberedt på å vente til slutten av juli.

MANGLER NÅ;

-babyforsikring

-ammepute (Kid, de får inn i begynnelsen av juni)

-tøybleier til håndklær (Spar Kjøp, de får inn om et par uker)

-myggnetting til vognen (Babykos, de får inn om en uke)

-saueskinn?

-vippestol? (låne hos venner?)

-yttertøy til babyen?

I SYKEHUSBAGEN HAR JEG SÅ LANGT PAKKET;

:smilejente: TIL MOR:

-Kosedress

-Undertøyssett med amme-bh

-Ammeinnlegg (både ull og engangs)

-Brystvortesalve

-Ammete

-Bind

MANGLER;

-frukt, sjokolade, kjeks, drikke

-kontanter

-toalettsaker

-mer klær og undertøy, sokker

-lesestoff

-mobiltelefon og lader

-stillskamera, videokamera og ladere (her må nok pappa være sjef!)

-ammepute?

:babyjente:TIL BABYEN:

-Body

-Ullsokker

-2 luer

-2 hele sparkedresser

-Ullteppe

MANGLER;

-ekstra body?

-salve?

-bleier?

-yttertøy?

Ellers bor vi rett ved siden av sykehuset, så skulle jeg mangle noe er det bare en kort spasertur for mannen å hente det :)

GROOO: Ja, stellekomode er kjekt, får mer oversikt over utstyr og klær da. Vår er på plass på badet nå og jeg skal vaske over den etterpå og plassere alt babytøyet :)

SKYTTE: God mat redder det meste :ler: Og gurimalla så deilig det var med spekemat!! Har ikke spist noe siden jeg snek til meg et par biter fenalår i jula..

MURF: Absolutt vellykket nasjonaldagsfeiring, og venninnen min er supersnill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg bare puster sååå lettet ut når jeg leser her hos deg! For da vet jeg at det finnes enda en kontrollfreak her inne :ler:

Og senest idag spekulerte jeg på å få mannen til å hente den lille kofferten jeg vil ha med på sykehuset,men ble enig med meg selv om å greie å vente til juni....!!

Og siden jeg er tre uker bak deg så stillervi vel ganske likt da!

Ang ammebh,har bare såvidt sett på dem jeg.Kjøpte du mye større enn den str du bruker nå? Er det jeg lurer sånn på,hvor svær må den egentlig være..!?

Håper du har en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

33 UKER PÅ VEI!

..og nå har jeg lest om fødselen! Var også på min siste "store" utflukt i går før det store skjer, i Sogn der vi besøkte den kommende oldemor. Hun har heklet et flott vognteppe til oss. :)

Har ellers hatt en skikkelig halsbrann-helg :forvirret: . Tre hodeputer og sittende soving er IKKE spesielt hyggelig. Takk gud for Gavescon (tyggetabletter mot halsbrann som hjelper meg kjapt)! Må på apoteket og kjøpe en stor pakke i dag. Ellers har jeg nok en periode med hyppige toalett-besøk. Men sånn skal det vel være nå som jeg er såpass langt på vei. Og babyen har det fint i magen, sparker og koser seg! :)

:ler: Vi kontrollfriker må stå sammen Skytte!! Er nok ingen av mine nærmeste som er overrasket over at vi har så mye klart..jeg er bare sånn! Men nå slapper jeg mer av etter å ha fått litt noia for et par uker siden.. Amme-bh har jeg kjøpt i en str større enn jeg brukte før jeg ble gravid, har ikke de store målene fra før og regner ikke med å bli enorm selv om melken (forhåpentligvis) kommer. Men dette er vel individuelt. Kjøpte uansett et billig men søtt sett hos Spar Kjøp så skulle jeg trenge større får jeg tåle den utgiften. (Spar Kjøp anbefales, har knapt vært der før men gurimalla så mye billig de har av babyutstyr; helsetepper, laken, tisselaken, strømpebukser osv).

Ellers er jeg så lei av voksne som kommenterer magen min. "Nå nærmer det seg vel?" "Du får nå vel tvillinger?" "Hæ? To måneder igjen?" "Dere får nok en stoor jente ja".. :sur: Jeg er ikke SÅÅ stor tenk!! (Har lagt på meg 10 kg så langt, mest på magen) Og det er skikkelig irriterende at alle slike kommentarer kommer fra folk som selv har vært gravide eller er fedre. Ingen finfølelse der nei.. Akkurat som om man ikke føler kroppen forandrer seg nok fra før.. :tristbla:

Nå skal jeg i gang med min nest siste arbeidsuke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehusbagg har jeg virkelig ikke tenkt på ennå, skal ikke disse babyene våre være der inne en god stund til da?

Jeg får stadig høre at jeg har liten mage jeg, enda jeg har lagt på meg 15 kg og det ikke synes noe annet sted så det må være på magen (+ brystene) alt sammen... Tror egentlig folk bare sier slikt for å ha noe å si, for ofte kommer først kommentaren "oj, så liten mage" og så kommer det "når har du termin forresten? Om to-tre uker?"...

Tror vi skal ta oss en tur til på Sparkjøp vi og, men jeg får vel sette opp en liste før vi legger avgårde på neste shoppingrunde. Er vel noe mer jeg burde ha i hus selv om jeg fortsatt har tro på åpne butikker også etter fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg så lei av voksne som kommenterer magen min. "Nå nærmer det seg vel?" "Du får nå vel tvillinger?" "Hæ? To måneder igjen?" "Dere får nok en stoor jente ja"..  :sur: Jeg er ikke SÅÅ stor tenk!! (Har lagt på meg 10 kg så langt, mest på magen) Og det er skikkelig irriterende at alle slike kommentarer kommer fra folk som selv har vært gravide eller er fedre.

Forstår godt at du blir lei av slike kommentarer, og det stemmer jo ikke i det hele tatt heller! Vet du hva, folk er jammen ganske drøye noen ganger! :overrasket:

Føler jeg har ganske godt belegg for å uttale meg i denne sammenheng ( ;) ), og jeg vil bare gjenta at jeg synes du er kjempeflott som gravid!! 10 kg er jo heller ikke mye, mange jeg kjenner som har lagt på seg det dobbelte når de har vært like langt på vei som deg.

Nei, ikke hør på dem eller tenk mer på det du, Wasabi, de vet ikke hva de snakker om!

:dagens-rose::klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Sparkjøp er veldig smart ja! Bare synd vi ikke har det her i nærheten.Men har sett i katalogen at de er billige ja!

:frustrert: Folk som må kommentere alt altså...Jeg aner ikke hva jeg skal tro for noen syns jeg har sååå liten mage mens andre har lurt på om jeg skal ha to..Eh,hallo bli enig da liksom..Må bare prøve å overhøre sånne dustefolk vi...Jeg frister å være frekk tilbake,men har holdt meg enda..Mulig jeg blir værre til å svare når det nærmer seg!

Nei,kos deg med hele deg sier jeg bare! Det er din herlige kropp som har skapt ditt lille vindunder!Og det skal vi være stolt av,det er flott å være gravid! Det er flott å ville ta seg av et barn uansett,både om man er gravid eller adopterer!

Nå ble jeg så dyp og engasjert her :ler: Ha en fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig det der med at kroppen din plutselig er noe "alle" har rett til å kommentere. Eller ta på? :overrasket:

God tips om sparkjøp! Får sjekk om vi har noe i området her. Kjekt å hating i orden før baby kommer, så får folk kommentere om kontrollfriking så mye de gidder for meg.... Tar du med morgenkåpe på sykehuset, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær
Nei,kos deg med hele deg sier jeg bare! Det er din herlige kropp som har skapt ditt lille vindunder!Og det skal vi være stolt av,det er flott å være gravid! Det er flott å ville ta seg av et barn uansett,både om man er gravid eller adopterer!

Signerer den her, jeg, for det synes jeg var kjempefint sagt av Skytte! Ikke bry deg om alle kommentarene - folk flest kommer nok med dem fordi de ønsker å vise interesse for deg og graviditeten, ikke for å være slemme!

Lykke til med de siste arbeidsdagene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

Onsdag kveld og jeg er på vei til sengs, er trøtt og sliten for tiden. Merker jeg har lite å gå på og klager når folk spør hvordan jeg har det.. :forvirret: MEN - babyen har det bra i magen og jeg gleder meg enormt til hun kommer! :grine2:

Mannen er på jobbtur et par dager, jeg fikk gjort noen ærend i kveld, bl.a hentet en lekker gammeldags armstol vi har kjøpt på Living. Den skal til soverommet, mannen har nok tenkt til sine henslengte klær - jeg har tenkt til pynt og til amming! Foreløbig ligger den i kassen i bilen da jeg ikke kan bære selv, men mannen fikser den nok når han kommer hjem i morgen kveld. Har forøvrig ingen planer for Kristi Himmelfartsdag og det er helt supert. Har en "nå må jeg virkelig ta det med ro"-uke og prøver å hvile bekkenet mest mulig. Har en "bag of fun"-bok liggende som jeg kan kose meg med.

SKYTTE: Takk for fantastisk bra innlegg, du får jammen sagt det! Jeg prøver å tenke slik men når man føler seg sliten og dvask og er lei av bekkenløsning så greier jeg ikke alltid stråle smilende tilbake til de som kommer med slike bemerkninger..

GROO: Thi-hi, du må bare holde deg unna her for ikke å bli stresset altså, jeg har ting veldig tidlig i orden her! Babyene våre skal så absolutt få bo i magen i mange uker enda! (ivertfall 5 håper jeg, men så er hun hjertelig velkommen ;) )

ALEA: Takk snille søte gode deg! :klem: Jeg er forresten godt i gang med det deeeeilige Body Shop-bodybutteret og i dag byttet jeg (etter å ha forhørt meg ang. strørrelser.. har jo ikke peiling!) den superskjønne kjolen i et par str. større slik at nurket kan pynte seg neste sommer (de hadde nemlig ikke str slik at jeg kunne bruke den nå i sommer). Tusen takk for superskjønn Babyshower-gave! :)

MURF: Morgenkåpe til sykehuset.. neeei.. Tenkte ikke det. Men der fikk jeg en idè til noe å ønske meg til bursdagen min i juni! Har nemlig trengt en ny morgenkåpe lenge. Tenker å ha med behagelig "kosetøy", nattkjole (håper å finne en ok ammenattkjole) og sånt. Men kanskje jeg ombestemmer meg!

ROGNEBÆR: Takk kjære deg, er jo klar over det med kommentarene, at de blir sagt for å være hyggelige/vise interesse, men som sagt over - ikke alltid lett å takle når man føler seg blæh!

TEDDYTORIA: Så koselig, TT, takk skal du ha! Tiden flyr, du er jo erfaren mamma nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Takk skal du ha Skytte! :klem:

Har sovet dårlig i natt, vært uvel og småkvalm. Har spist halsbranntabletter som har hjulpet på og spiste frokost med mye melk til men er fortsatt uggen og uvel.. Spiste en bittelitt tvilsom avocado i går kveld, kan det være årsaken skal tro? Hm.. Vel, håper det går over. Har kost meg med å lese ut "På vei" av Gro Nylander og begynt på "Engler i LA" av Marian Keyes. Mulig en venninne stikker innom på kaffe i løpet av dagen, ellers rolig. Mannen kommer hjem i kveld. Så blir det 24 på tv. Ellers er jeg helt ekstatisk over å ha funnet ut at gravide trygt kan spise sushi!! :hoppe: Kan hende vi må ha take away til middag i kveld :Hehe: Har spist sushi flere ganger siden i høst men bare kokte og vegetarvariantene, nå kan jeg endelig fråtse i hele menyen igjen! (Må bare unngå favoritten spiscy tuna.. vi må visst holde oss unna fersk tunfisk..men det må jeg tåle et par mnd til!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Så godt med en sånn kosedag for deg selv! Nikoser meg når jeg ligger å leser og drømmer meg bort!

Men atte duh...Jeg bare lurte på hvordan du har organisert i stellekommoden din..?!(folk må bare tro vi er helt kontrollfreaks når dem leser nå :ler: )

Jeg greier ikke bli enig med meg selv om hvor det er mest praktisk å ha hva.... :sjenert:

Liksom hvilken skuff skal jeg ha undertøy i,bleier,gulpekluter,andre klær?!?

Så skal jeg jo ha en hylle ovenfor som jeg tenkte å ha salver og slikt på...kanskje vaskeklutene også..

Herregud,nesten så jeg faktisk har tvangstanker på ordentlig når jeg leser hva jeg skriver :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...