Gjest Wasabi Skrevet 13. september 2005 #1 Del Skrevet 13. september 2005 Godt å ha et sted å slippe tankene om prøvingen fri. Det er bare meg og mannen som vet at vi prøver å få en baby. Nå har vi prøvd et halvt år. Begynner å bli ordentlig lei meg når vi ikke får det til. Selv om jeg vet at mange må prøve lenge før alt klaffer. Men det er bare det at jeg så inderlig har lyst til å bli mamma nå. Kanskje fordi jeg tidligere var helt "anti" og ville vente til vi var helt klar. Og når jeg ble det i mars/april i år (2005) og sluttet på p-pillen etter 10 år, så ble jeg så veeeldig klar. Og har vært det siden.. Har eggløsning i disse dager og tar el-tester. Gikk så bra da jeg tok slike for første gang i august, og jeg var overlykkelig for å få bekreftet at jeg virkelig har EL! Mannen er bortreist så jeg håper den venter til han er innen rekkevidde Har dessverre bare en eggstokk og håper den kan stå oss bi. Tenker å ta en GU snart om vi ikke får det til, har hørt det er lurt etter et halvår dersom man har hatt problemer i systemet før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 13. september 2005 #2 Del Skrevet 13. september 2005 Lykke til med prøvingen! En i min familie har også bare en eggstokk, den skal visst inneholde egg nok likevel. Håper EL venter på mannen din... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 13. september 2005 #3 Del Skrevet 13. september 2005 Tusen takk, LoisLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 13. september 2005 #4 Del Skrevet 13. september 2005 Rart hvordan alle rundt deg plutselig er gravide eller med nyfødte når man selv går og lengter... Har snakket med høygravid venninne i kveld og hørt om nye graviditeter rundt oss..og så er til og med Amy på tv gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 13. september 2005 #5 Del Skrevet 13. september 2005 Gratuler med prøverdagbok! Håper dere lykkes snart. Er prøver selv, og krysser fingrene for at det skal gå like raskt som forrige gang, men man vet jo aldri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 14. september 2005 #6 Del Skrevet 14. september 2005 Takk for det, Xavia! Ikke positiv EL-test i dag heller (underlig, begynner å tro at det var EL jeg hadde tidligere enn forventet på lørdag, kom plutselig mye hvitt slim ut..) så jeg måtte innom apoteket og kjøpe en ny pakning med EL-tester. Har bare prøvd den digitale fra ClearBlue og syns den er bra. Har bestilt den samme mye billigere fra babyornot.no men det tar noen dager og jeg trenger ny i morgen tidlig.. Stakk med det samme innm Sunkost og håpte de hadde en "mirakelkur" så jeg blir gravid, men hun som var der så ikke helt kompetent ut, gravde fram en bok og så fikk jeg selv lese om diverse uforståelige teorier/vitaminer. Hun ville så pakke på meg en flaske flytende mulitvitamin og flytende zink. Trodde det var nok med et sunt kosthold med mye frukt og grønnsaker, men nei. Liker ikke flytende så tok mulitvitamin i tablettform og flytende zink. Folat har jeg fra før. Tok en dose nå og håper det gjør kroppen godt, men tror vel egentlig ikke det er nødvendig jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 16. september 2005 #7 Del Skrevet 16. september 2005 Ikke EL i dag heller... Begynner å mistenke sterkt at det var EL jeg hadde lørdag med ekstra mye hvitt slim, altså før jeg begynte å teste. Hm. Uansett positivt, for var det lørdag så hadde jeg fortsatt min kjæres raske små inni meg, og hvis ikke så kommer han hjem nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 17. september 2005 #8 Del Skrevet 17. september 2005 Eggløsning!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. september 2005 #9 Del Skrevet 17. september 2005 Heia Wasabi! Gratulerer med dagbok! Alltid koselig når det kommer nye hit! Å så bra med EL!!!! Får bare hive dere rundt nå Blir spennende å følge med fremover! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 18. september 2005 #10 Del Skrevet 18. september 2005 Takk for entusiastisk og koselig besøk, Skytte! Ja, vi krysser fingrene igjen og håper det klaffer denne helgen Alt skulle i alle fall ligge godt til rette for det. Merker jeg på mange måter får lyst til å fortelle venner og familie at vi prøver, samtidig som jeg veldig føler det er en privatsak. Og så har jeg lyst å forhåpentligvis kunne overraske alle med meldingen om at "vi skal ha barn!". Håper bare det skjer da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 18. september 2005 #11 Del Skrevet 18. september 2005 Eggløsning!! :-D ← Hurra!!! Jeg tror også jeg har eggløsning denne helga. Men jeg driver ikke og tester, så jeg aner jo egentlig ikke... Hmmm...men mens vi snakker om det så kjenner jeg faktisk mine typiske eggløsningsmerter NÅ. Jeg har også hatt det jeg tror er eggløsningsekret, så her er det bare å krysse fingrene! Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 18. september 2005 #12 Del Skrevet 18. september 2005 Håper du har hatt en hyggelig helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 19. september 2005 #13 Del Skrevet 19. september 2005 Heisann!! Bare innom for å sjekke hvordan det står til! Men du har kanskje bedre ting å gjøre enn å henge rundt her?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 20. september 2005 #14 Del Skrevet 20. september 2005 Takk for besøkene jenter - dere er herlige! Hurra!!! Jeg tror også jeg har eggløsning denne helga. Håper du også har hatt en fin helg da, Xavia! Men du har kanskje bedre ting å gjøre enn å henge rundt her?! ← Joda, "kvalitetstid" med min kjære må prioriteres vet du!! Håper du har hatt en hyggelig helg... ← Slett ikke så verst, nei, LoisLane! Kjenner så mye rart i kroppen for tiden. Eggløsning (og mensen) kjennes mye bedre etter at jeg sluttet med p-pillen i mars/april. Men heldigvis har jeg ikke vondt. Har hatt en fin helg med min kjære og han er så skjønn når han sier at han virkelig håper vi får baby snart.. Kommentarer som "Tror du at du er gravid nå?" og "Nå skal vi lage baby!" er så gode å høre.. og gjør meg bare enda sikrere på at vi virkelig er klare for dette store skrittet.. Så får vi bare håpe kroppene våre er med på det også da. Har bestemt meg for å vente og se til jeg evnt. får mensen nå, gjør jeg det så bestiller jeg GU-sjekk. Siden jeg altså bare har en eggstokk og har gått jevnlig til kontroll pga systemet der nede. Alt så veldig bra ut våren 2004 så gynekologen ba meg vente et par år til neste sjekk (har vanligvist gått hvert år), men siden vi nå prøver å få barn så vil jeg være helt sikker på at alt er som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 23. september 2005 #15 Del Skrevet 23. september 2005 Har vært ute på fredagspils og har dårlig samvittighet. Samtidig er jeg sikkert ikke gravid denne gangen heller, og det er jo en uke til jeg kan teste. Hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 24. september 2005 #16 Del Skrevet 24. september 2005 Ikke tenk sånn. Prøvetiden kan jo bli lang, og man kan jo ikke gå rundt å leve som en gravid to uker hver eneste måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 25. september 2005 #17 Del Skrevet 25. september 2005 Tusen takk Xavia Drakk litt vin i går kveld også så jeg er virkelig ond Neida, må tenke som deg. Jeg vil ikke orke et år med liksomgraviditeter hver måned nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. september 2005 #18 Del Skrevet 25. september 2005 Heia du! Enig med Xavia; ikke ha dårlig samvittighet! Kan ikke sette alt på pause pga prøvingen! Man blir nok gal som det er når det tar tid! I know!! Vi må bare leve som normalt! Håper du får ei strålende uke og at tanta ikke dukker opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 28. september 2005 #19 Del Skrevet 28. september 2005 Takker og bukker, Skytte! Helt enig jeg og altså - vi må bare leve som normalt! I morgen har det gått 12 dager etter EL og da fikk jeg mensen i forrige periode...Har en graviditetstest liggende som jeg håper jeg får bruk for..med mindre tanta dukker opp selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 28. september 2005 #20 Del Skrevet 28. september 2005 Hvordan går det? Føler du noe graviditet på vei?? Her har alle symptomene jeg hadde forsvunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå