Gå til innhold

Er det normalt å bare ha gode dager?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Så bra! Hvis jeg får være lykkelig og ikke alt for sulten resten av livet kan du komme å hente alt det materielle jeg eier i morgen😅😅 Huset, Teslaen, kjerringa og alt innboet....og ikke å forglemme alle aksjepostene jeg har og fritidseiendommen og båten min..har en del kostbare våpen, og sykt masse mikkmakk ellers som bruker opp tiden min!! Det jeg ønsker å beholde er klærne jeg går i...tannkosten og selvsagt den innvendige lykkefølelsen...med livstidsgaranti☯️...deal?

Nei takk😄. De tingene der er uinteressante. Jeg har det jeg trenger😊😊. Og de vil jeg ha videre.

Anonymkode: decb3...1fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei takk😄. De tingene der er uinteressante. Jeg har det jeg trenger😊😊. Og de vil jeg ha videre.

Ok😅 Og nå skal jeg gå og legge meg..våknet og var sykt tørst så skulle bare hente et glass vann...god natt da!...og måtte lykkens gudinne stryke alle medhårs i morgen!🤞😅

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (14 minutter siden):

Ok😅 Og nå skal jeg gå og legge meg..våknet og var sykt tørst så skulle bare hente et glass vann...god natt da!...og måtte lykkens gudinne stryke alle medhårs i morgen!🤞😅

Ja, la oss håpe dagene fremover blir like fantastiske som de har vært🥳. Det er så mye å være glad og takknemlig for hver eneste dag😊

AnonymBruker
Skrevet
eveline skrev (10 minutter siden):

Så koselig å lese❤️

Det var hyggelig å høre😊😊😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke b a r e gode dager, opplevd mye vondt, men har en evne til å tenke positivt uansett. 

Anonymkode: 9d0eb...84b

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er vanlig å ha det mest dårlige dager.

AnonymBruker
Skrevet
true aspie skrev (6 timer siden):

Ikke vanlig for meg😊😊. Jeg har det altså omvendt.

Nå sitter man med kaffe på verandaen, skyfri himmel og sol😄. Smarthøyttaleren er med ut og strømmer fortsatt glitrende jazz. Egg og bacon til frokost😊

Så blir det nok en tur på elvekanten for muuuulig å kjenne på vannet utpå dagen😊.

Livet smiler i dag også🥳

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
true aspie skrev (6 timer siden):

Har du kilder til denne påstanden?

Anonymkode: 4dee2...5d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig de fleste, har mest gode dager.

Her har livet ikke vært enkelt, hatt en svært traumatisk barndom, utsatt for grusomme ting av begge mine foreldre fra jeg kom til denne verden, til jeg var 16 år og kom meg vekk. Nå har jeg de siste 7 årene slitt med mye sykdom, så livet er svært begrenset nå.

Men jeg har jo gode stunder nå og, er veldig viktig for meg å finne de gode stundene, og noe jeg kan kose meg med.

Anonymkode: d01f4...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett gode dager. 

Men jeg er også skrudd sammen slik at jeg stort sett er tilfreds. Jeg var et lykkelig barn, og finner fremdeles glede i små ting. Bare slike småting som at mannen min har gjort klar kaffe til meg, gir meg en genuin lykkefølelse i lang tid. 

Det er ikke alle som er like enkle å glede. Men heldigvis består samfunnet av både de som enkelt gledes og de som har en annen driv til endring. 

For som min mormor alltid sa, om alle var like bedagelige og tilfredse som oss to, da hadde verden aldri gått fremover. Vi trenger de som er mer misfornøyde, og som dermed driver samfunnet fremover. 

Anonymkode: a452f...927

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har stort sett gode dager. 

Men jeg er også skrudd sammen slik at jeg stort sett er tilfreds. Jeg var et lykkelig barn, og finner fremdeles glede i små ting. Bare slike småting som at mannen min har gjort klar kaffe til meg, gir meg en genuin lykkefølelse i lang tid. 

Det er ikke alle som er like enkle å glede. Men heldigvis består samfunnet av både de som enkelt gledes og de som har en annen driv til endring. 

For som min mormor alltid sa, om alle var like bedagelige og tilfredse som oss to, da hadde verden aldri gått fremover. Vi trenger de som er mer misfornøyde, og som dermed driver samfunnet fremover. 

Anonymkode: a452f...927

Så enig, så enig😊. Og så gjelder det jo for hver enkelt, som har mulighet til det, å sortere ut negativitet og dermed få mer plass til det man vil og setter pris på😊.

Men jeg er ikke i tvil om at de som evner å glede seg over enkle ting i hverdagen, stabilitet i livet og ikke minst å reflektere over hvor godt en egentlig har det, har større muligheter for å kunne si at dagen har vært fin, enn de som ikke har mulighet eller evner å se slik på det😊

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var slik jeg hadde det før jeg ble alvorlig kronisk syk. Jeg var veldig glad for tilværelsen, og takknemlig for at jeg hadde det bra. Jeg bryr meg ikke mye om det materielle, men jeg var glad for at jeg hadde et trygt hus, råd til mat og litt sosialt, og gode mennesker rundt meg. Og ikke minst, jeg visste at jeg hadde en kropp jeg kunne stole på til å jobbe for meg.

Nå savner jeg den tiden. Jeg har fremdeles de gode folka rundt meg, og materiell trygghet, men jeg har en kropp som absolutt ikke fungerer. Helsa er utrolig viktig.

Anonymkode: 3bafb...694

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mmm.....spørs vel hvilken livsfase man er i?

Og helse/hvilken omgangskrets osv man har? Ledelse/kollegaer osv spiller jo og inn. 

Anonymkode: 21c42...779

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det var slik jeg hadde det før jeg ble alvorlig kronisk syk. Jeg var veldig glad for tilværelsen, og takknemlig for at jeg hadde det bra. Jeg bryr meg ikke mye om det materielle, men jeg var glad for at jeg hadde et trygt hus, råd til mat og litt sosialt, og gode mennesker rundt meg. Og ikke minst, jeg visste at jeg hadde en kropp jeg kunne stole på til å jobbe for meg.

Nå savner jeg den tiden. Jeg har fremdeles de gode folka rundt meg, og materiell trygghet, men jeg har en kropp som absolutt ikke fungerer. Helsa er utrolig viktig.

Ja, det som kan vippe en perfekt tilværelse, er nettopp sykdom😑. Slik tenker jeg, og håper intenst jeg er en av de heldige som unngår dette😶

Så langt lar jeg være å tenke på det, de gode dagene må nytes uten tanke for det dårlige som muligens kommer. Det får man ta den dagen det evn dukker opp😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er 365 dager i året. Ikke alle 365 dagene er like gode nei. Det er normalt å ha dårlige dager. På den måten setter man pris på de gode dagene❤️❤️
ha en fin dag og helg🥰😍

Anonymkode: 4a925...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også gode dager og lite å klage på. 

Utdannet, jobb, kjekt barn, frisk og av og til rask 

Anonymkode: fbf36...cae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det som kan vippe en perfekt tilværelse, er nettopp sykdom😑. Slik tenker jeg, og håper intenst jeg er en av de heldige som unngår dette😶

Så langt lar jeg være å tenke på det, de gode dagene må nytes uten tanke for det dårlige som muligens kommer. Det får man ta den dagen det evn dukker opp😊

Ja, så absolutt. Ikke bekymre deg for noe som forhåpentligvis aldri skjer, men sjekk over forsikringene dine - har du en god uførforsikring? Det er det ene jeg angrer på at jeg ikke rakk, men jeg var ikke ferdig student engang før jeg ble syk, så jeg hadde lite sjanser til å få noe slikt uansett.

Jeg har fremdeles gode dager altså, men de er kun fordi jeg er en positiv person. Fysisk gode dager har jeg ikke lengre, men psykisk gode dager klarer jeg stort sett fremdeles å ha. Jeg er god på å se verdien i de små gledene, og uten den egenskapen hadde jeg vært deprimert for lengst (slik de fleste med min sykdom blir på sikt). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke vanlig for meg😊😊. Jeg har det altså omvendt.

Nå sitter man med kaffe på verandaen, skyfri himmel og sol😄. Smarthøyttaleren er med ut og strømmer fortsatt glitrende jazz. Egg og bacon til frokost😊

Så blir det nok en tur på elvekanten for muuuulig å kjenne på vannet utpå dagen😊.

Livet smiler i dag også🥳

Du skal gni det inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
true aspie skrev (14 minutter siden):

Du skal gni det inn.

Neida, må være lov å si at man har det vanvittig bra i hverdagen, på samme måte som det omvendte også er lov😊.

Det er dessverre for mye av de "dårlige" trådene her inne og for lite av de "gode".

Man har det så fint at man på en måte går rundt i en slags eufori😊. På en liten tur gjennom skogen akkurat nå, blir jeg nok en gang overveldet av hvor fantastisk vakkert det er her i landet😍. Dette må være verdens vakreste land😄. Og her bor vi😊.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...