Gå til innhold

Tinder - hvem skal starte samtalen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (8 minutter siden):

Haha, er litt søvnig, okei :)

Nei, det var en støtteerklæring. Har den samme erfaringen. Skulle også gjerne satset på ei av gangen, men har gitt opp. Bryr meg ikke om noen ghoster meg lenger, det er helt normalt, greit å være på gang med neste allerede da. 

Anonymkode: a5141...5a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nå 20 matcher som jeg ikke orker å skrive til. Får jeg 2-3 matcher om dagen er det en fulltidsjobb å være kreativ med hver enkelt. Da hoper de seg opp.

I arbeidsdagen min tar jeg også såpass mange avgjørelser at jeg rett og slett ikke orker det samme i datinglivet. Eller sexlivet.

Har vært på date nå med en som skrev først. Herlig følelse!

-mann

Anonymkode: 8cf47...2a8

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det var en støtteerklæring. Har den samme erfaringen. Skulle også gjerne satset på ei av gangen, men har gitt opp. Bryr meg ikke om noen ghoster meg lenger, det er helt normalt, greit å være på gang med neste allerede da. 

Anonymkode: a5141...5a4

👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og opplever at jeg alltid må skrive først om det skal bli en dialog. Får 2-3 matcher i døgnet - men de fleste svarer ikke engang. Synes hele greia virker litt håpløs.. hvorfor matche om man ikke gidder å skrive noe? (Joda, jeg vet mange har trykket liker på "alt og alle" - men flere av disse matchene kommer typisk et par timer etter at jeg selv har klikket liker på dem. Da virker det jo som om de har gått gjennom liker-klikkene manuelt? )

Anonymkode: 38809...6d3

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg synes det generelt virker som folk ikke gidder å skrive først. Så at kvinner får så mye meldinger og matcher må jo kun gjelde de som er pene og/eller er attraktive og treffer mange. 

Jeg er med på den at kvinner også kan starte samtalen, men det føles litt merkelig at man må gjøre det nesten hver gang eller så blir det ingen samtale. 

Ikke engang de jeg får superlike av gidder å starte en samtale. Skjønner at noen av dem sikkert har trykket feil, men sikkert ikke alle.

Synes det er rart hvor lite folk gidder. 

AnonymBruker
Skrevet

No var det ei dame med Tinder Gold som hadde trykt liker på meg så eg fekk opp at ho likte meg. Trykte liker attende og sendte ho ein melding. Er 1 time sidan så litt tidlegt endå, men blir jo interessant å sjå om ho svarar. Mi erfaring er at damer svarer sjeldan og vil veldig sjeldan føre eller bidra mykje til samtalen.

Anonymkode: 45283...ebe

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne, og opplever at jeg alltid må skrive først om det skal bli en dialog. Får 2-3 matcher i døgnet - men de fleste svarer ikke engang. Synes hele greia virker litt håpløs.. hvorfor matche om man ikke gidder å skrive noe? (Joda, jeg vet mange har trykket liker på "alt og alle" - men flere av disse matchene kommer typisk et par timer etter at jeg selv har klikket liker på dem. Da virker det jo som om de har gått gjennom liker-klikkene manuelt? )

Hvis du snakker om tinder, så får  man en dame som har liket dem som andre profil etter at de har åpnet appen. Liker du forresten kun de kjekkeste?

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (18 timer siden):

Hvor mange matcher har du da? 

Veldig mange, ikke talt.

Så hvis jeg forstår det riktig:

- han skal skrive først

Ja

- han skal skrive en melding som vekker interesse og byr på interessante spørsmål

Nei, er nok at han sier hei og viser at han vil taste med meg.

- han må kun chatte med deg

Ja, helst, siden JEG også bare taster med en i slengen.

- han må kun invitere deg ut på date

Ja om han inviterer meg pluss ei til neste dag, er det uaktuelt å date han .

- han må sette av mange uker for å bli kjent med deg

Nei er nok at vi går på date fort og tar et par datet for å kjenne på kjemien.

- hvis kjemien blir ikke til stede på første date, må han starte hele prosessen på nytt, mens du skal bla gjennom hundrevis av likes og matches og få en ny sjanse uten å gjøre skikkelig innsats. 

Skikkelig innsats? Hva mener du med det`? Som å sende et hei???? Nei, jeg vil at mannen tar initiativ for å bli kjent, siden dere trykker på alle jenter og jeg liker å føle meg spesiell.

Det er dessuten ikke jeg som frivillig chatter med flere. Jeg ville gjerne gått ut på date etter 1-2 dagers chatting, men så viser det seg at det dessverre ikke er mulig. For eksempel var det ei som har avlyst en date 3 eller fire ganger, hun sitter nå i isolasjon pga korona, vi chatter fortsatt, men gnisten er allerede ikke der. Jeg chatter med en kvinne på en datingapp, vi chattet i en stund, jeg prøvde å få hennes snap, men hun sa hun ikke hadde det. Ja argumenterte med at jeg vil vite at det er hun jeg snakker med. Jeg tilbød å et videanrop, hun sa "nja". Vi avtalte om å  møtes. Hun ville da bade og sole oss. En time før vi skulle møttes avlyste hun stevnemøtet. Etter at jeg prøvde å spørre om vi kunne ringes eller avtale et møte, fjernet hun matchet vårt. 

Du kan ikke sammenligne meg med dine dårlige valg av jenter. Jeg er ikke slik.

Det er bare to av mange samtaler som ikke har ført til noe. Det er ikke jeg som VIL chatte med mange, men jeg NØDT til å gjøre det. Alt annet er dessverre ikke bærekraftig i lengden. 

Nei men da vil jeg ikke date deg, sånn er det bare. Vil ikke være ei i mengden. Da er jeg heller singel.

Hvor mange chatter du med samtidig?

Bare en til jeg har avklart kjemi.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Merkelig

Anonymkode: 61eaf...c6e

Skrevet

Den som matcher, selvfølgelig.

Skrevet

Det spiller ingen rolle om jeg eller han skriver først, det blir ikke noe ut av det uansett. De få der han skriver først, har jeg blingset på noe i teksten. Når jeg skriver først, må han ha blingset på noe siden jeg sjelden får svar. Gir ikke opp, men det der er ekstremt irriterende!!

• Liker 1
Skrevet
someone_here skrev (På 3.7.2021 den 3.25):

Nok en frigjort, "selvstendig" norsk kvinne som vil ikke bli kvitt av utdaterte privilegier? 😜

Ja hun ligger der å venter på mannen skal gi henne de beste orgasmer.

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 22.27):

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg kan ikke skjønne at å måtte være i et forhold bare fordi man er nødt til det for å overleve er positivt for noen av partene. Er noen menn virkelig så desperate at de vil være med noen som er sammen med dem bare fordi de ikke har noe annet valg? Hva slags forhold er det da?

Det er hele samfunnet sin skyld at menn sliter, det er ikke kvinnefrigjøringen alene. 

Jeg trenger ikke si fra meg noen rettigheter. Jeg står fritt, sammen med min partner, å velge selv hvordan vi vil gjennomføre vårt samliv. Å nekte min datter å gå på universitetet ville være rimelig dumt all den tid de mennene som virkelig går inn for et 50-talls forhold er forsvinnende få, samt at det er ikke mitt valg å gjøre for henne, det må hun gjøre selv.

Tok regningen, som i at jeg betalte for begge to ja. Jeg så at det ble totalt kræsj og tok bare regningen likeså greit. Var betaling på forhånd ved bestilling så det ble ikke noe stress for jeg tok bestillingen også. Ja, jeg har ikke latt meg spandere på av noen jeg ikke vil møte igjen. Det har hendt en gang at det ikke ble noen date nummer to, men det var ikke fordi jeg ikke ville, det var pga han feiget ut fordi han hadde fortalt noe om seg selv som ikke stemte og som jeg etter hvert ville finne ut og han var flau. Jeg dater for øvrig ikke annet enn for å finne meg en seriøs partner. Målet mitt er å finne en ektemann.

Det er flere norske kvinner som bor i slike forhold. Du trenger å gå langt, og du kan se det i exit, der koner godtar at mennene deres er utro mot dem, som knuller prostituerte, besmitter dem, men de godtar dette fordi de vil ikke bli kvitt av deres livsstil. Også finnes det mange flere kvinner som drar hit, gidfter seg, og teller dager før de får permanent oppholdstillatelse. 

Men hvorfor velger du gamle kjønnsrollene hvis de eksisterte relativt lenge siden? Men du vil oppdra henne slik at hun blir vil med større sannsynlighet godta de gamle  kjønnsrollene?

Og det spiller ingen rolle om han du liker betaler eller ei? Blir du mer "fornøyd" om han betaler? 

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Veldig mange, ikke talt.

Notert

Nei, er nok at han sier hei og viser at han vil taste med

Hvor "hei"-gutter ligger langt ned i køen for å chatte med deg? Som også viser at de vil prate med deg.

, helst, siden JEG også bare taster med en i slengen

Nå går jeg tilbake til antall matcher du har. Det er så stort at du selv ikke gidder å sjekke da.

Nei er nok at vi går på date fort og tar et par datet for å kjenne på kjemien.

Okei, la oss si at det blir 3 dates ut av det. Først må man chatte i noen dager for å forstå om H*n er interessant. Vanligvis kan ikke alle menn date hver dag, da er det kanskje en gang i tre dager. Så har vi ca 9 dager, men det kan også skje han drar ned venner/på hytta osv, noe som forlenger  totalt antall dager til ~14, altså to uker. Hvis dere finner ut at dere ikke har kjemien, kan du etter et øyeblikk av en mislykket date åpne tinder og bla gjennom de utallige matchene du har. For ham det hele starter igjen. 

Skikkelig innsats? Hva mener du med det`? Som å sende et hei???? Nei, jeg vil at mannen tar initiativ for å bli kjent, siden dere trykker på alle jenter og jeg liker å føle meg spesiell

De fleste jenter svarer ikke på hei, så man må være kreativ for å få fange interessen. Så menn trykker "ja" på alle jenter, og har relativt få matcher, mens du takker ja til veldig få, men likevel har så mange matcher at du ikke husker? Hva gjør du for mannen skal føle seg spesiell?

Du kan ikke sammenligne meg med dine dårlige valg av jenter. Jeg er ikke slik

Ja, nettopp, for deg tinder er en restaurant hvor du drar og velger de mest fancy brukerne, mens for menn er det mer som bodybuilding konkurranse  hvor de blir valgt. Så jeg har ikke valgt dem. Har du forresten prøvd å ha en mannlig konto på tinder?

Nei men da vil jeg ikke date deg, sånn er det bare. Vil ikke være ei i mengden. Da er jeg heller singel.

Men han må godta at han bare er en i mengden? 

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (4 timer siden):

Det er flere norske kvinner som bor i slike forhold. Du trenger å gå langt, og du kan se det i exit, der koner godtar at mennene deres er utro mot dem, som knuller prostituerte, besmitter dem, men de godtar dette fordi de vil ikke bli kvitt av deres livsstil. Også finnes det mange flere kvinner som drar hit, gidfter seg, og teller dager før de får permanent oppholdstillatelse. 

Men hvorfor velger du gamle kjønnsrollene hvis de eksisterte relativt lenge siden? Men du vil oppdra henne slik at hun blir vil med større sannsynlighet godta de gamle  kjønnsrollene?

Og det spiller ingen rolle om han du liker betaler eller ei? Blir du mer "fornøyd" om han betaler? 

Det teller positivt om han tar regningen på første date, ja. 

Jeg kan ikke fatte og forstå hva oppdragelsen av min datter har med dette å gjøre, men hun og broren må gjøre de samme oppgavene hjemme. De skal bo for seg selv begge to, en eller annen gang, antar jeg. De må inneha alle kunnskaper, både klippe plenen og brette klær. Det er å gjøre begge en bjørnetjeneste å ikke lære dem det. 

Anonymkode: 8fb77...7a0

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 19.22):

Veldig mange, ikke talt.

Kommer med en liten oppdatering. Jeg snakket med ei jente, og i går kveld avtalte vi om å møtes enten i dag eller i morgen. Så skriver hun at hun har en greie med en annen og vil ikke møtes. Hvordan kan man egentlig forvente at en skal skravle kun med en når sannsynligheten for at man blir valgt bort er så stor?

Gjest someone_here
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 10.42):

Det teller positivt om han tar regningen på første date, ja. 

Jeg kan ikke fatte og forstå hva oppdragelsen av min datter har med dette å gjøre, men hun og broren må gjøre de samme oppgavene hjemme. De skal bo for seg selv begge to, en eller annen gang, antar jeg. De må inneha alle kunnskaper, både klippe plenen og brette klær. Det er å gjøre begge en bjørnetjeneste å ikke lære dem det. 

Jeg er for det meste enig med deg og de valgene du gjør 👍

Likevel må jeg spørre deg:  betaler du på andre date da? Eller regnes første date som en investering i et videre forhold? Og hvis du vil du at han skriver først og alt det der, holder du livet i samtalen? Spør du ham om noe? Eller er det bare hans oppgave å dirigere alt? 

Jeg opplever ofte at jentene, selv de som er veldig interessert i meg, oppfører seg som "døde treverk". De stiller aldri spørmål først, absolutt maksimum de gjør er å stille "hva med deg?", "Enn der?" Og lignende spørsmål. Det er da ekstremt krevende å føre samtale, for en samtale foregår mellom to mennesker, og det bør absolutt være som i tennis, altså du slår ballen, så slår hun tilbake. 

Endret av someone_here
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 11.41):

Forventer at mannen starter samtalen.

Ehm, hvorfor? Hvorfor eksisterer denne holdningen om at mannen skal alltid ta initiativ? Trodde samfunnet var kommet lengre enn det, og at Tinder med sitt lavterskeltilbud for samtaler visket ut denne forventningen til mannen. 

Start samtalene selv, uansett kjønn, akkurat når det passer deg! 

Tinder er så uhøytidelig som du får det! Og tør du ikke på Tinder, så tør du aldri.

Anonymkode: 1a74c...ee7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 14.17):

Ja dette erfarer jeg en god del også, at man får match ganske raskt etter man har sveipet noen til høyre, men så skjer det ikke noe mer. Om jeg sender melding etter en stund får jeg ikke noe svar. Men de fjerner heller ikke matchen. Ender da med at jeg fjerner den etter noen dager uten respons. Antar at de har matchet med flere og at jeg da ikke var den mest spennende. Kanskje hadde jeg fått en sjans etter noen uker da, om det ikke ble noe med de andre. Men helt ærlig, jeg gidder ikke sånt. Da kan de si fra da. "hei, så hyggelig med melding! Du, jeg har akkurat begynt å chatte med en annen og vil gjerne sjekke ut det først, men tar gjerne opp tråden her hvis det ikke blir noe" Det er jo et helt greit svar å få. Da kunne jeg kanskje latt matchen være. Men sånne som bare samler opp matcher gidder jeg ikke forholde meg til.

Anonymkode: 05651...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (14 minutter siden):

Jeg er for det meste enig med deg og de valgene du gjør 👍

Likevel må jeg spørre deg:  betaler du på andre date da? Eller regnes første date som en investering i et videre forhold? Og hvis du vil du at han skriver først og alt det der, holder du livet i samtalen? Spør du ham om noe? Eller er det bare hans oppgave å dirigere alt? 

Det kommer an på hva andre date er og hvem som har kommet på hva vi skal gjøre. Hvis han foreslår noe dyrt så får han betale, ellers er det hipp som happ egentlig. Siden jeg stort sett bare har gått på date under en pandemi de siste 10 årene så har andre date vært en tur eller hjemme hos en av oss. Så det har egentlig ikke vært noe spørsmål. Men videre i relasjonen betaler den som det er naturlig at betaler.

Jeg holder liv i samtalen ja. Det er bare det at han må starte den. Får ofte høre at det er forfriskende å snakke med ei som kan mer enn "Ja, Nei og vet ikke".

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ehm, hvorfor? Hvorfor eksisterer denne holdningen om at mannen skal alltid ta initiativ? Trodde samfunnet var kommet lengre enn det, og at Tinder med sitt lavterskeltilbud for samtaler visket ut denne forventningen til mannen. 

Start samtalene selv, uansett kjønn, akkurat når det passer deg! 

Tinder er så uhøytidelig som du får det! Og tør du ikke på Tinder, så tør du aldri.

Anonymkode: 1a74c...ee7

Fordi det er det jeg foretrekker! Jeg vil ha en mann som tar initiativ.

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 11.10):

Det kommer an på hva andre date er og hvem som har kommet på hva vi skal gjøre. Hvis han foreslår noe dyrt så får han betale, ellers er det hipp som happ egentlig. Siden jeg stort sett bare har gått på date under en pandemi de siste 10 årene så har andre date vært en tur eller hjemme hos en av oss. Så det har egentlig ikke vært noe spørsmål. Men videre i relasjonen betaler den som det er naturlig at betaler.

Jeg holder liv i samtalen ja. Det er bare det at han må starte den. Får ofte høre at det er forfriskende å snakke med ei som kan mer enn "Ja, Nei og vet ikke". 

Hva er det naturlig da? At han betaler? 

Jaa, det stemmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...