Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #42 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Menn har ikke mistet noe frihet fordi kvinner har fått mer. Det er fortsatt mulig å finne damer som vil være hjemmeværende husmor, til og med underdanige. Skal man ha ei sånn dame er man nødt til å tjene litt mer enn til salt i grøten og være villig til å betale, ikke for henne for det blir feil å si, men man kan ikke sitte å knuge på pengene sine fordi han har tjent dem. Slik du fremstiller det forstår jeg det som at du mener det er en rett for alle menn, uansett, å ha ei dame de kan "eie", og sånn er det selvfølgelig ikke. Uten at noen har mistet noen rettigheter for det, fordi det har aldri vært en rettighet. Anonymkode: 8fb77...7a0 Ja, menn har ikke mistet noen friheter, men de har mistet sine privilegier, noe som tidligere var en selvfølge. Ja da, men lever slike kvinner med de samme rettighetene de hadde i 1950-tallet, eller vet de at kan droppe mannen like like "lett" som i forrige hundretallet? Nei, ikke eie, men at kvinner var da langt mer avhengige enn nå, og i noen tilfeller måtte de leve med mannen, sånn frivillig-ufrivillig, hvis det gir mening. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kan ikke svare for andre kvinner. Jeg holder på det fordi jeg da også gjerne holder på de gamle kjønnsrollene ellers også. Pluss at jeg setter pris på en mann som tar initiativ. Når det kommer til betaling har jeg ikke noe imot å betale for meg på date, men det kommer også an på om jeg vil møte han igjen eller ikke. Vil jeg det så lar jeg han spandere hvis han vil det. Vil jeg ikke møte han igjen er det derimot feil å la han spandere og jeg vil insistere på å ta min del. Har faktisk vært på date hvor jeg så at dette går ikke i det hele tatt helt fra start, det er uhøflig å bare gå, så jeg tok regningen og gjennomførte daten på vanlig måte. . Likestilling i arbeidslivet og samfunnet generelt kan likevel ikke sammenlignes med samliv og interaksjon mellom to personer. Folk får gjøre som de selv vil og agere utifra de preferanser de har. Jeg tar mer arbeid i hjemmet enn det partner kommer til å gjøre, men så jobber jeg også mindre i en betalt jobb, noe annet ville ikke vært riktig. Anonymkode: 8fb77...7a0 Hvis du holder på de gamle kjønnsrollene så regner jeg med at du gir fra de rettighetene du har i dag? Skal du nekte din datter i å gå universitetet fordi det går ikke i takt med de kjønnsrollene du er en sterk tilhenger av? To regningen? Mener at du har for ham og for deg selv? Har du alltid betalt din del hvis du følte at det ikke skulle blitt noe mer? Så du mener det at stadig flere og flere menn klager på at de ikke får noe på datingapper og generelt faller bort fra kjønnsmarkedet, har ingen sammenheng med at kvinner har fått like rettigheter, og i noen områder blir til og med positivt diskrimert? Hadde tidligere kvinner like høye forventninger til en fremtidig partner og samliv med ham?
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #43 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg kan være interessert men forventet at mannen skriver. Gjør han ikke det, er han ikke interessert nok og derav uinteressant for meg. Men menn sveiper jo ja til alle kvinner, så man er jo ikke spesiell da. Menn sveiper på alt for å få matcher. Det er like feil, skyld på dere selv!!! Anonymkode: 61eaf...c6e Hvor mange chatter du samtidig med?hvordan mannen vet at du er interessant nok i ham? Ja, menn får ikke 10.000+ likes, så mens du i restaurant hver gang du bruker tinder, må menn ta til takke med det de får. Skjønner at det er ekstremt vanskelig for deg hvordan det er å være mann på datingapper, så her vil jeg nok anbefale å skape en mannlig konto.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #44 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (3 minutter siden): Hvor mange chatter du samtidig med?hvordan mannen vet at du er interessant nok i ham? Ja, menn får ikke 10.000+ likes, så mens du i restaurant hver gang du bruker tinder, må menn ta til takke med det de får. Skjønner at det er ekstremt vanskelig for deg hvordan det er å være mann på datingapper, så her vil jeg nok anbefale å skape en mannlig konto. Så da tar de til takke med meg? Hvordan vet jeg at jeg ikke er en de tar til takke med? Når dere sveiper på alle kvinner ? Da vet jeg jo ikke om jeg er en i mengden eller en du vil bli kjent med Anonymkode: 61eaf...c6e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #45 Skrevet 5. juli 2021 Mannen. Kvinnen må føle at hun har blitt «valgt ut», og alle vet jo at menn swiper ja på nesten alle de ser, mens jentene velger hvem de sveiper ja på. Så da er det mannens tur til å «velge» ved å finne ut hvem han skal starte en samtale med. Anonymkode: 060e9...62e 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #46 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen. Kvinnen må føle at hun har blitt «valgt ut», og alle vet jo at menn swiper ja på nesten alle de ser, mens jentene velger hvem de sveiper ja på. Så da er det mannens tur til å «velge» ved å finne ut hvem han skal starte en samtale med. Anonymkode: 060e9...62e Helt enig! Anonymkode: 61eaf...c6e 2
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #47 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så da tar de til takke med meg? Hvordan vet jeg at jeg ikke er en de tar til takke med? Når dere sveiper på alle kvinner ? Da vet jeg jo ikke om jeg er en i mengden eller en du vil bli kjent med Anonymkode: 61eaf...c6e Du kan mer enn gjerne skrive først, men ikke pisspreik som "hei", "hvordan går det?", "Halla" osv som vekker ingen interesse. Ha en interessant, gøy bio, så blir han imponert, og vil mest sannsynlig skrive noe tilbake. I tillegg er det lettere å skrive noe når man har noe gøy i bioen.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #48 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (Akkurat nå): Du kan mer enn gjerne skrive først, men ikke pisspreik som "hei", "hvordan går det?", "Halla" osv som vekker ingen interesse. Ha en interessant, gøy bio, så blir han imponert, og vil mest sannsynlig skrive noe tilbake. I tillegg er det lettere å skrive noe når man har noe gøy i bioen. Skriver selvsagt ikke først. Det får mannen gjøre, siden han sveiper på alle kvinner, og da må skrive først, så vi jenter vet om det er ordentlig interesse der, eller bare ei i mengden han sveiper på! Anonymkode: 61eaf...c6e 1
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #49 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skriver selvsagt ikke først. Det får mannen gjøre, siden han sveiper på alle kvinner, og da må skrive først, så vi jenter vet om det er ordentlig interesse der, eller bare ei i mengden han sveiper på! Anonymkode: 61eaf...c6e Okei. Hvor mange chatter du/chattet du samtidig da du hadde tinder?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #50 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (30 minutter siden): Ja, menn har ikke mistet noen friheter, men de har mistet sine privilegier, noe som tidligere var en selvfølge. Ja da, men lever slike kvinner med de samme rettighetene de hadde i 1950-tallet, eller vet de at kan droppe mannen like like "lett" som i forrige hundretallet? Nei, ikke eie, men at kvinner var da langt mer avhengige enn nå, og i noen tilfeller måtte de leve med mannen, sånn frivillig-ufrivillig, hvis det gir mening. Hvis du holder på de gamle kjønnsrollene så regner jeg med at du gir fra de rettighetene du har i dag? Skal du nekte din datter i å gå universitetet fordi det går ikke i takt med de kjønnsrollene du er en sterk tilhenger av? To regningen? Mener at du har for ham og for deg selv? Har du alltid betalt din del hvis du følte at det ikke skulle blitt noe mer? Så du mener det at stadig flere og flere menn klager på at de ikke får noe på datingapper og generelt faller bort fra kjønnsmarkedet, har ingen sammenheng med at kvinner har fått like rettigheter, og i noen områder blir til og med positivt diskrimert? Hadde tidligere kvinner like høye forventninger til en fremtidig partner og samliv med ham? Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg kan ikke skjønne at å måtte være i et forhold bare fordi man er nødt til det for å overleve er positivt for noen av partene. Er noen menn virkelig så desperate at de vil være med noen som er sammen med dem bare fordi de ikke har noe annet valg? Hva slags forhold er det da? Det er hele samfunnet sin skyld at menn sliter, det er ikke kvinnefrigjøringen alene. Jeg trenger ikke si fra meg noen rettigheter. Jeg står fritt, sammen med min partner, å velge selv hvordan vi vil gjennomføre vårt samliv. Å nekte min datter å gå på universitetet ville være rimelig dumt all den tid de mennene som virkelig går inn for et 50-talls forhold er forsvinnende få, samt at det er ikke mitt valg å gjøre for henne, det må hun gjøre selv. Tok regningen, som i at jeg betalte for begge to ja. Jeg så at det ble totalt kræsj og tok bare regningen likeså greit. Var betaling på forhånd ved bestilling så det ble ikke noe stress for jeg tok bestillingen også. Ja, jeg har ikke latt meg spandere på av noen jeg ikke vil møte igjen. Det har hendt en gang at det ikke ble noen date nummer to, men det var ikke fordi jeg ikke ville, det var pga han feiget ut fordi han hadde fortalt noe om seg selv som ikke stemte og som jeg etter hvert ville finne ut og han var flau. Jeg dater for øvrig ikke annet enn for å finne meg en seriøs partner. Målet mitt er å finne en ektemann. Anonymkode: 8fb77...7a0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #51 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (2 minutter siden): Okei. Hvor mange chatter du/chattet du samtidig da du hadde tinder? En i slengen som virker interessant.. Anonymkode: 61eaf...c6e
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #52 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En i slengen som virker interessant.. Anonymkode: 61eaf...c6e Kan du skrive et konkret antall?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #53 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (3 minutter siden): Kan du skrive et konkret antall? Skriver selvsagt bare med en mann og dater en mann til det er avklart om vi vil noe mer eller ikke. Enn du da? Anonymkode: 61eaf...c6e
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #54 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skriver selvsagt bare med en mann og dater en mann til det er avklart om vi vil noe mer eller ikke. Enn du da? Anonymkode: 61eaf...c6e Hmm, og hvor mange matcher har/hadde du? Det kommer jo litt an på, jeg starter nesten alltid samtalen først og blir den som leder den. Det er til tider ekstremt slitsomt å måtte alltid holde i gang samtalen, ellers så dør den ut. Chatter selvsagt med flere og prøver å invitere fortest mulig ut på date
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #55 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (12 minutter siden): Hmm, og hvor mange matcher har/hadde du? Det kommer jo litt an på, jeg starter nesten alltid samtalen først og blir den som leder den. Det er til tider ekstremt slitsomt å måtte alltid holde i gang samtalen, ellers så dør den ut. Chatter selvsagt med flere og prøver å invitere fortest mulig ut på date Der ser du. Du hadde vært uaktuell for meg å date. Anonymkode: 61eaf...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #56 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der ser du. Du hadde vært uaktuell for meg å date. Anonymkode: 61eaf...c6e En i mengden ja. Ikke lett når menn dster flere, skriver med flest mulig og syter etterpå at kvinner ikke vil ha den Anonymkode: 58da1...68d 1
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #57 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Der ser du. Du hadde vært uaktuell for meg å date. Anonymkode: 61eaf...c6e Hvor mange matcher har du da? Så hvis jeg forstår det riktig: - han skal skrive først - han skal skrive en melding som vekker interesse og byr på interessante spørsmål - han må kun chatte med deg - han må kun invitere deg ut på date - han må sette av mange uker for å bli kjent med deg - hvis kjemien blir ikke til stede på første date, må han starte hele prosessen på nytt, mens du skal bla gjennom hundrevis av likes og matches og få en ny sjanse uten å gjøre skikkelig innsats. Det er dessuten ikke jeg som frivillig chatter med flere. Jeg ville gjerne gått ut på date etter 1-2 dagers chatting, men så viser det seg at det dessverre ikke er mulig. For eksempel var det ei som har avlyst en date 3 eller fire ganger, hun sitter nå i isolasjon pga korona, vi chatter fortsatt, men gnisten er allerede ikke der. Jeg chatter med en kvinne på en datingapp, vi chattet i en stund, jeg prøvde å få hennes snap, men hun sa hun ikke hadde det. Ja argumenterte med at jeg vil vite at det er hun jeg snakker med. Jeg tilbød å et videanrop, hun sa "nja". Vi avtalte om å møtes. Hun ville da bade og sole oss. En time før vi skulle møttes avlyste hun stevnemøtet. Etter at jeg prøvde å spørre om vi kunne ringes eller avtale et møte, fjernet hun matchet vårt. Det er bare to av mange samtaler som ikke har ført til noe. Det er ikke jeg som VIL chatte med mange, men jeg NØDT til å gjøre det. Alt annet er dessverre ikke bærekraftig i lengden. AnonymBruker skrev (1 time siden): En i mengden ja. Ikke lett når menn dster flere, skriver med flest mulig og syter etterpå at kvinner ikke vil ha den Anonymkode: 58da1...68d Hvor mange chatter du med samtidig?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #58 Skrevet 5. juli 2021 someone_here skrev (7 minutter siden): Hvor mange matcher har du da? Så hvis jeg forstår det riktig: - han skal skrive først - han skal skrive en melding som vekker interesse og byr på interessante spørsmål - han må kun chatte med deg - han må kun invitere deg ut på date - han må sette av mange uker for å bli kjent med deg - hvis kjemien blir ikke til stede på første date, må han starte hele prosessen på nytt, mens du skal bla gjennom hundrevis av likes og matches og få en ny sjanse uten å gjøre skikkelig innsats. Det er dessuten ikke jeg som frivillig chatter med flere. Jeg ville gjerne gått ut på date etter 1-2 dagers chatting, men så viser det seg at det dessverre ikke er mulig. For eksempel var det ei som har avlyst en date 3 eller fire ganger, hun sitter nå i isolasjon pga korona, vi chatter fortsatt, men gnisten er allerede ikke der. Jeg chatter med en kvinne på en datingapp, vi chattet i en stund, jeg prøvde å få hennes snap, men hun sa hun ikke hadde det. Ja argumenterte med at jeg vil vite at det er hun jeg snakker med. Jeg tilbød å et videanrop, hun sa "nja". Vi avtalte om å møtes. Hun ville da bade og sole oss. En time før vi skulle møttes avlyste hun stevnemøtet. Etter at jeg prøvde å spørre om vi kunne ringes eller avtale et møte, fjernet hun matchet vårt. Det er bare to av mange samtaler som ikke har ført til noe. Det er ikke jeg som VIL chatte med mange, men jeg NØDT til å gjøre det. Alt annet er dessverre ikke bærekraftig i lengden. Hvor mange chatter du med samtidig? Skriver under Anonymkode: a5141...5a4
Gjest someone_here Skrevet 5. juli 2021 #59 Skrevet 5. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skriver under Anonymkode: a5141...5a4 Haha, er litt søvnig, okei Endret 5. juli 2021 av someone_here
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #60 Skrevet 5. juli 2021 9 hours ago, Engel said: Faktisk enig i denne. Kvinner kan ikke si at de ønsker likestilling for så å forvente at mannen fortsatt skal ta initativ i dating og gjerne også betale på date. Det er jo helt idiotisk å holde på sånn. Når kvinner jobber fullt og tjener like mye som mannen så skal mannen bidra like mye med husarbeidet og i oppfølging av ungene. Likevel er det fortsatt mange kvinner som i tillegg fortsatt forventer at mannen skal skifte dekk, vaske bil, klippe plen og gjøre alt fysisk arbeid med vedlikehold. Det gjelder så absolutt ikke alle, mange kvinner er gode på å ta sin del av dette også. Men likevel, tendensen er der fortsatt i svært mange familier. Og ja, det er også fortsatt mange menn som har en del igjen før de faktisk tar like mye ansvar på hjemmefronten. Men kjære medkvinner, vi får ikke likestilling ved å tviholde på deler av gamle kjønnsrollemønster. Skal mennene endre seg må vi også endre oss. Får ikke bare endret biologien og tenningsmønsteret vårt. Jeg tiltrekkes veldig av menn som tar initiativ og styring og har gjort det hele livet, men så er jeg heller aldri den som snakker mye om likestilling. Hadde ikke noe imot å gjøre husarbeidet mens eksen betalte maten osv. Han trivdes, jeg trivdes For meg er likestilling like rettigheter og frihet til å ikke bli seksuelt trakassert. Har aldri ønsket at kjønnsrollene skal flyte ut. Anonymkode: fceb7...51f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå