Gå til innhold

Tinder - hvem skal starte samtalen?

Fremhevede innlegg

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 11.41):

Forventer at mannen starter samtalen.

Anonymkode: 8fb77...7a0

Nok en frigjort, "selvstendig" norsk kvinne som vil ikke bli kvitt av utdaterte privilegier? 😜

Videoannonse
Annonse
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 13.40):

Jeg skriver aldri først. Er kvinne. Får match med alle jeg liker så om han var interessert får han skrive først. Etter at første initiativ er tatt kan jeg og ta initiativ tilbake.

Anonymkode: 8eaf0...d29

Hvordan tar du initiativet tilbake? Inviterer ham ut på date?

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 18.33):

Ingen av mennene jeg har startet samtalen med har vært interesserte. Det fører rett og slett ikke noe sted. Som du sier så er det kvinner som får mest oppmerksomhet, kanskje er det fordi veldig mange menn sveiper alt til høyre? Ikke vet jeg, men nettopp fordi jeg får mange matcher må mannen starte samtalen. Jeg har allerede vist min interesse ved å sveipe han høyre.

Nøkkelen til suksess, i hvert fall hos meg, er å være den som fanger interessen min mest. Ryddet på tinder i går. Av 100 matcher har kanskje 10 startet samtalen. Av de skal jeg nå på date med en.

En av matchene mine var en veldig kjekk fyr med god jobb og virket helt normal når jeg snakket med han. Han sa han får typ en til to matcher i måneden. Det syns jeg var rart. Men det viser vel bare igjen hvorfor mannen bør starte samtalen. Det er han som må stikke seg ut fra alle mine matcher, jeg er jo allerede en av to denne måneden 🤷🏼‍♀️

Du har bommet litt. Der er du som svømmer i oppmerksomhet, og dermed er det du som må vise at han ikke er en av dine 9999 matcher. 

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (6 timer siden):

Nok en frigjort, "selvstendig" norsk kvinne som vil ikke bli kvitt av utdaterte privilegier? 😜

Det var det du som påstår. 

Du har bommet litt. Der er du som svømmer i oppmerksomhet, og dermed er det du som må vise at han ikke er en av dine 9999 matcher. 

Jeg har forsøkt det. I 100% av tilfellene, som faktisk er noen siden jeg svømmer i matcher, så svarer ikke mannen. Det er lavere suksessrate enn selv den mest uheldige mann på tinder som får matcher og starter samtaler. Utenom det så vil jeg ha en mann som tar initiativ, så da venter jeg på en som gjør det. Heldigvis trenger jeg ikke vente så veldig lenge.

• Liker 2
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var det du som påstår. 

Er du ei som ikke kan ta vare på seg selv?

eg har forsøkt det. I 100% av tilfellene, som faktisk er noen siden jeg svømmer i matcher, så svarer ikke mannen. Det er lavere suksessrate enn selv den mest uheldige mann på tinder som får matcher og starter samtaler. Utenom det så vil jeg ha en mann som tar initiativ, så da venter jeg på en som gjør det. Heldigvis trenger jeg ikke vente så veldig lenge.

Jeg har forsøkt det. I 100% av tilfellene, som faktisk er noen siden jeg svømmer i matcher, så svarer ikke mannen. Det er lavere suksessrate enn selv den mest uheldige mann på tinder som får matcher og starter samtaler. Utenom det så vil jeg ha en mann som tar initiativ, så da venter jeg på en som gjør det. Heldigvis trenger jeg ikke vente så veldig lenge.

Hvordan vet du hva som skjer når en mann får en match på tinder? Har du skapt deg en en mannlig profil? 

Er du så lat og feig at du ikke kan ta kontroll over egen skjebne?

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (4 timer siden):

Er du ei som ikke kan ta vare på seg selv?

Hvordan vet du hva som skjer når en mann får en match på tinder? Har du skapt deg en en mannlig profil? 

Er du så lat og feig at du ikke kan ta kontroll over egen skjebne?

Klarer helt fint å ta vare på meg selv. Likevel er det en hel del oppgaver menn mestrer bedre. Jeg har bodd alene de siste seks årene og det er bedre enn slik det var i det forrige forholdet mitt. Jeg ordner alt selv og kjøper de tjenestene jeg trenger utenom.

Jeg har snakket med mange menn på tinder og på den måten dannet et inntrykk av hvordan det er å være mann på tinder. Hadde det vært slik at jeg kun fikk to matcher i måneden hadde jeg selvfølgelig startet samtalen med disse. Jeg har altfor mange matcher og da gidder jeg ikke starte samtalen når jeg aldri får noe svar, for det første, og for det andre så ønsker jeg meg en mann med initiativ.

Hvorfor har du så aggressiv fremtoning, forresten?

• Liker 4
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Klarer helt fint å ta vare på meg selv. Likevel er det en hel del oppgaver menn mestrer bedre. Jeg har bodd alene de siste seks årene og det er bedre enn slik det var i det forrige forholdet mitt. Jeg ordner alt selv og kjøper de tjenestene jeg trenger utenom.

Jeg har snakket med mange menn på tinder og på den måten dannet et inntrykk av hvordan det er å være mann på tinder. Hadde det vært slik at jeg kun fikk to matcher i måneden hadde jeg selvfølgelig startet samtalen med disse. Jeg har altfor mange matcher og da gidder jeg ikke starte samtalen når jeg aldri får noe svar, for det første, og for det andre så ønsker jeg meg en mann med initiativ.

Hvorfor har du så aggressiv fremtoning, forresten?

Hva mente du med "Det var det du som påstår" da?

Du bør jo prøve å være "en mann" på tinder for å få førstehåndskunnskap om det å ha en mannlig konto.  Okei, la oss si en mann får to matcher hver måned og starter samtalen med hver av dem. Hvis man aldri får svar, hvordan tror du vil motivasjonen han bli påvirket? Du gjør et godt poeng, det er du som får masse matcher, og dermed er det du som må vise at du er interessert i ham, ikke omvendt. Hva er poenget med å legge innsats i åpningsreplikk hvis  du chatter med 2, 5, 10, 20, eller, kanskje, 30 samtidig? 

Det som får meg til å reagere, er at kvinner vil ha alt i pose og sekk. Likestilling er en prosess som bør bestå ikke bare av at menn må gi fra seg rettighetene som tidligere var en selvfølge, men også at kvinne gir fra seg privilegier de hadde i 1950-tallet 

Skrevet

Den som føler for det. Har ikke skrevet til matcher på lenge, og det er egentlig ingen grunn til at damene skal skrive til meg heller når de vasser i menn. 

Har fem matcher som bare ligger der uten at verken de eller jeg har skrevet noe, som jeg like gjerne kunne slettet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som får meg til å reagere, er at kvinner vil ha alt i pose og sekk. Likestilling er en prosess som bør bestå ikke bare av at menn må gi fra seg rettighetene som tidligere var en selvfølge, men også at kvinne gir fra seg privilegier de hadde i 1950-tallet 

Kunne gjerne ha levd på 50-tallet jeg da.. 

Vi trenger ikke spore av med en likestillingsdebatt her, for de finnes det nok av, men menn har ikke gitt fra seg noen privilegier for at kvinner skal få flere. 

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kunne gjerne ha levd på 50-tallet jeg da.. 

Vi trenger ikke spore av med en likestillingsdebatt her, for de finnes det nok av, men menn har ikke gitt fra seg noen privilegier for at kvinner skal få flere. 

Du ville aldri ønsket å leve i 50-tallet. 

De har jo gitt fra seg privilegier, ikke rart mange kvinner kaller seg selv for "frigjorte". Samtidig vil kvinner ikke gi fra seg privilegiene rundt dating og alt det der. 

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (2 timer siden):

Du ville aldri ønsket å leve i 50-tallet. 

De har jo gitt fra seg privilegier, ikke rart mange kvinner kaller seg selv for "frigjorte". Samtidig vil kvinner ikke gi fra seg privilegiene rundt dating og alt det der. 

Hvilke privilegier har menn mistet som følge av at kvinner har fått dem?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av miss summers
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke privilegier har menn mistet som følge av at kvinner har fått dem?

Du vet jo det selv. Kvinner kunne for eksempel ikke leve uten en mann, og var mer underdanige husmor. Nå har dette endret seg, samtidig som kvinner ikke ønsker å gi fra seg de gamle kjønnsrollene som inkluderer at mannen måtte ta initiativ, betale alltid for dates osv 

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (58 minutter siden):

Du vet jo det selv. Kvinner kunne for eksempel ikke leve uten en mann, og var mer underdanige husmor. Nå har dette endret seg, samtidig som kvinner ikke ønsker å gi fra seg de gamle kjønnsrollene som inkluderer at mannen måtte ta initiativ, betale alltid for dates osv 

Menn har ikke mistet noe frihet fordi kvinner har fått mer. Det er fortsatt mulig å finne damer som vil være hjemmeværende husmor, til og med underdanige. Skal man ha ei sånn dame er man nødt til å tjene litt mer enn til salt i grøten og være villig til å betale, ikke for henne for det blir feil å si, men man kan ikke sitte å knuge på pengene sine fordi han har tjent dem. 

Slik du fremstiller det forstår jeg det som at du mener det er en rett for alle menn, uansett, å ha ei dame de kan "eie", og sånn er det selvfølgelig ikke. Uten at noen har mistet noen rettigheter for det, fordi det har aldri vært en rettighet. 

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Menn har ikke mistet noe frihet fordi kvinner har fått mer. Det er fortsatt mulig å finne damer som vil være hjemmeværende husmor, til og med underdanige. Skal man ha ei sånn dame er man nødt til å tjene litt mer enn til salt i grøten og være villig til å betale, ikke for henne for det blir feil å si, men man kan ikke sitte å knuge på pengene sine fordi han har tjent dem. 

Slik du fremstiller det forstår jeg det som at du mener det er en rett for alle menn, uansett, å ha ei dame de kan "eie", og sånn er det selvfølgelig ikke. Uten at noen har mistet noen rettigheter for det, fordi det har aldri vært en rettighet. 

Du har ikke kommentert noe om det at kvinner fortsatt vil beholde de gamle privilegiene. Det er dessuten 7 kvinner som liker din post, så det det er en god indikator på at kvinner vil fortsatt ikke gjøre det som tidligere var utelukkende menns prerogativ. Hvorfor det?

Skrevet
someone_here skrev (1 time siden):

Faktisk enig i denne. Kvinner kan ikke si at de ønsker likestilling for så å forvente at mannen fortsatt skal ta initativ i dating og gjerne også betale på date. Det er jo helt idiotisk å holde på sånn.

Når kvinner jobber fullt og tjener like mye som mannen så skal mannen bidra like mye med husarbeidet og i oppfølging av ungene. Likevel er det fortsatt mange kvinner som i tillegg fortsatt forventer at mannen skal skifte dekk, vaske bil, klippe plen og gjøre alt fysisk arbeid med vedlikehold. Det gjelder så absolutt ikke alle, mange kvinner er gode på å ta sin del av dette også. Men likevel, tendensen er der fortsatt i svært mange familier. Og ja, det er også fortsatt mange menn som har en del igjen før de faktisk tar like mye ansvar på hjemmefronten. Men kjære medkvinner, vi får ikke likestilling ved å tviholde på deler av gamle kjønnsrollemønster. Skal mennene endre seg må vi også endre oss.

AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (1 time siden):

Du har ikke kommentert noe om det at kvinner fortsatt vil beholde de gamle privilegiene. Det er dessuten 7 kvinner som liker din post, så det det er en god indikator på at kvinner vil fortsatt ikke gjøre det som tidligere var utelukkende menns prerogativ. Hvorfor det?

Jeg kan ikke svare for andre kvinner. Jeg holder på det fordi jeg da også gjerne holder på de gamle kjønnsrollene ellers også. Pluss at jeg setter pris på en mann som tar initiativ. Når det kommer til betaling har jeg ikke noe imot å betale for meg på date, men det kommer også an på om jeg vil møte han igjen eller ikke. Vil jeg det så lar jeg han spandere hvis han vil det. Vil jeg ikke møte han igjen er det derimot feil å la han spandere og jeg vil insistere på å ta min del. Har faktisk vært på date hvor jeg så at dette går ikke i det hele tatt helt fra start, det er uhøflig å bare gå, så jeg tok regningen og gjennomførte daten  på vanlig måte.

Engel skrev (1 time siden):

Faktisk enig i denne. Kvinner kan ikke si at de ønsker likestilling for så å forvente at mannen fortsatt skal ta initativ i dating og gjerne også betale på date. Det er jo helt idiotisk å holde på sånn.

Når kvinner jobber fullt og tjener like mye som mannen så skal mannen bidra like mye med husarbeidet og i oppfølging av ungene. Likevel er det fortsatt mange kvinner som i tillegg fortsatt forventer at mannen skal skifte dekk, vaske bil, klippe plen og gjøre alt fysisk arbeid med vedlikehold. Det gjelder så absolutt ikke alle, mange kvinner er gode på å ta sin del av dette også. Men likevel, tendensen er der fortsatt i svært mange familier. Og ja, det er også fortsatt mange menn som har en del igjen før de faktisk tar like mye ansvar på hjemmefronten. Men kjære medkvinner, vi får ikke likestilling ved å tviholde på deler av gamle kjønnsrollemønster. Skal mennene endre seg må vi også endre oss.

Jeg har levd alene i seks år nå, så jeg tar selvfølgelig alle oppgaver alene. Jeg mestrer de også godt. Det er ikke dermed sagt jeg liker å skifte hjul og klippe plenen. Likevel er dette noe som kreves hhv to ganger i året og en gang i uka, snømåking og annet ved behov. Klesvask, matlaging, bleieskift, huske alle avtaler osv skal gjøres hver dag flere ganger om dagen hele året. Å sammenligne disse jobbene blir da meningsløst. Jeg tar likevel gjerne på meg de typisk kvinnelige oppgavene fordi jeg misliker de mindre enn de typisk mannlige. 

Likestilling i arbeidslivet og samfunnet generelt kan likevel ikke sammenlignes med samliv og interaksjon mellom to personer. Folk får gjøre som de selv vil og agere utifra de preferanser de har. Jeg tar mer arbeid i hjemmet enn det partner kommer til å gjøre, men så jobber jeg også mindre i en betalt jobb, noe annet ville ikke vært riktig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 18.17):

Kvinner.

hvorfor? Lag deg to profiler og se responsen. Jeg skriver aldri til en jente først da det er henne som får oppmerksomhet og jeg har ikke tenkt å booste egoet hennes.

(Og jeg vet at jenter tar kontakt når de er interesserte i en gutt) 

Anonymkode: 8342a...032

Nei jeg kan være interessert men forventet at mannen skriver. Gjør han ikke det, er han ikke interessert nok og derav uinteressant for meg.

someone_here skrev (På 3.7.2021 den 3.37):

Men menn sveiper jo ja til alle kvinner, så man er jo ikke spesiell da. Menn sveiper på alt for å få matcher. Det er like feil, skyld på dere selv!!!

Anonymkode: 61eaf...c6e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke noe mot å starte samtaler, og gjør det ganske ofte. Av de mennene jeg matcher med er det ganske få som selv starter samtalen. Det har nok noe å gjøre med at jeg sikkert er "helt innenfor" for dem, men ikke sånn super-attraktiv-helt-fantastisk. De fleste jeg har gått på date med er menn jeg selv startet samtalen med.

Så jeg starter gjerne en samtale, men jeg er aldri den som inviterer til date. Så mye initiativ trenger jeg faktisk at mannen viser, spesielt med tanke på at mange menn swiper til høyre på absolutt alt. På selve daten betaler jeg selvsagt for meg selv, forventer ikke at han skal betale. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...