Gå til innhold

Tinder - hvem skal starte samtalen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forventer folk at du skal starte samtalen, hvis de har sveipa først, og du får opp «its a match!»??? 

Eller forventer du at den andre skal starte samtalen uansett?

Anonymkode: 19e91...286

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forventer at mannen starter samtalen.

Anonymkode: 8fb77...7a0

• Liker 10
Skrevet

Har ingen klare forventninger dær. Enten skriver han først når det blir match, eller så gjør jeg det selv. Tenker at det ikke har noe betydning hvem som skriver først:)

• Liker 7
Skrevet

Jeg kan godt starte samtalen, er kvinne. Om jeg starter og den andre er en mann så blir han litt "redd" og svarer ikke. Skjer ofte. Så jeg prøver å ikke ta så mye initiativ.

AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne og pleide å skrive først, det gikk sjeldent bra. Siden jeg ikke har vært i datingmodus de siste 6 mnd har jeg latt være, og da skriver alltid mennene først og med stor interesse. Så win win å ikke skrive først 

Anonymkode: fceb7...51f

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er mest naturlig at den som skaper matchen skriver først. Altså den som får opp "it's a match". Hvis du liker noen som har likt deg først, slik at det blir en match, også ikke skriver noe til personen - hva var poenget da? Samle på matcher? Dette er min mening, uavhengig av kjønn.

Så vet jeg at mange kvinner mener mannen skal skrive først. Stereotypiske kjønnsroller lever i beste velgående når det gjelder dating. Så jeg tilpasser meg det til en viss grad, men bare til en viss grad. Jeg viser mest interesse hvis kvinnen skriver først.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen forventninger. Det skjer ofte at det er jeg som skriver først, og jeg får bestandig svar. Jeg opplever ikke at mennene blir redde, det kommer kanskje an på hvordan man starter samtalen. Jeg er kvinne.

Anonymkode: 3c402...842

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes vel ingen regel på det. Tenker ofte at det er naturlig at den som matcher den andres like kan skrive med en gang. 

En mann som blir redd om jeg skriver først er nok ikke en levedyktig match for meg uansett 😆 

Anonymkode: af490...adb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver aldri først. Er kvinne. Får match med alle jeg liker så om han var interessert får han skrive først. Etter at første initiativ er tatt kan jeg og ta initiativ tilbake.

Anonymkode: 8eaf0...d29

• Liker 4
Skrevet

Da jeg var på Tinder så tok jeg insj først hvis det var noen jeg virkelig hadde lyst til å prate med. Blir for passivt for min del å sitte å vente på at noen kanskje kommer til å ta kontakt med meg. Vil du at ting skal skje, så ta det i egne hender.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns den som får  matchen på sitt sveip bør sende første melding. Jeg gjør alltid det. Men det er få menn som gjør det. Så ofte ender jeg med å sende første melding også når de får matchen. Eller bare fjerne matchen, da jeg er møkk lei menn som sveiper til høyre men ikke gjør noe mer.🙄 Det er ofte slik at de da egentlig ikke er interessert føler jeg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner.

hvorfor? Lag deg to profiler og se responsen. Jeg skriver aldri til en jente først da det er henne som får oppmerksomhet og jeg har ikke tenkt å booste egoet hennes.

(Og jeg vet at jenter tar kontakt når de er interesserte i en gutt) 

Anonymkode: 8342a...032

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn sveiper høyre på alt og kontakter de som de faktisk er interessert i. Det var veldig merkbart for meg i hvert fall. Ytterst sjelden at menn var særlig interessert da jeg skrev først. 

Nå er jeg sammen på andre året med en som var interessert og ikke bare hadde meg som listefyll.❤️

Anonymkode: 51491...92e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kvinner.

hvorfor? Lag deg to profiler og se responsen. Jeg skriver aldri til en jente først da det er henne som får oppmerksomhet og jeg har ikke tenkt å booste egoet hennes.

(Og jeg vet at jenter tar kontakt når de er interesserte i en gutt) 

Ingen av mennene jeg har startet samtalen med har vært interesserte. Det fører rett og slett ikke noe sted. Som du sier så er det kvinner som får mest oppmerksomhet, kanskje er det fordi veldig mange menn sveiper alt til høyre? Ikke vet jeg, men nettopp fordi jeg får mange matcher må mannen starte samtalen. Jeg har allerede vist min interesse ved å sveipe han høyre.

Nøkkelen til suksess, i hvert fall hos meg, er å være den som fanger interessen min mest. Ryddet på tinder i går. Av 100 matcher har kanskje 10 startet samtalen. Av de skal jeg nå på date med en.

En av matchene mine var en veldig kjekk fyr med god jobb og virket helt normal når jeg snakket med han. Han sa han får typ en til to matcher i måneden. Det syns jeg var rart. Men det viser vel bare igjen hvorfor mannen bør starte samtalen. Det er han som må stikke seg ut fra alle mine matcher, jeg er jo allerede en av to denne måneden 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Menn sveiper høyre på alt og kontakter de som de faktisk er interessert i. Det var veldig merkbart for meg i hvert fall. Ytterst sjelden at menn var særlig interessert da jeg skrev først. 

Nå er jeg sammen på andre året med en som var interessert og ikke bare hadde meg som listefyll.❤️

Ikke alle menn. Jeg er svært selektiv og sveiper kun høyre på de som tiltrekker meg på en slik måte at jeg kunne hatt en ordentlig greie med dem.

Anonymkode: 1e938...569

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Menn sviper ikke høyre på alt. 

selv om du liker meg så er det ikke sikkert jeg godtar en match. Det må være noe der, og har 57 matcher atm og enda ikke opplevd at en kvinne har skrevet siden corona startet. Etter det har tinder hvert ubrukelig men poenget er samtlige av de er jenter jeg har sett noe jeg liker med men aner ikke om de skriver med 10 andre også å man blir «listemat»

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen av mennene jeg har startet samtalen med har vært interesserte. Det fører rett og slett ikke noe sted. Som du sier så er det kvinner som får mest oppmerksomhet, kanskje er det fordi veldig mange menn sveiper alt til høyre? Ikke vet jeg, men nettopp fordi jeg får mange matcher må mannen starte samtalen. Jeg har allerede vist min interesse ved å sveipe han høyre.

Nøkkelen til suksess, i hvert fall hos meg, er å være den som fanger interessen min mest. Ryddet på tinder i går. Av 100 matcher har kanskje 10 startet samtalen. Av de skal jeg nå på date med en.

En av matchene mine var en veldig kjekk fyr med god jobb og virket helt normal når jeg snakket med han. Han sa han får typ en til to matcher i måneden. Det syns jeg var rart. Men det viser vel bare igjen hvorfor mannen bør starte samtalen. Det er han som må stikke seg ut fra alle mine matcher, jeg er jo allerede en av to denne måneden 🤷🏼‍♀️

Som nevnt over så har man ingen interesse av å være noe man bare chatter med. De fleste jenter jeg har skrevet med har ikke gitt så mye av seg selv å man har skjønt man er en av 20.

man stopper å skrive først etter noen år da.

AnonymBruker
Skrevet

Er sjenert, så skriver sjelden først, og når jeg gjør det får jeg sjelden svar uansett.

Anonymkode: 47018...5f0

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Forventer folk at du skal starte samtalen, hvis de har sveipa først, og du får opp «its a match!»??? 

Eller forventer du at den andre skal starte samtalen uansett?

Anonymkode: 19e91...286

jeg gjør som jeg har lyst til jeg, så det varierer veldig. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som nevnt over så har man ingen interesse av å være noe man bare chatter med. De fleste jenter jeg har skrevet med har ikke gitt så mye av seg selv å man har skjønt man er en av 20.

man stopper å skrive først etter noen år da.

Det er ikke tilfellet hos meg i hvert fall da. Det dabber av etter hvert i samtalene og den jeg har best kjemi med er den samtalen som også fører noe sted. Jeg gir like mye av meg selv i hver samtale. Jeg er jo i utgangspunktet like interessert i alle jeg sveiper høyre. Jeg vet jo ikke noe om personen så man må jo være nysgjerrig for å finne ut. Men starter han ikke samtalen får han heller ikke bli kjent med meg da.

Jeg forstår absolutt at det er hardt og vanskelig å starte samtalen og ikke få svar gang etter gang, men jeg tror det er verre for oss damer siden vi ofte ikke er en av 100  men kanskje 1 Av 5 🤷🏼‍♀️

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg skrev endel først i begynnelsen når jeg registrerte meg på Tinder, men etter hvert så ble det ikke til at jeg gjorde det. Mennene svarte ikke eller så var det sånn halvhjertede "jeg er egentlig ikke særlig interessert i deg"-samtaler. 

Jeg er ganske sjenert også så er ikke alltid jeg tør, men opplever at de som virkelig er interesserte skriver først uansett. Fikk ikke særlig mange likes eller matcher etter en stund så da ble det meningsløst å ha Tinder lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...