Gå til innhold

Trist over hvordan bryllupssituasjonen har utviklet seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg tenker at du må forklare samboer at du blir nødt å fungere som sjefsmegge og kommandere han rundt.

Lag deg en kjøreplan for dagen - hva skal skje når:

Kl 10 Brud frisør

  • avklare pass av treåring
  • avklare transport av brud

Kl 12 Brud får på kjole og sminke

  • forlover tranporterer

Kl 13 Kirke

  • avklare transport til kirke
  • avklare pass av treåring

Kl 14 Brud hvile uten forstyrrende elementer

  • avklare hvor
  • avklare hvem passer treåring

kl 15 Fotograf

  • hvem passer treåring

Kl 18 Ankomst lokale

  • hvem ønkser gjestene velkommen
  • hvem har ansvar for gavebord og gaveregistrering
  • aperitif - husk alkoholfritt

Kl 19:00 Middag serveres

  • osv

osv. Punktene som skal avklares legges som innrykkede punkter som kan hukes av. Husk også at alt som er bestilt legges inn. Det er mye lettere å forholde seg til alt dersom du har det på denne måten.

Når det gjelder barnevakt til treåringen: må det være samme person hele dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har ikke dere begge foreldre?  De kan ta være på 3 åringen selvfølgelig.  De må ikke være med på alt, mest viktig er å se dere gifte dere.  I tillegg lurer jeg hvordan din samboer kunne spadde at alt åpnet for folk å reise hit så på grunn av restriksjoner. Hva ville ha skjedd da om vi ikke har åpnet opp uten at disse måte i karantene eller om vi må stenge ned igjen.  Synes det var dårlig gjort av dere begge å fortsette med dette bryllupet - han for å ikke høre på deg og du for å ikke si tydelig at du VIL utsette.  Nå må du bare gjør det best ut av det. 

 

Anonymkode: cf0d2...d47

Vi har kun fedre, begge våre mødre er desverre døde. Ingen av våre fedre klarer å ta hånd om småbarn med alt det innebærer. Har to søsken, men de har ikke lyst å passe barn og dermed måtte gå tidlig og gå glipp av festen.

Vi har hele tiden hatt en plan B hvis restriksjonene vedvarte. Det var å kun invitere de 15-20 nærmeste. Jeg hadde faktisk håpet dette ville bli en realitet , hadde vært så mye bedre. Men nå er det jo mulig å invitere alle... Vi har leid et stort lokale slik at det kan holdes god avstand. Alle gjester er dessuten vaksinerte (utenom meg og 3-åringen).

ts

Anonymkode: ea0ce...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis samboer ikke vil flytte bryllupet, får samboer ta seg sammen, få fingern ut av ræva og planlegge bryllupet selv. 

Anonymkode: 206c2...7c2

 

Fnuggolina skrev (41 minutter siden):

Men for å snu på det:

Dere venter barn. Dere har åpenbart råd til bryllup til 160.000 kr. 

La han ta planlegging og det meste av ansvar. 

Vær takknemlig for at du faktisk ble gravid i det hele tatt, og at den kjipe formen din jo bare er midlertidig.

Ja, kjipt å stresse - men han insisterte, du gikk med på det - la han styre skuta herfra. 

Sørg for å ta noen hvileøkter under bryllupet, alene. 

Han gjør det meste av planlegging. Kan sitte 4-5 timer per dag og bare planlegge, chatte med venner om bryllupet osv. 
 

ts

Anonymkode: ea0ce...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har kun fedre, begge våre mødre er desverre døde. Ingen av våre fedre klarer å ta hånd om småbarn med alt det innebærer. Har to søsken, men de har ikke lyst å passe barn og dermed måtte gå tidlig og gå glipp av festen.

Vi har hele tiden hatt en plan B hvis restriksjonene vedvarte. Det var å kun invitere de 15-20 nærmeste. Jeg hadde faktisk håpet dette ville bli en realitet , hadde vært så mye bedre. Men nå er det jo mulig å invitere alle... Vi har leid et stort lokale slik at det kan holdes god avstand. Alle gjester er dessuten vaksinerte (utenom meg og 3-åringen).

ts

Anonymkode: ea0ce...2b1

Det er sikkert en i barnehagen til barnet som kan være barnevakt. Enten foreldre eller ansatt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (38 minutter siden):

Det er sikkert en i barnehagen til barnet som kan være barnevakt. Enten foreldre eller ansatt. 

 

Eller en kollega av brudeparet

Anonymkode: fda4f...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett også inn perioder i programmet hvor du er off-limit og SKAL ha fred. 

Anonymkode: fda4f...bd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Takk for gode innspill❤️

I dag hadde jeg et slags samme brudd pga alle de tankene jeg har rundt bryllupet og at jeg gruer meg sånn. Jeg bare hulkegråt i en time og klarte ikke å stoppe. Selve hendelsen ble utløst av en «bagatell», så samboer skjønte ingenting. Heller ikke da jeg sa jeg er helt utslitt av å være sykmeldt, gravid og samtidig skulle planlegge bryllup når så mye av kabalen ikke går opp. Jeg føler meg bare trist og møkka lei . Har lyst å rive invitasjonene i stykker. Er ingen glede lenger knyttet til dette bryllupet. Ville helst giftet meg i den lokale kirken 5 minutter unna der vi bor og hatt 20 gjester på hagefest i egen hage. Da hadde vi sluppet alt styret med barnevakt også, og sluppet utgifter på 160 000 :( 

Anonymkode: ea0ce...2b1

 

For meg er det et kjempe rødt flagg at han bare kjører på med dette åpenbart kjempe omstendelige bryllupet (4-5 timer planlegging daglig) uten å ta hensyn til hvordan du har det. Hvorfor lytter han ikke til deg? Du har sagt fra i flere måneder at du (sykmeldt, bekkenløsning, høygravid med risikosvangerskap, og totalt utslitt) ikke makter alt styret, og han avfeier deg med at en eller annen gravid brud han kjente klarte å gjennomføre. Altså, det er på «klarer du én, klarer du to»-nivå av idiot-splaining. Og til tross for han bruker timevis daglig på planlegging, så har han ikke klart å legge frem en plan for deg som du føler er gjennomførlig. Og det er fortsatt ikke styr på helt basale ting som barnevakt(er). Hva bruker han egentlig all tiden på, bordpynt!? 

Anonymkode: 4590a...899

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke innbydelsen er delt ut så kan dere endre ganske mye om dere vil. Feks redusere antall gjester og gjøre festen mere barnevennlig. Har du barnevennlig fest kan barna deres og andres være med og da har du mye gratis barnevakt der, du kan til og med spørre en familie fra barnehagen om de vil komme og være hjelpende gjester. Du kan redusere mulighetene for å drikke alkohol. Feks kun til maten eller kun alkohol til etter maten, da kan alle med barn dra hjem om de vil. Du kan annonsere at du tar tidlig kveld, det vil de aller fleste ha forståelse for. Nå merkes det vel at du har fått hele bryllupet opp i halsen, da hjelper det ikke at han sitter i timesvis og chatter med venner om "bryllup og party". Han bør holde seg til det som må gjøres. Evt kan du bare sette foten ned og si at enten må dere nedjustere bryllupet til noe du klarer eller så møter du ikke opp.

Anonymkode: d4578...c76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere? Jeg kan godt være reserve tante for en treåring. 

Anonymkode: e3fc5...587

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

For meg er det et kjempe rødt flagg at han bare kjører på med dette åpenbart kjempe omstendelige bryllupet (4-5 timer planlegging daglig) uten å ta hensyn til hvordan du har det. Hvorfor lytter han ikke til deg? Du har sagt fra i flere måneder at du (sykmeldt, bekkenløsning, høygravid med risikosvangerskap, og totalt utslitt) ikke makter alt styret, og han avfeier deg med at en eller annen gravid brud han kjente klarte å gjennomføre. Altså, det er på «klarer du én, klarer du to»-nivå av idiot-splaining. Og til tross for han bruker timevis daglig på planlegging, så har han ikke klart å legge frem en plan for deg som du føler er gjennomførlig. Og det er fortsatt ikke styr på helt basale ting som barnevakt(er). Hva bruker han egentlig all tiden på, bordpynt!? 

Anonymkode: 4590a...899

Jeg er helt enig. Hva bruker han tiden på? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt enig. Hva bruker han tiden på? 

Enig. Så mye tid på planlegging. Det første som burde blitt planlagt er jo hvordan du får en bra dag. Alt annet er jo egentlig underordnet. Antar at han ikke kommer til å storkose seg hvis du har det fælt?

Anonymkode: 594b3...c5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...