Gå til innhold

Hvis daten var Trump-tilhenger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trumps politikk var å stikke hodet i sanden da Korona kom. Trump sa at Korona ville være over før påsken 2020. Dette baserte han på magefølelsen,for han er ikke i stand til å basere politikken på fakta. Gud vet hvor mange som døde eller fikk deres økonomi ødelagt pga Trump. 

Anonymkode: 3abe5...2bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
HarryDotter skrev (28 minutter siden):

Utdyp kvinnesynet hans er du grei. Forklar meg hva slags syn på kvinner han har.

Har ikke behov for å kaste bort dyrebare minutter av liver mitt på det. 

Anonymkode: b6e2e...812

• Liker 2
Skrevet

Hadde blitt glad over at han tydeligvis ikke var del av saueflokken, men kunne tenke selv. Ville blitt mer interessert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lothlorien- skrev (7 timer siden):

Hadde blitt glad over at han tydeligvis ikke var del av saueflokken, men kunne tenke selv. Ville blitt mer interessert.

Han tilhører vel den andre saueflokken. Neppe noe bedre.

Anonymkode: 4f6fe...150

• Liker 2
Skrevet

Siden jeg er en Trump-tilhenger ville jeg elsket hun.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
grease80s skrev (15 minutter siden):

Siden jeg er en Trump-tilhenger ville jeg elsket hun.

"Hun"?

• Liker 3
Gjest Margo
Skrevet
HarryDotter skrev (16 timer siden):

Det er jo nettopp konsekvensen av kommunisme. Ikke på papiret selvsagt, men i praksis.

Kina er på fremmarsj. Er nok det brukeren sikter til. Og reellt er det også. Nato var svært tydelige på det nå, at Kina kjøper seg inn i vestlige interesser over alt. Snart har de total kontroll over hele handelsmarkedet og infrastrukturen i vesten. Amerika derimot, som har vært vestens mur og beskytter av demokratiet i flere tiår, er nå mer opptatt av likestilling, transbevegelsens rettigheter og safe space på collage, enn å holde balansen i verden på rett kjøl. Ironisk nok vil ikke alle disse rettighetene og frihet bety noe som helst, straks Kina får overtaket. En av få gode ting med Trump var hans oppmerksomhet mot Kina og hans evne til å tvinge igjennom tiltak for å bremse deres handelsmonopol.

Da er det merkelig at mange land - hvor de rike har blitt rikere det siste tiåret, har hatt borgerlig styre. Meg bekjent står kommunistisk styre langt fra et borgerlig styre? Dessuten trodde jeg at kommunismen var for lik lønn til alle? 

Nja, det eneste Trumph gjorde ifht kineserne var vel å leke cowboy, og hisse til krig? Det fungerer svært dårlig for resten av oss - som knapt har et forsvar i landet. Jeg tipper det ville tatt ca 4 minutt for kineserne å overvinne landet vårt..i realiteten 2 min kanskje? 
Det er mange eksperter som har advart mot Kina - i mange år.. NATO har lukket øynene, og sikkert håpet at det ville gå over - uten medisin. Jeg håper de ikke er for sent ute. 
Se bare her i landet - hvor vi selger bit for bit på billigsalg til kineserne. Den eneste som tør å snakke høyt om det er Spetalen - men politikerne hysjer ham ned, og befolkningen står med stjerner i øynene, og hjertebank fordi våre kjære politikere er opptatt av saker som du nevner; rettigheter som ikke betyr en dritt om Kina får overtaket. 
Det er dog bekymringsverdig at den menige mann i gaten har slitt det siste året - mens bermen i verdenseliten har tjent seg søkkrike (også her i landet), og det er et problem det må settes fokus på. Vi er på full fart vei inn i et klassesamfunn, og landet/verden lukker øynene og håper det går over. Jeg har en helt vill konspirasjonsteori om pandemien - hvor Kina står i førersetet. Men jeg tør ikke si den høyt ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært positivt! Noen som er interessert i politikk og som ikke bare leser VG og Dagbladet og ellers følger saueflokken i alt! Sjelden vare.

Utover det kan personen være hvem som helst og selvfølgelig en dust, men vi har i alle fall fått utelukket at han er en meningsløs dilter som alltid velger de sterkeste parti og mener det som gir hen de største fordelene i øyeblikket. Nå er jo ikke det å hate Trump i Norge akkurat noe revolusjonerende, da er det tøffere med folk som tør å ha egne meninger! Hva de er finner man ut etter hvert....

Det går selvfølgelig en grense med "tilhenger" men om man bare mener "synes Trump var et bedre alternativ enn Hillary" f.eks. så er det helt innenfor.

Selvfølgelig finnes det folk som ikke er sauer som hater Trump, men det gjør alle sauene også så å hate Trump betyr at du mest sannsynlig er en sau som lar deg påvirke ekstremt lett og ikke evner å ta til deg informasjon utover det produseres for slike som deg i Dagbladet og VG. Hvis noen åpent tør å si at de støtte(t) Trump i Norge i dag tyder det på sterk karakter og noen som ikke bryr seg om hva "røkla" mener. Her er det noen som har prinsipper og ikke bare dilter. Flotte trekk!

Igjen, det kan være hva som helst utover det, men man har i alle fall fått luket ut mange en altfor stor gruppe mennesker; de som egentlig aldri bruker hodet sitt selv.

Det hadde aldri falt meg inn å dumpe noen som har litt andre politiske meninger enn meg utelukkende på grunn av det, og det er jo bare bra å bli utfordret litt og kanskje få nye perspektiver.

Anonymkode: d8243...520

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du mener. Prøver daten å være edgy og relevant, og har da valgt ut en amerikansk eks-politiker som hele verdens media elsket å hate for å statuere dette? Vil si det er veldig 2019, puteflaut og misforstått. Hadde fått opp noen røde flagg om at dette mennesket manglet kreativitet og evne til å sile ut nyttig informasjon for å ha et meningsfylt liv og noe til felles med meg. Det samme hadde gjaldt noen som posta "morsomme" Bernie Sanders- på- krakken bilder, eller ukritisk hyllet han der nye senile oldingen. Billig og flaut. 

Anonymkode: 54765...71f

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Da er det merkelig at mange land - hvor de rike har blitt rikere det siste tiåret, har hatt borgerlig styre. Meg bekjent står kommunistisk styre langt fra et borgerlig styre? Dessuten trodde jeg at kommunismen var for lik lønn til alle? 

Du har misforstått kommunisme i alle fall. I teorien høres det kanskje fint ut men se på f.eks. Soviet. Lik lønn til alle? Det var 7 oligarker som hadde ranet til seg over halvparten av alle verdier da den ble oppløst. Det eneste som er sikkert er at *nesten* alle får det like elendig og dårlig for å berike en liten elite. Slike forskjeller som det var i Soviet ville være utenkelige i Norge, men du har jo rett om du påstår at det var veldig mange som hadde like elendig lønn og levestandard. Kommunisme er skrekkelige greier.

Det er ikke merkelig at et høyrevridd (?) økonomisk styre gir større forskjeller og flere rike, men det er ikke dermed sagt at blodrødt styre gir noe bedre resultat... du kan jo ta en ferie til Venezuela f.eks. og spørre de fattige der om de har det bra. Det beste er nok noe lignende det vi har i Norge, men de rike finner alltids måter å bli rikere på. Hver eneste "katastrofe" ender opp som en overføring av verdier fra fattige til rike, bare se på korona nå og verdens rikeste...

Gjest Margo
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har misforstått kommunisme i alle fall. I teorien høres det kanskje fint ut men se på f.eks. Soviet. Lik lønn til alle? Det var 7 oligarker som hadde ranet til seg over halvparten av alle verdier da den ble oppløst. Det eneste som er sikkert er at *nesten* alle får det like elendig og dårlig for å berike en liten elite. Slike forskjeller som det var i Soviet ville være utenkelige i Norge, men du har jo rett om du påstår at det var veldig mange som hadde like elendig lønn og levestandard. Kommunisme er skrekkelige greier.

Det er ikke merkelig at et høyrevridd (?) økonomisk styre gir større forskjeller og flere rike, men det er ikke dermed sagt at blodrødt styre gir noe bedre resultat... du kan jo ta en ferie til Venezuela f.eks. og spørre de fattige der om de har det bra. Det beste er nok noe lignende det vi har i Norge, men de rike finner alltids måter å bli rikere på. Hver eneste "katastrofe" ender opp som en overføring av verdier fra fattige til rike, bare se på korona nå og verdens rikeste...

Slapp av. Jeg er ikke for kommunisme! Jeg sier bare at grunnprinsippene i kommunisme lyder likhet for alle (hva som skjer i praksis er noe annet). Det er jo som du sier; rike vil alltid finne en vei til å bli rikere - også innen kommunismen, sosialismen og whatever. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner osv..noen vil alltid utnytte de gode intensjonene - det ser vi vel flust av eksempler på i verdenshistorien? Jeg tror ikke ideologien bak kommunisme var at de rike skulle bli rikere - men de rike så et smutthull og utnyttet det. 

Ja, la oss ta en tur til Venezuela og spørre dem, så tar vi turen tilbake til Norge og spør feks uføre med minstesats om hvordan de mener vårt eget land fungerer, eller barna i vårt eget land som lever under fattigdomsgrensen..alt har en start ;) Men man kan ikke gjøre noe med problemet - så lenge vi fortsatt luller oss inn i «Vi bor i verdens beste land». For det gjør vi strengt talt ikke lengre..og det er ikke kommunismens feil. 

Skrevet

Det finnes kvinner som støtter Trump også. Dersom jeg hadde vært på en slik date hadde jeg ansett det som underlig, men ingen dealbreaker. Vi kunne jo ha mye annet til felles? Dessuten liker jeg til en viss grad Trump selv. Problemet ville for mitt vedkommende være dersom hun var helt fortapt i konspirasjonsteori. Orker ikke sånn galskap!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Den Sagnsomsuste said:

Det finnes kvinner som støtter Trump også. Dersom jeg hadde vært på en slik date hadde jeg ansett det som underlig, men ingen dealbreaker. Vi kunne jo ha mye annet til felles? Dessuten liker jeg til en viss grad Trump selv. Problemet ville for mitt vedkommende være dersom hun var helt fortapt i konspirasjonsteori. Orker ikke sånn galskap!

Du vet at forskjellen på en konspirasjonsteori og sannheten er sånn... 6 måneder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet at forskjellen på en konspirasjonsteori og sannheten er sånn... 6 måneder?

Haha! Innimellom, men kun unntaksvis. Kinaviruset kunne jo ikke ha oppstått i et laboratorium kunne det vel...? 🤔

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det ville vært positivt! Noen som er interessert i politikk og som ikke bare leser VG og Dagbladet og ellers følger saueflokken i alt! Sjelden vare.

Utover det kan personen være hvem som helst og selvfølgelig en dust, men vi har i alle fall fått utelukket at han er en meningsløs dilter som alltid velger de sterkeste parti og mener det som gir hen de største fordelene i øyeblikket. Nå er jo ikke det å hate Trump i Norge akkurat noe revolusjonerende, da er det tøffere med folk som tør å ha egne meninger! Hva de er finner man ut etter hvert....

Vist man faktisk er interessert i politikk så bør man ha tatt en nærmere titt på programmet til trump. Det burde vekke avsky uansett hva vg og db driver med.  Er du tilhenger av politikeren-trump så har du enten null sympati med alle som ikke tilhører den øverste prosenten økonomisk i USA eller ikke satt deg inn i trumps politikk. 

Når det er sagt: Utenrikshistorikken hannes er ganske pen sammenlignet med mange Post ww2-presidenter.  Så jeg ville ikke kalt han den "værste presidenten i historien" som mange driver på med.  Men han er ganske nær etter min mening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (46 minutter siden):

Vist man faktisk er interessert i politikk så bør man ha tatt en nærmere titt på programmet til trump. Det burde vekke avsky uansett hva vg og db driver med.  Er du tilhenger av politikeren-trump så har du enten null sympati med alle som ikke tilhører den øverste prosenten økonomisk i USA eller ikke satt deg inn i trumps politikk. 

Når det er sagt: Utenrikshistorikken hannes er ganske pen sammenlignet med mange Post ww2-presidenter.  Så jeg ville ikke kalt han den "værste presidenten i historien" som mange driver på med.  Men han er ganske nær etter min mening. 

Nå må vi ikke glemme at det var middelklassen som støttet Trump. Milliardærene støttet Biden. De vet nok hva de driver med.

Exclusive Forbes Survey Of U.S. Billionaires On How They Will Vote For President

Vil du ta noen konkrete eksempler fra programmet til Trump? Det er ikke som om milliardærene har hatt det veldig ille under andre presidenter heller...

Utenriks var det vel bare litt småbombing i Syria (ille nok, men ingenting mot hva f.eks. Obama gjorde) og noe annet rusk, samt det obligatoriske "Israel Først" som alle presidenter i USA må være.

Hva konkret skjedde under Trump som var så ille egentlig? Har jeg misset noe? Han var ingen frelser, men hvilke konsekvenser hadde politikken hans som var så ille?

Uansett så mener jeg det jeg sa; de som har "orange man bad!"-kunnskapsnivået får man luket ut, og det er bra. De som mener at Trump ikke er Hitler kan ha forskjellige grunner for det, og det kan være noe så enkelt som at de en gang (i 2016) ønsket endring fra "det etablerte" og å bytte ut den konstante eliten, da representert av Clinton som har sine svin på skogen for å si det mildt.

Herlig dame. Og så har man den fine historien om hvordan hun lo godt da hun tenkte på hvordan hun fikk frikjent en voldtektsmann...

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble det av alle Trump supporterne som var i Norge? De har lusket bort med halen mellom bena etter han måtte gå av.. Det er desverre mange skap Trump supportere i Norge. 

Anonymkode: 3c789...dad

AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (4 timer siden):

Enig, og jeg synes også det hadde vært negativt om de forgudet Obama/Clinton/Biden. Synes hele gjengen der er kyniske og usympatiske.

Anonymkode: 76bd0...38e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 0.56):

Hva hadde du gjort da?

Daten ville ALDRI vært Trumptilhenger...jeg er fremdeles ikke hjernedød..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ble det av alle Trump supporterne som var i Norge? De har lusket bort med halen mellom bena etter han måtte gå av.. Det er desverre mange skap Trump supportere i Norge. 

Anonymkode: 3c789...dad

De er samlet på facebook gruppa "Støttegruppe for president Donald J. Trump. USA"

https://www.facebook.com/groups/612632162257109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...