Gå til innhold

Hvis daten var Trump-tilhenger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva hadde du gjort da?

Anonymkode: 4f6fe...150

Vel, først så hadde jeg ledd litt sånn høflig. Dårlig humor er ikke grunn til å ikke date noen, og jeg hadde selvsagt tatt «jeg liker Trump» som humor. Man tror ikke om folk at de er så idiotiske - det ville vært frekt.

Når/om det viste seg å være sant? Jeg hadde laga et notat i kalenderen. Første og trolig siste gang det skjer, så verdt å merke seg dagen. Så hadde jeg gått på toalettet og aldri kommet tilbake. Livet er for kort til å kaste bort tid på sånt skrot.

Anonymkode: 45951...60d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.

Å Være en Trump supporter ville selvfølgelig vært et rødt flagg å være oppmerksom på, men personlig er jeg ikke så politisk radikal av meg at jeg demoniserer mennesker på bakgrunn av politikk.. Slik som mange gjør her. Min interesse ligger som regel langt forbi hva slags meninger man måtte ha om amerikansk politikk.

Derimot.. Om personen kun er opptatt av å sutre om politikk hadde jeg rømt fra all negativiteten. Har ikke tid til slikt. Trump har virkelig fått frem det verste i de som er i mot han. Noe som er litt trist og pinlig.  Det er også denne tråden et bevis på :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Her var det ikke mye selvstendig tankegang å spore. Hva var det Trump gjorde eller mente som var så galt? Eller er det bare Orange Man Bad?

Anonymkode: 412c7...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Pro Trump er lik incel. 

Anonymkode: b6e2e...812

Jeg er pro Trump og har aldri hatt noe problem med å skaffe damer. Hva gjør det meg til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her var det ikke mye selvstendig tankegang å spore. Hva var det Trump gjorde eller mente som var så galt? Eller er det bare Orange Man Bad?

Ikke alle kan være like smarte som deg og Trump. 

Anonymkode: 0eb81...33d

Gjest Jaconandersen
Skrevet

Om jeg hadde truffet ei jente som var Trump tilhenger, hadde jeg blitt glad. Tenk å finne noen som bryr seg om landet sitt, som ikke ønsker mer krig, som forstår mennesket såpass godt at hun forstår at multikultur bare fører med seg vondt på sikt. Ja, dette hadde vært ei god kvinne og en sjel for meg. Et menneske som ER godt, mot alle som prøver å gi inntrykket av det, men ikke forstår hva godt er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er pro Trump og har aldri hatt noe problem med å skaffe damer. Hva gjør det meg til?

Hyggelig å høre. Selv om jeg stiller meg undrende til hva slags damer dette er. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Pro Trump er lik incel. 

Og kvinner som stemmer T, hva er de? For jeg har lært at kvinner ikke kan være incel? 

Sliter med å fatte hvorfor vi i Norge skal ha så sterke meninger om presidenten i Amerika, så mye hat og vås....  

Skrevet (endret)

Takket for meg. 

Hadde han imidlertid kunne formulere en tankerekke med argumenter som ikke kun er hentet fra nettsider i regi av konspirasjonsteoretikere eller andre lugubre blogginnlegg, så hadde jeg gjerne tatt en prat med han. Jeg liker menn som ikke henter sine meninger fra sosiale medier. Jeg liker menn som vet hva kildekritikk er/betyr. Jeg liker menn som står for andre verdier enn Trump. Jeg liker analytiske menn som kan stille spørsmål ved ting andre synes er en selvfølge. Og når de gjør det så forventer jeg også kvalitet i svar. Det betyr ikke Trump-svar. 

Endret av Nooni
  • Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
jabx skrev (1 time siden):

Hitler hadde også enkelte fornuftige ideer. Det endrer ikke at totalpakken var forkastelig og jævlig.

Men for å spørre: Hvilke andre aspekter? Hvilken fornuftig politikk?

Han skaffet masse jobber tilbake til amerikanerne. Han tollbela varer fra Kina, som balanserte handelsmonopolet deres. Økonomien blomstret under Trump. Så kom corona og demokratene måtte selvfølgelig påpeke at økonomien da var ille og at detvar Trumps feil. 🙄 Amerika har over tid gått fra å være verdens stormakt til å bli mammadalter i det internasjonale politikk bilde. Presidenter som Obama, som var for veik til å ta viktige avgjørelser som gavnet USA til ulempe for f.eks Kina. Det begynte å normalisere seg under Trump, men har nå blitt en vits/meme under Biden. Verden ler av USA under hans ledelse.

Han fikk en atomtruende kim jung un til å logre som en liten vettskremt hund.

Dette er bare noen få eksempler på positive ting med hans politikk.

Og Hitler sammenhengen kan du lire av deg i enerom. Trump er den amerikanske presidenten som har tatt færrest liv under sin regjeringstid. Retorikken og narsissismen hans vær fæl, men å sammenligne ham med massedrapsmenn og diktatorer er diskusjonsteknikken bare evneveike, lite opplyste susebukker bruker om Trump. Men sånn går det om man bare leser venstrevridd media og tror det er sannheten.

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (28 minutter siden):

Og kvinner som stemmer T, hva er de? For jeg har lært at kvinner ikke kan være incel? 

Sliter med å fatte hvorfor vi i Norge skal ha så sterke meninger om presidenten i Amerika, så mye hat og vås....  

De er enkle sjeler? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, HarryDotter said:

Han skaffet masse jobber tilbake til amerikanerne. Han tollbela varer fra Kina, som balanserte handelsmonopolet deres. Økonomien blomstret under Trump. Så kom corona og demokratene måtte selvfølgelig påpeke at økonomien da var ille og at detvar Trumps feil. 🙄

Når arbeidsledigheten går ned så er det Trumps fortjeneste, men når den går opp så er det alle andres feil. 

Fakta er at Trump overtok en økonomi som allerede hadde fallende arbeidsledighet og om Trump skal gi skylden på Corona for at arbeidsledigheten økte så bør Obama ha æren for at arbeidsledigheten gikk ned. Man kan ikke få i både pose og sekk. 

Anonymkode: 3abe5...2bc

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pro Trump er lik incel. 

Du syntes nok du var ganske tøff og bøs med den setningen der?

AnonymBruker
Skrevet
HarryDotter skrev (4 minutter siden):

Du syntes nok du var ganske tøff og bøs med den setningen der?

Overhodet ikke! Kvinnesynet til Trump passer fint med holdningene til Incels. Kvinnefiendtlige og sexistiske. 

• Liker 3
Skrevet
Passpartou skrev (2 timer siden):

Hvis han hadde satt seg inn i Amerikansk politikk, så hadde det vært greit. Husk at nesten 50% av Amerikanerne stemte på ham. De aller fleste som kommenterer i denne tråden har begrenset forståelse for amerikansk politikk og det amerikanske samfunnet, og skjønner overhodet ingenting av hvorfor han kom til makten. Det er jo greit å stemple alle Trump-tilhengere som idioter, men i praksis er det ikke slik.

👏👏👏👏 Til deg😊

En tilhenger av Trump hadde nok fått kun en date med meg, mens en MDG eller SV tilhenger hadde vært uaktuell uansett.

Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når arbeidsledigheten går ned så er det Trumps fortjeneste, men når den går opp så er det alle andres feil. 

Fakta er at Trump overtok en økonomi som allerede hadde fallende arbeidsledighet og om Trump skal gi skylden på Corona for at arbeidsledigheten økte så bør Obama ha æren for at arbeidsledigheten gikk ned. Man kan ikke få i både pose og sekk. 

Det var vel snarere stikk motsatt. Trump fikk kjeft for alt forgjengerne gjorde galt, mens kreditt for det han gjorde, var det Obama som solte seg i. Demokratene er flinke på akkurat det.

Grepene Trump tok i forhold til toll fra Kina, var et av de viktigste han gjorde, som ganske umiddelbart satte fart på lønnsomheten i amerikansk produksjon. Obama gikk vel i 8 år uten særlig merkbar oppgang.

Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Overhodet ikke! Kvinnesynet til Trump passer fint med holdningene til Incels. Kvinnefiendtlige og sexistiske. 

Utdyp kvinnesynet hans er du grei. Forklar meg hva slags syn på kvinner han har.

Gjest HarryDotter
Skrevet
Tiuren skrev (44 minutter siden):

Disse tullingene har fått med seg at media og den generelle holdningen er at Trump er en livsfarlig Hitler figur som hater kvinner. Da er det ikke så gøy å argumentere pro Trump. Safere å hate ham og argumentere drit.

Gjest Niek79
Skrevet

For mange er det rasjonelt å være for Trump (arbeiderklassen i USA for eksempel), men jeg ville stusset på at en norsk kvinne likte Trump. Trump ønsker å legge ned NATO som sammen med USA og England har vært den fremste garantisten for Norges sikkerhet. Det er ikke et rasjonelt standpunkt med mindre man har planer om å flytte til USA og gjøre amerikaner av seg.

Men for all del, jeg datet SV-damer i min tid også (som nok må anses som er verre standpunkt rent politisk) så jeg er ganske tolerant når det kommer til politiske meninger.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, HarryDotter said:

Det var vel snarere stikk motsatt. Trump fikk kjeft for alt forgjengerne gjorde galt, mens kreditt for det han gjorde, var det Obama som solte seg i. Demokratene er flinke på akkurat det.

Grepene Trump tok i forhold til toll fra Kina, var et av de viktigste han gjorde, som ganske umiddelbart satte fart på lønnsomheten i amerikansk produksjon. Obama gikk vel i 8 år uten særlig merkbar oppgang.

Om du klarte å gå glipp av Finanskrisen og hvordan Obama fikk arbeidsledigheten ned fra 10 til 5 prosent så har du ikke fulgt med på amerikansk politikk.  . 

Donald Trump endte derimot med å øke arbeidsledigheten og ikke engang i de beste månedene klarte Trump å skape flere jobber enn Obama. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...