Gå til innhold

Er det virkelig rart å være avholds? Er vi festbremser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange føler nok at du holder øye med dem og holder telling på hvor mye de drikker og hvor teite de blir i fylla. 

Jeg drikker også mindre i selskap med edru folk eller holder meg litt unna dem om jeg blir helt svingstang selv en kveld. Vet jo hvor kjedelige fulle folk kan være når jeg er edru selv..

Men jeg kommenterer aldri de som ikke skal ha noe, det er ikke min sak.

Anonymkode: 46fd2...aa0

Jeg tenker i alle fall virkelig ikke over hvor mye folk drikker eller at de blir fulle og dumme eller noe. Jeg syns fest er kjempegøy og man blir jo tullete og i godt humør uten å drikke. Sånn at det er ikke slitsomt for meg, da hadde jeg jo ikke dratt på fest i første omgang. Men har hørt det du sier før, med at man føler seg "sett"

Anonymkode: a4838...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg svarer jo bare fordi de spør. Jeg sier det jo ikke først. Ofte i forbindelse med at de vil spandere en drink, og jeg sier nei. Det holder ofte ikke med "er ikke tørst' feks. Og føler det er mer uhøflig å la de kjøpe en drink bare for å ikke si "nei jeg er avholds". Merkelig å skulle skjule det?

Anonymkode: a4838...af4

Jeg sier ikke du skal skjule det, men at du skal se an ditt publikum. Når noen vil kjøpe en drink sier du hva du skal ha med den største selvfølge og hvis de spør hvorfor du f.eks. skal ha brus sier du at det er det du vil ha. Kjøper de alkohol likevel så gir du enten drinken til noen andre eller lar den stå. Å begynne en lang utlegning om hvorfor man ikke drikker til folk som er brisen eller synes avholdsfolk er tullinger vil bare medføre dårlig stemning.

Jeg understreker at jeg ikke har noe i mot avholdsfolk uansett grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har sikkert rett i det, men det er jo idiotisk å spørre når det finnes mange årsaker til ikke å drikke, og flere av årsakene er gjerne også av en slik art at man har lyst til å holde dem privat. Hadde jeg vært alkoholiker, ville jeg neppe ønsket å dele dette med en tilfeldig fyr på firmafest. 

Anonymkode: 3e7e6...6e2

Vet du det ble jeg spurt om en gang faktisk. Om jeg ikke drakk fordi jeg hadde vært alkoholiker. Jeg ble helt paff, for jeg var 24 år og jusstudent på den tiden, så følte jeg var litt for ung og fungerende til å kunne ha vært "Heavy alkoholiker før ellerno". Så den sitter i 

Anonymkode: a4838...af4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ikke du skal skjule det, men at du skal se an ditt publikum. Når noen vil kjøpe en drink sier du hva du skal ha med den største selvfølge og hvis de spør hvorfor du f.eks. skal ha brus sier du at det er det du vil ha. Kjøper de alkohol likevel så gir du enten drinken til noen andre eller lar den stå. Å begynne en lang utlegning om hvorfor man ikke drikker til folk som er brisen eller synes avholdsfolk er tullinger vil bare medføre dårlig stemning.

Jeg understreker at jeg ikke har noe i mot avholdsfolk uansett grunn.

Nei det der syns jeg blir veldig rart. Jeg har heller aldri lagt ut om hvorfor jeg ikke drikker, det er jo de som spør. Jeg tenker at da får vel heller de som drikker la vær å spørre, om de ikke tåler et helt enkelt "jeg drikker ikke" uten å skulle ha backstory. Jeg ber ikke om det på de.

Anonymkode: a4838...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes drikkepress er mer sært enn at folk er avholds. Det går an å ha det gøy uten å drikke. Man ikke ha alkohol. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke avholds, men drikker uhyre sjelden. Det er jo et merkelig fenomen at man må forklare hvorfor man ikke drikker. Det beste er å bare spørre tilbake: "Hvorfor drikker du?"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sovner av ett glass, så jeg må nok holde meg til colaen min.

Jeg kommer med mange ulike forklaringer, men tar meg ikke nær av 3.grads forhørene jeg utsettes for når jeg ikke drikker. Jeg ser hvor ubehagelig de som drikker synes det er at jeg er edru og hvor insisterende de blir på at grunnen min ikke er bra nok. Jeg synes synd på dem som blir så såre av at andre ikke drikker alkohol.

Anonymkode: 47d94...716

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fullstendig avholds frem til jeg var rundt 30. Men selv etter det har jeg drukket veldig, veldig lite, og jeg drikker meg aldri overstadig.

Men da jeg var ung og gikk ut mer, drakk jeg alltid cola når jeg var ute. Jeg fikk aldri noe pes for det, for jeg skammet meg aldri over å være avholds. Siden jeg forholdt meg til å være avholds like naturlig som de andre forholdt seg til å drikke, var det ingen som lagde noen sak ut av det. Siden jeg ikke fremsto som hverken kry eller skamfull over å være avholds, ble valget respektert.

Men det må sies: jeg dro aldri på fyllefest eller noe sånt, fordi folk som er dritings er temmelig avskyelige - men det synes de åpenbart ikke selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det der syns jeg blir veldig rart. Jeg har heller aldri lagt ut om hvorfor jeg ikke drikker, det er jo de som spør. Jeg tenker at da får vel heller de som drikker la vær å spørre, om de ikke tåler et helt enkelt "jeg drikker ikke" uten å skulle ha backstory. Jeg ber ikke om det på de.

Anonymkode: a4838...af4

Jeg er helt enig med deg, og det jeg mente var at når "hvorfor ikke det da" så lar du bare være å svare. Eller "fordi jeg ikke har lyst på". Og så er du ferdig med tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sovner av ett glass, så jeg må nok holde meg til colaen min.

Jeg kommer med mange ulike forklaringer, men tar meg ikke nær av 3.grads forhørene jeg utsettes for når jeg ikke drikker. Jeg ser hvor ubehagelig de som drikker synes det er at jeg er edru og hvor insisterende de blir på at grunnen min ikke er bra nok. Jeg synes synd på dem som blir så såre av at andre ikke drikker alkohol.

Anonymkode: 47d94...716

Det er noe rart med kulturen i det landet her når dette er et problem for flere, at de får avhør av å takke nei.

K.A. skrev (1 minutt siden):

Jeg var fullstendig avholds frem til jeg var rundt 30. Men selv etter det har jeg drukket veldig, veldig lite, og jeg drikker meg aldri overstadig.

Men da jeg var ung og gikk ut mer, drakk jeg alltid cola når jeg var ute. Jeg fikk aldri noe pes for det, for jeg skammet meg aldri over å være avholds. Siden jeg forholdt meg til å være avholds like naturlig som de andre forholdt seg til å drikke, var det ingen som lagde noen sak ut av det. Siden jeg ikke fremsto som hverken kry eller skamfull over å være avholds, ble valget respektert.

Men det må sies: jeg dro aldri på fyllefest eller noe sånt, fordi folk som er dritings er temmelig avskyelige - men det synes de åpenbart ikke selv.

Går i cola her og. Elsker cola 😂 jeg har heller aldri skammet meg eller følt meg rar. Jeg ser hva du mener med fyllefest med folk som er helt dritings, men jeg plages ikke så mye av de. Er stort sett ikke sånn folk jeg omgåes blir, da er det i så fall at de rett og slett har fått i seg mye ved en feil. Men er helt enig i at veldig drita mennesker er slitsomt, sånn som jeg skriver om i åpningsinnlegget. 

 

Anonymkode: a4838...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med deg, og det jeg mente var at når "hvorfor ikke det da" så lar du bare være å svare. Eller "fordi jeg ikke har lyst på". Og så er du ferdig med tema. 

Ja, men stort sett er de jo ikke ferdig med tema. Det jeg likte med kollegaen til mannen min var at han spurte rett ut om jeg ikke drakk fordi jeg følte meg bedre enn de som drakk. For jeg føler det er litt sånn at det nok finnes en del "flinke avholds' i likhet med sånne supersunne folk som skal predikere som kan gjøre at de blir i forsvar. Jeg sa bare at du jeg drikker cola jeg. Mer sukker enn i vinen din.😅

Anonymkode: a4838...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei!

Jeg drikker ikke alkohol, vet ikke helt hvorfor, men har bare aldri vært noe glad i det, ikke så opptatt av den "gode følelsen" mange får av et glass vin eller en øl, for jeg får den jo ikke. Kan drikke cider, men syns faktisk Herljunga sin er best 😂

I min vennekrets er det ingen som reagerer på at jeg ikke drikker og det er aldri et tema. Ei heller er jeg designated driver. 

Jeg er ofte med på fest og det er alltid gøy og jeg elsker fest! Kjempegøy å være med venner og vennepar etc å sitte å skravle en hel kveld eller danse etc. Liker seff ikke fulle folk som slåss og krangler og klær men det er jo ikke det de fleste gjør uansett.. 

Men på fredag var det en sammenkomst med jobben til mannen min og da var det en som ble veldig satt ut av at jeg ikke drakk og begynte stille meg til veggs med dette. Hvorfor jeg ikke drakk og om jeg følte meg bedre som ikke drakk osv. Dette har jeg opplevd før med folk jeg ikke kjenner, at når de finner ut at jeg ikke drikker blir det ubekvemme.

Mannen min sier at det er hans store velsignelse å ha evnen til å ta seg et glass, bokstavelig talt, fordi folk da ikke reagerer og føler ikke for å forklare seg. At jeg burde trene på å bare ta meg et glass vin eller sjampis, det har ingenting å si. 

Er Jo forsåvidt enig i at jeg kan overleve et glass vin, men hvorfor? Hvorfor er det ubehagelig at folk ikke drikker?

Anonymkode: a4838...af4

Fordi enkelte føler det er en kritikk av deres eget forbruk, tror jeg. Folk som ikke drikker i det hele tatt minner dem på at de selv kanskje burde tenke litt mer over hvor mye de drikker. 

Spør dem hvorfor de drikker :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et langt liv med fest og moro på privaten, flere år som ansatt i utelivsbransjen, og nå som ivrig hjemmebrygger og ølnerd har jeg vært med på litt av hvert, og må si at jeg godt forstår hvorfor avholdsfolk oppfattes som festbrems (og nei, det betyr ikke at alle er det, men jeg kan se hvor det kommer fra). Mange som er avholds sitter og skuler på det andre gjør, tar bilder/film av folk som danser/synger e.l. og bruker det for å drite ut vedkommende neste gang man treffes. De blir sure om stemningen blir høy, og ber folk roe seg fordi det er pinlig med høy latter eller felles allsang med de andre i lokalet. Det snakkes nedlatende om de som drikker, at de ikke kan styre forbruket, at de kaster vekk pengene og at "vi som vil få noe ut av morgendagen driver ikke på sånn". Og så skjønner de ikke at "det som skjer på fest blir på fest", altså at man kan snakke om at det var gøy uten å gjenfortelle alt som er sagt og gjort til de som ikke var med. Og fordi avholdsfolket har sittet i en krok og sett vet de alt om alle andre, men har ikke gjort noe/bidratt med noe som kan snakkes om selv. De aller, aller fleste har nok opplevd mange avholdsfolk i denne kategorien, og blir derfor skeptisk med en gang noen sier at de ikke drikker. 

I min vennegjeng er det to som er avholds og det er ingen problem. De oppfører seg som folk og skjønner kotyme rundt festligheter. Nå skal det sies at vi sjelden drikker hverandre under bordet, men det er lov med god stemning og en dans på gulvet uten at noen skal drites ut dagen etter.  

Anonymkode: 8fc96...183

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Etter et langt liv med fest og moro på privaten, flere år som ansatt i utelivsbransjen, og nå som ivrig hjemmebrygger og ølnerd har jeg vært med på litt av hvert, og må si at jeg godt forstår hvorfor avholdsfolk oppfattes som festbrems (og nei, det betyr ikke at alle er det, men jeg kan se hvor det kommer fra). Mange som er avholds sitter og skuler på det andre gjør, tar bilder/film av folk som danser/synger e.l. og bruker det for å drite ut vedkommende neste gang man treffes. De blir sure om stemningen blir høy, og ber folk roe seg fordi det er pinlig med høy latter eller felles allsang med de andre i lokalet. Det snakkes nedlatende om de som drikker, at de ikke kan styre forbruket, at de kaster vekk pengene og at "vi som vil få noe ut av morgendagen driver ikke på sånn". Og så skjønner de ikke at "det som skjer på fest blir på fest", altså at man kan snakke om at det var gøy uten å gjenfortelle alt som er sagt og gjort til de som ikke var med. Og fordi avholdsfolket har sittet i en krok og sett vet de alt om alle andre, men har ikke gjort noe/bidratt med noe som kan snakkes om selv. De aller, aller fleste har nok opplevd mange avholdsfolk i denne kategorien, og blir derfor skeptisk med en gang noen sier at de ikke drikker. 

I min vennegjeng er det to som er avholds og det er ingen problem. De oppfører seg som folk og skjønner kotyme rundt festligheter. Nå skal det sies at vi sjelden drikker hverandre under bordet, men det er lov med god stemning og en dans på gulvet uten at noen skal drites ut dagen etter.  

Anonymkode: 8fc96...183

Uff sånne folk er usedvanlig kjipe, det må jeg bare si! Men det handler nok ikke om at de er avholds, men at de er kjipe og ekle personer.

Søsteren min er sånn. Hun er ikke avholds men hun har samme type oppførsel når det kommer til pengebruk og mat hos andre. Alt bare samles opp og skal brukes mot en til enhver anledning. Eller flaue hendelser generelt. "husker du da du var tolv år og tissa på deg på hytta" liksom. Ufyselig oppførsel. Men jeg er ikke sånn! Jeg husker ikke så ofte hva som har skjedd på fest sjøl jeg :P

 

Anonymkode: a4838...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg drikker ikke alkohol, vet ikke helt hvorfor, men har bare aldri vært noe glad i det, ikke så opptatt av den "gode følelsen" mange får av et glass vin eller en øl, for jeg får den jo ikke. Kan drikke cider, men syns faktisk Herljunga sin er best 😂

I min vennekrets er det ingen som reagerer på at jeg ikke drikker og det er aldri et tema. Ei heller er jeg designated driver. 

Jeg er ofte med på fest og det er alltid gøy og jeg elsker fest! Kjempegøy å være med venner og vennepar etc å sitte å skravle en hel kveld eller danse etc. Liker seff ikke fulle folk som slåss og krangler og klær men det er jo ikke det de fleste gjør uansett.. 

Men på fredag var det en sammenkomst med jobben til mannen min og da var det en som ble veldig satt ut av at jeg ikke drakk og begynte stille meg til veggs med dette. Hvorfor jeg ikke drakk og om jeg følte meg bedre som ikke drakk osv. Dette har jeg opplevd før med folk jeg ikke kjenner, at når de finner ut at jeg ikke drikker blir det ubekvemme.

Mannen min sier at det er hans store velsignelse å ha evnen til å ta seg et glass, bokstavelig talt, fordi folk da ikke reagerer og føler ikke for å forklare seg. At jeg burde trene på å bare ta meg et glass vin eller sjampis, det har ingenting å si. 

Er Jo forsåvidt enig i at jeg kan overleve et glass vin, men hvorfor? Hvorfor er det ubehagelig at folk ikke drikker?

Anonymkode: a4838...af4

Det er de som stiller andre til veggs som burde tenke seg om, synes jeg. Å ikke drikke trenger man ingen forklaring for. Det er heller sånn at hvis man drikker er det en grunn til at man liker det, og de som ikke drikker har mangel på denne grunnen. Det burde holde å si at du ikke liker det eller ikke vil. 

Anonymkode: e802b...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg drikker ikke alkohol, vet ikke helt hvorfor, men har bare aldri vært noe glad i det, ikke så opptatt av den "gode følelsen" mange får av et glass vin eller en øl, for jeg får den jo ikke. Kan drikke cider, men syns faktisk Herljunga sin er best 😂

I min vennekrets er det ingen som reagerer på at jeg ikke drikker og det er aldri et tema. Ei heller er jeg designated driver. 

Jeg er ofte med på fest og det er alltid gøy og jeg elsker fest! Kjempegøy å være med venner og vennepar etc å sitte å skravle en hel kveld eller danse etc. Liker seff ikke fulle folk som slåss og krangler og klær men det er jo ikke det de fleste gjør uansett.. 

Men på fredag var det en sammenkomst med jobben til mannen min og da var det en som ble veldig satt ut av at jeg ikke drakk og begynte stille meg til veggs med dette. Hvorfor jeg ikke drakk og om jeg følte meg bedre som ikke drakk osv. Dette har jeg opplevd før med folk jeg ikke kjenner, at når de finner ut at jeg ikke drikker blir det ubekvemme.

Mannen min sier at det er hans store velsignelse å ha evnen til å ta seg et glass, bokstavelig talt, fordi folk da ikke reagerer og føler ikke for å forklare seg. At jeg burde trene på å bare ta meg et glass vin eller sjampis, det har ingenting å si. 

Er Jo forsåvidt enig i at jeg kan overleve et glass vin, men hvorfor? Hvorfor er det ubehagelig at folk ikke drikker?

Anonymkode: a4838...af4

Nei, synes ikke det er så rart. Folk generelt er ræva når de er ruset. De bare gjør alt det de ikke tør å gjøre i edru tilstand. Har opplevd nok folk som fordømmer masse når de er edru og så er de verre enn meg når de er fulle, jeg klarer i det minste å ha en viss standard når jeg er full. 

Anonymkode: 585a9...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Etter et langt liv med fest og moro på privaten, flere år som ansatt i utelivsbransjen, og nå som ivrig hjemmebrygger og ølnerd har jeg vært med på litt av hvert, og må si at jeg godt forstår hvorfor avholdsfolk oppfattes som festbrems (og nei, det betyr ikke at alle er det, men jeg kan se hvor det kommer fra). Mange som er avholds sitter og skuler på det andre gjør, tar bilder/film av folk som danser/synger e.l. og bruker det for å drite ut vedkommende neste gang man treffes. De blir sure om stemningen blir høy, og ber folk roe seg fordi det er pinlig med høy latter eller felles allsang med de andre i lokalet. Det snakkes nedlatende om de som drikker, at de ikke kan styre forbruket, at de kaster vekk pengene og at "vi som vil få noe ut av morgendagen driver ikke på sånn". Og så skjønner de ikke at "det som skjer på fest blir på fest", altså at man kan snakke om at det var gøy uten å gjenfortelle alt som er sagt og gjort til de som ikke var med. Og fordi avholdsfolket har sittet i en krok og sett vet de alt om alle andre, men har ikke gjort noe/bidratt med noe som kan snakkes om selv. De aller, aller fleste har nok opplevd mange avholdsfolk i denne kategorien, og blir derfor skeptisk med en gang noen sier at de ikke drikker. 

I min vennegjeng er det to som er avholds og det er ingen problem. De oppfører seg som folk og skjønner kotyme rundt festligheter. Nå skal det sies at vi sjelden drikker hverandre under bordet, men det er lov med god stemning og en dans på gulvet uten at noen skal drites ut dagen etter.  

Anonymkode: 8fc96...183

Kan være dette stemmer for noen, men det stemmer ikke med min erfaring at de som er avholds skuler, filmer og driter andre ut noe mer enn det de som drikker gjør. Selv er jeg ikke avholds men har kommet ut for å drikke mindre enn de fleste, og jeg tror det noen ganger kan se ut som jeg skuler selv om det ikke er intensjonen. Det er rett og slett for at jeg finner det vanskelig å slippe meg løs, eller ikke vil det, men jeg kan ha en fin fest likevel. Uten å generalisere tror jeg noen ganger at enkelte av de som drikker mest, tror at andre dømmer dem mer enn de faktisk gjør.

Dette med det som skjer på fest blir på fest. Jeg er enig i at man ikke trenger å fortelle til alle om noen har gjort noe flaut. Men samtidig er alle ansvarlige for hva de gjør, selv om man har drukket, så det burde liksom ikke være forbudt å snakke om hva som har skjedd på en fest heller. Hvis man har problemer med det tenker jeg at det er lurt å heller drikke mindre neste gang, slik at man kanskje ikke finner på så mye man ikke ville likt at andre snakket om i ettertid. 

Anonymkode: e802b...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan være dette stemmer for noen, men det stemmer ikke med min erfaring at de som er avholds skuler, filmer og driter andre ut noe mer enn det de som drikker gjør. Selv er jeg ikke avholds men har kommet ut for å drikke mindre enn de fleste, og jeg tror det noen ganger kan se ut som jeg skuler selv om det ikke er intensjonen. Det er rett og slett for at jeg finner det vanskelig å slippe meg løs, eller ikke vil det, men jeg kan ha en fin fest likevel. Uten å generalisere tror jeg noen ganger at enkelte av de som drikker mest, tror at andre dømmer dem mer enn de faktisk gjør.

Dette med det som skjer på fest blir på fest. Jeg er enig i at man ikke trenger å fortelle til alle om noen har gjort noe flaut. Men samtidig er alle ansvarlige for hva de gjør, selv om man har drukket, så det burde liksom ikke være forbudt å snakke om hva som har skjedd på en fest heller. Hvis man har problemer med det tenker jeg at det er lurt å heller drikke mindre neste gang, slik at man kanskje ikke finner på så mye man ikke ville likt at andre snakket om i ettertid. 

Anonymkode: e802b...2b5

Du forstod virkelig ikke hva jeg mente, og spesielt det siste avsnittet ditt understreker dette. Jeg danser på fest, jeg kan overhodet ikke danse, men jeg koser meg med det likevel. Ikke kan jeg synge heller, men er gjerne med nå alle gauler til de samme sangene. Hvis du, som skuleren i hjørnet, da deler film av det dagen etterpå og forteller alle hvor fælt Mari danset og hvor pinlig det var da Kari sang falskt, så er du nettopp den personen man ikke vil ha med. Det handler ikke om å ikke være ansvarlig for sine handlinger, men om at de som er med og har det gøy omtaler det om "vi danset og sang" fremfor å spesifisere og drite ut. Ingen har gjort noe galt, man har kost seg og hatt det gøy, men vil ikke snakke om det i detalj på lunsjen mandag formiddag med gud og hvermann som tilhører. Nettopp denne "du kan drikke mindre neste gang så vi ikke snakker om deg"-holdningen, DEN er hovedgrunnen til at avholdsfolk gir dårlige assosiasjoner, og at de og skulerne i hjørnet ikke blir bedt igjen. 

Anonymkode: 8fc96...183

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme. Sier at jeg er alkoholier, da holderde kjeft. Jeg er ikke alkoholiker, bare ikke så glad i alkohol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du forstod virkelig ikke hva jeg mente, og spesielt det siste avsnittet ditt understreker dette. Jeg danser på fest, jeg kan overhodet ikke danse, men jeg koser meg med det likevel. Ikke kan jeg synge heller, men er gjerne med nå alle gauler til de samme sangene. Hvis du, som skuleren i hjørnet, da deler film av det dagen etterpå og forteller alle hvor fælt Mari danset og hvor pinlig det var da Kari sang falskt, så er du nettopp den personen man ikke vil ha med. Det handler ikke om å ikke være ansvarlig for sine handlinger, men om at de som er med og har det gøy omtaler det om "vi danset og sang" fremfor å spesifisere og drite ut. Ingen har gjort noe galt, man har kost seg og hatt det gøy, men vil ikke snakke om det i detalj på lunsjen mandag formiddag med gud og hvermann som tilhører. Nettopp denne "du kan drikke mindre neste gang så vi ikke snakker om deg"-holdningen, DEN er hovedgrunnen til at avholdsfolk gir dårlige assosiasjoner, og at de og skulerne i hjørnet ikke blir bedt igjen. 

Anonymkode: 8fc96...183

Einig. Sånne avholds blir sett på festbrems. Men kjenner ingen i min omgangskrets som er slik av dei som ikkje drikk. Sjøl drikk eg og kan ikkje sei at eg bryr meg om kva folk har i glaset.

I min krets er vel det heller at folk har bikka 40 og rett og slett ikkje likar ein god fest lenger. Dei drikk gjerne, men vil ha det low-key. Så då blir rett og slett dei festbrems :)

Anonymkode: c30f2...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...