Gå til innhold

Dere som har sagt nei til vaksinen/ikke skal ta den


Svennis

Anbefalte innlegg

rosemarin skrev (8 minutter siden):

Respekterer det og kjenner jo selvsagt på en usikkerhet selv, nettopp som du sier fordi det er noe nytt og man må stole på at folk anbefaler det beste. Jeg kan kjenne på skepsis hver gang jeg må ha en antibiotika eller nye medisin av noe slag av samme grunn, men ender jo opp med å tenke at verdien av å ta det er større enn risken. Livet er jo usikkert, det er mye vi ikke vet. Vi vet inhenting faktisk. Så derfor synes jeg bare det blir så mye med folk som i bunn og grunn bare er usikre, fordi det føles nytt og ukjent, og så leter de etter grunner og forklaringer for å legitimere sin usikkerhet. 

Når det gjelder medisiner som har vært her i mange år så utgjør det en forskjell. Får en sterke bivirkninger av tabletter så kan en stoppe opp, prøve ett annet merke osv.  Det lar seg ikke gjøre med vaksiner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mange penger for legemiddelfirmaene å tjene, å ingenting å tape. Bare det gjør jo det hele litt mindre tillitsvekkende for min del. Å om en googler 'Pfizer criminal history', så hjelper ikke det heller. 

Man kan ha all verdens gode hensikter og fortsatt ta feil. Derfor ønsker jeg ikke å sjanse på å stole på Fhi mtp denne vaksinen som tilbys. Det er mange med faglig kompetanse, som mener dette har gått alt for fort, og at mer testing burde blitt gjort før nødgodkjenningen. 

Så lenge det er frivillig, og de ikke begynner å vaksinere barn skal jeg forholde meg rolig. Barna må beskyttes. Det er jo de yngste som har fått de største bivirkningene hittil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå halvvaksinert, til tross for at jeg ikke vil ha den... Ser dessverre ingen vei utenom... Merket ikke noe ubehag annet enn vondt i armen i ca et døgn.  Så får man håpe at det ikke dukker opp noen langtidsbivirkninger i fremtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekkapekka skrev (24 minutter siden):

Jeg er nå halvvaksinert, til tross for at jeg ikke vil ha den... Ser dessverre ingen vei utenom... Merket ikke noe ubehag annet enn vondt i armen i ca et døgn.  Så får man håpe at det ikke dukker opp noen langtidsbivirkninger i fremtiden...

Det er dette jeg lurer på da, hva er de faglige argumentene for at ting kan dukke opp mange år senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, rosemarin said:

Enig i at det oppleves litt rart at det liksom «dekkes over» at man kan få andre bivirkninger enn øm arm og feber. Det gjentas til det kjedsommelige at «det vanligste er øm arm». 
Grunnen til at det er slik er jo sikkert nettopp fordi at det er så lite sannsynlig å få andre bivirkninger, så hvis man fokuserer veldig på det så får man en livredd befolkning som nekter å ta vaksinen på tynt grunnlag,fordi folk flest ikke har kompetanse til å vurdere disse bivirkningene og risiko/nytte.

og desuten, det argumenteres for at man vet ikke langtidsvirkninger, men hva er egentlig risikoen eller sannsynligheten for at det skulle oppstå noe om 20 år? (Og da ønsker jeg et ordentlig svar med dokumentasjon på hva som skulle kunne forårsake det, ikke «jammen vi vet ikke».) 

 ang Evt langtidsvirkninger Kan man jo likegjerne trekke paralleller til mye annet og andre medisiner

Ja, er enig at det er mye usikkerhetsmomenter. Og man er usikre på de virkelige langtidseffektene av COVID.

Men det som er interessant er at symptomene på "langtidscovid" slik som "tåkete sinn", er til forveksling lik bivirkning av vaksinen mange får også.

Det vil si at det er teorier om at selve spike-proteinet gjør dette, som både viruset OG vaksinen har.

Vaksinen har en garantert stor andel spike proteins produsert via mRNA som går i blodet og overalt i kroppen, mens COVID kan man unngå til en viss grad, der antall spike proteins som flyr rundt i kroppen er mindre.

Endret av Betasuppe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (55 minutter siden):

Det er dette jeg lurer på da, hva er de faglige argumentene for at ting kan dukke opp mange år senere? 

Det er jo det som blir spennende å se. Ingen vet enda!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mekkapekka skrev (2 timer siden):

Jeg er nå halvvaksinert, til tross for at jeg ikke vil ha den... Ser dessverre ingen vei utenom... Merket ikke noe ubehag annet enn vondt i armen i ca et døgn.  Så får man håpe at det ikke dukker opp noen langtidsbivirkninger i fremtiden...

Er vel ingen som er redd for at de kan gjøre litt vondt i armen. Er først og fremst det som kan skje etter 3-4 uker, ja, det vil si ulike hjertesykdommer, hjertestans osv, som det er blitt rapportert om i USA og israel. Og selvfølgelig langtidsbivirkningene om noen år. Har mine ekstreme tvil til en hastelaget vaksine på ett år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (14 timer siden):

Respekterer det og kjenner jo selvsagt på en usikkerhet selv, nettopp som du sier fordi det er noe nytt og man må stole på at folk anbefaler det beste. Jeg kan kjenne på skepsis hver gang jeg må ha en antibiotika eller nye medisin av noe slag av samme grunn, men ender jo opp med å tenke at verdien av å ta det er større enn risken. Livet er jo usikkert, det er mye vi ikke vet. Vi vet inhenting faktisk. Så derfor synes jeg bare det blir så mye med folk som i bunn og grunn bare er usikre, fordi det føles nytt og ukjent, og så leter de etter grunner og forklaringer for å legitimere sin usikkerhet. 

Jeg tar om jeg må feks antibiotika uten å tenke mer på det. Er ikke redd bivirkninger av vaksinen der og da. Er frem i tid jeg tenker. Og det er forskjell på noe som er godt utprøvd og ikke. Også forskjell på medisiner og vaksine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...