Gå til innhold

Hva synes du er kleint at damer på din egen alder gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn kan selvsagt også få svare hva de synes er kleint at andre menn på egen alder gjør.

 

Jeg er 41 og synes det er kleint når damer på min alder

- er høyrøstede, voldsomme og/eller brautende i fylla. Fulle folk er generelt kleine, men når damer på min alder får noe innabords og skal bjuda på, er det bare fryktelig pinlig.

- flørter åpenlyst med vesentlig yngre menn. Jeg bryr meg forsåvidt ikke om hvem folk puler, men synes likevel det er kleint med voksne damer som åpenlyst flørter og ekstra kleint når aldersforskjellen er stor "feil" vei.

- poster mange selfier av seg selv og særlig når selfier åpenbart er retusjert og/eller har filter 

- skryter veldig av seg selv i sosiale medier. "Se på meg, se så flink jeg er!" kunne de nesten sagt rett ut. Sikkert bra å være stolt av seg selv, men noen ganger blir det for mye for min smak. Eks; har ei på Face som legger ut kaker hun lager, møbler hun pusser opp, ting hun gjør som å skrive julebrev til kolleger, tar trenerkurs, lager påskeegg til alle ungene på lagene til datteren (selv om alle foreldrene spleiset, fremstilte hun det som at de bare var fra henne) osv osv. Mens andre i dag har skrytt av ungene sine som er ferdige på ulike klassetrinn, valgte hun å fokusere på seg selv og hvor flink mamma hun er som har bakt boller til russegjengen til datteren, framfor å vise fram døtrene som er ferdige på henholdsvis barneskolen og vgs. 🙈🙊

- synes faktisk også det er litt kleint når damer på min alder fortsatt er på leiemarkede når det åpenbart skyldes at man prioriterer penger feil.  (Folk gjør som de vil og lever som de vil, jeg synes det er helt dust å sløse penger på dyre klær og eget utseende, som fillers,  vipper, Botox osv og leie husvære. Det er jo så mye smartere å eie bolig, også for å indirekte sikre egne barn en arv i framtiden. )

Anonymkode: 9910f...ff4

Du var fordomsfull 😱

Anonymkode: 2b11a...cbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Menn kan selvsagt også få svare hva de synes er kleint at andre menn på egen alder gjør.

 

Jeg er 41 og synes det er kleint når damer på min alder

- er høyrøstede, voldsomme og/eller brautende i fylla. Fulle folk er generelt kleine, men når damer på min alder får noe innabords og skal bjuda på, er det bare fryktelig pinlig.

- flørter åpenlyst med vesentlig yngre menn. Jeg bryr meg forsåvidt ikke om hvem folk puler, men synes likevel det er kleint med voksne damer som åpenlyst flørter og ekstra kleint når aldersforskjellen er stor "feil" vei.

- poster mange selfier av seg selv og særlig når selfier åpenbart er retusjert og/eller har filter 

- skryter veldig av seg selv i sosiale medier. "Se på meg, se så flink jeg er!" kunne de nesten sagt rett ut. Sikkert bra å være stolt av seg selv, men noen ganger blir det for mye for min smak. Eks; har ei på Face som legger ut kaker hun lager, møbler hun pusser opp, ting hun gjør som å skrive julebrev til kolleger, tar trenerkurs, lager påskeegg til alle ungene på lagene til datteren (selv om alle foreldrene spleiset, fremstilte hun det som at de bare var fra henne) osv osv. Mens andre i dag har skrytt av ungene sine som er ferdige på ulike klassetrinn, valgte hun å fokusere på seg selv og hvor flink mamma hun er som har bakt boller til russegjengen til datteren, framfor å vise fram døtrene som er ferdige på henholdsvis barneskolen og vgs. 🙈🙊

- synes faktisk også det er litt kleint når damer på min alder fortsatt er på leiemarkede når det åpenbart skyldes at man prioriterer penger feil.  (Folk gjør som de vil og lever som de vil, jeg synes det er helt dust å sløse penger på dyre klær og eget utseende, som fillers,  vipper, Botox osv og leie husvære. Det er jo så mye smartere å eie bolig, også for å indirekte sikre egne barn en arv i framtiden. )

Anonymkode: 9910f...ff4

Du synes ikke det er kleint at damer på din egen alder i det hele tatt lever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk gjør mye kleint, men det kan til tider være litt underholdene da🤪Men folk som snakker ned andre/baksnakking er motbydelig.

Anonymkode: 14d88...372

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du var fordomsfull 😱

Anonymkode: 2b11a...cbc

Tror ikke du helt vet hva fordomsfull betyr. 😂 Enhver mening som avviker fra din egen er ikke en fordom.

Anonymkode: 9910f...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med tråden ts? Du er jo bare ute etter på rakke ned på andre damer så de skal føle seg dårlig? 
 

Personlig mener jeg at folk får gjøre som de vil, kle seg som de vil osv, så lenge det ikke er til plage for andre. Baksnakking på denne måten er det som er kleint ts! 

Anonymkode: 7f830...036

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk at TS tror at det å skryte av barna sine liksom er noe HELT annet enn å skryte av seg selv.

Anonymkode: 50150...aff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-når de legger seg etter 10år+ yngre mannfolk

-når de sprader rundt i tanga og tanga bikini/badedrakt

-når de har ansiktet fullt i botox

-når de enda bleker håret platina blondt

-når de drikker seg drita full i helgene enda

-når de ikke har fast jobb og bare er ringehjelp e.l.

(er 39)

Anonymkode: 096dc...08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 skryter veldig av seg selv i sosiale medier. "Se på meg, se så flink jeg er!" kunne de nesten sagt rett ut. Sikkert bra å være stolt av seg selv, men noen ganger blir det for mye for min smak. Eks; har ei på Face som legger ut kaker hun lager, møbler hun pusser opp, ting hun gjør som å skrive julebrev til kolleger, tar trenerkurs, lager påskeegg til alle ungene på lagene til datteren (selv om alle foreldrene spleiset, fremstilte hun det som at de bare var fra henne) osv osv. Mens andre i dag har skrytt av ungene sine som er ferdige på ulike klassetrinn, valgte hun å fokusere på seg selv og hvor flink mamma hun er som har bakt boller til russegjengen til datteren, framfor å vise fram døtrene som er ferdige på henholdsvis barneskolen og vgs. 🙈🙊

 

Anonymkode: 9910f...ff4

Synes egentlig det aller kleineste er når folk henger seg opp i hva andre gjør. 

Akkurat dette med skryt må jeg forresten kommentere. Jeg tenker sosiale medier er til for å vise fram livet sitt. Det er da vel ikke noe galt i å vise fram en bakt kake, at man skriver julebrev eller har pusset opp? Er ikke det helt vanlige ting å vise fram hvis man har en Instagram feks?

Skjønner ikke hvorfor det er skryt å vise fram en kake, men det ikke er skryt å vise fram barna som er ferdig på skolen. Det er da toppen av «skryt» og stolthet er det ikke? Det er da mye mer prestasjon å oppdra flotte barn enn å bake en kake. Kanskje ikke barna ville bli avbildet på Facebook forresten. Synes noen foreldre deler bilder av barna alt for ukritisk. 

Hvis man ikke liker innholdet til noen, kan man jo bare slutte å følge dem. Facebook har jo også en egen funksjon så man kan være venner med folk uten å få opp innholdet deres i feeden. 

Anonymkode: d5371...d48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes eksponering i sosiale medier er flaut uansett alder. Jeg synes brautende oppførsel og utagerende seksuell oppførsel uansett alder og kjønn er kleint.

Flørting er helt greit og ikke flauere med eldre damer vs yngre menn enn motsatt vei.

Harryhandling av Pepsi Max, godteri og alkohol er også ytterst pinlig, men igjen det gjelder alle aldre og kjønn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38

-er synlig beruset, høylytt, fnisete eller sjangler, om det er tydelig på stemmen at man er ruset

-flørter med menn under 25 

-kler seg i dyremønstret klær

-drikker seg dritings og går på byen 

-snakker om sminke, klær, bloggere

-tar selfies mer trutmunn

-stadig får seg ny kjæreste og informerer om dette på facebook 

-hater menn

-lager/deltar i drama

-ser på menn som objekter (f.eks bestiller stripper på utdrikningslag) 

 

Anonymkode: 94154...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (9 timer siden):

Hoing og roping når dem er ute på byen. Høylydt latter. Høylydt snakk om privatlivet (sex). Men jeg kan nok le høylydt selv om jeg er brisen, så litt dobbeltmoral. :fnise:

Jeg synes faktisk det er herlig befriende når 40 årige kvinner hoier litt på byen, slår ofte av en (morsom :)) prat de med litt for mye vin under blusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes det er kleint med folk som legger seg opp i hva andre på egen alder gjør!

Anonymkode: 106e3...3fa

Ikke snakk om å legge seg opp i eller kommentere direkte til folk.

 

Jeg er sikker på du også ser en del du aldri ville gjort selv. 😉

Anonymkode: 9910f...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva alder har med saken å gjøre?

Jeg har fordommer mot de samme tingene, uansett alder på de som gjør dem, så lenge personen er over 25. Før den tid kan noen ting "unnskyldes" med litt mer uaktsomhet.

Anonymkode: a7c07...9d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som sitter og sladrer i "foreninger" og "klubber", men det tror jeg er et bygdefenomen.

Anonymkode: b484c...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

synes faktisk også det er litt kleint når damer på min alder fortsatt er på leiemarkede når det åpenbart skyldes at man prioriterer penger feil.  (Folk gjør som de vil og lever som de vil, jeg synes det er helt dust å sløse penger på dyre klær og eget utseende, som fillers,  vipper, Botox osv og leie husvære. Det er jo så mye smartere å eie bolig, også for å indirekte sikre egne barn en arv i framtiden. )

Er 44 år og leier, synes det er spesielt at du synes det er kleint. Forøvrig vil mitt voksne barn vil være 60 år når jeg er 80 år så vil tro den arven ikke spiller så stor rolle da. Nå bruker jeg hverken botox eller fillers, men har valgt å bosette meg sentralt for å slippe å ha bil bla, valget for meg sto mellom det eller eie selv, bo usentralt og være avhengig av bil.

Anonymkode: 48ac4...713

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som er Karen er alltid kleint, men det kan være morsomt og da 🤣 Ellers synes jeg ikke at damer på egen alder eller eldre gjør noe særlig kleint. 

Anonymkode: cc313...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er 44 år og leier, synes det er spesielt at du synes det er kleint. Forøvrig vil mitt voksne barn vil være 60 år når jeg er 80 år så vil tro den arven ikke spiller så stor rolle da. Nå bruker jeg hverken botox eller fillers, men har valgt å bosette meg sentralt for å slippe å ha bil bla, valget for meg sto mellom det eller eie selv, bo usentralt og være avhengig av bil.

Anonymkode: 48ac4...713

Selvsagt ditt valg og har man trang økonomi og ikke mulighet til å kjøpe av den grunn, er det en helt annen sak. Men når man leier og åpenbart sløser veldig ellers, mangler man økonomisk sans, man kaster penger ut av vinduet, det er i mine øyne dumt og tragisk. 

Anonymkode: 9910f...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt komisk at TS tror at det å skryte av barna sine liksom er noe HELT annet enn å skryte av seg selv.

Anonymkode: 50150...aff

Det er ihvertfall mer spiselig for omgivelsene. 😉

Anonymkode: 9910f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør seg i øret på besøk. Jeg er 60

Anonymkode: 1306f...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Godt voksne damer må faktisk snart forstå at de er på  hell og ikke spesielt verken sexy eller interessante. Så det minste de kan gjøre er å opptre diskret og dempet, ja holde seg i bakgrunnen, kanskje servere mat eller noe sånt, men ikke være høylytt og drive og tro de er noe eller at andre interesserer seg for de kjedelige livene deres, halloooo

Anonymkode: 50150...aff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...