Katten.2.0 Skrevet 17. juni 2021 #61 Del Skrevet 17. juni 2021 Har ikke helse til å leve som veganer. Trenger næringsstoffer med lett opptagelighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 17. juni 2021 #62 Del Skrevet 17. juni 2021 Veganer er totalt uaktuelt for meg å en gang fantasere om. Jeg liker kjøtt, ost og sjokolade. Omg, hva ville en tacokveld uten skikkelig godt krydret kjøtt eller kylling wrap uten kylling... 😮 Dårlig i magen blir jeg og av mye av den maten, linser og den slags for magen til å vrenge seg... Og så er det stress med all den matlagingen og styre på med hva man kan spise og ikke. Bare styr. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #63 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er for kresen til det 😂 jeg liker ikke mye av grønnsaker, spesielt lite glad i varmebehandlede grønnsaker. Blir fort lei bønner ol. Jeg kan fint finne på å ha noe vegetar til middag. Men et eller annet vegetabilsk produkt er det som regel med i maten, om det er egg, eller kjøttbuljong ol. Animalske produkter gir mye smak, mye god smak. Jeg skulle ønske vi alle bare kunne spise hva vi vil, uten at noen blir krenka av det. Anonymkode: 7f12c...f44 Hadde det å spise ikke-vegansk gått utover kun deg, hadde ingen sagt noe. Men det er så mye større enn kun deg. Over 70 milliarder husdyr blir brutalt drept årlig, mange millioner mennesker dør av sult og mister boplassen sin og planeten vår dør. Det er konsekvensene av «ditt personlige valg.» Derfor blir det snakket om. Vi bryr oss om de uten en stemme. Vi bryr oss om andre enn oss selv. Anonymkode: 9f19e...9da 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #64 Del Skrevet 17. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (38 minutter siden): Veganer er totalt uaktuelt for meg å en gang fantasere om. Jeg liker kjøtt, ost og sjokolade. Omg, hva ville en tacokveld uten skikkelig godt krydret kjøtt eller kylling wrap uten kylling... 😮 Dårlig i magen blir jeg og av mye av den maten, linser og den slags for magen til å vrenge seg... Og så er det stress med all den matlagingen og styre på med hva man kan spise og ikke. Bare styr. Enig i alt du skriver, bortsett fra det med sjokolade. Sjokolade inneholder da ikke noe animalsk. Men du tenker kanskje på melkesjokolade? Anonymkode: 395de...a4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 17. juni 2021 #65 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i alt du skriver, bortsett fra det med sjokolade. Sjokolade inneholder da ikke noe animalsk. Men du tenker kanskje på melkesjokolade? Anonymkode: 395de...a4e Ja, melkesjokolade er jo sjokoladen over alle sjokolader. 😮 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #66 Del Skrevet 17. juni 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bryr oss om andre enn oss selv. Anonymkode: 9f19e...9da Dette er en av grunnene til at jeg ikke vil bli veganer. Vil ikke sitte og se på at jeg får slike holdninger mot andre mennesker, bare fordi at de velger annerledes enn meg. Anonymkode: 4dd0b...a21 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. juni 2021 #67 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dessverre er forbruket alt for høyt til at bønder har mulighet og råd til å behandle dyrene godt. Griser for eksempel, er like intelligente som hunder og har like høy emosjonell intelligens som en 3-åring. De foretrekker å ha det rent og bo i en løs, sosial gruppe (som hunder). Dessverre er det ikke mulig å legge opp for det om bønder ønsker å møte forbruket. Kanskje om nok folk går over til å spise plantebasert og prisen for kjøtt går opp, så kan bønder ha mulighet til å legge opp til humane forhold for dyrene. Den beste løsningen hadde vært å gro kjøtt i laboratorium, som vi har teknologien til. Anonymkode: 00f41...33d Evt at en handler rett fra bonden, om en har råd. Jeg har faste gårder jeg får varer fra, men det er dyrere enn i butikken (stort sett) men bonden og ikke kremmeren sitter igjen med mer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #68 Del Skrevet 17. juni 2021 Fordi kjøtt. Anonymkode: 1cf01...3a6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathea Skrevet 17. juni 2021 #69 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg skulle ønske at jeg ikke klarte å spise kjøtt og fisk. Synes det er trist at jeg spiser dyr liksom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #70 Del Skrevet 17. juni 2021 Fordi jeg ikke tåler det. Av grønnsaker tåler jeg løk, tomat, agurk og gulrot. Av frukt kan jeg spise bær, banan, sitrusfrukt, eple og pære... Det blir sikkert et sunt og næringsrikt kosthold 😉 Jeg kan ikke spise linser, poteter eller quinoa. Altså, det er vanskelig nok å spise mat med animalske produkter uten at det blir ensformig, usunt og kjedelig om jeg ikke skal kutte ut kjøttet også. Også liker jeg kjøtt. Og jeg bryr meg om andre... Anonymkode: ab37d...a10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grease80s Skrevet 17. juni 2021 #71 Del Skrevet 17. juni 2021 Er alt for glad i leverpostei til å bli veganer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #72 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en av grunnene til at jeg ikke vil bli veganer. Vil ikke sitte og se på at jeg får slike holdninger mot andre mennesker, bare fordi at de velger annerledes enn meg. Anonymkode: 4dd0b...a21 Hvordan føler du at du bryr deg om andre med å spise kjøtt? Du betaler for at noen skal myrde et uskyldig dyr. Du betaler for at folk skal miste boplassen sin. Du betaler for at folk sulter ihjel. Du betaler for å ødelegge jorda vår. Hvordan er det å ikke kun bry seg om seg selv og sine smaksløker? Anonymkode: 9f19e...9da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. juni 2021 #73 Del Skrevet 18. juni 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan føler du at du bryr deg om andre med å spise kjøtt? Du betaler for at noen skal myrde et uskyldig dyr. Du betaler for at folk skal miste boplassen sin. Du betaler for at folk sulter ihjel. Du betaler for å ødelegge jorda vår. Hvordan er det å ikke kun bry seg om seg selv og sine smaksløker? Anonymkode: 9f19e...9da Er så typisk veganere å tro at alle kan spise vegansk. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 18. juni 2021 #74 Del Skrevet 18. juni 2021 Nei, er for glad i kjøtt og meieriprodukter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hitogdit Skrevet 18. juni 2021 #75 Del Skrevet 18. juni 2021 Kan absolutt ikke tenke meg å bli veganer. Altfor glad i kjøtt og meieriprodukter, til at det ville funket i lengden. Har derimot smakt et lite utvalg vegansk mat, og mesteparten av det har vært meget godt. Så jeg har ikke noe imot å spise litt vegansk hvis anledningen byr seg. Er med andre ord positiv til slike retter, uten at jeg vil gå bort ifra de andre produktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #76 Del Skrevet 18. juni 2021 Ost Anonymkode: 9c1ef...467 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. juni 2021 #77 Del Skrevet 18. juni 2021 Nei. Fordi jeg liker kjøtt og jeg tror menneskekroppen er skapt for å få i seg næring fra kjøtt også. En kombinasjon er greit. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #78 Del Skrevet 18. juni 2021 6 hours ago, Nathea said: Jeg skulle ønske at jeg ikke klarte å spise kjøtt og fisk. Synes det er trist at jeg spiser dyr liksom. Fordelen er at dyrene som dør for at du spiser kjøtt, faktisk blir spist og dermed kommer til nytte. Alle dyrene som drepes av åkermaskiner, plantevernmidler, forurensning og transport av alskens grønnsaker, bare dør til ingen nytte. Anonymkode: 1f7af...727 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #79 Del Skrevet 18. juni 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hadde det å spise ikke-vegansk gått utover kun deg, hadde ingen sagt noe. Men det er så mye større enn kun deg. Over 70 milliarder husdyr blir brutalt drept årlig, mange millioner mennesker dør av sult og mister boplassen sin og planeten vår dør. Det er konsekvensene av «ditt personlige valg.» Derfor blir det snakket om. Vi bryr oss om de uten en stemme. Vi bryr oss om andre enn oss selv. Anonymkode: 9f19e...9da ventventvent Hvordan mister mennesker boplassen sin og sulter i hjel fordi jeg spiser kjøtt? Anonymkode: 1f7af...727 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #80 Del Skrevet 18. juni 2021 Kunne aldri blitt fanatisk verken det ene eller det andre. Er sosial, elsker å ha venner på besøk og bli invitert på middag - og har INGEN som helt ønske om å bli «hun sære» som ikke «kan» (les vil) spise vanlig mat. Anonymkode: a4a9b...a8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå