Gå til innhold

kunne du blitt veganer? hvorfor hvorfor/hvorfor ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

tittelen sier ett sitt, men hva er deres tanker om vaganisme?

Anonymkode: a8cee...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg allergisk mot det meste en veganer bør spise. Så det hadde blitt veldig vanskelig. Men jeg har vært vegetarianer i perioder. Men det og blir veldig kjedelig, da jeg er allergisk mot så mye. Men hadde jeg ikke hatt allergier, så hadde jeg vært vegetarianer. Jeg er veldig glad i ost, og det hadde vært det som virkelig hadde vært vanskelig for meg, hvis jeg skulle bli veganer.

Anonymkode: d006b...fd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kunne jeg ikke. Er ikke spesielt glad i grønnsaker. Det er greit nok som tilbehør, men jeg er alt for glad i en god biff til å frivillig bli veganer. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For glad i ost og fløte dessverre. Vegetarianer kunne jeg fint blitt. 

Anonymkode: e9064...30b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Nei.

Har smakt veldig lite vegansk mat som er god.

Og jeg hadde ikke overlevd uten å kose meg med melkesjokolade, medium stekt biff og bearnaise, yoghurt, melk, fløte, egg(!), smør, ost, reker og majones, kylling (kan brukes til så mye), osv osv.

Jeg har aldri smakt en god vegansk kake f.eks. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vanskelig med 2 små barn.. 

Anonymkode: e2796...81d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor glad i meieriprodukter og egg. 

Spiser mye vegetar da. 

Anonymkode: 259ae...4a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Jeg vil ha pøse, biff, koteletter, ost etc. OG, aldri en dag uten melk. ;) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt både frukt grønnsaker, men ville aldri tatt sjansen på å la det utgjøre en stor del av kostholdet, og i hvert fall ikke hele, av samme grunn som at jeg ikke tror en katt vil ha godt av å spise bananer eller at en elg bør spise makrell. Det skal godt gjøres å forandre fullstendig på det vi utviklet oss for spise gjennom flere millioner år, uten at det går ut over helsa.

Jeg vet det er mange som synes de får det bedre når de går over til plantebasert kost, men er spørsmålet hva de spiste før (som sannsynligvis var verre).

Teorien er at vi bør spise slik vi er skapt for, og praksis er at jeg aldri har hatt så god helse som etter at jeg kuttet ut 90% av den moderne plantematen og gikk over til et kosthold basert på kjøtt, fisk og egg.

Anonymkode: 1f7af...727

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for kresen til det 😂 jeg liker ikke mye av grønnsaker, spesielt lite glad i varmebehandlede grønnsaker. Blir fort lei bønner ol.

Jeg kan fint finne på å ha noe vegetar til middag. Men et eller annet vegetabilsk produkt er det som regel med i maten, om det er egg, eller kjøttbuljong ol. Animalske produkter gir mye smak, mye god smak.

Jeg skulle ønske vi alle bare kunne spise hva vi vil, uten at noen blir krenka av det.

Anonymkode: 7f12c...f44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (2 minutter siden):

Nei.

Har smakt veldig lite vegansk mat som er god.

Og jeg hadde ikke overlevd uten å kose meg med melkesjokolade, medium stekt biff og bearnaise, yoghurt, melk, fløte, egg(!), smør, ost, reker og majones, kylling (kan brukes til så mye), osv osv.

Jeg har aldri smakt en god vegansk kake f.eks. 

Da har du ikke smakt mange kaker. Det finnes flust av kakeoppskrifter det ute som er tilfeldigvis vegansk. Crazy devil cake er et av mange eksempeler. Ellers er vegansk oreokake sykt digg

Anonymkode: 24640...7fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (5 minutter siden):

Nei.

Har smakt veldig lite vegansk mat som er god.

Og jeg hadde ikke overlevd uten å kose meg med melkesjokolade, medium stekt biff og bearnaise, yoghurt, melk, fløte, egg(!), smør, ost, reker og majones, kylling (kan brukes til så mye), osv osv.

Jeg har aldri smakt en god vegansk kake f.eks. 

jeg lover at jeg kunne laget en god vegansk kan til deg😊

Anonymkode: a8cee...4d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for glad i fisk, vilt-, storfe- og kyllingkjøtt til å kunne bli veganer. Jeg vil heller ikke klare meg helt uten egg og  meieriprodukter. Å spise mindre kjøtt, og å lære meg mer om veganske retter, har jeg derimot satt meg som mål.

Hva jeg synes om veganisme? Jeg synes det er helt ok. Som med alt annet her i livet synes jeg kardemommeloven er en bra rettesnor. Det plager ikke meg at noen er veganere. Det skader verken meg eller andre at noen har valgt å ikke spise animalske produkter. Moralisering over at ens eget kosthold er det eneste rette har jeg aldri opplevd fra veganere. Derimot har jeg mange ganger, både her inne og i den virkelige verden, observert folk som ønsker å "omvende" veganere. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv veganer så svaret er ja. Her i huset er hele familien veganere og vi har aldri spist så mye god og variert mat som vi har gjort de siste fem årene

Anonymkode: 24640...7fc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du ikke smakt mange kaker. Det finnes flust av kakeoppskrifter det ute som er tilfeldigvis vegansk. Crazy devil cake er et av mange eksempeler. Ellers er vegansk oreokake sykt digg

Anonymkode: 24640...7fc

Den beste oreokaken, inneholder skikkelig kremost, kremfløte, ekte meierismør og egg 😋

Oreo i seg selv er kanskje veganske, men jeg trenger de skikkelig gode animalske produktene mine for at kaken skal bli skikkelig 👌🏻👌🏻

Anonymkode: 7f12c...f44

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kunne vært vegetarianer. Synes ikke kjøtt er så big deal, men spiser det da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den beste oreokaken, inneholder skikkelig kremost, kremfløte, ekte meierismør og egg 😋

Oreo i seg selv er kanskje veganske, men jeg trenger de skikkelig gode animalske produktene mine for at kaken skal bli skikkelig 👌🏻👌🏻

Anonymkode: 7f12c...f44

Lev i troen du

Anonymkode: 24640...7fc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...