Gå til innhold

Blir glad når «vennene» mine skriver min største usikkerhet i klassekontaktene i årboka vg3 som alle leser:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 12.14):

Er jeg for sensitiv?😩

Anonymkode: f721c...efc

Nei, synes ikke det. Det der skal jo være en koselig og morsom hilsen, ikke noe som trykker på en venns ømme punkter. Fysj altså. Kan du si til dem at det var sårende at de ikke kunne finne på noe bedre? Evt. bare tenke at de er midlertidige venner til du får skaffet noen nye.

Anonymkode: 6bdd1...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er jo gode egenkaper? 

Jeg fikk det samme i min årbok, men det er jo fordi jeg er en rolig og stille person. Det er bare sånn jeg er. Jeg er jo ikke akkurat den som lager mye liv og røre av morsomheter rundt meg. 

man må jo bare godta at man er den man er med de egenskapene enn har. Det er jo bare bra å ha egenskaper der man er stille og rolig. Man trenger ikke alltid være den som alltid har noe å si. Det høres egentlig bare slitsomt ut😊

Prøv å vri de kompleksene dine over til noe positivt 😃 Jeg er ganske sikker på at de ikke skrev det for å være slem

Endret av Traktorlesba96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årbok etter vgs? Er det vanlig? Ikke på min skole ijaffal. 

Anonymkode: 328b9...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Årbok etter vgs? Er det vanlig? Ikke på min skole ijaffal. 

Anonymkode: 328b9...2ef

Vi har det på vår😕

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, synes ikke det. Det der skal jo være en koselig og morsom hilsen, ikke noe som trykker på en venns ømme punkter. Fysj altså. Kan du si til dem at det var sårende at de ikke kunne finne på noe bedre? Evt. bare tenke at de er midlertidige venner til du får skaffet noen nye.

Anonymkode: 6bdd1...c43

Takk❤️ Jeg får tenke det at de er midlertidige venner, ja…

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Årbok etter vgs? Er det vanlig? Ikke på min skole ijaffal. 

Anonymkode: 328b9...2ef

Det er nok noe som har kommet i nyere tid. Vi hadde ikke det, men det er over 20 år siden. Vi hadde ikke skoleball, heller, noe som er blitt populært de siste 10-15 årene. Årsak, i begge tilfellene: Det ser så kult ut når de har det på film, så da vil vi ha det også. Jeg husker tillitsvalgt prøvde å lobbye for at vi skulle få egne skap på skolen, noe som var helt meningsløst og det ble selvfølgelig aldri noe av. Men vi ser jo de har det på film, så derfor ville han ha det også. Tror ikke det var så mange andre enn ham, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva jeg skal gjøre. En venninne av meg døde for noen dager siden, er helt i sjokk… Hun var ikke en av de jeg snakker om her, men jeg klarer ikke å være «sint» på dem lenger. Hvis jeg ikke er med dem, da har jeg jo nesten ingen andre venner. Hun ene sendte meg til og med en lang melding om at hun er her for meg og sånt… Men er fortsatt såra over det de skrev om meg, ikke fordi den boka betyr noe, men at det er sånn de tenker på meg som person, de viste jo ikke akkurat at jeg er en person de ikke hadde klart seg uten. I tillegg planlegger de en hyttetur på bursdagen min, og åpenbart husker ingen av dem at det er bursdagen min, så nå har jeg i hvertfall ikke lyst til å være med… men vil ikke være kjip heller… og alene hele sommerferien😞 

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke hva jeg skal gjøre. En venninne av meg døde for noen dager siden, er helt i sjokk… Hun var ikke en av de jeg snakker om her, men jeg klarer ikke å være «sint» på dem lenger. Hvis jeg ikke er med dem, da har jeg jo nesten ingen andre venner. Hun ene sendte meg til og med en lang melding om at hun er her for meg og sånt… Men er fortsatt såra over det de skrev om meg, ikke fordi den boka betyr noe, men at det er sånn de tenker på meg som person, de viste jo ikke akkurat at jeg er en person de ikke hadde klart seg uten. I tillegg planlegger de en hyttetur på bursdagen min, og åpenbart husker ingen av dem at det er bursdagen min, så nå har jeg i hvertfall ikke lyst til å være med… men vil ikke være kjip heller… og alene hele sommerferien😞 

Anonymkode: f721c...efc

 Fortell at du har bursdag, da (det hadde sikkert de andre mer bråkete vennene dine gjort). Fortell også, ikke anklagende at du ble litt lei deg for det du skrev.

Jeg tenker at de nok er korttenkte og forsøkte å være morsomme, og ikke helt tenkte på at du kunne bli lei deg. Kjipt, men ikke verdens undergang liksom. Er helt sikker på at de ikke synes at den lave stemmen er alt du har å komme med.

Lykke til! 
 

 

 

Anonymkode: 3f5eb...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttetur på bursdagen din blir vel bare koselig?

Tro meg, som voksen, hadde det ikke vært for Facebook, hadde det vært umulig å få med seg bursdagene til folk 😛

 

Anonymkode: 3d336...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hyttetur på bursdagen din blir vel bare koselig?

Tro meg, som voksen, hadde det ikke vært for Facebook, hadde det vært umulig å få med seg bursdagene til folk 😛

 

Anonymkode: 3d336...51c

Føler ikke for å feire bursdagen min med dem, men ellers kommer jeg til å være alene med noen få i familien bare… og det er litt stusselig på en 19-årsdag 

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 11.16):

Vil ikke være kjip, men jeg skrev så hyggelige ting om dem, og de kunne skrevet mange ting om at jeg er en god venn, lytter, atletisk, musikalsk, morsom, pen osv, men i stedet skrev de at jeg er så stille og har så lav stemme. Hvordan kan de ha skrevet det og tenkt «å det vil hun bli glad for!»??? Har alltid vært så usikker på meg selv og lurt på om andre tenker på meg som en med lav stemme, men prøver å fortelle meg selv at det bare er meg selv som tenker det, men nå fikk jeg jo bekreftet det🥰

 

Anonymkode: f721c...efc

De er nok ikke like smarte som deg. Merkelig å skrive det om deg.., 

Anonymkode: 2d624...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 12.17):

Skulle ønske jeg bare kunne endre stemmen min og bli en ny person på universitetet, men alltid når jeg hever stemmen og snakker mer føler jeg meg så sykt irriterende, enten er jeg for høylytt og irriterende eller for kjedelig og anonym…

Anonymkode: f721c...efc

Du kan faktisk endre dette! Det er bare å bestemme seg for det og fake it ‘till you make it, og plutselig en dag så er det blitt en del av deg og du behøver ikke lenger bruke energi på det det bare kommer naturlig. Du må tørre å ta plass! Du har krav på like mye plass som alle andre, men det er ingen som kommer og serverer det til deg på et sølvfat, du må ta det selv. Så, begynn å snakke med høyere stemme og si klart og tydelig ifra hva du vil. Glem tåpelige idéer om at du er irriterende eller kjedelig, for det er du ikke. Start med å si fra til vennene dine at du gleder deg til hyttetur med dem og at siden du har bursdag skal du ta med brownies (eller noe annet du heller vil ha), men si tydelig i fra om at du har bursdag og fortell dem hva du ønsker at dere skal gjøre/spise den dagen. 

Anonymkode: 21ac3...57c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vinner alltid på å være grei, bruker jeg å si til mine elever. Jeg øver dem bevisst på å si positive ting til hverandre, mange kommer på ungdomsskolen og tror de er supermorsomme når de snakker ned andre og opp seg selv.

Min første tanke er at dette kanskje ikke er dine nærmeste venner som hsr skrevet? Men noen som kjenner deg litt på avstand? Og om det ev er vennene dine, kanskje ser de på deg som en trussel?  Hvis du er alle tingene over?

Uansett. Trist omtale, men den er glemt om 2 måneder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DramaTheLama

Slutt å vær martyr. Ta deg sammen. Snakk! Fortell dem at det var sårende. Fortell dem at det er bursdagen din! De leser da ikke tankene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 'triks' man kan bruke i alle slike situasjoner når noen sier eller gjør noe ufint mot deg er å spørre dem "hva mente du med det?" Da må de forsvare det de har sagt eller gjort, og det setter dem i en litt flau situasjon hvor de selv skjønner at det ikke var greit. Ikke bare la det gå, for vennskapet er surnet uansett.

Hvis de spør hvorfor du bringer dette opp sier du "jeg føler at...". Og så sier du klart ifra hva du tenker og føler om det de skrev, og unngår å anklage dem for noe eller kalle dem stygge ting. Det er en ryddig måte å sette grenser på og holde folk ansvarlig for det de gjør mot deg. 💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 11.39):

Bryr meg ikke om hva folk fra vgs tenker om meg, men greia er at de liksom er mine beste venner, og omtrent mine eneste… Er fire jenter fra klassen, og gjøt så vondt å forestille meg de sitte sammen og samarbeide om å skrive om meg, også er det det de kommer på, at jeg snakker lavt😩

Anonymkode: f721c...efc

Men det er som en over skriver. De har ikke tenkt seg om, og omtaler deg på en ufin måte  jeg hadde også blitt le imeg meg fordi jeg sliter veldig med selvbildet og med at jeg  er sjenert og usikker. Da  trenger  man ikkeå gni det inn.  Men desverre/heldigvis stemmer det ofte at man sjelden tar med seg venner fra russetiden i voksenlivet. Jeg har en venninne fra den tiden igjen som jeg  forsatt  treffer  sporadisk og gjengen har aldri vært samlet igjen eller møttes siden videregående. Jeg sier at det gjelder alle,  men det er heller ikke uvanlig fordi man går så utrolig forskjellige veier og fotspor ette videregående. Dessuten er man ikke mange år at de første begynner å stifte familie 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...