Gå til innhold

Blir glad når «vennene» mine skriver min største usikkerhet i klassekontaktene i årboka vg3 som alle leser:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil ikke være kjip, men jeg skrev så hyggelige ting om dem, og de kunne skrevet mange ting om at jeg er en god venn, lytter, atletisk, musikalsk, morsom, pen osv, men i stedet skrev de at jeg er så stille og har så lav stemme. Hvordan kan de ha skrevet det og tenkt «å det vil hun bli glad for!»??? Har alltid vært så usikker på meg selv og lurt på om andre tenker på meg som en med lav stemme, men prøver å fortelle meg selv at det bare er meg selv som tenker det, men nå fikk jeg jo bekreftet det🥰

 

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Autokorrekt: klasseomtale*

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting å henge seg opp i, lav eller høy stemme er da ikke akkurat noe som er verken positivt eller negativt...sier ikke noe om deg som person, bare at stemmen din er lav. Ville latt det passere. Får være grenser for hvor følsom man skal være. 

Anonymkode: 66943...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte folk er ikke så smarte rett og slett. Skjønner at det der ikke var noe artig å lese. Prøv å ikke være lei deg, prøv å tenke at det er bedre å være smart og stille enn høyrøstet og dum. Klem til deg ❤️

Anonymkode: ebc19...d05

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vg3 avsluttes begynner et nytt liv. Da er det bare få dager til ingen lenger bryr seg om russetid eller hva som stod i årboka. Dette kommer ikke til å forfølge deg og du bør heller se fremover.

Anonymkode: 2b8c2...ce9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil ikke være kjip, men jeg skrev så hyggelige ting om dem, og de kunne skrevet mange ting om at jeg er en god venn, lytter, atletisk, musikalsk, morsom, pen osv, men i stedet skrev de at jeg er så stille og har så lav stemme. Hvordan kan de ha skrevet det og tenkt «å det vil hun bli glad for!»??? Har alltid vært så usikker på meg selv og lurt på om andre tenker på meg som en med lav stemme, men prøver å fortelle meg selv at det bare er meg selv som tenker det, men nå fikk jeg jo bekreftet det🥰

 

Anonymkode: f721c...efc

Folk generelt tåler ikke usikkerhet, de blir rabiate av det. 

Anonymkode: 1d1b6...764

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So what? Du er snart ferdig, Who cares. Det tenkte jeg på slutten av skolen. Samme faen om folk er kjipe og dritt mot meg nå, om 1 uke er jeg endelig ferdig og de kan dra seg til helvette alle som en

Anonymkode: 89749...f35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

So what? Du er snart ferdig, Who cares. Det tenkte jeg på slutten av skolen. Samme faen om folk er kjipe og dritt mot meg nå, om 1 uke er jeg endelig ferdig og de kan dra seg til helvette alle som en

Anonymkode: 89749...f35

Bryr meg ikke om hva folk fra vgs tenker om meg, men greia er at de liksom er mine beste venner, og omtrent mine eneste… Er fire jenter fra klassen, og gjøt så vondt å forestille meg de sitte sammen og samarbeide om å skrive om meg, også er det det de kommer på, at jeg snakker lavt😩

Anonymkode: f721c...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært stille og kjip rundt dem i hele dag, føler meg så sensitiv og overdramatisk, men hva er poenget med at jeg skal henge med dem og late som at de er vennene mine når jeg vet hva de tenker om meg? Kan ikke si alt de skrev, vil ikke bli gjenkjent, men de skrev noe skikkelig flaue ting. Alle andre fikk skikkelig hyggelige omtaler, nå kommer alle til å lese det og tenke at jeg er en skikkelig raring… skal på hyttetur og greier med dem i sommer, men har bare ikke lyst til å være med dem i det hele tatt😔

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Folk generelt tåler ikke usikkerhet, de blir rabiate av det. 

Anonymkode: 1d1b6...764

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg bare kunne endre stemmen min og bli en ny person på universitetet, men alltid når jeg hever stemmen og snakker mer føler jeg meg så sykt irriterende, enten er jeg for høylytt og irriterende eller for kjedelig og anonym…

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å si det? Ikke at du skal være sint eller anklagende, men si bare si det rolig at du prøvde å finne hyggelige ting å skrive om dem og at du ble litt skuffet når du så hva de hadde skrevet om deg.

Anonymkode: 035d4...201

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten var de ikke vennene dine, eller så er de litt sosialt tilbakestående. I slike situasjoner skriver normale mennesker noe hyggelig eller morsomt. Nå som VG er slutt vil du få nye venner på det neste stedet du skal utdanne deg.

Anonymkode: 1f323...061

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sykt usikker på hva andre tenker om meg, og prøver å kjempe imot det og være selvsikker, men hva er poenget når jeg gang på gang får bekreftet usikkerhetene mine?😞

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det går an å si det? Ikke at du skal være sint eller anklagende, men si bare si det rolig at du prøvde å finne hyggelige ting å skrive om dem og at du ble litt skuffet når du så hva de hadde skrevet om deg.

Anonymkode: 035d4...201

Dette er det beste alternativet, MEN jeg forstår godt om det er vanskelig TS. Jeg er selv stille av meg og jeg hater konfrontasjoner, så jeg har latt mang en urettferdig behandling gå stille forbi, fordi jeg ikke ville ta det ubehaget med å stille kritiske spørsmål. 

I dag angrer jeg på å ikke ha lært meg dette i tidligere alder, for det er ingenting som er så effektivt som å stille rolige, saklige spørsmål uten dramatikk til mennesker som behandler deg dårlig. Ikke gi dem sinne eller tårer, men bare rolige ord, bare tenk at du kan heve deg over dem. Det kan jeg love deg at de kommer til å huske mange år i fremtiden. Det vil føre til refleksjon hos dem etterhvert, selv om det kanskje ikke gjør det med det samme. 

Anonymkode: cb797...992

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei det var faktisk ikke hyggelig skrevet... Hvis det kom flere ting i tillegg du reagerer på, så hadde jeg nok tenkt at de ikke var så gode venner som jeg tenkte.

Hadde tenkt jeg var stille beskjeden og tok lite plass, så kunne like gjerne være ett vedheng.

Anonymkode: 3d336...51c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det var faktisk ikke hyggelig skrevet... Hvis det kom flere ting i tillegg du reagerer på, så hadde jeg nok tenkt at de ikke var så gode venner som jeg tenkte.

Hadde tenkt jeg var stille beskjeden og tok lite plass, så kunne like gjerne være ett vedheng.

Anonymkode: 3d336...51c

Sånn jeg tenker også😞

Anonymkode: f721c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, har bare ikke lyst til å være med dem, men de er jo vennene mine, og jeg orker ikke å være så kjip og stille rundt dem som jeg var i dag… 

Anonymkode: f721c...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 11.19):

Det er da ingenting å henge seg opp i, lav eller høy stemme er da ikke akkurat noe som er verken positivt eller negativt...sier ikke noe om deg som person, bare at stemmen din er lav. Ville latt det passere. Får være grenser for hvor følsom man skal være. 

Anonymkode: 66943...c52

Det er da en merkelig ting å skrive i en årbok. Og når man allerede har komplekser for nettopp det, da er det klart man henger seg opp i det. Sier seg da selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...