Gå til innhold

Skjønner ikke hvorfor svigers ikke kan erkjenne at vi har det travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan godt være hun sier til svoger at dere har det travelt, det vet du jo ingenting om. Skjønner virkelig ikke at det er noe å bli snurt over. Hun bor nærmest sinn sønn og hans barn, da er det klart de tar opp mer plass i livet hennes enn dere. Dere har valgt å bosette dere langt vekke, da kan dere heller ikke forvente like mye hjelp som de som bor nært. Syns det er fint at svogeren tar med barna til sine foreldre jeg, da får besteforeldre og barnebarn et godt og nært forhold, og det kommer tidsnok den tiden at barnebarna ikke vil være med. For øvrig er jeg singel og uten barn, men har likevel en veldig travel hverdagen. Den består ikke av kjøring av barn som skal hit og dit, men jobb med den overtiden de med barn ikke kan ta, styrearbeid for borettslaget ("vi med barn har ikke tid"), frivillig arbeid i en veldedig organisasjon, dugnadsarbeid for turlaget, hjelp til venner og familie med ulike ting, i tillegg til vanlige sysler ifm hus og hjem som jeg må gjøre alene. Livet er ikke en travelhetskonkuranse, men det er slitsomt med foreldre som tror alle uten barn tvinner tomler i sofaen all tiden utenom jobb. 

Anonymkode: 55b6b...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres sikkert ut som en «ikke-sak» for noen, men dette irriterer faktisk. 

Vi bor 25 mil unna de. Har tre barn, begge jobber turnus. Vi har ikke noe barnevakt her, til nød min søster (som har egne små). Vi har tre aktive barn og drar fra den ene aktiviteten til den andre. Vi gjør det såklart mer enn gjerne, men det er lov å si at det er travelt likevel. Vi har ALDRI barnefri. 
 

Svogeren min og kona bor 100 meter fra de. De har større barn enn oss som ikke går på aktiviteter i det hele tatt. Min svoger må kjøre litt for å hente barna sine annenhver helg, men det er det. De har fri annenhver helg sammen, pluss at når svoger har barna går han alltid med de til foreldrene sine, eller tar de med på hytta med foreldrene. 
 

Likevel sier min svigermor så ofte at min svoger har det så travelt hele tiden. Og det provoserer meg?! Kan hun ikke bare si det til oss og, og at vi er flinke?! Jeg blir så lei av at han har det så travelt, men ikke et ord om oss. Svoger er en fullt fungerende mann, og det er ikke noen forutsetninger for at han ikke skal kunne ha barna eller takle stress! 
 

Tenker dere at jeg må si ifra neste gang hun sier det? Her sitter vi og er helt utslitt til tider, og det kunne vært godt om de for en gangs skyld kunne anerkjent at vi gjør en god jobb!

Anonymkode: 4a474...4c7

Klarer ikke å forstå de som ønsker å leve "travelt". Travelt er blitt mote og sammenlignet med vellykket. Det er fjollete og ikke bra for familieliv med barn. Jobbe må alle, men kutt ned på alle aktiviteter og den selvpåtatte travelheten. Prioriter å spise sammen, leke sammen og bare være sammen. Slutt å klamre dere til travelheten og slutt å bli krenket av at andre sier de har det travelt. Man velger selv livet man lever. At du blir provosert at svigermor sier at din svoger og kona har det travelt sier sitt. 

Jeg syns ikke dere gjør en god jobb med å leve på den måten. Det er min mening. Lev livet, ikke jobb eller stress livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her. Trenger du bekreftelse fra svigermor på at dere er travlere enn din svoger? Spiller det noen rolle? Det høres ut som dere er veldig travle, hvis det er det du trenger å høre

Anonymkode: 32197...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk være travel med andre ting enn barn...tro det eller ei.
 

Teit å synes så mye mer synd på egen travelhet enn andres. Og trenge bekreftelse på det, og opphøye seg til binneren av travle dage. Det er jo dere selv som har valgt et hektisk liv med 3 barn. Ville latt dette ligge, blir for dumt å ta det opp..

Anonymkode: 6775c...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette høres sikkert ut som en «ikke-sak» for noen, men dette irriterer faktisk. 

Vi bor 25 mil unna de. Har tre barn, begge jobber turnus. Vi har ikke noe barnevakt her, til nød min søster (som har egne små). Vi har tre aktive barn og drar fra den ene aktiviteten til den andre. Vi gjør det såklart mer enn gjerne, men det er lov å si at det er travelt likevel. Vi har ALDRI barnefri. 
 

Svogeren min og kona bor 100 meter fra de. De har større barn enn oss som ikke går på aktiviteter i det hele tatt. Min svoger må kjøre litt for å hente barna sine annenhver helg, men det er det. De har fri annenhver helg sammen, pluss at når svoger har barna går han alltid med de til foreldrene sine, eller tar de med på hytta med foreldrene. 
 

Likevel sier min svigermor så ofte at min svoger har det så travelt hele tiden. Og det provoserer meg?! Kan hun ikke bare si det til oss og, og at vi er flinke?! Jeg blir så lei av at han har det så travelt, men ikke et ord om oss. Svoger er en fullt fungerende mann, og det er ikke noen forutsetninger for at han ikke skal kunne ha barna eller takle stress! 
 

Tenker dere at jeg må si ifra neste gang hun sier det? Her sitter vi og er helt utslitt til tider, og det kunne vært godt om de for en gangs skyld kunne anerkjent at vi gjør en god jobb!

Anonymkode: 4a474...4c7

Spør du virkelig ukjente raringer på nettet om dette? 

Anonymkode: cab35...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...