Gå til innhold

Silje skal bli kone.


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei !

Luthién, Bett1 og Nevésta: Tusen takk for det! Veldig moro synes jeg også....Bordpynting er i tankene mine hele tiden :):):)

Litt for mye å gjøre om dagen, så jeg får ikke noe tid her inne nesten...Huff :tristbla:

Kjennes ut som jeg begynner å bli syk igjen og, kroppen verker så jeg sendte mannen min ut for å kjøpe c vitaminer til meg. Håper de hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du på å bli syk igjen, så sett deg ned å slapp av jente!! :fy_fy:

Man skal ikke spøke med kroppen sin når den forteller deg at nok er nok. Hadde jeg (og mine stakkars foreldre som ikke visste bedre) latt den være i fred og slappe av da jeg ble syk den gangen, så hadde jeg kanskje sluppet denne forbistrede sykdommen..

Det var dagens alvorsord fra Besserwisser-Lúthien

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luthién: Tusen takk for det... Er ikke så greit å takle hverdagens krav og forventninger nei,huff.

Det blir altfor mye stress om dagen ja, det har du helt rett i! MÅ skjerpe meg, og denne gangen på ordentlig. Har akkrat sendt melding til min daglige leder på jobben, og sagt ifra at formen er elendig at jeg har 38,8 i feber men, at jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme meg på jobb imorgen. Det er så kjipt ass, har akkurat vært hjemme fra jobb, og det HATER jeg! Må bli frisk,frisk frisk. Men jeg blir så forbanna, for på en måte er det ikke så rart heller, for de på jobben driver hele tiden å slår på vifter og setter opp døra, fordi de mener det er for VARMT der, og jeg står og hutrer og fryser. Det driter dem i se...Aaaaaarrggghh.... :sinna: Ikke rart jeg blir syk når jeg må stå å jobbe i trekk, hjelper ikke akkurat. Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden må ta hensyn til de som er så "varme", de kan jo faktisk kle av seg. Synes det går an å ta hensyn til oss som fryser også. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du?

Jeg synes ikke du skal gå på jobben imorgen, jeg.

Har du 38.8 i feber, så betyr det at kroppen din jobber på spreng med å kvitte seg med uønskede inntrengere, og da trenger den hvile for å restituere seg.

I det lange løp så betyr jobben INGENTING i forhold til konsekvensene med å ikke ta helsen sin på alvor (og da sier jeg ikke at jobben ikke betyr noe, men at den ikke betyr mer enn å hvile når man er syk), og å presse seg til å jobbe fordi man føler det er "ekkelt" å være borte et par dager til blir bare helt feil..

Men jeg forstår deg så godt, jeg har vært der selv.

Og det er vel mye av grunnen til at jeg sliter såpass idag.

Sykdommen min begynte sannsynligvis med en infeksjon/virus/influensa/mageinfeksjon/whatever som i kombinasjon med svikt i immunforsvaret/genfeil/noe annet (jeg har ikke oppdatert meg helt på hva som skjer når det blir utløst enda) pluss at jeg presset meg til å fortsette når jeg var syk, utløste en kronisk og ganske alvorlig sykdom.

Man vet aldri hvem som er disponert for sykdommer a'la den, og vi har ikke hatt noen tilfeller av det tidligere i familien som skulle tilsi at jeg skulle få det heller, så jeg skulle ønske folk ville være litt mer forsiktig enn de er nå om dagen.

Det er liksom et "stå opp, ta en pille, fortsett" mentalitet i samfunnet generelt, og det er ikke bra i lengden.

Blæh.. jeg skjønner ikke egentlig hvorfor jeg begynte på dette korstoget, for man vil ikke forstå før man sitter i klemma selv uansett... :murvegg:

Beklager! :riste:

Nå går jeg inn til sambo igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luthién;

Tusen takk for gode råd...Det er nesten litt godt å vite at noen forstår på dette området (missforstå meg rett). Men, jeg har så utrolig mye dårlig erfaring på dette området. Som jeg skrev til deg istad, så har jeg vært en del syk selv også. Jeg hadde monukleose (kyssesyken) for to år siden, og da ble jeg jo sykemeldt. Greia var at sjefen min trodde ikke jeg var syk siden han hadde sett med utendørs iløpet av sykemeldingsperioden(!!!)

Jeg må si at jeg var en av de heldige, siden jeg slapp å ligge på sykehus i lange tider osv,slik som mange faktisk må.Monukleose er en alvorlig sykdom,men det er forskjellige grader av det.

Jeg var veldig dårlig i begynnelsen, men ble relativt bra i slutten av perioden (det varte i 8 uker, og jeg var sykemeldt i fem av dem)Derfor så hadde jeg noen gode dager hvor jeg trengte å lufte meg litt, og da dro jeg bl.a å besøkte kjæresten min på jobben innimellom.(vi jobbet nemlig på samme senter, det var sånn vi traff hverandre). Derfor var det altså noen som hadde "observert" meg, og derfor ble jeg kallt inn på "kammerset", fordi de trodde ikke på at jeg var syk, pga det.

Jeg kjente "lusa på gangen", og dro til legen min i frustrasjon og forklarte at jeg ikke følte meg trodd på jobben. Derfor skrev hun et skriv til sjefene mine om hva monukleose var, og at det var UMULIG å jobbe med en sånn sykdom.

Men, når jeg gav de dette papiret svarte de " men, dette er jo bare en legeerklæring på at du er syk" Jeg bare "ehh? Er ikke det hele poenget"? Jeg ble fortsatt ikke trodd følte jeg, og det hele ble en ganske så ubehagelig jobbsituasjon for meg. Spesiellt siden jeg var under utdannelse (var lærling)Noe som gjorde det hele verre, for det utsatte fagprøva mi og alt.

Det er bare så forferdelig kjipt å ikke bli trodd på noe man synes er kjipt nok selv....

Brent barn skyr ilden...Sånn blir det iallfall med meg mht jobben.

Heldigvis har jeg en helt suuuper daglig leder og sjef der jeg jobber nå.Hun er fantastisk!

Men, jeg har kun jobbet der siden 1 juni, og noe av det første som skjedde var at jeg forstuet armen ( i august) og deretter ble jeg syk igjen for et par uker siden, og så skjer det NÅ IGJEN.... :sjokkert: Skal prøve bli BRA IGJEN! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo: Tusen takk for det...Søte dere :storfot:

Idag er det helt ille, føles t som jeg er overkjørt av en lastebil...Dvs at jeg MÅTTE bli hjemme fra jobb *dårlig samvittighet*

Stakkars min kjære har en stor dag foran seg idag, han skal nemlig i studio og spille inn den nye låten sin!

:digge: Dvs at det er viktig at stemmen ikke svikter, så av hensyn til det turde han ikke sove sammen med meg i natt...Rart å våkne uten han,men...Han liggger jo på rommeet ved siden av :ler: Våknet av at det satt to små puser ved siden av meg og tittet med store øyne :gullengel:

Agh, idag blir det mest ligging i senga...River i lungene...blæh.... :sjokkbla:

Skal ringe legen jeg nå...Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markblomsten; Tusen takk for oppmuntringen...Koselig det :)

Skal gjøre minst mulig idag, bare ligge her å bli frisk :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner!

Var selv en av de som kjempet på sykehuset mot feber opp mot 42 i over en uke. Deretter hadde jeg en (eviglang) sengeliggende periode hjemme hvor jeg trodde jeg aldri skulle våkne opp uten den grusomme kvalmen.

Jeg kunne heller ikke jobbe når jeg endelig kunne stå på bena igjen, men jeg trengte noen turer ut likevel. For å sette i gang systemet på en måte.

At du ikke ble trodd av din forhenværende sjef, selv ikke når du fikk en erklæring av legen, synes jeg sier mer om han/henne enn om deg!

Det er frustrerende å bli syk, ihvertfall i starten av et arbeidsforhold. Men det er ikke noe du velger selv!

Er du syk, så trenger kroppen hvile. Hviler du ikke, så blir du mer syk. Ergo taper både du og jobben på at du ikke får hentet deg skikkelig inn igjen når du er dårlig.

Du får bare prøve å se litt langsiktig på det, og prøve å komme over den fæle følelsen av å ikke bli trodd! :Nikke:

Ta deg noen dagers hvile, så er du klar for en ny økt når du er frisk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen orakel Luthién:)

Hørte på deg og ble hjemme idag! Har fått tips om å gå til homeopat for å forsterke imunforsvaret. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse.Det er veldig dyrt men :roll:

Ellers får jeg vel begynne å spise masse mer grønnsaker :ler: Alt er verdt et forsøk...Slefen på jobben min ringte istad, og jeg føler meg iallfall trodd nå, hun lo litt når hun hørte stemmen min, og sa at jeg burde dra til legen.un ringte bare for å spørre om jeg kom imorgen, og jeg sa at jeg ikke visste ennå.Litt vanskelig å svare på hvordan formen er imorgen.Hun sa hun måtte ha svar idag, for da kunne hun gjøre noe med det (skaffe noen andre), så da vet jeg at jeg får noen dager til å komme meg på, siden jeg har fri på lørdag :hoppe:

Tusen takk for råd vennen!Håper du har det greit med sykdommen din også.... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Homeøpater kan hjelpe mye med å forsterke immunforsvaret. Vel og merke skikkelig utdannede homeøpater! Hvem som helst kan i dag kalle seg Homeøpat, for det er ikke en beskyttet yrkestittel enda.

Det finnes den typen som har mange års utdanning innen homeøpati, sykdomslære og skolemedisin og dem som har tatt noen helgekurs eller lignende. Sistnevnte er faktisk veldig farlig å gå til, da homeøpatiske medisiner har stor virkning på hele hjerne- og kroppssystemet. Feil medisin kan faktisk gjøre stor skade!

Du må finne en homeøpat som er medlem i NHL, og oversikten over dem finner du her!

Der kan du også lese litt mer om homeøpati!

Lykke til! :-D

(Så flott at du valgte å ta det med ro idag!)

:klem:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten.. Har du prøvd disse?

De hjalp meg veldig i periodene når jeg jobbet. Jeg ble fortere frisk når jeg var syk og ble syk mye sjeldnere. Verdt et forsøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere...

Luthién: Tusen takk for tipset om avant-garden, skal prøve dem!

Idag har jeg ligget i sengen siden jag våknet halv åtte, til klokken halv fire da klarte jeg og komme meg opp..

Deretter har det bare blitt kosing med pusekattene, og klokken seks kom en mann som skulle sjekke parafinovnen vår for vinteren. Min kjære lå og sov på det tidspunktet, så jeg måtte ta imot ham. Han kalte meg "sukkertøyet", jeg bare lot som om jeg ikke hørte det. "Kan du skaffe meg ei avis å legge bøsset på, sukkertøy" osv...Jeg måtte le inni meg... :ler: Gammel kæll var han.."Stakkar, er du syk du da sukkertøyet",herregud!!!!!!

Retsen av dagen har det blitt ligging på sofaen og jeg har sett hele 6 episoder av min FAVORITTSERIE SEX AND THE CITY. Min kjære venninnne har nemlig lånt meg hele boksen med den komplette serien...Så derfor skal jeg nå begynne på siste disc....Wæææ, det er så TRIST :tristbla: Et avsluttet kapittel...Og jeg kan ALDRI glede meg til en usett episode mer... :icon_frown: Så nå skal jeg gå opp å nyyyyte det siste som er igjen, og når min kjære kommer hjem skal vi se siste episoden av LOST.

Er lov å være litt tv slave når man er syk ikke sant? Har så godt som aldri mulighet til å se noesom helst ellers, så jeg har GOD samvittighet :Nikke:

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er siste episoden av LOST sett, så nå er vi rimelig LOST her vi og....Hahahahaha....

Lurer på å se nest siste episoden av sex and the city før jeg kryper til køys, får ikke sove allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten :klem:

Hvor gamle er han/hun du er stemor for, går det greitt?

Ikke lett synes jeg, alltid outsider fram til vi får barn på en måte..

Skal gifte deg du også? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...