Værre Skrevet 9. juni 2021 #21 Skrevet 9. juni 2021 Drama_Queen skrev (3 minutter siden): Da kan du hilse på Svigerinna mi, 40 år og hun har mer eller mindre lagt på Sofaen i 12 år etter svineinfluensa vaksinen. hun tenkte det samme som Trym, men ble også rammet av bivirkninger av vaksinen. 3-barns mor og har gått glipp av store deler av opp eksten til Barna sine. Bare fordi Pandemrix var en katastrofe betyr ikke det at Pfizer og Moderna blir det. mRNA vaksinene er antageligvis de tryggeste vaksinene vi noen sinne har hatt. 8
GammelKaktus Skrevet 9. juni 2021 #22 Skrevet 9. juni 2021 Jeg kjenner faktisk til overraskende mange som har valgt å ikke ta den alt fra relativt unge mennesker til eldre mennesker. Her har vi ikke kommet så langt at friske mennesker har fått tilbud ennå, kun fått melding om at vi kan sette oss opp på ventelista om vi vil ha, så vi trenger ikke å si nei, er bare å la vær å sette seg opp om man ikke er interessert. 6
Gjest Stwo Skrevet 9. juni 2021 #23 Skrevet 9. juni 2021 Guile skrev (Akkurat nå): Jeg visste ikke at svinevaksinen hjalp mot korona. Da kunne jeg kanskje spart meg for denne runden med vaksiner. Eller var det kanskje slik at du trakk inn noe helt irrelevant bare for å spre litt skepsis til vaksiner? Irrelevant at forrige hastevaksine resulterte i alvorlige bivirkninger for mange? Okei.
Gjest Optimo Skrevet 9. juni 2021 #24 Skrevet 9. juni 2021 Stwo skrev (1 minutt siden): Irrelevant at forrige hastevaksine resulterte i alvorlige bivirkninger for mange? Okei. Annen vaksine, annen teknologi, irrelevant.
Værre Skrevet 9. juni 2021 #25 Skrevet 9. juni 2021 Stwo skrev (1 minutt siden): Irrelevant at forrige hastevaksine resulterte i alvorlige bivirkninger for mange? Okei. Utrolig nok vil ikke big pharma at folk skal få narkolepsi. De har lært litt på 10 år. 7
Salibali Skrevet 9. juni 2021 #26 Skrevet 9. juni 2021 Værre skrev (14 minutter siden): Vil du dra til utlandet neste årene må du takke ja. Trives du i Norge kan du gjerne takke nei slik at jeg rykker frem i køen. Tull. Vi lever i demokrati. Mao er det fritt valg, og det er en menneskerett å takke nei. Det kommer til å bli et alternativ med hurtigtester om man vil reise ut av landet. Dessuten blir man ikke immun av vaksine, man har bare mindre risiko for å bli skikkelig syk. Man er i mange tilfeller fremdeles bærer av viruset. 8
Drama_Queen Skrevet 9. juni 2021 #27 Skrevet 9. juni 2021 Guile skrev (2 minutter siden): Jeg visste ikke at svinevaksinen hjalp mot korona. Da kunne jeg kanskje spart meg for denne runden med vaksiner. Eller var det kanskje slik at du trakk inn noe helt irrelevant bare for å spre litt skepsis til vaksiner? Nei, ingen skepsis, her skal det vaksineres. Poenget var vel at det finnes ytterpunkter uansett hva man velger. Det fleste havner en plass midt i mellom, om det gjelder bivirkninger av vaksine eller Covid.. 2
Gjest Stwo Skrevet 9. juni 2021 #28 Skrevet 9. juni 2021 Værre skrev (2 minutter siden): Utrolig nok vil ikke big pharma at folk skal få narkolepsi. De har lært litt på 10 år. Tror ikke de ville at folk skulle få narkolepsi for 10 år siden heller, likevel fikk folk det..
Gjest Optimo Skrevet 9. juni 2021 #29 Skrevet 9. juni 2021 Drama_Queen skrev (1 minutt siden): Nei, ingen skepsis, her skal det vaksineres. Poenget var vel at det finnes ytterpunkter uansett hva man velger. Det fleste havner en plass midt i mellom, om det gjelder bivirkninger av vaksine eller Covid.. Enig i den. 👍
Værre Skrevet 9. juni 2021 #30 Skrevet 9. juni 2021 Salibali skrev (4 minutter siden): Tull. Vi lever i demokrati. Mao er det fritt valg, og det er en menneskerett å takke nei. Det kommer til å bli et alternativ med hurtigtester om man vil reise ut av landet. Dessuten blir man ikke immun av vaksine, man har bare mindre risiko for å bli skikkelig syk. Man er i mange tilfeller fremdeles bærer av viruset. Feil igjen. Pfizer er 95% effektiv etter to doser. Altså blir 95% immune mot korona. Da blir man ikke syk og bærer ikke på viruset. 3
Uperfekt Skrevet 9. juni 2021 #31 Skrevet 9. juni 2021 Anonym90059005 skrev (13 minutter siden): Så du anser risikoen for å bli syk av vaksinen som større enn å bli syk av corona altså? Ikke nødvendigvis. Poenget er bare at man ikke vet, og da velger jeg å heller vente til man vet mer 5
zemer Skrevet 9. juni 2021 #32 Skrevet 9. juni 2021 Værre skrev (2 minutter siden): Feil igjen. Pfizer er 95% effektiv etter to doser. Altså blir 95% immune mot korona. Da blir man ikke syk og bærer ikke på viruset. Kan bli syk til og med død om en får korona. Skal mye til, men det skjer. 1
Gjest Stwo Skrevet 9. juni 2021 #33 Skrevet 9. juni 2021 Værre skrev (2 minutter siden): Feil igjen. Pfizer er 95% effektiv etter to doser. Altså blir 95% immune mot korona. Da blir man ikke syk og bærer ikke på viruset. 95% kommer seg også gjennom korona uten sykehusinnleggelse.. https://www.nrk.no/norge/gode-nyheter-for-koronasmittede-i-fersk-dansk-studie-1.15496668
zemer Skrevet 9. juni 2021 #34 Skrevet 9. juni 2021 Uperfekt skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis. Poenget er bare at man ikke vet, og da velger jeg å heller vente til man vet mer Samme her. 4
Anonym90059005 Skrevet 9. juni 2021 #35 Skrevet 9. juni 2021 Stwo skrev (4 minutter siden): 95% kommer seg også gjennom korona uten sykehusinnleggelse.. https://www.nrk.no/norge/gode-nyheter-for-koronasmittede-i-fersk-dansk-studie-1.15496668 Så da burde alle være ego og droppe vaksinen, det tenker vi går bra? 10
Værre Skrevet 9. juni 2021 #36 Skrevet 9. juni 2021 zemer skrev (4 minutter siden): Samme her. Nå vet man at ingen har dødd på grunn av Pfizer men 3.7 millioner er døde av korona. Da bør valget være lett for de fleste. Over 90% av nordmenn takker ja. Det drar skeptikerne også nytte av, dere blir gratis passasjerer på grunn av flokk immunitet. 15
Gjest Stwo Skrevet 9. juni 2021 #37 Skrevet 9. juni 2021 Anonym90059005 skrev (Akkurat nå): Så da burde alle være ego og droppe vaksinen, det tenker vi går bra? Jeg presenterer bare fakta, du får gjøre din egen tolkning av hva som gir mening for deg.
zemer Skrevet 9. juni 2021 #38 Skrevet 9. juni 2021 Værre skrev (1 minutt siden): Nå vet man at ingen har dødd på grunn av Pfizer men 3.7 millioner er døde av korona. Da bør valget være lett for de fleste. Over 90% av nordmenn takker ja. Det drar skeptikerne også nytte av, dere blir gratis passasjerer på grunn av flokk immunitet. Eh flere døde av ptzler enn AZ. Men det var gamle og skrøpelige folk regnes da ikke med. 7
Værre Skrevet 9. juni 2021 #39 Skrevet 9. juni 2021 (endret) zemer skrev (5 minutter siden): Eh flere døde av ptzler enn AZ. Men det var gamle og skrøpelige folk regnes da ikke med. Dør du av Pfizer dør du også av koronaviruset. Husk vi vaksinerte folk i 90 og 80 årene. Dør normalt flere hundre av disse hvert eneste uke. Helt naturlig. Sitat 300–400 dør på sykehjem i uka I Norge er det sykehjembeboere som er først i vaksinekøen. Det er fordi Folkehelseinstituttet (FHI) mener at de er spesielt utsatt for alvorlig forløp av covid-19. Det skyldes blant annet høy alder, høy forekomst av underliggende kroniske sykdommer og skrøpelighet, ifølge FHI. I Norge er det rundt 40 000 sykehjemsplasser. Foreløpig er det satt 11 054 vaksinedoser i Norge, ifølge VGs oversikt. https://www.faktisk.no/artikler/ewZ/dor-sykehjemsbeboere-av-koronavaksinen Endret 9. juni 2021 av Værre 2
Sammie Skrevet 9. juni 2021 #40 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Stwo skrev (28 minutter siden): Irrelevant at forrige hastevaksine resulterte i alvorlige bivirkninger for mange? Okei. Det var 0,03% som fikk bivirkning av svineinfluensavaksinen. Vil ikke karakterisere det som mange… Jeg er en av de som fikk det, men skal vaksineres mot covid likevel. Sier som en jeg så med autisme sa, det får bli en systemoppdatering😁 Endret 9. juni 2021 av Sammie 5
Anbefalte innlegg