Gå til innhold

Hvordan kan folk ha hundrevis av venner på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så rart. Jeg har 3 venner på Facebook. Kjenner ikke flere. Hvor får folk så mange venner fra?

Anonymkode: f5563...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk man gikk på barneskole med, ungdomsskole, vgs, folkehøgskole, universitetet, folk fra fester, reiser, familie, naboer. Om du aldri sletter noen så blir det veldig mange til slutt. 

Endret av Sunshineyellow
Folk istedenfor fikk
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barne og ungdomsskole, videregående, høyskole, fest, hundemiljøet etc.

Anonymkode: fb516...50b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Det er noen som legger til alle de treffer. 1000 «venner» liksom?

Jeg har over 1600 venner. Har treft de fleste, men og mange jeg ikke har treft. Kan man ikke være venn med de man vil? 

Anonymkode: fb516...50b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har mange «venner» på fb fordi de har hart fb i mange år, og da det først kom la folk til alle de hadde møtt fra barneskolealder og fram til da. Også fyller de på med alle de har møtt i mellomtiden. 

Personlig så syntes jeg fb burde vært forbeholdt folk man faktisk har, eller ønsker å ha, kontakt med. 
 

Anonymkode: f3b76...e43

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har over 1600 venner. Har treft de fleste, men og mange jeg ikke har treft. 

Anonymkode: fb516...50b

Hvordan kan du være venn med folk du aldri har møtt?

Anonymkode: f5563...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har over 1600 venner. Har treft de fleste, men og mange jeg ikke har treft. Kan man ikke være venn med de man vil? 

Anonymkode: fb516...50b

Jo, selvfølgelig kan man det, og man velger jo selv.   Selv har jeg ikke følt noe behov for det, men jeg bruker mest fb for å være med i enkelte grupper, ikke for å dele så mye. Føler også at det er forskjell på venner og bekjente.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk har mange «venner» på fb fordi de har hart fb i mange år, og da det først kom la folk til alle de hadde møtt fra barneskolealder og fram til da. Også fyller de på med alle de har møtt i mellomtiden. 

Anonymkode: f3b76...e43

Har vært på Facebook siden 2008. Har ikke klart å få mer enn 3 venner.

Anonymkode: f5563...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk jeg har truffet via reising, utenlandsopphold, har flyttet en del, folk fra universitetet, vgs, barmdom, familie osv. 

Anonymkode: e46c0...3f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 20 venner på Facebook. To av de er søsken, resten bekjente og en venninne. Har alltid hatt lite nettverk og er introvert. I tillegg består familien min av mor og to søsken. Far er død og slektninger fra farssiden på Island har jeg lite kontakt med. 

Anonymkode: a26c7...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel 10 Facebook venner, men jeg sliter mye med psykiske problemer da så er derfor jeg ikke har klart å fått så mange. Jeg kjenner forresten ingen av dem i virkeligheten. 

Anonymkode: be854...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av folk fra barneskole, ungdomsskole og videregående har lagt meg til selv om vi ikke har kontakt. Så var jeg student da facebook kom, da la man jo til alt og alle, og det var mye sosialt. Så traff jeg mannen, ble kjent med hans omgangskrets og familie. Vi reiste rundt, traff folk, og det var vanlig å legge hverandre til, har fortsatt folk vi kontakter når vi er i utlandet, ene og alene på grunn av at facebook kontakten er der. Så bytter man jobb, blir god venn med kollegaer. Møter nye venner gjennom gamle venner, og så videre. 

Har utrolig nok likevel flere kontakter på LinkedIn enn på facebook, da jeg skiller privat og jobb. 

Anonymkode: 7f021...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvordan kan du være venn med folk du aldri har møtt?

Anonymkode: f5563...583

Jeg gjetter men.... Hobbyer kanskje? Likesinnede? Man har kontakt med mange likesinnede på nettsider, nettforum og hobbyklubbens Facebookside. De man snakker mest med der og får best kontakt med, legger man kanskje til som venn på Facebook.

Jeg har mange venner på Facebook som jeg ble kjent med via en av hobbyens interessehjemmeside på nettet. Snakket med mange av de samme daglig der, og etter hvert ble det til at noen havnet på vennelisten på FB også. Hadde til og med en haug britiske menn der, som jeg aldri har truffet! :) Men ok, disse har jeg etter hvert (etter at jeg sluttet med hobbyen) rensket vekk flesteparten av, for de skjønner jo uansett ikke hva jeg ev måtte skrive om på FB på norsk, ettersom de er engelske. Men jeg HADDE altså veldig mange på vennelisten en god som av folk jeg aldri hadde møtt!

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk har mange «venner» på fb fordi de har hart fb i mange år, og da det først kom la folk til alle de hadde møtt fra barneskolealder og fram til da. Også fyller de på med alle de har møtt i mellomtiden. 

Personlig så syntes jeg fb burde vært forbeholdt folk man faktisk har, eller ønsker å ha, kontakt med. 
 

Anonymkode: f3b76...e43

Du står helt fritt til å forbeholder FB til folk du faktisk har eller ønsker å ha kontakt med.

Anonymkode: 881a3...1e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1089 FB-venner. Har truffet alle.

De er fra barneskolen, ungdomskolen, vgs, alle de forskjellige studiene jeg har vært innom, jobber, fotball, kampsport, fester og andre sosiale sammenkomster. 

Anonymkode: 77b48...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er så rart. Jeg har 3 venner på Facebook. Kjenner ikke flere. Hvor får folk så mange venner fra?

Anonymkode: f5563...583

Stort nettverk som f.eks. noen venner andre kollegaer, kunder og folk rundt idretts og motorsportmiljør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har over 1000 vener på Facebook. Det er folk frå barneskule, ungdomsskule, studietida, folk eg har truffe på reise, folk eg kjenner via jobben, folk som er med i ulike lag og foreiningar, osb. Folk brukar FB ulikt, er ikkje verre enn det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen år samler det seg opp en del som man møter her og der, men personlig er jeg veldig selektiv med hvem jeg sender forespørsel til.

Andre derimot samler på venner til vennelista og legger til alle de møter, aøle foreldre i barnas klasser, alle på jobben, barnas trenere og gjerne foreldrene til alla barne trener sammen med. Akt for å få størst mulig tall øverst på vennelista.

Anonymkode: fe2b9...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rundt 200, men så godt som alle sammen har jeg satt til å ikke se oppdateringene til fordi jeg syns de er kjedelige og irriterende. Og jeg har ikke delt noe selv på flere år. Burde  bare slettet hele greia. Samme med Instagram. Har en konto der jeg følger folk jeg kjenner og de følger meg. Jeg legger aldri ut noe eller ser gjennom bildene til andre. Har en annen konto der jeg følger folk og ting jeg syns er spennende.

Så jeg skjønner ikke at folk gidder å holde seg oppdatert på hva 1000 folk driver med. Jeg klarer ikke engang 200.

Anonymkode: 6cb5f...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...