Gå til innhold

Til folk som klager på at andre er feite:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal jeg spise noe jeg ikke liker og ikke syns er godt? Fordi andre mener det er riktig?

Anonymkode: c2cde...b9d

Andre? Ingen andre som mener det er riktig enn kroppen din, hørt om mangelsykdommer ?

Uansett lykke til om 10-20 år :) da kommer du til å angre på at du ikke litt grønt/frukt med det usunne du stapper i deg hver dag.    

Anonymkode: 975c4...bd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal jeg spise noe jeg ikke liker og ikke syns er godt? Fordi andre mener det er riktig?

Anonymkode: c2cde...b9d

Man spiser ikke grønnsaker fordi andre mener det er riktig nei. Tror du troller så gidder ikke svare deg mer 

Anonymkode: 4a742...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Løk, mais og jalapeños er vel grønnsaker det! 
Andre grønnsaker liker jeg ikke, og da spiser jeg det heller ikke. Liker heller ikke frukt, så da spiser jeg ikke det heller! Hva er flaut med det?

Anonymkode: c2cde...b9d

Mais er ikke en grønnsak, det er korn. 

Anonymkode: 0c101...f5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
Eilis skrev (4 timer siden):

Det handler ikke kun om å være feit, hadde det bare stoppet med det. Men er bare himla kjedelig å få MS, ME, div kreft, diabetes, mageproblemer, lekk tarm, høyt blodtrykk, sure oppstøt, vondt her og der, fibromyalgi, ufrivillig barnløshet etcetc når man kunne unngått dette ved å spise et helsefremmende kosthold. For det er den veien det går for mange🙄 

Alt dette kan du oppleve selv om du ikke er overvektig. Det er også ikke så lurt å anta at bare fordi man er slank/normalvektig, så er man sunn. Man har kanskje en sunn kroppsvekt, men det sier lite om hva vedkommende spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett vekt så kan det ikke være særlig sunt å aldri spise grønnsaker fks. Og har man i tillegg en overvekt så gjør det kroppen bare enda mer utsatt for sykdommer, så da bør man hvertfall tenke seg om en gang eller to

Anonymkode: 4a742...e7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sagt det før, sier det igjen: feite burde skatte mer pga. de belaster samfunnet mer, statistisk sett.

Anonymkode: 3d73c...abc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilis skrev (14 timer siden):

Det handler ikke kun om å være feit, hadde det bare stoppet med det. Men er bare himla kjedelig å få MS, ME, div kreft, diabetes, mageproblemer, lekk tarm, høyt blodtrykk, sure oppstøt, vondt her og der, fibromyalgi, ufrivillig barnløshet etcetc når man kunne unngått dette ved å spise et helsefremmende kosthold. For det er den veien det går for mange🙄 

Hæ. Noen av dise diagnosene har lite med kosthold å gjøre.

Anonymkode: b2c1b...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke HI bare et tulleinnlegg? Det vanlige er jo at flertallet hevder overvekt skyldes alt annet enn dårlig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (10 timer siden):

Alt dette kan du oppleve selv om du ikke er overvektig. Det er også ikke så lurt å anta at bare fordi man er slank/normalvektig, så er man sunn. Man har kanskje en sunn kroppsvekt, men det sier lite om hva vedkommende spiser. 

Ja jeg er helt enig med deg, kommer ikke frem i innlegget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 minutter siden):

Er ikke HI bare et tulleinnlegg? Det vanlige er jo at flertallet hevder overvekt skyldes alt annet enn dårlig kosthold.

Usikker, det finnes sikkert folk som spiser dette til frokost, og har et helt horribelt kosthold, uavhengig av vekt.

Jeg klarte å bli overvektig helt uten å trykke i meg chips, sjokolade, kaker, kjeks, junkfood og brus. Gradvis større porsjoner av sunn mat kan også gjøre susen, og det er spesielt effektivt i kombinasjon med inaktivitet. 😂

Anonymkode: 71b50...6c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2021 at 1:16 PM, AnonymBruker said:

Tror dere ikke vi vet selv at vi er feite og hvorfor vi er det? Jeg startet dagen med to oste og bacon pølser i brød, Coca cola med peanøtter og sjokolade. Nam! Frokost for champions ♥️

Anonymkode: 09ee8...43f

Oppskrift på diabetes, ødelagte ledd, rygg, tidlig død osvosv, men deg om det 😂

Anonymkode: c6f79...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hæ. Noen av dise diagnosene har lite med kosthold å gjøre.

Anonymkode: b2c1b...d1c

Hva kommer de da av? I mange tilfeller har disse sykdommene alt med kostholdet å gjøre. Det er livsstilssykdommer som de ofte ikke vet årsaken til. Det snakkes om at noe er arvelig, noe som til et visst punkt stemmer, men det er i hovedsak kostholdet man er vokst opp med som er arvelig. I tillegg til at helsedirektoratets anbefalinger ikke er helsefremmende. Hva skjer når kroppen hele livet går med microbetennelser som følge av myse, antibetestoffer fra korn, og kjappe karbohydrater etc? Mange klarer å nesten bli kvitt symptomene på mange diagnoser bare de endrer til et helsefremmende kosthold, hadde de spist riktig fra start ville man mest sannsynlig unngått sykdommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (På 6.6.2021 den 13.22):

Din kroppen ditt valg. Dette blir med de som drikker mye alkohol og ikke vil slutte, eller de som ligger rundt uten kondom eller de som ikke barberer seg og forventer at alle skal synes det er sexy.. Det er alltid den som eier kroppen som bestemmer over den,  men er glad jeg ikke lever på samme måte.

Dette er grunnen til at vi burde ha privat helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kropp, ditt valg. Noen har nok oppriktig velmenende råd, men mange er rett og slett bare drittfolk som blander seg i noe de ikke har noe med. Selvfølgelig vet man at man er overvektig. Så lenge det ikke plager deg, er det ingen grunn til at du skal være nødt til å endre på noe. Det er ikke kriminelt å være overvektig.

Anonymkode: f7030...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Din kropp, ditt valg. Noen har nok oppriktig velmenende råd, men mange er rett og slett bare drittfolk som blander seg i noe de ikke har noe med. Selvfølgelig vet man at man er overvektig. Så lenge det ikke plager deg, er det ingen grunn til at du skal være nødt til å endre på noe. Det er ikke kriminelt å være overvektig.

Anonymkode: f7030...c82

Det er merkelig hvor mange som provoseres av nettopp dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ble veldig trøtt og syk av brød pasta kaker osv så har holdt meg unna. Selvom dette er kjempegode smaker har jeg cøliaki så derfor spiser jeg det ikke.
 

jeg blir veldig trøtt av torsk, aner ikke hvorfor. Og får vondt i magen av bønner, løk, kål så det spiser jeg ikke. 
 

jeg spiser ikke ananas fordi jeg har allergi. 
 

å ikke spise noe sunt, og si: " jeg liker ikke" er utrolig barnslig. Bortskjemt (og

) Dårlig oppdratt

Anonymkode: 4a742...e7e

Bortskjemt og dårlig oppdratt kan du gi faen i å si. Foreldrene mine har ikke noe med dette å gjøre. Jeg var ikke overvektig i barndommen og ungdommen. 

Anonymkode: 09ee8...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (6 minutter siden):

Det er merkelig hvor mange som provoseres av nettopp dette. 

Ja, tenker sånne folk har for lite å gjøre.

Anonymkode: f7030...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Usikker, det finnes sikkert folk som spiser dette til frokost, og har et helt horribelt kosthold, uavhengig av vekt.

Jeg klarte å bli overvektig helt uten å trykke i meg chips, sjokolade, kaker, kjeks, junkfood og brus. Gradvis større porsjoner av sunn mat kan også gjøre susen, og det er spesielt effektivt i kombinasjon med inaktivitet. 😂

Anonymkode: 71b50...6c9

Samfunnets oppfatning av sunn mat er ikke nødvendigvis sunt for kroppen. Jeg har null tro på kaloritelling og posjonsbegrensing men mindre man skal gå ned mye og raskt. Jeg tror ikke man legger på seg ved å spise sunt, kroppen regulerer selv om man spiser riktig. Det vil si ingen korn (havre, hvete, rug, mais, ris etc), andre kjappe karbohydrater, myse (melk og lette meieriprodukter)..

Mange spiser f.eks soyaprodukter og tror det er sunt. Hva er det de forer dyrene med for å feite dem opp? Soya og mais

Men ja større porsjoner hjelper ikke 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bortskjemt og dårlig oppdratt kan du gi faen i å si. Foreldrene mine har ikke noe med dette å gjøre. Jeg var ikke overvektig i barndommen og ungdommen. 

Anonymkode: 09ee8...43f

Mange begynner ikke å legge på seg før de er 25-35 selv med dårlig kosthold hele livet. Hva man spiser både i barndommen og i sitt voksne liv har noe å si for sykdommer og plager man får som voksen. Vaner og holdninger til mat tar man ofte med fra barndommen, men klart ikke alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...