Gå til innhold

Høygravide Sandra (26) følte seg jaget fra badestrand etter at hun satt seg ned for å hvile: – Ydmykende


Miss-Grey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

loveli skrev (Akkurat nå):

Dama lider av ekstrem krenkbarhet. Hun burde finne seg en krakk neste gang.

Touché!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (6 minutter siden):

Jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste saken tidligere. Jeg ble flau på 'offerets' vegne. Journalisten burde kanskje stoppet henne fra å drite seg ut på denne måten. 

Jeg lurte på om jeg var veldig kjip som tenkte slik, men da var det ikke bare meg. 😅

Synes at det er en uting at folk låner møbler fra privat eiendom uten å spørre. At man deretter påberoper seg å bli trakassert eller ydmyket når eieren gir beskjed om at det ikke er greit, er ganske spesielt.

Dersom det stemmer at café-eieren tilbød henne en stol isteden, synes jeg virkelig ikke at det er noe å klage over...

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣

Altså...  Jeg kunne sikkert funnet på å "låne" en benk eller noe sånt selv, men jeg hadde vel neppe følt meg "ydmyket" om jeg ble bedt om å forlate stedet om jeg fikk tilsnakk, og jeg hadde definitivt ikke kontaktet "nÆravisa" for å fortelle om den urettferd som fant sted da jeg ble forvist😅

"Dessverre" så er "clickbaitet"  bak mur, så det er kanskje noe jeg ikke helt skjønner her, men hvorfor følte hun seg "jaget"? :fnise:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Miss-Grey skrev (1 time siden):

 

Jeg skjønner at det er slitsomt med hormoner, sommervarme og en sliten gravid kropp. Men her burde enten mannen hennes eller journalisten beskyttet henne fra seg selv...

Mannen hennes vet nok at det er slik Sandra er også når hun ikke er gravid og når det ikke er sommervarme. 

Dette var ikke en ren spontan reaksjon. Både Sandra og mannen fikk tid til å tenke over situasjonen før de gikk til lokalavisa. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Zooey said:

Agurksesongen har startet

Neinei, dette er faktisk fantastisk underholdning!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nimbus2000 skrev (37 minutter siden):

Mannen hennes vet nok at det er slik Sandra er også når hun ikke er gravid og når det ikke er sommervarme. 

Dette var jo mer en spontan reaksjon.Både Sandra og mannen fikk tid til å tenke over situasjonen før de gikk til lokalavisa. 

Godt poeng! 

Men vi bør være forsiktig med hvordan vi ordlegger oss. Plutselig kommer oppfølgeren: «Høygravide Sandra (26) føler seg trakassert på internettforum etter å ha stått frem i Smaalenenes Avis».

Endret av Miss-Grey
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-Grey skrev (2 timer siden):

https://www.ao.no/hoygravide-sandra-26-folte-seg-jaget-fra-badestrand-etter-at-hun-satt-seg-ned-for-a-hvile-ydmykende/s/5-128-113965

Jeg synes at denne saken er merkelig. Trodde først at hun hadde blitt trakassert eller fått ekle kommentarer fra en fremmed da jeg leste overskriften.

Kanskje jeg er litt Karen her, men her er det etter min mening «offeret» som har oppført seg frekt. Hvorfor tok de en benk fra en inngjerdet caféservering, og flyttet den 4 meter vekk uten å spørre eieren?

De argumenterer jo med at det ikke sto noe skilt om at man ikke kunne ta med seg møbler fra caféen utenfor stengetid. Burde ikke det være selvsagt? Og spesielt når møblene står sammenstablet på et privat, inngjerdet område?

Jeg ville ikke satt pris på det dersom jeg drev caféen, og folk gikk inn på uteserveringen og hentet møbler som var stablet for lagring. Og tok dem med ut av området, for å bruke dem til grilling. Man risikerer jo skader på møblene, eller å måtte rydde opp etter folk som tar seg til rette.

Det står jo at hun senere gikk å satte seg på en annen benk i området. Gitt at dette var en offentlig benk; hvorfor tok de ikke bare den benken isteden? Og satte den pent på plass etterpå?

Skjønner at det er slitsomt å være ute i sola så nær termindato, men jeg forstår ikke helt offermentaliteten her. 

Jeg ville aldri ha tatt meg til rette på denne måten, og deretter gått til en avis og fremstilt meg selv som et offer...

(Synes også at det er vanskelig å forstå at café-eieren ikke la merke til at kvinnen var gravid, men det kan jo hende at det satt noen andre foran.)

Hva tenker dere? 🤷‍♀️

Jeg får ikke lest artikkelen, men utifra hva du beskriver høres det merkelig ut. 

Noen liker å skape drama. Har vært uheldig å komme borti sånn noen ganger. Null selvinnsikt. 

Husker jeg ikke fikk lov til å tørke tøy inne pga hun ikke ville ha vått tøy hengende inne, så jeg hang det på tørkestativet i stua hver gang hun var borte. En gang hang jeg opp tøy på om kvelden, og lot det tørke over natta. Hun var jo ikke hjemme uansett. Om morgenen var tøyet tørt, men jeg tok det ikke med en gang. Da dama kom hjem midt på dagen så jeg at hun tok sinte bilder av tørkestativet med tørt tøy på for å bruke som bildebevis. Da hun fant ut at tøyet hadde tørket over natta og faktisk var tørt, roet hun seg... 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama overreagerte og burde blitt stoppet av de andre. 

Jeg forstår caféeieren godt. Om man sier ja, til at det er greit at noen låner en benk så vil flere ta seg til rette og gjøre det samme, og det vil blir mye slitasje og misbruk av benkene.

Håper eierens setter opp et skilt om at det er forbudt å bruke benkene etter stengetid, så blir det ikke mer bråk. 

Endret av Bølle
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tro om man må sette opp skilt i egen hage også slik at folk ikke tror at de bare kan hente utemøbler.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke gravid, men klarer ikke å sitte på bakken. Jeg løser problemet ved å ta med meg en sammenleggbar campingstol. Og det burde mannen hennes ha gjort. 

Eller hun også kanskje burde ha tenkt på å ta med en campingstol?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Archer skrev (3 minutter siden):

Eller hun også kanskje burde ha tenkt på å ta med en campingstol?

Som høygravid er det kanskje ikke så lett å bære med seg en campingstol, mange har nok med å bære seg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...